Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 21:07

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 6 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 10 Юли 2011, 16:42 
Offline
фен
Аватар
2003 Mazda 6

Регистриран на: 04 Дек 2006, 14:35
Мнения: 210
Продължение от темата LED осветление на GE
Тъй като не ми е позволено да прикрепям повече от десет файла се наложи да разделя темата на две . Това е продължението.


Продължих търсенето в мрежата и попаднах на американски производител специализиран в LED осветлението. Те освен крушки с насочена светлина имат и т.нар. кули „ bulb tower”. Те изглеждат така:

Предимството им е, че диаграмата им на светене много се доближава до тази на обикновенната крушка а именно 360º. По този начин осветеността е доста по-добра защото се използва и отражението от рефлектора. За GE-то не разполагам със снимки с тези крушки, но мога да ви уверя, че светенето на стопове, габарити, мигачи не отстъпва, дори превъзхожда светенето на обикновеннте крушки. Изпробвано!
За Мазда 6 от тях поръчах и ми донесоха: 2бр червени комбиниран стоп/габарит, 4 бр. (по 2бр. за предни и задни) оранжеви за мигачи, 2бр. червени с една светлина за усилен габарит за мъгла и трети стоп, 10бр. бели малки крушки за предни габарити, плафони в купето, предните врати и осветяването на задния номер, както и два броя оранжеви малки крушки за мигачите в калника.

Резултати:
1. Оказа се, че на страничните мигачите в калника не се сменят крушките защото са неразглобяеми.Иначе крушките, които бях избрал са:
Прикачени файлове:
P1040202.JPG
P1040202.JPG [ 57.5 KiB | Прегледано 8749 пъти ]


2. На задните мигачи вероятно заради малкият диаметър на секцията, а може би и заради това, че стъклото е чисто, без релеф въпросните LED крушки не светят достатъчно ярко, дори когато са огрени от слънцето бих казал светят незабележимо.
Прикачени файлове:
Коментар на файл: Задни мигачи с LED в дясно и с обикновенна крушка в ляво.
P1040199.JPG
P1040199.JPG [ 107.69 KiB | Прегледано 8845 пъти ]

3. Предни мигачи- тук всичко е ОК! Забележки няма.
Прикачени файлове:
Коментар на файл: Предни мигачи с LED
P1040190.JPG
P1040190.JPG [ 104.05 KiB | Прегледано 8845 пъти ]


4. Габарит , усилен габарит за мъгла : тук както казват „ нема лабаво”. Осветеността е изключително добра. Чудно, и тук стъклото е гладко, но вероятно по-големия диаметър на секцията позволява добро отразяване във рефлектора.
Прикачени файлове:
Коментар на файл: Габарит и усилен габарит за мъгла с LED
P1040195.JPG
P1040195.JPG [ 100.66 KiB | Прегледано 8845 пъти ]



5. Стопове,трети стоп- без забележки!
Прикачени файлове:
Коментар на файл: Стопове, трети стоп с LED
P1040197.JPG
P1040197.JPG [ 104.77 KiB | Прегледано 8845 пъти ]


6. Осветяване на задния номер, осветление в купето и осветлението на вратите – без забележки! Дори си мисля, че превъзхождат обикновенните крушки.
Прикачени файлове:
Коментар на файл: Плафона в купето. Задният е по същия начин
P1040184.JPG
P1040184.JPG [ 103.44 KiB | Прегледано 8845 пъти ]
Прикачени файлове:
Коментар на файл: Осветлението във вратите
P1040185.JPG
P1040185.JPG [ 86.8 KiB | Прегледано 8845 пъти ]
Прикачени файлове:
Коментар на файл: Крушката използвана за осветяване на вратите, плафоните и задния номер.
P1040182.JPG
P1040182.JPG [ 60.02 KiB | Прегледано 8845 пъти ]



Като заключение: оставих предните мигачи да са LED, задните мигачи и страничните мигачи в калниците обикновенни, стоп/габарит-обикновенни , усилен габарит за мъгла
Прикачени файлове:
Коментар на файл: усилен габарит за мъгла
P1040192.JPG
P1040192.JPG [ 95.12 KiB | Прегледано 8845 пъти ]
,трети стоп, осветление на задния номер, вратите и салона – LED.

Проблеми:
1. След около 7-8 км каране по Цариградското ми светва жълтата лампа на таблото за проблем в DSC системата. Вероятно системата следи за съпротивлението на крушките на стоповете и тъй като светодиодните са със много по-голямо съпротивление започва да си мисли, че крушката е изгоряла и да трупа грешки. След рестартирането на двигателя жълтата индикация в таблото не свети до след следващите 7-8 км. След възстановяването на обикновенните крушки индикацията не се показва. Освен това с LED крушки за стоп/габарит не иска да рабори и круиз контрола. Сигурен съм, че ако се сложат резистори паралелно на светодиодните крушки проблемите с комбинираните крушки стоп/габарит ще изчезнат. На този етап обаче няма да го правя.

2.Пак поради това, че светодиодните крушки са със много по-голямо съпротивление от обикновенните крушки трябва да се „пипне” леко и релето за мигачите. В противен случай си "мисли", че има изгоряла крушка и започва да мига два пъти по-бързо от обикновенно.

Освен това използвах леглата на предните фарове за мъгла ( моята не е оборудвана с тях ) и вложих вътре китайските крушки, които светят бяло – някакъв опит(не особенно сполучлив според мен) за дневни светлини.
Прикачени файлове:
Коментар на файл: Китайска крушка за дневни светлини
P1040186.JPG
P1040186.JPG [ 103.08 KiB | Прегледано 8845 пъти ]


Като цяло моето лично мнение е, че трябва много внимателно да се използват LED крушки за външното осветление на автомобила. Идеята на тези светлини е да информират околните за нашите намерения или действия.Ако сложим по-слабо светещи светлини тогава може да поставим себе си и/или околните в опасни ситуации. Да сложим пък LED крушки, които светят много по-ярко от нормалните също не е приемливо. Затова смятам, че не трябва на всяка цена да сменяме външното осветление на автомобилите си с LED крушки.

И най-накрая искам да ви напомня да използвате LED крушки със цвят на светене такъв, какъвто е необходим на съответното място. Поставянето на LED крушка светеща бяло зад червен филтър свети в гадно виолетово-лилаво. Зад жълт филтър резултата също не е добър. Използвайте жълти LED крушки там, където ви свети жълто и червени LED крушки за там, където трябва да свети червено.

Надявам се да е било интересно и полезно.

Поздрави

_________________
Човек е толкова голям, колкото големи са мечтите му.

Mazda 6, 2.0 CD, 121 к.с., '03г. - бивша,
Skoda Octavia ІІІ, 2.0 TDI, 150 к.с., '13г. - настояща.


Последна промяна Kamen на 30 Окт 2013, 20:36, променена общо 6 пъти

Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 10 Юли 2011, 18:47 
Offline
фен
Аватар
1993 Mazda 121

Регистриран на: 19 Сеп 2010, 18:08
Мнения: 131
Местоположение: гр. София
Тая шестица е станала супер така, поздравления :lovemazda:

_________________
Mazda 121 1.3i 16V 1993г.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 29 Ное 2013, 16:06 
Offline
любител

Регистриран на: 29 Ное 2013, 16:00
Мнения: 15
Местоположение: Пловдив
Перфектно са се получили!
Браво!

А от къде ги купувате LED светлините?
Аз гледах из онлайн магазините и най ми хареса този:
http://vikiwat.com/led-lampi.html


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 08 Авг 2014, 17:02 
Offline
фен

Регистриран на: 21 Окт 2012, 21:10
Мнения: 108
Местоположение: София
skype: milenradanov
Може ли създателя на темата или някой, който знае да напише моделите на крушките и къде стоят. Особено ме интересуват тези, които са за стоповете защото са с 2 степени на осветеност.

_________________
Mazda CX-5 AWD, 2016, 2.2D


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 09 Авг 2014, 19:31 
Offline
фен

Регистриран на: 14 Ное 2013, 00:06
Мнения: 248
Местоположение: София
Какъв точно е смисълът от замяната на стандартните крушки с LED? Харчат по-малко и ще спестим малко ток?
Аз виждам смисъл единствено за подмяна на крушките в купето с LED, което ще позволи при една и съща мощност на крушките да се изкара много повече светлина. На външните светлини това не само, че не е нужно, но дори е опасно.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 09 Авг 2014, 23:24 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
За да бъде произведен този ток който изискват крушки с нажежаема жичка за да светят се използва по голямо количество гориво!
За да светне диодна крушка не се изисква толкова ток т.е. не се изисква толкова гориво колкото за волфрамовата крушка!
От там и икономията, която на 100 км. пробег да е най много 1-2лв. МАКС ! НО като мине примерно 30-40 000 км. сметката става друга... то затова са и тези "дневни светлини" да се икономиса от гориво..
Животът на крушка с нажежаема жичка зависи именно от волфрамът вътре,газът с който е пълна крушката и още 10-тина фактора външни и вътрешни..
Диодите които се използват т.е. Светодиоди са полупроводници които зависят единствено от това че трябва да се произведат с гоялма точност - иначе нема да светнат изобщо.. или ще прегрее кристалът вътре..
Нямат проблеми със сътресения(удари) докато волфрама може да се скъса тъй като е крехък..
Зависи как точно е произведен светодиода, той може да надживее 10 000 крушки по часове!!!!
Има много плюсове от това да си със светодиоди вместо волфрамови крушки..
За справка виж разработките на повечето "големи играчи" и техните ел. автомобили ,дали случйно имат волфрам в дневното осветление.. а може и вече изцяло да са с диодна сигнализация и осветление..
Просто светодиодите имат много по-малка консумация на енергия от крушка с нажежаема жичка, диода не отделя такава част от ел. енергията в топлина колкото волфрама т.е. той няма такива загуби - харчи по-малко ток - иска се по-малко гориво - остават ти стотинки в джоба за децата - не сменяш крушки като луд и си свиркаш..
Е ся кажете че нема смисъл от светодиодите.... а на всичко отгоре са и много по евтини от обикновенните крушки..


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 6 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 18 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб