Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 19 Ное 2017, 10:37

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 3 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 18 Окт 2005, 23:15 
Offline
Администратор
Аватар
1992 Mazda 626

Регистриран на: 29 Мар 2005, 11:43
Мнения: 4964
Местоположение: София
Мазане

_________________
When you go to Hell,
Tell them I'm sending you!
...you'll get a group discount.

__________________________

ВОЙНАТА НА ПЪТЯ: http://www.vbox7.com/play:0992d053 !!!

Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 16 Ное 2010, 12:09 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 06 Юли 2010, 18:59
Мнения: 436
Местоположение: София / Враца
skype: kalin___
Мазилна система – елементи, масла

1. Предназначение, изисквания, видове
1.1. Предназначение
• На мазилната система – чрез тази система между повърхностите извършващи относително преместване една спрямо друга се вкарва масло. То образува маслен слой между тях, като така непосредственото им триене се заменя с вътрешно триене в масления слой. От това следва: намаляват се загубите за преодоляване на триенето, както и износването; частично се отвежда топлина; отвеждат се метални частици или такива от нагар; подобрява се уплътнението; предпазват се частите от корозия, предизвикана от горенето или от влагата.
• На маслените филтри – задържат попадналите в маслото частици, прах, нагар, метални стърготини. Филтрите биват груби и фини.
• На масления радиатор – служи за охлаждане на маслото. Все по-рядко се използват в масовите автомобили. По-голямо приложение намират в товарните.
1.2. Изисквания към моторните масла – да образуват устойчив маслен слой; да притежават определен вискозитет, изменящ се в малки граници; да издържат на високи температури; да химически стабилни и чисти; да не съдържат вода, механични примеси и други.
1.3. Видове моторни масла – маслата биват минерални, полусинтетични и синтетични.
2. Устройство
2.1. Общо устройство на мазилната система – в съвременните двигатели се използват комбинирани мазилни системи, чиито основни елементи са: маслен резервоар (картер), маслоприемник, маслена помпа, маслени магистрали, филтри, контролни уреди и датчици.
2.2 Устройство на маслен радиатор – масленият радиатор е подобен на водните. Той се поставя пред водния радиатор и най-често е свързан с главната маслена магистрала. Контролът върху работата му се осъществява с предпазен клапан. Той пропуска маслото в радиатора, когато налягането в уредбата е над 0,07 – 0,09 МРа.
2.3. Устройство на маслените филтри
• Груби – представляват пакет от дискови или звездообразни пластини, като пространството, през което минава маслото се определя от дебелината на пластините и е 0,05 – 0,12 мм. Съответно това е размера на задържаните от филтъра частици.
• Фини – представлява тяло с поставено в него стебло с отвори. Върху него се намира филтриращия елемент, съставен от външен и вътрешен цилиндър, между които се намира картонена филтрираща материя. Филтриращия елемент е уплътнен към стеблото чрез уплътнители, изработени от устойчива на масло и горива гума. Тялото на филтъра е затворено от капак, така че се образуват две пространства. Едното – около филтриращия елемент, където постъпва непречистено масло и другото – във вътрешността на елемента, където маслото е пречистено. В конструкцията влиза и предпазен клапан, който позволява подаване на масло към магистралата и при запушен филтър. Клапана се отваря при съпротивление на филтъра 0,07 – 0,09 МРа, като нормалното е 0,01 – 0,02 МРа.
3.Действие
3.1. Действие на мазилната система – маслото се налива отгоре през специална тръба. Нивото му в масления резервоар се проверява с маслоуказателна пръчка при работа на двигателя. От картера маслото преминава в маслоприемника, който изпълнява роля на груб филтър. От там маслената помпа подава маслото под налягане, след което то преминава през филтър за фино пречистване и от там постъпва в главната маслена магистрала. Маслото достига до елементите, които се мажат под налягане (бутален болт, разпределителен вал, колянов вал и други). Към мотовилковите лагери маслото също се подава под налягане, като минава през канали в рамената на вала и през кухините на центробежните уловители, намиращи се в мотовилковите шпилки. В тези кухини маслото се пречиства от механични примеси, които полепват по стените под действие на центробежните сили, създадени при въртене на коляновия вал. Маслото, което постъпва под налягане в кухите оси на кобилиците излиза през отворите в осите, минава през каналите на кобилиците и постъпва в отворите на регулиращите винтове, като маже накрайниците на повдигателните пръти. Всички останали части се мажат чрез разплискване. Масления радиатор служи за охлаждане на маслото, когато двигателя работи при тежки условия или при температура на околната среда над 20ºС. За предпазване от високи налягания в системата са предвидени два предпазни клапана.
3.2. Действие на маслените филтри – маслото навлиза под налягане във външното пространство на филтъра и контактува с филтриращия елемент, изработен от хартия или други, преодолява съпротивлението му, пречиствайки се и навлиза във вътрешното пространство на филтъра, а от там постъпва в маслената магистрала. При запушване на филтриращия елемент съпротивлението му се увеличава, в следствие на което се отваря предпазния клапан и маслото преминава непречистено.
3.3 Вентилация на картера – прави се с цел картерните газове да не взаимодействат с маслото, защото променят химическия му състав и влошават качествата му. Също така и с цел намаляване на налягането в картера, което затруднява работния процес. Вентилацията бива два вида:
• Открита – при която картерните газове се изхвърлят директно в околната среда.
• Закрита – използва се закрита уредба за вентилация на картера с цел доизгаряне на картерните газове. Състои се от маслоотделител, в който капките масло се отделят от картерните газове. Той е свързан с разпределител, който определя количеството на картерни газове, постъпващи в колектора и от там в цилиндрите, според режима на работа на двигателя (с увеличаване честотата на въртене се увеличава и количеството постъпващи картерни газове).
4. Диагностика, техническо обслужване и ремонт на мазилна система
4.1. Диагностика на мазилната система:
• Повишено налягане на маслото – използване на масло с по-голям вискозитет, замърсяване на тръбопроводите или запушване на радиатора.
• Ниско налягане на маслото – недостатъчно количество масло, износена или повредена маслена помпа, понижен вискозитет на маслото от неправилното му подбиране, попадане на вода или други вещества в маслото, както и увеличаване на хлабините между триещите се повърхности.
4.2. Техническо обслужване на мазилна система:
• Преглед на уредбата – прави се в покой и при работа на двигателя. Проверяват се нивото и налягането на маслото, както и за пропуски по системата.
• Проверка на мазилните качества на маслото – за тях се съди по прозрачността му. За целта се използва маслоуказателната пръчка.
• Проверка за външни течни примеси (вода, охладителна течност, гориво) – извършва се чрез преносим вискозомер.
• Смяна на маслото – маслото се сменя на всеки 5000 – 10000 км. Мазилната уредба се промива с масло с малък вискозитет, с което двигателят работи 10 – 20 минути на празен ход без натоварване.
• Смяна на филтриращите елементи
4.3. Ремонт на мазилна система:
• Ремонт на маслената помпа – износени отвори на корпуса се райбероват до ремонтен размер или им се набиват втулки. Пукнатини по корпуса се заваряват, като преди това корпуса трябва да се нагрее. Износени или скъсани резби на корпуса се ремонтират чрез разпробиване на отвора и нарязване на нова резба с ремонтен размер или чрез наваряване и нарязване на нова резба с номинален размер. Износен вал на помпата се ремонтира чрез хромиране или наваряване. Износени зъбни колела на помпата се заменят с нови.
• Ремонт на маслените филтри – огънат или пукнат корпус се изправя, а пукнатините се заваряват. Пробита филтърна мрежа се запоява при малки пробиви, а при по-големи се заменя с нова.
• Ремонт на масления радиатор – пукнатани и повреди на накрайниците за свързване с тръбопроводите се проверяват във вода със сгъстен въздух. След това се запояват с припой и отново се проверяват със сгъстен въздух. Негодните тръбички на радиатора се заменят с нови, а повредени резби от закрепването му се ремонтират на ремонтен размер.
• Ремонт на тръбопроводите – пукнатини се заваряват, а повредени резби се ремонтира. При по-големи повреди накрайниците се заменят с нови.

_________________
Xedos 9 facelift KL 2.5 V6 120kW


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 01 Дек 2010, 16:59 
Offline
модератор
Аватар
1987 Mazda 626

Регистриран на: 15 Окт 2008, 13:24
Мнения: 1667
Местоположение: София
полезно :ok:

_________________
MAZDA 626GD 2.0I 8V FE

https://www.carspending.com/bg/profiles/californieca


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 3 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Replay и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб