Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 19 Мар 2024, 06:32

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 1 мнение ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 18 Окт 2005, 23:24 
Offline
Администратор
Аватар
1992 Mazda 626

Регистриран на: 29 Мар 2005, 11:43
Мнения: 4968
Местоположение: София
Хидро- и газо-динамика - или как се "движат" горивните смеси и отработените газове

В предишният раздел, за газоразпределението завършихме с едни наложителни "жертви", като казахме, че решенията за тях ще взимаме тук. Преди обаче да се заемем с това, нека да поговорим малко за другите прoблеми, които посочихме в общата част за хидро- и газо-динамиката.

Там говорихме за минимален път, минимални промени в посоката на движение и елиминиране на "пречки" и "неравности".

Първо - нека уточним използваната терминология - да разделим, грубо, частите на системата която ще разглеждаме:
- въздухо-заборна част (филтри, въдуховоди, всмукателен колектор)
- двигателна част (отовори на главата, горивни камери)
- изпускателна част (изпускателен колектор, ауспух)

По въпроса за въздухо-заборната част ще бъда много кратък.

Предполагам всички сте виждали, как на атмосферни двигатели, има центриран колектор с къса широка тръба със заборник, изкарана над капака и това цялото е почти право, гладко и с обща дължина 20 см.

Също така за турбинирани коли, филтъра, закрепен направо на турбината (или вобще няма филтър, а само фуния) а тръбите към интер-кулера и от там към всмукателия колектор са прави, гладки и по възможно най-кратък път.

Как точно да се постигне това е въпрос на конкретно решение за съответният автомобил. Трябва само да се смуче възможно най-студен въздух и да се търси възможно най-близко подобие на гореописаното.

Единствената важна точка е, че при изработката на всмукателния колектор, трябва тръбите и формите им, за всеки цилиндър, да бъдат еднакви, за да е еднакво усилието за преминаването на единица въздух през тях, както и е важно точката на общо всмукване в колектора да е така подбрана, че да предполага равномерно разпределение на възможностите за всмукване за всеки цилиндър.
Това с постига в оптимален вариант по различни начини:
- тръбата от въздухо заборника, първо се разделя на две тръби, после всяка от тези две тръби се разделя на още две... и така до постигане на броя на цилиндрите;
- за всеки от цилиндрите се пуска отделна тръба и всичките по отделно влизат във въздухо-заборника;
- за всеки от цилиндрите се пуска отделна тръба и всичките завършват с отделен въздухо-заборник.

Важно за вторите два варианта е, въздухо-заборниците да бъдат така разположени, че да осигуряват възможност за равномерно всмукване, а не примерно част от тях да са в центъра на капака, където под въздействието на струята преминавщ въздух ще се получи вискоко налягане, а друга част да са по-в страни, където тази струя ще образува по-ниско налягане... или да се поучи същият ефект под аналогично, аеро-динамично въздействие на преминаващият покрай въздухо-заборниците поток.

---следва---

_________________
When you go to Hell,
Tell them I'm sending you!
...you'll get a group discount.

__________________________

ВОЙНАТА НА ПЪТЯ: http://www.vbox7.com/play:0992d053 !!!

Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 1 мнение ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб