Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 19 Мар 2024, 07:54

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 28 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 26 Ное 2007, 18:15 
Offline
маниак
Аватар
1995 Mazda 323F

Регистриран на: 20 Мар 2007, 14:21
Мнения: 618
skype: dex88_
Мисълта ми е няма ли газовете да изкарват по-лесно като се махне катализатора? (търсхих да видя за такава тема, но май няма)


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 26 Ное 2007, 19:17 
Offline
маниак
Аватар
2001 Mazda 323F

Регистриран на: 21 Яну 2006, 17:18
Мнения: 642
Местоположение: ТЪРГОВИЩЕ
skype: ivelina7771
аз винаги съм ги махал,но разлика неможе да се усети,при положение че него зачитат за ман е бесмислено да седи.принципно от 3 до 7% мисля че намаляваше мощ.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 26 Ное 2007, 21:11 
Offline
фен
Аватар
1998 Mazda 626

Регистриран на: 15 Юли 2007, 08:33
Мнения: 312
Местоположение: Пловдив
Ако е запушен определено е добра идея :wink: Махаш го и слагаш гърне със сходно съпротивление и готово...


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 26 Ное 2007, 21:52 
Offline
маниак
Аватар
2008 Subaru Legacy

Регистриран на: 04 Дек 2004, 18:07
Мнения: 554
Местоположение: maastricht
Моят опит е ,че идеята не е добра-аз оперделено имах проблеми след "продупчването"-нестабилни обороти и висок разход.Ламбда-сондата се побърква,ако махаш,поне сложи гърне. :?

_________________
1995 мазда 626 GE.fp
2008 субару аутбек 3.0Rn
2002 toyota hiace 2.5 D4D
2008 daihatsu cuore 1.0
2010 guzzi griso 1100


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 27 Ное 2007, 00:40 
Offline
маниак
Аватар
1995 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 20 Мар 2007, 14:21
Мнения: 618
skype: dex88_
А ако се сложи тръба вместо катализатор/гърне? Или да не си правя излишни експерименти и ако се маха да се сложи гърненце?


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 27 Ное 2007, 09:19 
Offline
фанатик
1995 Mazda 323F

Регистриран на: 05 Фев 2006, 16:52
Мнения: 2921
Местоположение: П Л Е В Е Н
Със сигурност ще е по-добре без катализатор,но негово място си сложи едно проходно гърне заместител на катализатора.Има ги навсякъде където продават генерации.

_________________
Mazda 3 2.0 SkyActive-G 2015,Infiniti FX45 2007


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 27 Ное 2007, 12:33 
Offline
маниак
Аватар
1995 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 20 Мар 2007, 14:21
Мнения: 618
skype: dex88_
Като се сложи проходно гърне вместо катализатора, ще се промени ли звука?


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 27 Ное 2007, 13:04 
Offline
маниак
Аватар
1995 Mazda 323

Регистриран на: 23 Юли 2007, 23:24
Мнения: 523
Местоположение: Пловдив
зависи от състоянието на другите гърнета, ако са зле ще се усили звука.

_________________
I don't suffer from insanity, I enjoy every moment of it..


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 27 Ное 2007, 13:40 
Offline
маниак
Аватар
1995 Mazda 323 C/BA

Регистриран на: 11 Окт 2006, 16:29
Мнения: 636
Местоположение: ГАБРОВО
а каква е идеята на катализатора?!?
...има и тема във форума за глобалното затопляне...ц ц ц
карайте си с катализатор...

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 27 Ное 2007, 15:06 
Offline
фанатик
Аватар
2001 Volvo S60

Регистриран на: 14 Авг 2006, 10:26
Мнения: 3290
Местоположение: Бургас/ София/ Плевен
skype: lepermessiah81
карай си ти, щом имаш пари за нов, щото аз нямам... моя се беше запушил и си сложих резонаторно гърне, а на Маздата са два катализатора, и доколкото знам се вдига мощността.

_________________
Blackberry PIN: 2239E13B


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 27 Ное 2007, 15:09 
Offline
маниак
Аватар
1995 Mazda 323

Регистриран на: 23 Юли 2007, 23:24
Мнения: 523
Местоположение: Пловдив
някъде видях данни за Z5 (1.5) двигателя без катализатор е 67kW(91кс)
с катализатор е 65kW(88кs) така че 3 конски сили са това - долу катализаторите!!! :D

_________________
I don't suffer from insanity, I enjoy every moment of it..


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 27 Ное 2007, 15:17 
Offline
маниак
Аватар
1995 Mazda 323 C/BA

Регистриран на: 11 Окт 2006, 16:29
Мнения: 636
Местоположение: ГАБРОВО
хех, 3 коня... от 88 на 91... все състезатели сме се събрали тука... само дето караме костенурки... :rolling:

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 27 Ное 2007, 15:21 
Offline
фен
Аватар
1992 Mazda MX-3

Регистриран на: 22 Ное 2006, 00:33
Мнения: 178
И аз сам за "без".Не мисля че една кола на 15 години има функциониращ катализатор.Аз сам права тръба от колекторите до крайното гарне....

_________________
Миг невнимание и цял живот мъртъв!!! ;)


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 27 Ное 2007, 16:16 
Offline
маниак
Аватар
1995 Mazda 323

Регистриран на: 23 Юли 2007, 23:24
Мнения: 523
Местоположение: Пловдив
не са малко 3 коня - това са цели 12 копита :D

_________________
I don't suffer from insanity, I enjoy every moment of it..


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 27 Ное 2007, 16:24 
Offline
маниак
Аватар
1995 Mazda 323 C/BA

Регистриран на: 10 Авг 2007, 07:29
Мнения: 836
Местоположение: София
skype: funk_flex_
Изображение
И ако махнем катализатора и сложим ново гърне стават 3 :D Ще има ли подобрение в звука?

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 27 Ное 2007, 19:01 
Offline
модератор

Регистриран на: 20 Юни 2006, 19:26
Мнения: 2358
Като се махне катализатора се слага задължително резонаторно гърне. Иначе ламбда сондата ще се ошашка.
Звука се променя в зависимост от това какво е гърнето (то тва е ясну).

Въобще, като се пипа по комина може да се направи така, че или да увеличиш малко конете, или въртящия момент.

На теория катализатора може да издържи колкото е живота на автомобила. Но това зависи от задкормилното у-во, от това колко масло гори двигателя, и др. неща.

_________________
Всеки се оплаква от своята памет, но никой - от своето мислене.


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 27 Ное 2007, 19:11 
Offline
маниак
Аватар
2001 Mazda 323F

Регистриран на: 21 Яну 2006, 17:18
Мнения: 642
Местоположение: ТЪРГОВИЩЕ
skype: ivelina7771
аз си карам само с задното гърне и няма никакви проблеми,звукът е напълно поносим да неказвам тих :) ,катализатора го изтърбуших ,а средното гърне беше изгнило и го махнах. задното е чисто ново.проблема е че се пулочева много конденс и отзаде пуши пара като я изцепиш :twisted:


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 27 Ное 2007, 19:26 
Offline
маниак
Аватар
1995 Mazda 323

Регистриран на: 23 Юли 2007, 23:24
Мнения: 523
Местоположение: Пловдив
Ламбда сондата ще се ошашка ако е след катализатора. Някои двигатели имат 2 сонди - преди и след катализатора. Тогава трябва заместител.
При мен например има една ламбда сонда преди катализатора (преди първата степен на колектора)
и като махнах катализатора - нищо не се промени в работата на двигателя освен че шума стана по-силен.

_________________
I don't suffer from insanity, I enjoy every moment of it..


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 27 Ное 2007, 19:34 
Offline
фанатик
Аватар
2001 Volvo S60

Регистриран на: 14 Авг 2006, 10:26
Мнения: 3290
Местоположение: Бургас/ София/ Плевен
skype: lepermessiah81
значи ти е заминала самата сонда, не съм чувал Мазда от наще модели да има две сонди...аз мойта си я смених и съм много доволен.

_________________
Blackberry PIN: 2239E13B


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 27 Ное 2007, 19:48 
Offline
маниак
Аватар
1995 Mazda 323

Регистриран на: 23 Юли 2007, 23:24
Мнения: 523
Местоположение: Пловдив
След махането на катализатора, ходих на диагностика в сервиза на Мазда и ми казаха че всички датчици работят идеално.
Така че не си прав.

_________________
I don't suffer from insanity, I enjoy every moment of it..


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 27 Ное 2007, 22:25 
Offline
любител
Аватар
1991 Mazda 323F

Регистриран на: 19 Ное 2007, 21:23
Мнения: 41
Местоположение: Shumen
Аз също сам само с задно гърне.След колекторите имам резонансна пура и права траба до крайното гарне което е уж спортно и мога да ви кажа че звука е невероятен.

Но сините таксита много се заглеждат.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 27 Ное 2007, 22:38 
Offline
маниак
Аватар
1995 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 20 Мар 2007, 14:21
Мнения: 618
skype: dex88_
Значи сега ако сондата ми е преди катализатора..няма значение кво ще сложа на негово място(сондата няма да се шашка)?
А как да разбера дали е преди или след него? Маздата е 95г.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 27 Ное 2007, 22:45 
Offline
фанатик
Аватар
2001 Volvo S60

Регистриран на: 14 Авг 2006, 10:26
Мнения: 3290
Местоположение: Бургас/ София/ Плевен
skype: lepermessiah81
didistyle написа:
Значи сега ако сондата ми е преди катализатора..няма значение кво ще сложа на негово място(сондата няма да се шашка)?
А как да разбера дали е преди или след него? Маздата е 95г.
Понеже си я смених миналата седмица, пък и от наблюденията в раздел 121, забелязах че е веднага след колекторите за изгорели газове, а и няма логика да е някъде по нататък по тръбите, тъй като това е Oxigen sensor и отчита веднага кол. кислород в изгорелите газове, следователно времето за реакция е намалено до минимум.

_________________
Blackberry PIN: 2239E13B


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 28 Ное 2007, 01:00 
Offline
маниак
Аватар
2008 Subaru Legacy

Регистриран на: 04 Дек 2004, 18:07
Мнения: 554
Местоположение: maastricht
Tова е моят случай по темата:след неправилна диагностика с още по-лоша рецепта от сервиза,катализаторът беше избушен.Докато не сложих нов( на по-малко от 10 000 км. ,същият и оригинален "Мазда") имах само проблеми-на място колата работеше неуверено,понякога се случваше да гасне.Сега съм ОК с шума,емисиите при ГТП и оборотите.За тези малки мотори,които повечето от нас имат,не мисля,че катализаторът има някакво влияние.За готин звук сложих РЕМУС 8)

_________________
1995 мазда 626 GE.fp
2008 субару аутбек 3.0Rn
2002 toyota hiace 2.5 D4D
2008 daihatsu cuore 1.0
2010 guzzi griso 1100


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 29 Ное 2007, 17:36 
Offline
фен
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 06 Авг 2006, 21:46
Мнения: 309
Местоположение: Шумен
skype: radokano69
[quote="Smokie"]


На теория катализатора може да издържи колкото е живота на автомобила.

Тук малко не си прав.Животът на един катализатор е около 100 000 км,максимум 140,150 хиляди,след това и да не е запушен не пречиства газовете,така че и аз съм "за" махането на катализаторите за коли над 100 000 км.Дори тук имаше един случай на самозапалване на едно БМВ от запушен катализатор.

_________________
mazda 323 F 1,8 103 hp BG 1990 http://forum.mazdabg.com/user_pics/P1020559121.JPG
mazda 323 F 1,8 114 hp BA 1997 http://forum.mazdabg.com/user_pics/P2292421.JPG
mitsubishi eclipse GS 2.0 150 hp
0898418375-Радо
скайп radokano69


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 30 Ное 2007, 18:46 
Offline
фен
Аватар
1998 Mazda 626

Регистриран на: 15 Юли 2007, 08:33
Мнения: 312
Местоположение: Пловдив
Сещам се за още един случай при който е добре да се махне катализатора-ако карате на газ...При изгаряне на пропан-бутана се отделя голямо количество вода,която го разрушава :wink:


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 26 Дек 2007, 01:32 
Offline
маниак
Аватар
1992 Mazda 323F

Регистриран на: 13 Ное 2007, 18:31
Мнения: 920
Местоположение: София
ДАНИЕЛ ДОНЧЕВ написа:
аз винаги съм ги махал,но разлика неможе да се усети,при положение че него зачитат за ман е бесмислено да седи.принципно от 3 до 7% мисля че намаляваше мощ.



7 % от мощността намалява газовата уредба.....така че катализатора не може да намалява толкова мощността като не се усеща разлика!!!

_________________
Mazda 323f BG 1.6 16v
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 26 Юни 2015, 20:49 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 22 Дек 2014, 22:39
Мнения: 159
Местоположение: Plovdiv
http://vbox7.com/play:537b0b6a5d Не съм сигурен дали човека е достатъчно компетентен, но инфото ми се струва логично и интересно.


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 28 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб