Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 22 Яну 2018, 06:35

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 25 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: заден спойлер
МнениеПубликувано на: 15 Май 2008, 21:27 
Offline
маниак
Аватар
2006 Mazda 3

Регистриран на: 22 Апр 2007, 20:58
Мнения: 836
Местоположение: España
Искам да попитам тези които са слагали допълнително крило на колата си или имат няква идея, това може ли да даде някакви минуси относно нестабилност при висока скорост или по голям разход.За моомента съм открил това http://www.icctuning.com/idiomas/it/ale ... mazda.html
Става въпрос за 3ка седан
п.с. Оригиналният е бясно скъп :x


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 16 Май 2008, 01:08 
Offline
маниак
Аватар
1992 Mazda 323F

Регистриран на: 13 Ное 2007, 18:31
Мнения: 921
Местоположение: София
Нали точно в това се състои смисъла на това крило.....когато се движиш с висока скорост въздушната струя да натисне колата надоло и тя да стане по стабилна :idea:

Аз попринцип съм твърдо против на коли с предно предаване да се слага крило отзад на багажника,защото помислете си като въздушната струя натисне колата отзад а отпред си седи нормално.....пък и на мойта ф-ка като вдигна фаровете ми се вдига и цялата предница като карам с над 100 :?

_________________
Mazda 323f BG 1.6 16v
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 16 Май 2008, 09:09 
Offline
маниак
Аватар
1995 Mazda 323 C/BA

Регистриран на: 11 Окт 2006, 16:29
Мнения: 638
Местоположение: ГАБРОВО
минуси няма никакви.. има един плюс - куул луук.. освен ако не си голем състезател. тогава крилото наистина върши работа. мой приятел учеше в ТУ спортни автомобили или нещо такова и ми показа с две, три формулки колко голям натиск осъществява сравнително малък спойлер при висока скорост.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 16 Май 2008, 12:14 
Offline
фанатик
Аватар
1996 Mazda 323F

Регистриран на: 26 Окт 2007, 10:08
Мнения: 3322
Местоположение: Е те тука Варна, морето, голите жени, и на кмета у поотк@т@
Ако не е "истинско" и регулируемо, а от тези дето ги има на всяка втора кола, си е само украшение. Че даже е по-вероятно да разваля аеродинамиката.
На всеки е ясно каква работа върши едно крило. А, за да я върши добре, за всеки модел се тества, първо в аеродинамичен тунел, точно за да се "окомплектова" с аеродинамиката на автомобила.
Настройките са приблизително следните:
- за прави и бързи отсечки - ниско крило с малък ъгъл - оказва малко съпротивление.
- за бавни завои, които трябва да се минават максимално бързо - високо крило с голям ъгъл - оказва високо съпротивление и прилепя "гъза" на колата.
Няма перфектно крило. При някои коли, крилото се "самонагажда" от условията, но това е направено само за пари. Все пак, виждаме с какви крила карат в шампионатите.
Настроено крило не върши много работа без добре настроени гуми.

_________________
You can’t make a pig into a racehorse,
but you can make it into a very fast pig.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 16 Май 2008, 13:58 
Offline
фен
Аватар
1992 Mazda 323F

Регистриран на: 10 Ное 2007, 13:20
Мнения: 465
Местоположение: Кърджали / Бургас
А така ли стой въпроса и с фабричните спойлери ?

_________________
Mazda 323f BG 1.8 DOHC 16v - Първата ми лична кола, първата ми любов с Мазда - отлична кола !
Great Wall Voolex C10 - Моят нов оранжев звяр :)
____________________________
Полицейска корумпирана сган!!!


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 16 Май 2008, 14:56 
Offline
маниак
Аватар
2006 Mazda 3
Автор на темата

Регистриран на: 22 Апр 2007, 20:58
Мнения: 836
Местоположение: España
благодаря ви за инфото, сигурно ще го взема ,цената му е 109 евро само че не е боядисан ще говоря с тея от сервиза на мазда колко ще ме одерът да го боядисат и залепят и ако е до 100 -150 евро скоро ще има снимки :)


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Mazda 626 хечбек
МнениеПубликувано на: 27 Мар 2009, 21:25 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 16 Дек 2008, 11:23
Мнения: 12
Искам да попитам спойлера, който е фабричен на седана дали върши някаква работа.

_________________
Mazda 626 2.0 16v


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 27 Мар 2009, 21:57 
Offline
фанатик
Аватар
1996 Mazda 323F

Регистриран на: 26 Окт 2007, 10:08
Мнения: 3322
Местоположение: Е те тука Варна, морето, голите жени, и на кмета у поотк@т@
Върши работа като украшение и нещо за което Сульо и Пульо да дават 100-тина лева и да си пробиват капаците на багажниците.
Ако питаш дали работи като истинско крило, не. По-скоро пречи.

_________________
You can’t make a pig into a racehorse,
but you can make it into a very fast pig.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 10 Апр 2009, 19:35 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 16 Дек 2008, 11:23
Мнения: 12
Аз карам 626 хечбег варианта (който има нещо като вграден спойлер на вратата на багажника). Според мен формата му е такава, че дори ми надига задницата, а не я натиска.

_________________
Mazda 626 2.0 16v


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 10 Апр 2009, 20:28 
Offline
маниак
Аватар
1993 Mazda 626

Регистриран на: 06 Май 2007, 09:55
Мнения: 745
Местоположение: Велико Търново
Ами ще ти дам пример... Като се движа в проливен дъжд с над 70-80км. на задното стъкло капка не пада! Нямам идея дали е свързано с действието на вграденото крило, но е факт! Дори и да не е, сигурно има идея да се гъзурчат над подобен дизайн дръпнатите... До колкото имам наблюдение почти всички hatchback мазди се водят speed или поне нещо по-динамично от седана и комбито... Интересен въпрос относно GE! Чакам още мнения. 8)

_________________
626 GE 2.0 16v dohc
Man does what he can until his destiny is revealed


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 10 Апр 2009, 21:17 
Offline
фен
Аватар
1984 Mazda 626

Регистриран на: 16 Дек 2007, 22:57
Мнения: 473
Местоположение: Горна Оряховица
skype: dreamekeeler1413
Моето като е 20 см не съм усетил отрицателна разлика. Само дето леко подрънква от музиката :)

_________________
Honda Civic - сега
Mazda 323 f 1.5 BA - 1995
Mazda 626 GC 2.0 - 1984


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 14 Апр 2009, 16:26 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 16 Дек 2008, 11:23
Мнения: 12
Относно въпроса за капките вода по задното стъкло, мисля че и без спойлер няма да ги има при такава скорост.[/url]

_________________
Mazda 626 2.0 16v


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 14 Апр 2009, 20:21 
Offline
маниак
Аватар
1993 Mazda 626

Регистриран на: 06 Май 2007, 09:55
Мнения: 745
Местоположение: Велико Търново
Имал съм Scorpio и Vectra все hatchback и не е точно така да ти кажа под секрет... :)

_________________
626 GE 2.0 16v dohc
Man does what he can until his destiny is revealed


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 21 Апр 2009, 19:41 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 16 Дек 2008, 11:23
Мнения: 12
Мерси на всички за мненията, ще се радвам ако има още такива.
П.С. Между другото, съм вдигал с нея 230 км/ч и е изненадващо стабилна (сравнение с други коли от този клас), но не знам дали това се дължи на спойлера :whistling: :drive:

_________________
Mazda 626 2.0 16v


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 21 Апр 2009, 23:05 
Offline
маниак
Аватар
1993 Mazda 626

Регистриран на: 06 Май 2007, 09:55
Мнения: 745
Местоположение: Велико Търново
Ами колега, колата е сравнително по-ниска от връсниците и от други марки и така по-широчка... "down force"-a е доста сериозен при такава скорост и ако си с изправно окачване и запазена геометрия не виждам що да не е стабилна GE-то. Мен лично не ми допада една характерна за този модел(незнам дали я има при другите класове) особенност при влизане в завой с по-висока скорост като врътнеш геврека купето сякаш прави едно рязко накланяне в момента в който премества тежеста по посока на инерцията и така си остава (доста стабилна при това, дори при неравности в завоя или обратен наклон) до края на завоя и като започнеш да изправяш волана се хоризонтира плавно и незабележимо, но в началото сякаш слон и натежава на едната страна! :) Но не е изключено и да си въобразявам...
Някъде четох скоро, че този тиртип на държание на окачването е с идеята, когато влиза в завоя рязко да натежи върху колелата в дясно при ляв завой примерно за по-добро сцепление и нежелан дрифтинг ефект... Аз съм малко маанаджия на окачване и искам да чуя дали и при другите ГЕ-та е така или тез токикота дето съм ги накачулил имат такова характерно държание... Не съм имал честа да я карам с здрави оригинални амортисьпри, щото бяха заминали... Да не говорим че някой преди мен е оставил преницата с едно tokiko(вероятно оригинал) и един sachs от другата срана.
Tokiko-то оттървало и резултата беше скъсана стабилизаторна щанга от тази страна...
Малко off ама да има да четете! 8)

_________________
626 GE 2.0 16v dohc
Man does what he can until his destiny is revealed


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 21 Апр 2009, 23:48 
Offline
Администратор
Аватар
1988 Mazda 626

Регистриран на: 07 Окт 2004, 16:32
Мнения: 7782
Местоположение: Плевен/София
Поведението на GC в завой е именно такова като на GE-то.
В момента е с двойнодействащи KYB отпред и еднодействащи Тokico отзад. Преди бяхме със задни SHOWA, поведението беше идентично.

_________________
B.R.Team
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 22 Апр 2009, 01:57 
Offline
фен
Аватар
1996 Mazda MX-5

Регистриран на: 10 Апр 2008, 04:53
Мнения: 416
Местоположение: отатък големия гьол, иначе от пловдив
Може ли и аз :roll:
Първо за капките по задния прозорец - в мойта кошница при движение над 80 км/ч и отворен покрив, не пада и капка дъжд, освен, ако не е зверски порой, на 3-ката (седан), пък задното стъкло остава напълно сухо, всичко това се дължи на въздушните потоци около колата и най-вече на вихрите около задната част.
От това, което знам, няма масово произвеждана кола (това включва и повечето екзотики), която без допълнителни аеродинамични елементи (сплитери, спойлери и пр.) да генерира прилепяне отпред. Обикновено потоците, които влизат под колата са по-големи от желаното и създават положително налягане от ръба на предната броня до зоната пред предните гуми. Това се дължи на високите предни брони, които трябва да могат да минават над бордюри, лежащи полицаи и т.н.
В повечето случаи т.нар. спойлери, като на Мазда 3, 6, 626 са само украшения, (казвам в повечето случаи, защото някои от фабричните служат за намаляване на вихрите, и оттам на коефициента на съпротивление; първата серия на Ауди ТТ, пък беше уникален приме - заобленият заден капак генерираше повдигане в задницата при голяма скорост и хората почнаха да се трепят като мухи, заради това сложиха едно "спойлерче", което разрушава този поток и така стабилизираха задницата, но и то не създава прилепяне) без всякаква аеродинамична функция. Простото обяснение е, че те се намират ниско долу на капака, където са най-големите вихри в задницата на колата. Забележете, например спойлера на STI-ките или Еволюшъните, те са доста по-виско горе. За да работи едно крило, първо му трябва изчистен, хомогенен въдушен поток с ясна посока и скорост; гореспоменатите коли имаха и т.нар Вортекс генератор, който служи именно за това - да изчиства потока пред крилото. Тук е момента да споменем, че спойлерите на нашите коли, дори нямат профил на крило.
Добрата стабилност на серийните коли идва от добро окачване.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 22 Апр 2009, 08:36 
Offline
маниак
Аватар
1993 Mazda 626

Регистриран на: 06 Май 2007, 09:55
Мнения: 745
Местоположение: Велико Търново
Колегата изчерпа темата със замах! :thumbsup:

_________________
626 GE 2.0 16v dohc
Man does what he can until his destiny is revealed


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 11 Май 2009, 19:17 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 16 Дек 2008, 11:23
Мнения: 12
Благодаря, за изчерпателното мнение. Относно, окачването четох някаде, че в предишните версии на модела 626 (96г.) окачването и спирачките са били слабите места в модела и производителите са се опитали да изчистят тези проблеми, като са въвели по твърдото(но НЕ НЕкомфортно) окачване и по-добрата спирачна система.

_________________
Mazda 626 2.0 16v


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 17 Май 2009, 15:25 
Offline
фен
Аватар
2004 Mazda 3

Регистриран на: 05 Авг 2008, 14:32
Мнения: 111
не знам дали на мазда 3 хетчбек спойлера върши някаква работа. Въпреки че е сложен - точно за да не връща вода от гумите, обаче при мен на дъжд - винаги колата отзад е мръсна яко, и на джипа е същото въпреки че и той има спойлер.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 17 Май 2009, 15:35 
Offline
фанатик

Регистриран на: 25 Авг 2008, 19:33
Мнения: 3692
ico_hph написа:
Благодаря, за изчерпателното мнение. Относно, окачването четох някаде, че в предишните версии на модела 626 (96г.) окачването и спирачките са били слабите места в модела и производителите са се опитали да изчистят тези проблеми, като са въвели по твърдото(но НЕ НЕкомфортно) окачване и по-добрата спирачна система.


Това което си прочел е абсолютна глупост..........защо си мислиш че има някаква разлика в окачването от 93-97г когато е произвеждано GEто.......?

_________________
Каквото можах изтрих (снимки),останалото моля админ екипа да стори. МОЛЯ целия ми профил и цялото му съдържание да бъдат премахнати.Ако някой от колегите прецени че с нещо мога да съм му от полза ще му отговоря единствено и само на Л.С.


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 30 Май 2009, 09:15 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 16 Дек 2008, 11:23
Мнения: 12
Ами незнам, но според мен за 4 - 5 години все нещо се е изменило в технологията на произвеждане (колкото и да е малко).

_________________
Mazda 626 2.0 16v


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 23 Окт 2009, 18:59 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 09 Юли 2009, 13:12
Мнения: 466
Местоположение: София
евала на green_miata :bow: =D>

_________________
Mazda 323F 1.8 1995
Volvo S40 2.0D 2008


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 23 Окт 2009, 23:22 
Offline
маниак
2000 Mazda 626

Регистриран на: 08 Ное 2006, 18:54
Мнения: 812
Местоположение: София
todortvm написа:
ico_hph написа:
Благодаря, за изчерпателното мнение. Относно, окачването четох някаде, че в предишните версии на модела 626 (96г.) окачването и спирачките са били слабите места в модела и производителите са се опитали да изчистят тези проблеми, като са въвели по твърдото(но НЕ НЕкомфортно) окачване и по-добрата спирачна система.


Това което си прочел е абсолютна глупост..........защо си мислиш че има някаква разлика в окачването от 93-97г когато е произвеждано GEто.......?

Това и аз го четох, но ставаше дума за ГЕ и моделът преди нея GD!!!
При мен пък наблюдавам нещо друго и то крайно неприятно! По Хемус има доста завои и когато влизам с висока скорост и държа волана без да го въртя(с постоянен радиус на завиване) в един момент задницата на колата изведнъж започва да ... как да го кажа... сякаш изведнъж навивам малко воланът, а аз не го пипам! Не знам дали сега ще го прави с по-големите гуми-16ки ... може да е било и от гумите или някой тампон отзад, но... гадно е!
Като цяло това купе хич не ми е стабилно, Лагуната ми е като залепена за пътя при по-висока скорост, но нея съм я паркирал до старата ми ГЕ и ....като аеродинамика са почти еднакви, само няма вгарденият спойлер на ГЕ-то! Въобще ГЕ е доста по-добра от ГФ като поведение на пътя и динамика...

_________________
BMW E90 320i individual
get fit or die trying...


Последна промяна Shelby на 23 Окт 2009, 23:49, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 23 Окт 2009, 23:41 
Offline
фанатик

Регистриран на: 25 Авг 2008, 19:33
Мнения: 3692
Ами...това което знам аз е че НЯМА разлика в окачването на GEто...независимо от годината на производство...92-97...ако вярваме на всичко дето го пише...в оня весник....,а за стабилноста...аз пък бях по доволен от GCто...невероятно стабилна кола...сравнително твтрдо окачване (много здраво) и много нисък център на тежеста...,тея дни ако имам късмет може да сложа и задните KYB GR-2...и тогава ще видим.

_________________
Каквото можах изтрих (снимки),останалото моля админ екипа да стори. МОЛЯ целия ми профил и цялото му съдържание да бъдат премахнати.Ако някой от колегите прецени че с нещо мога да съм му от полза ще му отговоря единствено и само на Л.С.


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 25 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб