Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 23:36

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 109 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 31 Дек 2009, 12:55 
Offline
фанатик
Аватар
1995 Mazda 323F

Регистриран на: 31 Юли 2005, 15:16
Мнения: 6105
Местоположение: На село...
Ето как ще ти изглеждат колекторите:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/93-97-Pr ... ccessories

_________________
ИзображениеИзображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 06 Яну 2010, 21:05 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 28 Апр 2009, 19:54
Мнения: 357
Местоположение: София
Така тука видях има тема за турбо и сиках да питам бях се замислил да слагам турбо на моята бивша маздичка само че тези турбини който са за камиони понеже съм в тоя бранш и се изпадаше нещо по така :D някой да каже мнение дали това е възможно че преди не го мислех много сериозно и не се бях засилил,но сега ми изплува в главата и се ззамислих дали е възможно на автомобил да се сложи камиoнджийско турбо :)
Днеска скокнах до един от магазините на бащатат и направих малко фото с помоща на едно работниче което нагласяше турбинките наляво надясно :)

Някой са руски,други немски,полски,англиски и там некви...няколко модела качих да се видят на снимка и номерца имат някой :)


Прикачени файлове:
Коментар на файл: тва го чакох за майтапа от краз е иначе :D
9999999999999999.jpg
9999999999999999.jpg [ 41.33 KiB | Прегледано 17946 пъти ]
9999999.jpg
9999999.jpg [ 64 KiB | Прегледано 17946 пъти ]
9999.jpg
9999.jpg [ 54.47 KiB | Прегледано 17946 пъти ]
999.jpg
999.jpg [ 47.19 KiB | Прегледано 17946 пъти ]
888.jpg
888.jpg [ 39.91 KiB | Прегледано 17946 пъти ]
777.jpg
777.jpg [ 42.49 KiB | Прегледано 17946 пъти ]
666.jpg
666.jpg [ 34.64 KiB | Прегледано 17946 пъти ]
333.jpg
333.jpg [ 41.26 KiB | Прегледано 17946 пъти ]
222.jpg
222.jpg [ 41.77 KiB | Прегледано 17946 пъти ]
Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 06 Яну 2010, 23:30 
Offline
фанатик

Регистриран на: 08 Фев 2006, 13:48
Мнения: 1149
Местоположение: софия
хаха сега си качи и скорости от камион с бърза група и половинки ,да не забравя и да са EPS и ще заспи... :P :D .. не мисля че кола може да ги храни тея турбинки aма капацитетите да кажат :) :lol:


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 06 Яну 2010, 23:34 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 26 Окт 2007, 10:08
Мнения: 3460
Ако има с какво да ги върти, бензин няма да му трябва. Ше я кара само на въздух. Един вид, пневматична тяга. :lol:

_________________
You can’t make a pig into a racehorse,
but you can make it into a very fast pig.
626 GE IV FS 115


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 06 Яну 2010, 23:42 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 28 Апр 2009, 19:54
Мнения: 357
Местоположение: София
choio написа:
хаха сега си качи и скорости от камион с бърза група и половинки ,да не забравя и да са EPS и ще заспи... :P :D .. не мисля че кола може да ги храни тея турбинки aма капацитетите да кажат :) :lol:



Абе тва си беше малко на шега ма ми стана много чудно дали има начин да се свържат такива животни а за капацитети незнам затова снимах табелки ако някой има инфо да види,ма тава си беше една стара замисал за маздата ма трябваше да тарся колектоеи от скания май :D


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 09 Яну 2010, 11:34 
Offline
модератор
Аватар
1987 Mazda 626

Регистриран на: 15 Окт 2008, 13:24
Мнения: 1690
Местоположение: София
K36 CZ е турбина която я слагат на камионитие LIAZ които са с 12L мотор 6 цилиндара на 45 градуса наклон на цилингрите но е редови.
Ако сметнем грубо това прави по 2000сс на цилиндър,с една дума твоя мотор на колата незевисимо каква е тя и модел,целия "капацитет" на мотора ти е необходимо само да я заварти,ТОЙ ще я върти но с какво налягане.Тук не става въпрос дали е бензин или дизел,е при бензина има малко по голяма тяга за да я завърти но като цяло не е оферта.
НО може да се помисли за следното:
Тези турбинки имат много по голям всумквателен колектор от тези на автомобилната (в повечето случай).Та може да се помисли за хибридче като се ползва турбина от автомобил, с колектор за студения вуздук от тези камионовите турбинки.
Има и малко недостатаци:
1. дали ще има масто за подобно нещо в коша на колата.
2. необходимо е някои които разбита от тези работи за да ти "модне".
3. има вероятност от малко "лаг" заради колямата площ на трудения колектор....до като "напални"....
4. ...............

Сега това може и да не е така което написах защото това е мое мнение по този въпрос.
Сега може и да не се получи толкова голям "лаг" защото малкият "охлйов" на топлата ще се върти сравнително бързичко (20-30-60-100000обр/мин),а той е свързан със студената която и тя ще се върти с тези обороти.
Сега ако при камиона да кажем че този "вк-всмуквателен колеткор" при примерно:20000обр/мин прави "Х" налягане, то от автомобика ако се брътне на примерно: 50000обр/мин може би, би направилно налягане "2.Х" налагане.
при всички положения ще се върти с по голями обороти от камионивите.
Мисля че това е много здрава "история" и ако някои успе да си я модефицира според мен ще се изкара много голям "Нм" от мотора,ако той позволи това разбираз се.

Усех на всички кандидати :D:D:D:

_________________
MAZDA 626GD 2.0I 8V FE

https://www.carspending.com/bg/profiles/californieca


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 09 Яну 2010, 11:37 
Offline
модератор
Аватар
1987 Mazda 626

Регистриран на: 15 Окт 2008, 13:24
Мнения: 1690
Местоположение: София
нека и да не се забравя и теглото на този хибрид.Следователно ще има и по колямо съпротивление с което изгорелите газове трябва да се преборият :)
Нека по начетените да си "изкажат" аргументите :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :P =D>

_________________
MAZDA 626GD 2.0I 8V FE

https://www.carspending.com/bg/profiles/californieca


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 09 Яну 2010, 12:53 
Offline
фанатик
Аватар
2014 Peugeot 505

Регистриран на: 14 Фев 2008, 20:44
Мнения: 9186
http://vbox7.com/play:55958f02 Вижте му турбината !

_________________
Мазда 323 f BG 1.6 1991 ex
Мазда 323 f BA 1.5 1995 ex
Мазда Premacy 1.8 2001 ex
Мазда 5 2.0 2006 ex
Мазда 6 GH 1.8 2009 ех
Мазда..?????


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 09 Яну 2010, 14:07 
Offline
Администратор
Аватар
1992 Mazda 626

Регистриран на: 29 Мар 2005, 11:43
Мнения: 4968
Местоположение: София
монтирането на такъв размер турбина не е проблем, но ако двигателя не е сециално подготвен/преработен за целта, налягането, което ще се появи по високите обороти след 3-та, 4-та, просто ще го взриви... да - ще има огромен лаг, вероятно налягане ще се появи много късно, когато турбината започне да набира скорост, но ще се появи рязко и МНОГО - не забравяйте, че това е направено да се върти на ниски обороти и да помпа много атмосфери на 12-литров дизел (което означава преодоляване и на самата компресия на дизела), т.е. - ще му е достатъчно и малко въртене за да помпа много, а много помпане значи много изгорели газове, което ще означава още помпане и още газове и още....в геометрична прогресия 8)

този тип решения се ползват предимно при определни класове драгстери и съответните двигатели - примерно:
http://i412.photobucket.com/albums/pp20 ... o-drag.jpg

_________________
When you go to Hell,
Tell them I'm sending you!
...you'll get a group discount.

__________________________

ВОЙНАТА НА ПЪТЯ: http://www.vbox7.com/play:0992d053 !!!

Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 09 Яну 2010, 18:56 
Offline
фанатик

Регистриран на: 08 Фев 2006, 13:48
Мнения: 1149
Местоположение: софия
Само да добавя че оптималните обороти на работа на един камион от този тип е м/ъ 1500 и 2500 оборота... така че верно ще ее забвно кво налягане ще има на 7500/1 :lol: :D синджира идва козата я няма :)


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 09 Яну 2010, 20:14 
Offline
фанатик
Аватар
2014 Peugeot 505

Регистриран на: 14 Фев 2008, 20:44
Мнения: 9186
Един вид всичко може да се нагласи но толкова финанси и доработки трябват...наистина трябва да си фен за да постигнеш такова нещо...всичко друго е лафове....

_________________
Мазда 323 f BG 1.6 1991 ex
Мазда 323 f BA 1.5 1995 ex
Мазда Premacy 1.8 2001 ex
Мазда 5 2.0 2006 ex
Мазда 6 GH 1.8 2009 ех
Мазда..?????


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 09 Яну 2010, 22:22 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 01 Ное 2009, 20:10
Мнения: 1327
Местоположение: Шумен
погледнато реално турбината има голям капацитет но и иска голямо налягане зада се завърти .... а зада се постигне тва налягане дали би могъл да издържи самият мотор и колко време ще издържи ..

_________________
Умният работи с мозъка,а глупавия с ръцете си :)


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 09 Яну 2010, 23:34 
Offline
модератор
Аватар
1987 Mazda 626

Регистриран на: 15 Окт 2008, 13:24
Мнения: 1690
Местоположение: София
dokkito написа:
погледнато реално турбината има голям капацитет но и иска голямо налягане зада се завърти .... а зада се постигне тва налягане дали би могъл да издържи самият мотор и колко време ще издържи ..



ТОВА Е ВЪПРОСА =D>

_________________
MAZDA 626GD 2.0I 8V FE

https://www.carspending.com/bg/profiles/californieca


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 14 Яну 2010, 23:26 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 13 Юни 2007, 15:34
Мнения: 503
Местоположение: София
Според мен зависи на кой, какво му трябва. Аз ще съм най-доволен на малка турбинка, която да припомпва на ниски обороти :mrgreen: По-икономично, по-дълголетно... :P Просто за ежедневно каране е доста по-комфортно. Пък ако става дума за силови изпълнения... Ясно е. Интересно ще ми е да видя графика на въртящия момент на дизелов двигател проектиран за турбо, но със свалено такова :) :P

_________________
Мартин


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 15 Яну 2010, 06:30 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 01 Ное 2009, 20:10
Мнения: 1327
Местоположение: Шумен
ами кво да стане става си чист дизел бес турбо :lol: колкото съотношението въздух навна не се ппоменя

_________________
Умният работи с мозъка,а глупавия с ръцете си :)


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 15 Яну 2010, 10:09 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 13 Юни 2007, 15:34
Мнения: 503
Местоположение: София
Да, ама не е май баш така... Все пак двигателя е малко разтоварен :cry:

_________________
Мартин


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 15 Яну 2010, 10:29 
Offline
фанатик
Аватар
1999 Mazda 323F

Регистриран на: 08 Дек 2009, 09:15
Мнения: 1136
Местоположение: Пловдив
Ето една спецификация на турботата влагани от Японската компания "IHI" в мазда моделите от '98...


Прикачени файлове:
turbo-chart5_big.gif
turbo-chart5_big.gif [ 14.74 KiB | Прегледано 17867 пъти ]
Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 15 Яну 2010, 11:06 
Offline
фанатик
Аватар
1999 Mazda 323F

Регистриран на: 08 Дек 2009, 09:15
Мнения: 1136
Местоположение: Пловдив
При тези показатели :
Max Power 66 kW (ECE) 4000 rpm
Max torque 220 Nm (rpm) 2000 rpm
... на какви обороти е най добре да сменям предавките предвид, че от 5000 до 6000 е в червено?


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 15 Яну 2010, 12:02 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 13 Юни 2007, 15:34
Мнения: 503
Местоположение: София
Така, че когато смениш да не си под 1800-1900 оборота да речем :roll:

_________________
Мартин


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 15 Яну 2010, 12:58 
Offline
фанатик
Аватар
1999 Mazda 323F

Регистриран на: 08 Дек 2009, 09:15
Мнения: 1136
Местоположение: Пловдив
Не съм се изразил точно - имах предвид смяна на предавки за максимално добро ускорение.. Като се има предвид че максималната мощност ми е на 4000 оборота, това означавали че трябва да сменям на по-горна на 5000 че следващата да почне от 4000?


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 15 Яну 2010, 13:41 
Offline
фанатик
Аватар
1999 Mazda 323F

Регистриран на: 08 Дек 2009, 09:15
Мнения: 1136
Местоположение: Пловдив
Ето и едно полезно линкче за турбините влагани в Мазда - http://www.turbo-product.com/Mazda/


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 15 Яну 2010, 21:10 
Offline
модератор
Аватар
1987 Mazda 626

Регистриран на: 15 Окт 2008, 13:24
Мнения: 1690
Местоположение: София
Lord_pain написа:
Не съм се изразил точно - имах предвид смяна на предавки за максимално добро ускорение.. Като се има предвид че максималната мощност ми е на 4000 оборота, това означавали че трябва да сменям на по-горна на 5000 че следващата да почне от 4000?



Не знам колега да си се замислил за следното:
Както сподели че при тебе :
Max Power 66 kW (ECE) 4000 rpm
Max torque 220 Nm (rpm) 2000 rpm


Мотора има най-висок Nm при 2000обр/м, ако погледнеш кривата на въртящият момент,ще забележиш че след 2000обр/мин тя започва да пада.Значи "теглиталната" сила намалява!!!
Това се получава и при мощността,пик на 90к.с при 4000обр и после пак намалява.
С една дума всичко след 4000обр/мин е само "разход" и топлина.

Според мен Двигателя се чувства най-добре в оборотите близо до тези където има макс. въртящ момент. За този мотор тези обороти са не повече от 2500-2800.
двигателя ще работи най-ефективно – като дава максимално ускорение – когато оборотите са в между точката с максимален въртящ момент и пика на максималната мощност.
:lovemazda: :lovemazda:

Ето нещо много интересно:
http://craig.backfire.ca/pages/autos/ho ... itsofpower

_________________
MAZDA 626GD 2.0I 8V FE

https://www.carspending.com/bg/profiles/californieca


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 19 Яну 2010, 18:34 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 13 Юни 2007, 15:34
Мнения: 503
Местоположение: София
Момчета, да ви попитам нещо, не толкова пряко свързано с принодителното пълнене, но пак за едни сметки ми трябва... Интересува ме, ако мотора е 2 литра (атмосферен), колко въздух му е необходим за един оборот? Какво количество въздух минава през него за един оборт? Май 1,5 литра въздух минават през него за един оборот? 4-я цилиндър се пълни вече в началото на 2 оборот? :?

_________________
Мартин


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 19 Яну 2010, 19:39 
Offline
модератор
Аватар
1987 Mazda 626

Регистриран на: 15 Окт 2008, 13:24
Мнения: 1690
Местоположение: София
myst3 написа:
Момчета, да ви попитам нещо, не толкова пряко свързано с принодителното пълнене, но пак за едни сметки ми трябва... Интересува ме, ако мотора е 2 литра (атмосферен), колко въздух му е необходим за един оборот? Какво количество въздух минава през него за един оборт? Май 1,5 литра въздух минават през него за един оборот? 4-я цилиндър се пълни вече в началото на 2 оборот? :?


Сподели малко повече за какво ти е тази сметка,може някои да ти помогне и да не откриваме топлата вода отново :)

_________________
MAZDA 626GD 2.0I 8V FE

https://www.carspending.com/bg/profiles/californieca


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 19 Яну 2010, 20:09 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 13 Юни 2007, 15:34
Мнения: 503
Местоположение: София
Интересува ме какво количество въздух трябва да издухва компресор за да пълни скромно един двулитров мотор. Да речем... ако по сметките ми, му трябват 1,5 литра за 1 оборот, то за 2000 му трябват 3000 литра въздух. За надуване от 0,3 бара ще са нужни 4000 литра. От там искам да си направя сметка за това, какво ще ми дава 4000 литра при такова налягане. НЕ искам много да говоря, просто ми трябват малки неща в момента за да съм сигурен, че съм на прав път с това което замислям :lovemazda:

_________________
Мартин


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 20 Яну 2010, 18:29 
Offline
Администратор
Аватар
1992 Mazda 626

Регистриран на: 29 Мар 2005, 11:43
Мнения: 4968
Местоположение: София
тая е много сложна сметка, но ако имаш променливите - има софтуери, който я смятат :?

значи - трябва ти обема на цилиндъра и плътността на въздуха в покой - от тези двете ще извадиш колко въздух се събира в цилиндъра в покой (1) умножаваш по броя на цилиндрите и това ти дава количеството за един оборот на целия двигател (2) - сложно е да го изчислиш на цилиндър заради фазите на валовете, а и няма смисъл

и сега почват сметките :wink:

горното беше в покой - сиреч - при атмосферно налягане, обаче при работа на мотора има под-налягане, сиреч - в мотора влиза всъщност по-малко въздух от изчисления, обаче - влиза и бензин, който, както и въздуха - при раличното натоварване влиза в различно количество, обаче при различните обороти - скоростта на потока е различна, а от там и количеството за единица време, обаче...... предполагам добиваш представа, защо казах, че сметката е сложна 8)

така... сега за това за което предполагам, че ти е необходимо :wink:
взимаш количеството (2) делиш го на 2, щото реално двигателя прави един работен цикъл на 2 оборота на коляновия вал, умножаваш по максималните обороти и смяташ колко максимум въздух може да влиза за единица време... ако имаш устройство, което има този дебит - можеш да направиш двигателя си да работи не на под-налягане, а на атмосферно налягане - или както се казва "да извадиш подналягането"

един двигател работи средно между 1.5 и 0.5 под-налягане, сиреч - ако по горния начин направиш 0.0 ефекта ще е огромен, а и ще е безопасно за двигателя 8)

надявам се отговорих на идеята ти за въпроса :D

_________________
When you go to Hell,
Tell them I'm sending you!
...you'll get a group discount.

__________________________

ВОЙНАТА НА ПЪТЯ: http://www.vbox7.com/play:0992d053 !!!

Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 20 Яну 2010, 18:47 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 01 Ное 2009, 20:10
Мнения: 1327
Местоположение: Шумен
това с постигането на 0 бара съпротивление е наистина мн добра идея.. нито тоарене на мотора нито съпротивление.. не ми е идвало на идея тва .. браво за идеята :lol:

_________________
Умният работи с мозъка,а глупавия с ръцете си :)


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 20 Яну 2010, 19:48 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 28 Апр 2009, 19:54
Мнения: 357
Местоположение: София
Така и така говориме за турбо,та да попитам тез ванкелоеи двигатели тях немогат да се отварят за да се слагат ковани бутала,лагери и куп простотий за подсилване за по голямо турбо та при тези ванкели какво се прави та да пригайдат по големи турбини


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 21 Яну 2010, 14:47 
Offline
Администратор
Аватар
1992 Mazda 626

Регистриран на: 29 Мар 2005, 11:43
Мнения: 4968
Местоположение: София
ковани и декомпресирани ротори и подсилени лагери 8)

_________________
When you go to Hell,
Tell them I'm sending you!
...you'll get a group discount.

__________________________

ВОЙНАТА НА ПЪТЯ: http://www.vbox7.com/play:0992d053 !!!

Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 21 Яну 2010, 15:40 
Offline
маниак
Аватар
1998 Mazda 626

Регистриран на: 31 Авг 2008, 14:16
Мнения: 943
Местоположение: Ст.Загора
Чета тука в нета разни дизелови машинки сложили им чип и се радват ,че им дигнал мощността еди колко си...Взе да ме чопли да се разровя за маздата да я позасилим малко :lol: .
1.Гледам разни чипове по 1000лв.Едно,че цената за,нещо което незнам дали върши работа ми се струва висока.Второ доколкото съм чел чипа е последната част на някакъв ТУНИНГ.
2.Знам ,че турбото ,на маздата е с уестгейт.Някой може ли да ми каже заводския бууст на турбина и доколко ще издържи мотора без декомпресия.
3.Ако се увеличи бууста добре ли е да се смени куулера с такъв с по-голям обем.И ако да увеличава ли се турбо лага?
4.ГНП-то е с електронно управление=>няма откъде механично да се увеличи подавато гориво.Дали чрез датчиците,който са в тръбите преди входящия колектор ще разбере за по големия бууст и ще пуска повече гориво?

Засега само се интересувам пък да видим.... :lovemazda:


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 109 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб