Продължение от темата LED осветление на GE
Тъй като не ми е позволено да прикрепям повече от десет файла се наложи да разделя темата на две . Това е продължението.Продължих търсенето в мрежата и попаднах на американски производител специализиран в LED осветлението. Те освен крушки с насочена светлина имат и т.нар. кули „ bulb tower”. Те изглеждат така:
Предимството им е, че диаграмата им на светене много се доближава до тази на обикновенната крушка а именно 360º. По този начин осветеността е доста по-добра защото се използва и отражението от рефлектора. За GE-то не разполагам със снимки с тези крушки, но мога да ви уверя, че светенето на стопове, габарити, мигачи не отстъпва, дори превъзхожда светенето на обикновеннте крушки. Изпробвано!
За Мазда 6 от тях поръчах и ми донесоха: 2бр червени комбиниран стоп/габарит, 4 бр. (по 2бр. за предни и задни) оранжеви за мигачи, 2бр. червени с една светлина за усилен габарит за мъгла и трети стоп, 10бр. бели малки крушки за предни габарити, плафони в купето, предните врати и осветяването на задния номер, както и два броя оранжеви малки крушки за мигачите в калника.
Резултати:
1. Оказа се, че на страничните мигачите в калника не се сменят крушките защото са неразглобяеми.Иначе крушките, които бях избрал са:
Прикачени файлове:
P1040202.JPG [ 57.5 KiB | Прегледано 8749 пъти ]
2. На задните мигачи вероятно заради малкият диаметър на секцията, а може би и заради това, че стъклото е чисто, без релеф въпросните LED крушки не светят достатъчно ярко, дори когато са огрени от слънцето бих казал светят незабележимо.
Прикачени файлове:
Коментар на файл: Задни мигачи с LED в дясно и с обикновенна крушка в ляво.
P1040199.JPG [ 107.69 KiB | Прегледано 8845 пъти ]
3. Предни мигачи- тук всичко е ОК! Забележки няма.
Прикачени файлове:
Коментар на файл: Предни мигачи с LED
P1040190.JPG [ 104.05 KiB | Прегледано 8845 пъти ]
4. Габарит , усилен габарит за мъгла : тук както казват „ нема лабаво”. Осветеността е изключително добра. Чудно, и тук стъклото е гладко, но вероятно по-големия диаметър на секцията позволява добро отразяване във рефлектора.
Прикачени файлове:
Коментар на файл: Габарит и усилен габарит за мъгла с LED
P1040195.JPG [ 100.66 KiB | Прегледано 8845 пъти ]
5. Стопове,трети стоп- без забележки!
Прикачени файлове:
Коментар на файл: Стопове, трети стоп с LED
P1040197.JPG [ 104.77 KiB | Прегледано 8845 пъти ]
6. Осветяване на задния номер, осветление в купето и осветлението на вратите – без забележки! Дори си мисля, че превъзхождат обикновенните крушки.
Прикачени файлове:
Коментар на файл: Плафона в купето. Задният е по същия начин
P1040184.JPG [ 103.44 KiB | Прегледано 8845 пъти ]
Прикачени файлове:
Коментар на файл: Осветлението във вратите
P1040185.JPG [ 86.8 KiB | Прегледано 8845 пъти ]
Прикачени файлове:
Коментар на файл: Крушката използвана за осветяване на вратите, плафоните и задния номер.
P1040182.JPG [ 60.02 KiB | Прегледано 8845 пъти ]
Като заключение: оставих предните мигачи да са LED, задните мигачи и страничните мигачи в калниците обикновенни, стоп/габарит-обикновенни , усилен габарит за мъгла
Прикачени файлове:
Коментар на файл: усилен габарит за мъгла
P1040192.JPG [ 95.12 KiB | Прегледано 8845 пъти ]
,трети стоп, осветление на задния номер, вратите и салона – LED.
Проблеми:
1. След около 7-8 км каране по Цариградското ми светва жълтата лампа на таблото за проблем в DSC системата. Вероятно системата следи за съпротивлението на крушките на стоповете и тъй като светодиодните са със много по-голямо съпротивление започва да си мисли, че крушката е изгоряла и да трупа грешки. След рестартирането на двигателя жълтата индикация в таблото не свети до след следващите 7-8 км. След възстановяването на обикновенните крушки индикацията не се показва. Освен това с LED крушки за стоп/габарит не иска да рабори и круиз контрола. Сигурен съм, че ако се сложат резистори паралелно на светодиодните крушки проблемите с комбинираните крушки стоп/габарит ще изчезнат. На този етап обаче няма да го правя.
2.Пак поради това, че светодиодните крушки са със много по-голямо съпротивление от обикновенните крушки трябва да се „пипне” леко и релето за мигачите. В противен случай си "мисли", че има изгоряла крушка и започва да мига два пъти по-бързо от обикновенно.
Освен това използвах леглата на предните фарове за мъгла ( моята не е оборудвана с тях ) и вложих вътре китайските крушки, които светят бяло – някакъв опит(не особенно сполучлив според мен) за дневни светлини.
Прикачени файлове:
Коментар на файл: Китайска крушка за дневни светлини
P1040186.JPG [ 103.08 KiB | Прегледано 8845 пъти ]
Като цяло моето лично мнение е, че трябва много внимателно да се използват LED крушки за външното осветление на автомобила. Идеята на тези светлини е да информират околните за нашите намерения или действия.Ако сложим по-слабо светещи светлини тогава може да поставим себе си и/или околните в опасни ситуации. Да сложим пък LED крушки, които светят много по-ярко от нормалните също не е приемливо. Затова смятам, че не трябва на всяка цена да сменяме външното осветление на автомобилите си с LED крушки.
И най-накрая искам да ви напомня да използвате LED крушки със цвят на светене такъв, какъвто е необходим на съответното място. Поставянето на LED крушка светеща бяло зад червен филтър свети в гадно виолетово-лилаво. Зад жълт филтър резултата също не е добър. Използвайте жълти LED крушки там, където ви свети жълто и червени LED крушки за там, където трябва да свети червено.
Надявам се да е било интересно и полезно.
Поздрави