Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 13:02

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 4 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 22 Фев 2006, 23:01 
Offline
Администратор
Аватар
1992 Mazda 626

Регистриран на: 29 Мар 2005, 11:43
Мнения: 4968
Местоположение: София
готин ориентировъчен калкулатор за конски сили:

http://www.dynolab.net/hp.shtml

1 килограм ~ 2.2 паунда

---------------------

"метод четвърт миля" за пресмятане на конски сили, макар и теоретично правилен се базира, не на реални данни, а на чиста математика...

имаме единица тегло, която трябва за определено време да измине определено разстояние, при начална скорост 0 и линейно ускорение...
(приемат се и едни коефициенти на триене и въздушно съпротивление, ама не ги помня)
а за да се случи това, е нужна определена мощност (конски сили)...
като имаме горепосочените параметри, по съответните формули се пресмята нужната мощност...

пресметната мощност е крайна, на колелата, тъй като те са движещият елемент...
...а мощността на маховика се изчислява прибилизително, като се приема че загубите по трансмисията са 25-30%...

---------------------

реално обаче конете са повече, тъй като, както казах - се приема, че ускорението е линейно, което просто не е така...
линейно ускорение би означавало колата да ускорява от 100 до 200 по същия начин, по който от 0 до 50, примерно...

както знаем обаче, в реалния живот, колкото по-висока е скоростта, толкова намалява ускорението...

приложено към горния начин на пресмятане, това означава, че ще е нужна по-гояма мощност, за да се изврши същата работа...

...а това реално означава, че колата, всъщност, е малко по-мощна, от колкото показва калкулатора... 8)

_________________
When you go to Hell,
Tell them I'm sending you!
...you'll get a group discount.

__________________________

ВОЙНАТА НА ПЪТЯ: http://www.vbox7.com/play:0992d053 !!!

Изображение


Последна промяна poohey на 23 Фев 2006, 23:23, променена общо 2 пъти

Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 23 Фев 2006, 00:12 
Offline
Администратор
Аватар
1988 Mazda 626

Регистриран на: 07 Окт 2004, 16:32
Мнения: 7878
Местоположение: Плевен/София
Horsepower Results - 1/4 Mile Method
Your Mazda 626 weighs about 2860 pounds and can complete a 1/4 mile in about 19.4 seconds. That means that you've got about 77.42 HP at the wheels, and about 100.64 HP at the flywheel.
:lol: :lol: :lol:

_________________
B.R.Team
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 17 Сеп 2007, 23:10 
Offline
фанатик

Регистриран на: 13 Окт 2004, 12:24
Мнения: 1163
Чак сега виждам обясненията на Пухи. Евала, Пухи, наистина правилни разсъждения за това защо ускорението не е линейно :)

Аз като един физик да го обясня по-коректно. Още от 6-ти клас сме учили за равноускорително движение - това означава, че скоростта на тялото се променя винаги с еднаква големина за единица време, например ускорението може да е такова, че всяка секунда скоростта се увеличава с 10км/ч. Вторият принцип на Нютон е F = m*a, т.е. ускорението на едно тяло се определя от силата, която му се прилага. Когато силата е една и съща, ускорението остава постоянно - като описаното. При колите обаче не е така. Поради факта, че в колите се използва двигател с вътрешно горене, трансформиращ възвратно-постъпателното движение във въртеливо, въртящият момент зависи от оборотите - първоначално се покачва, после спада. Ако се абстрахираме от факта, че имаме въртене на колела и сведем постановката до теглене чрез сила, то можем да приемем, че силата, с която се тегли колата се променя - увеличава се до някакъв момент, след това спада (ако преминаваме през целия оборотомер). От втория принцип следва и че ускорението няма да е еднакво, а ще се променя - ще се покачва и спада. Това "ускоряване" на ускорението не си спомням да сме го учили със специален термин, но на английски е "jerk". За по-математичните, това означава първа производна от ускорението, втора от скоростта или трета от преместването. При автомобила обаче покачването на въртящия момент с оборотите също не е равномерно, а зависи от техническите особености на двигателя - има си графики за това. Освен това, скоростта, с която се покачват оборотите зависи от моментната стойност на въртящия момент, преобразувана в линейна сила минус въздушното съпротивление, което пък зависи от квадрата на скоростта на колата по драг коефициента :) Знам, че стана сложно, но просто исках да кажа, че цялата тая система от зависимости е много сложна и дори няма начин да бъде моделирана, така че да бъде решена аналитично. Имаме много повече от дори трета производна по преместването. Може единствено да се дискретизира и да се симулира чрез математични методи цялата функция. Така че във всички случаи един такъв калкулатор би дал по-малки конски сили от реалните, но колко точно са реалните, може да се измери само с динамометър или чрез друг диференциален уред, измерващ ускорението във всеки един момент, както е например G-Tech и след това интегриращ, за да реши числено диференциалното уравнение, което се получава.

Знам, че е малко офтопик, но има един интересен факт, за скоростните кутии с непрекъснат брой предавателни съотношения - CVT. Тъй като при тях двигателят се държи при едни и същи обороти, при които той е най-ефективен (между точката с най-висок въртящ момент и тази с най-голяма мощност) а скоростната кутия променя постоянно предавателното съотношение, при тях се получава линейно ускоряване. Това кара много хора да си мислят, че колата не ускорява добре, защото не могат да усетят добре познатия jerk от обикновените коли :) Въпреки, че колата ускорява максимално ефективно, това все пак кара хора да смятат, че тя не ускорява добре и от чисто маркетингова гледна точка тези кутии се правят нарочно да симулират лек jerk софтуерно, за да могат да се продават :)


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 18 Сеп 2007, 21:43 
Offline
Администратор
Аватар
1992 Mazda 626
Автор на темата

Регистриран на: 29 Мар 2005, 11:43
Мнения: 4968
Местоположение: София
евала - доста по-техническо, за желаещите, такова... :ok:

_________________
When you go to Hell,
Tell them I'm sending you!
...you'll get a group discount.

__________________________

ВОЙНАТА НА ПЪТЯ: http://www.vbox7.com/play:0992d053 !!!

Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 4 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб