КЛУБ МАЗДА - БЪЛГАРИЯ
http://forum.mazdabg.com/

принудително пълнене или видове "ТУРБО"
http://forum.mazdabg.com/viewtopic.php?f=45&t=4580
Страница 1 от 4

Автор:  ichi [ 31 Мар 2007, 08:59 ]
Заглавие:  принудително пълнене или видове "ТУРБО"

Незнам дали има друга такава подробна тема за TURBO,затова качих това от един друг форум :lol:



Всеки двигател със вътрешно горене е точно това- кутия със огън вътре за чието поддържане се изисква въздух и гориво - желателно е атомизирани (смесени). колкото е по-интензивена и на по-голяма площ за повече време е експлозията- толкова повече коне двигателя прави най-простичко казано. за да опростиме примера ще кажеме че двигателя (за сега) "смуче" само въздух- ще игнорираме горивото). количеството въздух което двигателя консумира зависи от обема му (очевидно) и е функция на оборотите и товара. значи един 2 литра двигател ще изхаби Х литра въздух за минута докато един 4 литра ще изхаби доста повече (и ще направи повече коне разбира се) за минута. не може обаче да се каже че 4 литровия ще изхаби 2 пъти повече въздух- в идеалния вариант е вярно, но има загуби и затова да кажеме че два пъти по-големия двигател ще изхаби 1.8 пъти повече въздух- съвсем ориентировъчно но идеята е ясна. значи излиза че мощноста на двигателя е пропоционална на това колко въздух (кислород всъщност, но за това по-долу) ще засмуче двигателя за единица време... мдааа. значи ако имаме устроиство с което да напомпаме повече въздух във двигателя (и гориво ама за сега го игнорираме), тои ще прави повече коне. значи ако напомпаме един 2 литра двигател със толкова въздух колкото консумира един 4 литров двигател, този 2 литра двигател ще развие същата мощност? ми.. да е, разбира се има и загуби, така че 2 пъти повече въздух не значи х2 мощност но.. е близо. пак идеята е ясна.

Сега стаа интересно:

Помпите са 2 вида - турбо-та и компресори (turbos and superchargers). в бг няма аналози затова ползвам немското понятие че турбо е турбо а суперчарджъра е компресор.

И двете ползват турбина със лопатки да помпат въздух във въздухозаборната система на двигателя. само че имат една основна разлика- турбо-то се задвижва от изгорелите газове (демек е закачено за изходящия колектор и рядко се вижда), докато компресора се върти със ремък от двигателя и често седи или пред двигателия и прилича на алтернатор със тръби или седи отгоре на двигателя.

Турбота:

Идеята е проста - 2 турбини на една ос- едната страна е закачена за изходящия колектор (горещата страна) а другата е закачена за входящия колектор и помпа въздух във въздухозаборника на колата (студена страна). как стаа пиниза? изходящия колектор на едно място е стеснен- с цел да се качи скороста на изгорелите газове за което също допринася и факта че са много близо до изходните портове на двигателя (главата/ите). на този поток е изложена малката турбина. горещите изгорели газове иа развъртат до 80,000-100,000 оборота при които голямата турбина от другата страна (нали са на обща ос) постига максимално налягане на въздуха. разбира се на тия обороти нито един лагер не издържа и затова оста на турбото "плува" във масло- което в повечето случаи е и маслото на двигателя- рядко турбо маслото е отделно. затова и е много важно на турбо колите да се сменя маслото редовно- иначе турбото изгаря... също така турбо колите често имат и маслен радиатор за да охлаждат не толкова маслото заради двигателя колкото за турбо(тата). понякога се използва и турбо-таймер които при изключване на колата я оставя да работи още 2-3 минути че да мине охладено масло през турботата като не се въртят с цел да не се опича тънкия слои масло във които плуват осите. това, или просто след спортно каране карайте си колата последните 3-5 минути лекичко...
[img]http://forum.mazdabg.com/user_pics/turbo[1]-ichi.jpg[/img]

Значи с 2 думи- безплатна мощност за сметка на нищо... изгорели газове... решение мечта? не съвсем турботата си имат своите проблеми: за да се вдигнат тези обороти на турбината трябва изгорелите газове да са много горещи и със много висока скорост. горещината се постига като се слагат турботата близо до двигателя а не по назад към ауспусите. високата скорост се постига чрез намаляване на сечението на изходящите колектори. от тука 2 проблема- турбото се нагрява самото то много и също така загрява и студената страна на турбината която пък загрява помпания във двигателя въздух. а топъл въздух- малко кислород. малко кислород- малко гориво. кьор фаида от налягането тогава. затова повечето смислени турбо приложения имат въздушни радиатори (intercoolers). те се използват през тях да се прекарава помпания въздух с цел да се охлажда преди да влезе във двигателя. решения много, във WRC колите повечето имат инжекциони които при нужда впръскват вода за да охладят допълнително радиатора които по условие се поставя някъде където има достъп до свеж въздух. от там и турбо колите имат "готини" въздухозаборници на капака или под фаровете. някои ще каже - ми значи слагаме едни огромни радиатори и.. студения въздух е налице. мда. а кои ще ги помпа тия радиатори? ще има много забавяне (лаг). виж по-долу за лага. другия проблем е отесняването на изходящия колектор с цел да се вдигне скороста на газовете. хубаво, ама по този начин се създава пречка във изходящия тракт (колектори, каталитици, ауспух тръби, гърне). начи тряя внимателно да се смята- ем да се върти бързо турбото хем да не е задавен "отзад" двигателя компромиси са нужни както винаги.






Друг проблем със турботата е тяхната инертност и зависимост от оборотите на двигателя. 80,000 оборота са много- докато се развърти и почне да прави налягане, минава време. това време е известно като "турбо закъснение" (turbo lag). технологията е напреднала доста и днешните турбо апликации са почти лишени от лаг. как? ми просто ползват повече и по-малки турбота. колкото по-малко турбо-то толкова по-бързо се развърта. добре, ами ако не прави достатъчно налягане? тогава се слагат 2, или 4 и тн. различните фирми обичат различни решения. MAZDA слага 2 малки един след друг :wink: , нисан и митсубиши ги слагат един до друг (всеки храни една страна цилиндри). тойота слага 2 последователни но първото е малко (са ниски обороти) а второто- по-голямо, по-бавно развъртащо се, за високи обороти където малкото вече не му достига капацитет. ауди са като нисан- 2 от 2те страни. повечето коли където максимална мощност се изисква използват едно голямо турбо със много начален лаг които после обаче се компенсира със нечовешки коне. друг компонент които увеличава лага е радиатора (интеркоолера). ако е малък- не охлажда като хората, ако е голям- отнема време на турбото да го напомпа и това увеличава лага.. та пак- компромиси.

Значи, газ до дупка, турбото се върти и свири като змеи, идва червена линия и тряя се сменя- отпускаш газта и изведнаж всичкото това налягане дето турбото го прави няма къде да отиде и действа като спирачка на голямата турбина (студената страна)... и турбото пада на 50,000 оборота където не прави налягане. та сменяш предавката, газ до дупка и .. изненадваш турбото което току що е спряло (това става много бързо разбира се). как се решава проблема? ми във студената страна се инсталира вентилиращ клапан (blowoff valve) които като се вдигне рязко налягането щото си затворил газта и тои отпуска малко така че да не се върне и да спре турбото. всичко е добре, до колкото винаги си натиснал газта.. да ама има ситуации където седиш и изчкаваш 1-2 секунди е през това време турбото намалява оборотите- дори и да не се спира от нагнетения въздух.. при нормалните коли този момент просто се игнорира.. но при WRX в такива "паузи" има инжектори във изходящия колектор преди турботата които инжектират гориво което се възпламенява и помага на турбото да продължи да се върти, че когато се отвори пак газта то да е "на линия". от там и като гледате ралита често се чува едно пукане като намаляват- това са тези микро експлозии които поддържат турбото живо.

Друг момент- представи си че малко лошо сметнеш слизането на по-ниска предавка- начи ко стаа? двигателия вдига много обороти и едновремено е натоварен, горещите газове за много горещи и бързи, турбото се развърта сериозно и помпа.. точно когато не тряя да помпа... затова турботата имат клапан за контролиране на налягането което турботата правят (wastegate). обикновено той е със пружина или електронен и отреагирва точно както blowoff valve-а при високо налягане. използва се да ограничи максималното налягане което турбото може да прави. когато налягането е по-високо от допустимото, клапана се отваря и почва да пропуска изгорели газове покраи турбото (гореща страна) с цел да ограничи скороста на турбината. ако сложиш по-твърда пружина или инструктираш комютъра да държи толерира повече налягане преди да се отвори- турбото прави повече налягане и двигателя развива повече мощност. на това се дължат и страшните подобрения които дават чиповете за турбо коли- те просто държат този клапан затворен повече време.

Компресори:
[img]http://forum.mazdabg.com/user_pics/typesofcompressor2[1]-ichi.jpg[/img]

Тука ще бъда по-кратък защото повечето неща вече ги написах. компресора пак помпа въздух, но налягането зависи само от оборотите на двигателя (не и от товара му). компресорите най-общо са 2 вида- центрофугни и винтови (roots). центрофугните се използват при високооборотни мотори и прават налягане само при по-високи обороти- при това покачването на налягането е плавно- заедно със оборотите. центрофугния компресор ще го познаеш по това че седи пред двигателя или отпред вдясно или ляво и прилича на голям алтернатор със тръби. те са общо взето тихи и свирят само при високи обороти. устроиството им е просто- перка (като студената на турбото), но от другата страна вместо малка перка има колело със жлеб през които е прекаран един от ремъците на двигателя.

Другия тип е винтов. винтовия прави налягане със 2 огромни винта със едра резба които са зацепени един за друг. ще го познаеш по това че една голяма кутия седи на двигателя отгоре.. драгстерите които сте виждали със изрязани капаци за да се побере това отгоре и стърчи 2-3 педи.. това е. те се характеризират със това че правят налягане от много ниски обороти. затова и са приложими при големи двигатели които не обичат да се въртят бързо. характеризират се със Х/У числа- примерно 7/32 - това значи че за всеки 7 оборота на коляновия вал, компресора прави 32 оборота. така че като прочетете някъде "7/32 blower".. това е.. разбира се има разни съотношения...

Прието е че центрофугните са за коне а винтовите - за въртящ момент. разбира се това е много генерализирано, но идеята е че едните прават налягане при високи обороти (коне), другите при ниски (въртящ момент).

Налягането се определя от това колко бързо се върти коляновия вал, типа на компресора и диаметъра на ролката през която е прекаран ремъка на двигателя. от там и един от популярните начини да вдигаш налягането на компресорите е със инсталиране на по-малка ролка която се върти по-бързо. супер просто и ефикасно/ евтино. начи компресорите са мания? нямат лаг (нали винаги се въртят), не се занимават със горещи газове че да се нагряват, не запушват изходящите тръби.. всичко е перфектно? ... тз

Те също имат своите термални проблеми. всичко във компресора е голямо и се върти бавно. от там загряването е голямо. ползват се радиатори (интеркоолер) точно както при турбото. те също имат blowoff valves. друг проблем е сцеплението на ремъка- при по-големи налягания компресора е значителен товар на двигателя и ремъка може да почне да скача или да приплъзва. затова при такива апликации се използват широки (по 5-10см.) ремъци със ребра (огромните ремъци дето ги виждате да се въртят отпред на драгстерите са точно това също така очевадно е че компресорите крадат коне от двигателя точно както климатика...

Нитро:
Изображение

Както казахме- идеята е повече и по-студен кислород във двигателя. това освен със налягане може да стане и чрез впръскване на газ които изстудява въздухозаборника на двигателя както също и позволява повече кислород да бъде усвоен във горивната смес.

Нитроса (NOS както неправилно се нарича от това че една от фирмите се казва така) при сгъстено състояние е течен. иначе е газообразен. впръсква се във входящия колектор по 2 начина- "сух" (dry) при които инжекциона е просто поставен след въздушния филтър и "мокър" (wet) когато се впръсква във горивната смес и се доставя във двигателя през нормалните инжекциони (или директно под карбуратора както ние впръскваме газта). бутилката е винаги във багажника (или поне там трябва да бъде) поради съображения за сигурност. от там със тръбичка се извежда до двигателя. там има електрически клапан (2 за по-сигурно) които се оперират от шофьора или от устроиство закачено за оборотомера (rpm window switch). идеята е че сместа се пуска само на високи обороти където няма да представлява такъв "удар" за двигателя. всяка грешка се наказва жестоко със силни детонации, трошени бутала, мотовилки, скоростна кутия, заден мост и тн.. шега няма- особено ако пръскаш много. как се смята колко се пръска? ми инжекторите са сметнати на коне- 50,75,100,200,500,1000 и тн. разбира се тези числа са вярни за определено налягане на бутилката- затова и е желателно налягането да е винаги еднакво- да ама трудно стаа- затова хубавите системи си имат електрическо "одеалце" което топли бутилката и се грижи за налягането да е горе долу еднакво (освен като ти е почти празна бутилката- тогава нищо не помага)

Повечето големи системи (от 200 нагоре) са поне 2-степенни- компютър или копче активира първите 100 коня, след малко време (0.5-2 сек.) се включва и втората.. това е със цел да не се загуби сцепление като изведнаж ти доидат още 200 коня изведнаж) Друг момент за които трябва да се внимава е липса на налягане- натискаш- а то тръгва след 2 секунди като си вече до червеното- лошо така. затова и преди да се ползва системата се продухва. има си дюзи през които се изпуска малко газ- от там и като се състезават често се вижда преди старта как някои леко изпушва...

Друго за което се използва много ефикасно нитроса е като допълнение към турбо или компресорна инсталация. при този случаи идеята е не да се побърка мотора от нитрос а да се пръска с цел охлаждане на нагнетения от турбото/компресора въздух. ефекта е толкова голям, че 50 коня инжекции качват 75-80 коня, 100 качват 160 и тн.. също при големи турбота нитроса се ползва да "ритне" двигателя от ниските обороти че барем завърти животното много често се пръска във радиатора (интеркоолера) за цялостно охлаждане на системата.

Начи нитроса е супер, евтин, лесно се слага, нали? ... тз...

Повечето двигатели фабрично не могат да понесат много от смешния газ (същото важи и за турботата и компресорите). повече от 75 коня е рядкост при модерните коли. здраво направени американски коли със огромни двигатели като додж вайпер-ра със 8 литра могат да понесат спокоино 200 коня.. но това са изключения. турбо/компресорите/нитроса постават допълнително натоварване на двигателя. за да го понесе, трябва да е смятан за него или поне да му е помогнато малко. какво трябва да има един двигател за тази цел? легирани бутала. ниска компресия (8:1 е нормално за турбо двигатели). възможност за връщане на центровката на запалването като функция на оборотите и налягането- иначе- детонации и дупки в буталата. също така в началото хубаво казах че ще игнорираме горивото- предполага се че компютъра може да набута толкова гориво колкото е необходимо за да се поддържа идеялното съотношение гориво:въздух. ако не "знае" как да пуска повече гориво- трябва да се препрограмира. ако знае, ама горивната система е слаба, слага се по-мощна горивна помпа, допълнителни инжектори които да впръскват гориво като има налягане и тн. щото най-лошото което може да ти се случи като помпаш е да ти обеднее сместа- веднаг почват диви детонации и всичко става после много бързо и буталата после и за пепелници не стават.

Автор:  Smokie [ 31 Мар 2007, 11:09 ]
Заглавие: 

=D> =D> =D>

Автор:  forkson [ 31 Мар 2007, 14:47 ]
Заглавие: 

дам дам , полезна информация :) изчетох половината ама нямам сили за повече ще довърша друг път...
отново мерси :)

Автор:  usux [ 31 Мар 2007, 14:55 ]
Заглавие: 

:shock: =D>

Автор:  valery_buchinsky [ 04 Юни 2007, 00:18 ]
Заглавие: 

:shock: Имаше какво да се научи... Не друго, ми поне вече знам за к'во става дума :)

Автор:  didistyle [ 13 Юни 2007, 16:38 ]
Заглавие: 

И аз имам въпросче: По какво се разбира за кой двигател, какво турбо да се сложи и в какво се измерва силата на турбините? От колко оборота почват да се развъртат или там по барове? :oops:

Автор:  poohey [ 18 Юни 2007, 20:39 ]
Заглавие: 

за този въпрос са доста часове (и бири) обяснения... 8)
...ела на някоя среща - ще поговорим... :wink:

Автор:  jamie [ 18 Юни 2007, 21:50 ]
Заглавие: 

didistyle написа:
И аз имам въпросче: По какво се разбира за кой двигател, какво турбо да се сложи и в какво се измерва силата на турбините? От колко оборота почват да се развъртат или там по барове? :oops:


http://forum.mazdabg.com/viewtopic.php?p=52469&highlight=#52469

Автор:  poohey [ 19 Юни 2007, 19:57 ]
Заглавие: 

именно... :wink: 8)

Автор:  6markozavar [ 17 Юли 2007, 10:31 ]
Заглавие: 

една наиситна ГОЛЯМА РАБОТА http://www.carandmodel.com/gallery/nort ... 0-drag/aaa
http://www.carandmodel.com/gallery/nort ... 0-drag/aai
http://www.carandmodel.com/gallery/nort ... 0-drag/aak
http://www.carandmodel.com/gallery/nort ... 0-drag/aar
http://www.carandmodel.com/gallery/nort ... 0-drag/abg

Автор:  XeDoX [ 15 Окт 2007, 09:34 ]
Заглавие: 

6markozavar написа:


http://videos.streetfire.net/video/9ab8 ... 9a953d.htm :D

Автор:  MiKe [ 15 Сеп 2009, 16:03 ]
Заглавие: 

искам да добавя, че суперчарджер - обикновено наричат компресор, който работи съвсем по различна схема от обикновеното турбо. там са 2 винта, коите се въртят и всмукват въздух и създават налягане. ако намеря статийка - ще я сложа тук, да се види разликата.

намерих, ето така изглеждат винтове, и както каза колегата се завъртват през ремъка
Изображение

Автор:  Addicted_323 [ 04 Дек 2009, 00:12 ]
Заглавие: 

някои може ли да ми обясни за какво точно служи този blow off ???

Автор:  s7an4ev [ 04 Дек 2009, 00:15 ]
Заглавие: 

Това е клапан нужен само при турбо системите. Този клапан предотвратява маркучите ( тръбите ) след турбото да се пукат. Действа по следния начин:Когато турбината качи налягане въздухът се завърта по целия тракт и от част от него(поради поетия от изгарянето) преминава през междинния охладител(intercooler) след, което пак се връща в турбото. Но когато се наложи да отпуснеш газта турбината не замразва, а има остатъчно инерционно завъртане, което може да предизвика доста високо налягане и да настъпят проблеми с маркучите. Тези проблеми се решават именно от Blow Off Valve. До него достига това повишено налягане и той го изпуска--има два начина на изпускане: 1)в атмосферата т.е. в коша на двигатела или 2)зацикля се като клапана го връща веднага след филтъра(въздушниа), с което се спестява малко време за напалването на турбо тракта отново с въздух. Това е общо взето.
Ако можеше без него щеше да е много по-добре, защото нямаше да има така наречениа Lag, което означава забавянето(отрйгирването) на турбото, за да се изпълнят вече изпранените маркучи с въздух. При спортните коли и най-вече при WRC има anti lag system, което поддържа налягането на границата на отварянето на blow off valve и по този начин се спесява време и се печели мигновено ускорение, защото въздухът влиза веднага под налягане(при обикновените са нужни секунда-две да се постигне мах налягане(не съм сигурен не е чак 2 сек, но към 1))

Автор:  Addicted_323 [ 04 Дек 2009, 15:22 ]
Заглавие: 

мерси мн за подробното обяснение :) :) :)

Автор:  Vizor [ 15 Дек 2009, 16:48 ]
Заглавие:  Re: принудително пълнене или видове "ТУРБО"

Не мога напълно да се съглася с колегата по-горе.. Като за начало, че пука маркучите..
Когато "надуе" от инерционния момент на турбината след като се затвори дросела.. най-малкия ти проблем са маркучите..
когато въздуха няма къде да отиде.. първото нещо, кеото прави е да се върне назад... и започва да "бие" по лопатките на турбината..

Какво прави точно блоуофа.. когато затвори дросела двигателя прави вакуум, който чрез маркуч издърпва клапата (като съответно турбината с налягането от затворения дросел също помага) и въздуха се изпуска или в атмосферата или обратно в системата (а не както обясни колегата там за помагането на турбината когато го връща след филтъра) просто колите с дебитомер дават грешки или така наречения boost leak (изтичане на boost :lol: )

Блоуофа пази турбината, а не маркучите. Все пак ако набиеш навсякъде алуминиеви определено те няма как да се спукат...

WRC автомобилите (поне професионалните!) нямат блоуофи, а имат здрави лагери ;) и звука, който издават е точно сърджа на турбината

А това, което припуква е точно анти-лага.. като набива яко гориво за да не обеднее изведнъж и да останеш без двигател..

за анти-лага ще допиша някой друг път..

Автор:  dokkito [ 15 Дек 2009, 17:18 ]
Заглавие:  Re: принудително пълнене или видове "ТУРБО"

колеги мн сам мислил и искам да знам на мазда 323 Ф БА з5 мотор 1.5 може ли да и се сложи турбо или компресор и каква горе долу турбина може да се сложи.. няма начин да не може въпроса е каква ..

Автор:  Драгойчо [ 15 Дек 2009, 18:56 ]
Заглавие:  Re: принудително пълнене или видове "ТУРБО"

Ако турбинираш отгоре-отгоре, ше минеш що годе тънко, но и конете няма да са нещо, което да си струва парите.
Ако разкостиш мотора сериозно и го напълниш с читава карантия, има мегдан за малко повече пауър, ама пак нещо бяга логиката. Освен ако не е за спорта, че може да се направи. А, то и си може. Друг въпрос е, дали си струват няколкото (бая) хиляди, при положение, че за тия пари можеш да купиш примерно двулитрова или 2,5л. И то поне два-три пъти.

Автор:  Addicted_323 [ 15 Дек 2009, 19:02 ]
Заглавие:  Re: принудително пълнене или видове "ТУРБО"

според мен като иска турбо да си вземе двигател GT-R :D :D :D

Автор:  s7an4ev [ 15 Дек 2009, 19:07 ]
Заглавие:  Re: принудително пълнене или видове "ТУРБО"

На мен ми предлагаха срещу 4000 лева да ми направят Кседоса 250-260 коня .. За 3500 направиха едно пунто 1.4 200 коня .. :) Със гаранция естествено и прекъсвача си остава ..

Автор:  KoRn_Val [ 15 Дек 2009, 19:08 ]
Заглавие:  Re: принудително пълнене или видове "ТУРБО"

Нека да турбинира момчето, като иска... а като говорите да налее хубави карантии... то за този мотор мислите ли, че има изобщо такива :nope:
Иначе едно читаво турбиниране към 3-4 000лв :)

Автор:  gangsta911 [ 15 Дек 2009, 20:37 ]
Заглавие:  Re: принудително пълнене или видове "ТУРБО"

човек няма смисъл това не е толкова просто.колкото изглежда,тук правиха 4-5 коли от които само2,станаха и тя втората чупи мотаора 5-6 пъти,или трябва да хвърлиш мн пари или ще счупиш мотора или турбината,на прави си само една сметка,турбо,интерколер,клапани 2-маслени радиатора въздоховоди и скоби и тн-2300 от щатите(поне това тука дето го докараха беше толкова,след това ковани бутала защото тия на 1бар няма да издържат,валове,дюзи,турбината трябва да е под определен ъгъл иначе почва да бута масло и да пуши яко и оше мн.други работи,пък ако ще я надуваш турбината само на 0,3-0,4 бара без да пипаш нищо друго,неси оправдава парите за някви си 40-50 коня :wink:

Автор:  dokkito [ 16 Дек 2009, 00:16 ]
Заглавие:  Re: принудително пълнене или видове "ТУРБО"

благодаря за информацията.. аз несам казал че ще сложа или че съм решил да слагам.. на мен ми е ясно че на малак мотор конете са малко а зада са повече трябва силна турбина а от там вече става сложно.. натоварването голямо .. въпроса беше до каква степен може да се стигне ... иначе колегата е прав че по добрия вариянт е по голям двигател ..( по дълак живот) повече ръчка бес порблеми , запознат сам само че имаш ли турбо че не се знае колко ще искара двигателя .. благодаря за инфото .. просто исках да знам малко повече.. а относно щатите имаше кои да ми поръча от там самите части.. но и тоя приятел ми каза че ако не му чаткам наистина да се откажа.. :)

Автор:  Vizor [ 16 Дек 2009, 09:34 ]
Заглавие:  Re: принудително пълнене или видове "ТУРБО"

KoRn_Val написа:
Нека да турбинира момчето, като иска... а като говорите да налее хубави карантии... то за този мотор мислите ли, че има изобщо такива :nope:
Иначе едно читаво турбиниране към 3-4 000лв :)


Бутала 1400лв биели 1100лв .. само до тук си на 2500..

Автор:  KoRn_Val [ 16 Дек 2009, 10:07 ]
Заглавие:  Re: принудително пълнене или видове "ТУРБО"

И тези бутала и биели за тоя 1.5 мотор ли говориш или принципно цените са такива... силно се съмнявам някой да е произвел бутала и биели за тоя кекав мотор :shock:
Аз говорех за турбиниране с неговите си карантии, с малък надув и с не много коне отгоре. То е ясно, че едно турбиниране може да отиде и на 10 000лв но не това е въпроса тук...

Автор:  Vizor [ 16 Дек 2009, 18:20 ]
Заглавие:  Re: принудително пълнене или видове "ТУРБО"

Хубаво е мотора предварително да се отвори и да се ревизира.. за да може заради едни основни или биелни лагери да строшиш абсолютно целия мотор. След това смятане на степента на сгъстяване (и на фабричната му може ама.. колко време ли ще издържи?) и разреждане на мотора.. може да се направи с бутала или с гарнитура евентуално. От там.. електрониката, колекторите, турбината, кулери, бензинови помпи, инжектори, регулатори на бензина (прогресивния е хубаво да го има.. за да може в бууст да си наваксва), турбо пътища.. и мени мор. 3000лв ще са.. меко казано.. недостатъчни, а и първото нещо, което се сещам, че ще сдаде наряда е съединителя

Автор:  old_koch [ 16 Дек 2009, 20:21 ]
Заглавие:  Re: принудително пълнене или видове "ТУРБО"

Vizor написа:
Хубаво е мотора предварително да се отвори и да се ревизира.. за да може заради едни основни или биелни лагери да строшиш абсолютно целия мотор. След това смятане на степента на сгъстяване (и на фабричната му може ама.. колко време ли ще издържи?) и разреждане на мотора.. може да се направи с бутала или с гарнитура евентуално. От там.. електрониката, колекторите, турбината, кулери, бензинови помпи, инжектори, регулатори на бензина (прогресивния е хубаво да го има.. за да може в бууст да си наваксва), турбо пътища.. и мени мор. 3000лв ще са.. меко казано.. недостатъчни, а и първото нещо, което се сещам, че ще сдаде наряда е съединителя



Ти да не си взел висше образУвание бе,ае пали с 200 някъде другаде :twisted:

Автор:  Do Luck [ 18 Дек 2009, 16:24 ]
Заглавие:  Re: принудително пълнене или видове "ТУРБО"

На мен лично идеята с прогресивен клапан не ми се нрави. Вярно, че е най-евтиният и лесен вариант....но пак е въпрос на избор.
s7an4ev написа:
Когато турбината качи налягане въздухът се завърта по целия тракт и от част от него(поради поетия от изгарянето) преминава през междинния охладител(intercooler) след, което пак се връща в турбото


Колега, имай предвид, че кулера охлажда въздуха след като компресора (студената част на турбокомпресора) го е нагнетил и оттам този въздух преминава през дроселовата клапа във всмукателния колектор, а не се връща никъде.

Относно анти-лаг системата колегата Vizor e прав - става дума за подаване на гориво (най-често със специална дюза) в изпускателния колектор. Това гориво се възпламенява и поддържа оборотите на турбинната част, от което следва, че при подаване на газ има бууст и няма лаг. Системата може да се управлява от ТПС-сензора (при затворена дроселова клапа се подава импулс до дюзата).

Все пак си мисля, че турбиниране на автомобил с атмосферен двигател, чието предназначение е всекидневно каране по улиците, може би и вършене на работа не е много подходящо.
Автомобил, който работи добре, върши работа и предлага удобство, малко шум и нормален разход не си заслужава да бъде модифициран без промяна на предназначението му. Още повече, че някои атмосферни двигатели имат турбо аналози и може чрез няколко подмени да се достигне конфигурацията на турбо автомобил.

Автор:  swakke [ 31 Дек 2009, 10:22 ]
Заглавие:  Re: принудително пълнене или видове "ТУРБО"

здравеите колеги.като става въпрос за турбо бих искал да ми дадете малко информация относно моята количка мазда 323ф 2000V6.тъй като колекторите са 2х3 може ли да се сложи 1 турбина или трябва да са 2?няма да гоня много коне.искам колата да е за градски условия.не искам да сменям карантиите по двигателя.мисля че на 0.5-0.6 бара ще е нормално эа стоковия мотор.моля за компетентното ви мнение

Автор:  vili [ 31 Дек 2009, 10:47 ]
Заглавие:  Re: принудително пълнене или видове "ТУРБО"

с по-дълги рънъри да ги убединиш и се прави, малко повече загуби ще имаш, но не толкова фатални :)
ще се наложи да преместиш акумулатора, че не остава място за него под капака... потърси турбо китове за K8 и 2,5 KL за single turbo и ще видиш как са реализирани :ok:

Страница 1 от 4 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/