Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 19 Мар 2024, 16:02

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 20 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 23 Авг 2007, 21:15 
Offline
Администратор
Аватар
1992 Mazda 626

Регистриран на: 29 Мар 2005, 11:43
Мнения: 4968
Местоположение: София
323f-fan написа:
Пухи,а недей така че аз тъкмо почнах да се замислям за една турбинка на 0.5.С една дебела гарнитурка няма ли да издържи,в смисъл аз искам да си я карам така за всекидневна кола. :(Ако не,кво е минималното което да се направи,щото ако е за биели,бутала,клапани и т.н. вече ще говорим за друго надуване.

ми как да ти кажа - както знаеш караме едни и същи коли и аз също съм го милсил...
...та аз ще я права моята, но без декомпресия, собствената си кола, повече от 0.2-0.3 не бих я надул...

и това "по-дебела гарнитура" е много разтегливо понятие - колко по-дебела: 0.2 мм, 1 мм, 3 мм - колко по-дебела?
...това си е чиста декомпресия и трябва да се смята...

освен това, ако разчиташ да декомпресираш с гарнитура, и да надуваш повече - смяташ ли кога ще "пробие" тази гарнитура ('щото това не е стена на цилиндър или глава)?!?
...а дали ще издържат болтовете на главата на това натоварване?!?

та помисли пак... ;-)

_________________
When you go to Hell,
Tell them I'm sending you!
...you'll get a group discount.

__________________________

ВОЙНАТА НА ПЪТЯ: http://www.vbox7.com/play:0992d053 !!!

Изображение


Последна промяна poohey на 24 Авг 2007, 20:40, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Приказка :)
МнениеПубликувано на: 24 Авг 2007, 00:43 
Offline
модератор

Регистриран на: 20 Юни 2006, 19:26
Мнения: 2358
Нека приказката започне отначало.
Имало едно време....

На Земята съществува атмосфера, пълна с газове. Около 73% от тези газове е азот.

Налягането на 0 метра надморска височина е 1 атмосфера или 760 мм живачен стълб. Колкото повече се изкачваме, толкова по-ниско става налягането.

Манометър: устройство, което мери ОТНОСИТЕЛНОТО налягане спрямо текущото атмосферно налягане. Т.е. ако си мерите гумите, у-вото ще покаже с колко е по-голямо налягането спрямо атмосферното. Ако напомпате гумата на морето (0 метра) на 2 атмосфери и занесете гумата на Мусала, то манометъра ще покаже повече от 2 атмосфери (не ми се смята колко точно).

:idea: Барометрите мерят АБСОЛЮТНОТО налягане.

Турбото, което набива 0.5 Бара манометрично измерено налягане, тъпче в действителност двигателя с 1.5 Бара.

Атмосферните мотори са онези, които разчитат на налягането на атмосферата да пълни цилиндрите с горивна смес. При пълненето обаче има загуби. Затова на практика мотора не се пълни с 1 Бар, дори да е на морето.

след малко ще се върна тук

Какво е степен на сгъстяване?

Степен на сгъстяване:
Това е отношението м/у два обема, началния и крайния.
Взимаме една спринцовка, която е разграфена до 10 см3. Отваряме буталото до чертичката на която пише 10. Трябва да изчакаме за да се напълни с въздух. Сега използваме пръст, за да запушим отвора (пръста в случая играе роля на идеално твърдо тяло... от гледна точка на физиката). Сега натискаме буталото до деление 1. Тъй-като при свиването намаляваме обема на въздуха, отделя се енергия под формата на топлина (изотермичен процес), затова трябва да изчакаме. Като изстине въздуха проверяваме налягането и установяваме 10 бара :)
Т.е. при сгъстяване на въздуха от чертичка 10 до чертичка 1, т.е. 10:1, получаваме 10 бара налягане.

В цилиндъра, това е отношението на обема в ДМТ (долна мъртва точка) и ГМТ (горна мъртва точка), като това всъщност е горивната камера.

Да се върнем горе. За да видим колко се увеличава степента на сгъстяване с турбина, правим следната сметка. Турбина създава надналягане 1 бар умножено по степента на сгъстяване.
Или в крайна сметка, в един бензинов мотор със степен на сгъстяване 7:1 и турбо 1 бар = 7*(1 бар от атмосферата + 1бар от турбото) = 14:1
Аууу... ние дизел ли карахме или бензин?!. Да не говорим, че бензина трябва да е по-устойчив на детонации. Турбо надуффф-а не прощава!

Как да измерим степента на сгъстяване?
Ми... аз не се сещам за точен метод. Производителят прави горивната камера с неправилна форма. Ако се разглоби главата, затворят клапаните и се налее подходяща течност, можете да се получи някаква приблизителна стойност от това, което е в действителност.

Как се разрежда един двигател и какво правим с още една гарнитура?
Гарнитурите на цилиндровите глави не винаги са метални. Металните гарнитури са по-добри и повече държат на напън.

Малко сметки:
Моя Z5 мотор е с обем 1489 см3. Като го разделим на 4, получаваме, че обемът на 1 цилиндър е 372.25см3.
Степента на сгъстяване 9.4:1. Обема на горивната камера в ГМТ е Х (хикс).
или
(372.25+Х)/Х=9,4 където Х=44,3 см3
Ако към тези 44.3 см3 добавя обема на още един цилиндър с височина 0.17см (дебелината на гарнитурата) и диаметър 7,53см (диаметъра на дупката в гарнитурата) ще получа следното: 3.14*(7.53/2)^2*0.17= 7.57 см3.
След поставяне на гарнитурата, обема на цилиндъра ще стане 44,3+7.57~52см3.
С колко се променя степента на сгъстяване?
Лесно: (372.25+52)/52=8.2
Т.е. след поставяне на гарнитурата, степента на сгъстяване ще е 8.2:1 . Това е достатъчно за един много нежен надуффф.

Та... разредихме двигателя, хайде да видим до колко може да надуваме с турбина:
Максимална степен на сгъстяване 10:1.
0.9 Бара от атмосферата (има загуби при пълненето)
Степен на сгъстяване 8.2:1
10=8.2(0.9+Х)
Х=0.32 Бара.
Ето... Това е максималния надуф, който мога да направя. За повече ... други работи трябва да се правят :)
И като погледнем по-горе сметките (онези за турбото и степента на сгъстяване), то не бих надул турбото повече от 0.32 Бараманометрично налягане. За 0.5 да не говорим!
____

Следващите редове не са по темата и ако искате ги игнорирайте...

Ако си спомняте горе свивахме спринцовка и чакахме да изстине въздуха. Обаче в цилиндъра процеса се извършва много бързо, т.е. въздуха няма време да изстине. Процесът не е изотермичен. Физиката казва, че такъв процес в цилиндрите е адиабатен, а по-точно казано, процесът е политропен.

Та, ако сгъстим въздух с определен обем много бързо 10 пъти, неговата температура рязко ще нарастне. Следователно и налягането ще се повиши повече от очакваното. Въпросът е... колко повече ще се повиши това налягане.
Уравнението на политропа е:
Полученото налягане = началното налягане * степен на сгъстяване ^ 1.377
Получена температура = начална температура * степен на сгъстяване ^ (1.377-1)
1.377 се нарича коефициент на политропа, който варира, но може да се приеме за 1.377.

Айде сега да смятаме:
Двигател със степен на сгъстяване 11:1, се пълни от атмосферата с 0.9 Бара (както казахме има загуби при пълненето), а температурата на околния въздух е 25 градуса Целзий (298 Келвина).

Налягането в края на сгъстяването ще е 23.5 Бара
Температурата в края на сгъстяването ще е 468 Градуса Целзий.

Айде... виждам как се опулваш и почваш да гледаш невярващо. Следва въпрос от публиката: Защо мойта компресия не е същата?

Та... какво е това компресия.
На компресията му казват измереното налягане в цилиндъра. Да ама не! Компресия не може да се измери така просто както степента на сгъстяване, или пък с манометър.

Защото:
1. Измерената компресия зависи пряко от това колко е зареден акумулатора (скоростта на въртене на стартера) и гъстотата на маслото. Така при ниски обороти се проявява ефекта на издишане от клапаните...
2. Измерената компресия зависи пряко от това какъв манометър се използва. Защото както сметнах по-горе, обема след сгъстяване е 44 см3. Когато към него се добави и обемът на манометъра и маркуча (примерно 10см3) ще видите, че камерата се е увеличила и цилиндърът се декомпресира. Така че, колкото по-голям манометър ползва мерачът, толкова по-малка компресия ще покаже... Да не говорим, че манометъра допълнително охлажда сгъстения въздух в цилиндъра, от което допълнително спада налягането.

Ако всичко сте разбрали, ще си отговорите защо дизеловите двигатели нямат запалителни свещи, а подгряващи. :)

уморих се...
Лека нощ

_________________
Всеки се оплаква от своята памет, но никой - от своето мислене.


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: Приказка :)
МнениеПубликувано на: 24 Авг 2007, 08:55 
Offline
маниак
Аватар
1994 Mazda MX-3

Регистриран на: 14 Мар 2007, 03:26
Мнения: 677
Местоположение: Бургас
Smokie написа:
Нека приказката започне отначало.
Имало едно време....
уморих се...
Лека нощ

Браво колега, прочетох неща които от много време исках някой да ми обясни. Евала за написаното, не всеки би се захванал. :respekt:

_________________
Изображение


Последна промяна _DieseL_PoweR_ на 24 Авг 2007, 09:06, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 24 Авг 2007, 08:59 
Offline
фанатик
1995 Mazda 323F

Регистриран на: 05 Фев 2006, 16:52
Мнения: 2921
Местоположение: П Л Е В Е Н
Лелеее,как не те мързя да пише толкоз бе човек :shock: Можеше просто да кажеш че 0.32 е нашта система и толкоз :D Пухи,а как се смята при определено налягане на турбото колко трябва да е гарнитурата?Налягането го рабрах колко трябва да е хи хи хи :D

_________________
Mazda 3 2.0 SkyActive-G 2015,Infiniti FX45 2007


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: Приказка :)
МнениеПубликувано на: 24 Авг 2007, 09:16 
Offline
маниак
Аватар
1994 Mazda MX-3

Регистриран на: 14 Мар 2007, 03:26
Мнения: 677
Местоположение: Бургас
Smokie написа:
Ако всичко сте разбрали, ще си отговорите защо дизеловите двигатели нямат запалителни свещи, а подгряващи. :)

Предполагам защото от голямото сгъстяване температурата е голяма и се пали нафтата :)
P.S. какво ще кажете за този сайт, хорага гарантират, нормална работа при 0.4 бара? http://madcowtuning.bg/turbo/faq/

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 24 Авг 2007, 20:33 
Offline
Администратор
Аватар
1992 Mazda 626
Автор на темата

Регистриран на: 29 Мар 2005, 11:43
Мнения: 4968
Местоположение: София
Тошко, от мадкау е пич и определено си разбира от работата...
...но аз не бих рискувал...

освен това - да няма проблем да караш на риск - надуваш на 1 и отиваш на божура - ако издържи - издържи, ако не - това е кола за състезания... 8)
...та ти си прецени колко е оправдан риска... ;-)

_________________
When you go to Hell,
Tell them I'm sending you!
...you'll get a group discount.

__________________________

ВОЙНАТА НА ПЪТЯ: http://www.vbox7.com/play:0992d053 !!!

Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 24 Авг 2007, 20:40 
Offline
Администратор
Аватар
1992 Mazda 626
Автор на темата

Регистриран на: 29 Мар 2005, 11:43
Мнения: 4968
Местоположение: София
323f-fan написа:
Лелеее,как не те мързя да пише толкоз бе човек :shock: Можеше просто да кажеш че 0.32 е нашта система и толкоз :D Пухи,а как се смята при определено налягане на турбото колко трябва да е гарнитурата?Налягането го рабрах колко трябва да е хи хи хи :D

ами всъщност, се смята колко трябва да се декомпресира и от там излиза дебелината на гарнитурата...

почва се по горните формули, но по обратен път - попълваш надуването, смяташ степента на сгъстяване, попълваш размерите на цилиндъра и се вижда колко трябва да се промени височината на цилиндъра, за да се получи....
...е точно тази промяна ти е дебелината на гарнитурата... ;-)

_________________
When you go to Hell,
Tell them I'm sending you!
...you'll get a group discount.

__________________________

ВОЙНАТА НА ПЪТЯ: http://www.vbox7.com/play:0992d053 !!!

Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 15 Ное 2007, 11:19 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 22 Юни 2006, 10:45
Мнения: 201
Местоположение: Sofia
Ухаа браво :clap: мноо важно и полезно инфо :turbo:

_________________
http://forum.mazdabg.com/user_pics/DSC01297.JPG

http://forum.mazdabg.com/user_pics/S4028533.JPG
http://forum.mazdabg.com/user_pics/S4020229.JPG


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: turbo
МнениеПубликувано на: 14 Авг 2008, 13:11 
Offline
маниак
Аватар
1995 Mazda 323F

Регистриран на: 26 Юни 2007, 15:34
Мнения: 756
Местоположение: Някъде по лунния пейзаж
Така аз да попитам, ако се направи както смоуки пише около 0.3-0.4, за Z5 двигателя в мощност , с какъф процент ще се повиши тя ?

_________________
Drive safe , live long, save lives!!!


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 14 Авг 2008, 13:21 
Offline
маниак
Аватар
1995 Mazda 323 C/BA

Регистриран на: 10 Авг 2007, 07:29
Мнения: 836
Местоположение: София
skype: funk_flex_
Много съскане ще се получи :lol:

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: turbo
МнениеПубликувано на: 14 Авг 2008, 14:32 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 27 Май 2008, 18:12
Мнения: 4819
Местоположение: АБСУРДИСТАН
skype: тел № 0889410450
paullman написа:
Така аз да попитам, ако се направи както смоуки пише около 0.3-0.4, за Z5 двигателя в мощност , с какъф процент ще се повиши тя ?
Чети и между редовете бре........Дизел-Пауър е дал сайт с калкулатор,точно за 0.4 бара......Чукаш си там кубатурата и ти излизат %-тите увеличение на мощността...... :rules: Ако си по луда глава, сложи и някой процент още от тебе.... :lol:

_________________
Гънките на мозъка по принцип са невидими, но когато липсват си личи .


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: турбо
МнениеПубликувано на: 14 Авг 2008, 16:14 
Offline
маниак
Аватар
1995 Mazda 323F

Регистриран на: 26 Юни 2007, 15:34
Мнения: 756
Местоположение: Някъде по лунния пейзаж
Абе аз сайта го скивах и видях проценти и кончетата ... ма исках да попитам наще си шефчета дето имат опит и прочие, колко излиза горе доле реално, защото оня там може да напише и 100% нали е важното парата да ни земе да ги ....

_________________
Drive safe , live long, save lives!!!


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 14 Дек 2008, 21:34 
Offline
фен
Аватар
2015 Mazda 3

Регистриран на: 13 Юни 2008, 13:49
Мнения: 475
Местоположение: Балчик
skype: MbPuTooo
poohey написа:
323f-fan написа:
Лелеее,как не те мързя да пише толкоз бе човек :shock: Можеше просто да кажеш че 0.32 е нашта система и толкоз :D Пухи,а как се смята при определено налягане на турбото колко трябва да е гарнитурата?Налягането го рабрах колко трябва да е хи хи хи :D

ами всъщност, се смята колко трябва да се декомпресира и от там излиза дебелината на гарнитурата...

почва се по горните формули, но по обратен път - попълваш надуването, смяташ степента на сгъстяване, попълваш размерите на цилиндъра и се вижда колко трябва да се промени височината на цилиндъра, за да се получи....
...е точно тази промяна ти е дебелината на гарнитурата... ;-)


А дали тази дебелина на гарнитурата я е смятал някой .. защото аз нещо не разбрах :?


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 14 Авг 2010, 21:58 
Offline
любител
Аватар
1995 Mazda 323F

Регистриран на: 17 Юни 2007, 18:10
Мнения: 59
Местоположение: Търговище
skype: dji_dji_4ak1r
има навсякаде писано много за турбо,но мен ми е интересно какво турбо е нужно за 1.5 16v-Z5!смисал без да се сменят някакви карантии по двигателя,на колко надув може да издържи този мотор,и като коне какво може да се о4аква!защото аз си ме4тая за турбо,но не да гоня големи коне!просто един малък ъпдейт,но понеже не съм запознат и ще помоля колегите коите са по на ти,малко да попишат за Z5 мотора!


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: Приказка :)
МнениеПубликувано на: 03 Дек 2010, 19:38 
Offline
любител

Регистриран на: 27 Ное 2010, 13:41
Мнения: 4
Smokie написа:
Нека приказката започне отначало.
Имало едно време....

На Земята съществува атмосфера, пълна с газове. Около 73% от тези газове е азот.

Налягането на 0 метра надморска височина е 1 атмосфера или 760 мм живачен стълб. Колкото повече се изкачваме, толкова по-ниско става налягането.

Манометър: устройство, което мери ОТНОСИТЕЛНОТО налягане спрямо текущото атмосферно налягане. Т.е. ако си мерите гумите, у-вото ще покаже с колко е по-голямо налягането спрямо атмосферното. Ако напомпате гумата на морето (0 метра) на 2 атмосфери и занесете гумата на Мусала, то манометъра ще покаже повече от 2 атмосфери (не ми се смята колко точно).

:idea: Барометрите мерят АБСОЛЮТНОТО налягане.

Турбото, което набива 0.5 Бара манометрично измерено налягане, тъпче в действителност двигателя с 1.5 Бара.

Атмосферните мотори са онези, които разчитат на налягането на атмосферата да пълни цилиндрите с горивна смес. При пълненето обаче има загуби. Затова на практика мотора не се пълни с 1 Бар, дори да е на морето.

след малко ще се върна тук

Какво е степен на сгъстяване?

Степен на сгъстяване:
Това е отношението м/у два обема, началния и крайния.
Взимаме една спринцовка, която е разграфена до 10 см3. Отваряме буталото до чертичката на която пише 10. Трябва да изчакаме за да се напълни с въздух. Сега използваме пръст, за да запушим отвора (пръста в случая играе роля на идеално твърдо тяло... от гледна точка на физиката). Сега натискаме буталото до деление 1. Тъй-като при свиването намаляваме обема на въздуха, отделя се енергия под формата на топлина (изотермичен процес), затова трябва да изчакаме. Като изстине въздуха проверяваме налягането и установяваме 10 бара :)
Т.е. при сгъстяване на въздуха от чертичка 10 до чертичка 1, т.е. 10:1, получаваме 10 бара налягане.

В цилиндъра, това е отношението на обема в ДМТ (долна мъртва точка) и ГМТ (горна мъртва точка), като това всъщност е горивната камера.

Да се върнем горе. За да видим колко се увеличава степента на сгъстяване с турбина, правим следната сметка. Турбина създава надналягане 1 бар умножено по степента на сгъстяване.
Или в крайна сметка, в един бензинов мотор със степен на сгъстяване 7:1 и турбо 1 бар = 7*(1 бар от атмосферата + 1бар от турбото) = 14:1
Аууу... ние дизел ли карахме или бензин?!. Да не говорим, че бензина трябва да е по-устойчив на детонации. Турбо надуффф-а не прощава!

Как да измерим степента на сгъстяване?
Ми... аз не се сещам за точен метод. Производителят прави горивната камера с неправилна форма. Ако се разглоби главата, затворят клапаните и се налее подходяща течност, можете да се получи някаква приблизителна стойност от това, което е в действителност.

Как се разрежда един двигател и какво правим с още една гарнитура?
Гарнитурите на цилиндровите глави не винаги са метални. Металните гарнитури са по-добри и повече държат на напън.

Малко сметки:
Моя Z5 мотор е с обем 1489 см3. Като го разделим на 4, получаваме, че обемът на 1 цилиндър е 372.25см3.
Степента на сгъстяване 9.4:1. Обема на горивната камера в ГМТ е Х (хикс).
или
(372.25+Х)/Х=9,4 където Х=44,3 см3
Ако към тези 44.3 см3 добавя обема на още един цилиндър с височина 0.17см (дебелината на гарнитурата) и диаметър 7,53см (диаметъра на дупката в гарнитурата) ще получа следното: 3.14*(7.53/2)^2*0.17= 7.57 см3.
След поставяне на гарнитурата, обема на цилиндъра ще стане 44,3+7.57~52см3.
С колко се променя степента на сгъстяване?
Лесно: (372.25+52)/52=8.2
Т.е. след поставяне на гарнитурата, степента на сгъстяване ще е 8.2:1 . Това е достатъчно за един много нежен надуффф.

Та... разредихме двигателя, хайде да видим до колко може да надуваме с турбина:
Максимална степен на сгъстяване 10:1.
0.9 Бара от атмосферата (има загуби при пълненето)
Степен на сгъстяване 8.2:1
10=8.2(0.9+Х)
Х=0.32 Бара.
Ето... Това е максималния надуф, който мога да направя. За повече ... други работи трябва да се правят :)
И като погледнем по-горе сметките (онези за турбото и степента на сгъстяване), то не бих надул турбото повече от 0.32 Бараманометрично налягане. За 0.5 да не говорим!
____

Следващите редове не са по темата и ако искате ги игнорирайте...

Ако си спомняте горе свивахме спринцовка и чакахме да изстине въздуха. Обаче в цилиндъра процеса се извършва много бързо, т.е. въздуха няма време да изстине. Процесът не е изотермичен. Физиката казва, че такъв процес в цилиндрите е адиабатен, а по-точно казано, процесът е политропен.

Та, ако сгъстим въздух с определен обем много бързо 10 пъти, неговата температура рязко ще нарастне. Следователно и налягането ще се повиши повече от очакваното. Въпросът е... колко повече ще се повиши това налягане.
Уравнението на политропа е:
Полученото налягане = началното налягане * степен на сгъстяване ^ 1.377
Получена температура = начална температура * степен на сгъстяване ^ (1.377-1)
1.377 се нарича коефициент на политропа, който варира, но може да се приеме за 1.377.

Айде сега да смятаме:
Двигател със степен на сгъстяване 11:1, се пълни от атмосферата с 0.9 Бара (както казахме има загуби при пълненето), а температурата на околния въздух е 25 градуса Целзий (298 Келвина).

Налягането в края на сгъстяването ще е 23.5 Бара
Температурата в края на сгъстяването ще е 468 Градуса Целзий.

Айде... виждам как се опулваш и почваш да гледаш невярващо. Следва въпрос от публиката: Защо мойта компресия не е същата?

Та... какво е това компресия.
На компресията му казват измереното налягане в цилиндъра. Да ама не! Компресия не може да се измери така просто както степента на сгъстяване, или пък с манометър.

Защото:
1. Измерената компресия зависи пряко от това колко е зареден акумулатора (скоростта на въртене на стартера) и гъстотата на маслото. Така при ниски обороти се проявява ефекта на издишане от клапаните...
2. Измерената компресия зависи пряко от това какъв манометър се използва. Защото както сметнах по-горе, обема след сгъстяване е 44 см3. Когато към него се добави и обемът на манометъра и маркуча (примерно 10см3) ще видите, че камерата се е увеличила и цилиндърът се декомпресира. Така че, колкото по-голям манометър ползва мерачът, толкова по-малка компресия ще покаже... Да не говорим, че манометъра допълнително охлажда сгъстения въздух в цилиндъра, от което допълнително спада налягането.

Ако всичко сте разбрали, ще си отговорите защо дизеловите двигатели нямат запалителни свещи, а подгряващи. :)

уморих се...
Лека нощ

"Нямам смелостта да се нарека ваш колега.Би било убидно за вас.
Искам да споделя,че съм истински впечатлен от вашите разсъждения,подкрепени и поднесени по много разбираем начин.
Имате истински способности и задълбочени познания по физика и ДВГ.Едва ли има тема тук (техническа),на която да не може да отговорите.
Всеки труд си има цена.А интелигенцията (истинската),се жертва за благото на хората (народа).Смятам,че вие сте достоен за нейният елит!"


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 08 Окт 2011, 21:04 
Offline
фен
Аватар
1998 Mazda 323

Регистриран на: 15 Фев 2010, 14:30
Мнения: 127
Местоположение: София
skype: sashosod123
добре в краи на сметка какъв ще е ефекта да се сложи турбо на Z5 мотора приблизителни стоиности

_________________
Mazda 323f BA 1.5 16V


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 08 Окт 2011, 22:31 
Offline
фанатик
Аватар
1995 Mazda 626

Регистриран на: 07 Яну 2009, 15:52
Мнения: 2947
Местоположение: Костенец
skype: rally86
Това дори нострадамус не може да ти го каже,ако теоритично сложиш турбо дето да надува на 0.5 бара,без да пипаш нищо по мотора, и ако не го счупиш има вероятност да повишиш мощността с около 10-20 магарета

_________________

0888066013 0878651662


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 18 Мар 2013, 17:15 
Offline
фен
Аватар
1998 Mazda 323

Регистриран на: 15 Фев 2010, 14:30
Мнения: 127
Местоположение: София
skype: sashosod123
Всички са много скептични на тази тема , но един приятел ми даде да видя това. http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=52&t=285175
Добре как голф 1.4 моно може наще дървета да не могат.

_________________
Mazda 323f BA 1.5 16V


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 29 Апр 2016, 21:22 
Offline
любител

Регистриран на: 20 Фев 2016, 14:03
Мнения: 19
Местоположение: Видин
sashosod1234 написа:
Всички са много скептични на тази тема , но един приятел ми даде да видя това. http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=52&t=285175
Добре как голф 1.4 моно може наще дървета да не могат.

Като прочетох няколко мнения по надоле от клипчето, май и те немогат да си обяснят :mrgreen:


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 14 Юли 2016, 14:14 
Offline
фен

Регистриран на: 25 Юни 2013, 09:37
Мнения: 211
Местоположение: Sofia
Има ли гараж в София, който да се занимава с такива конверсии?


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 20 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб