Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 19:21

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 8 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: газо-дизел ????
МнениеПубликувано на: 15 Яну 2013, 09:15 
Offline
любител
1994 Mazda 626

Регистриран на: 04 Ное 2012, 00:04
Мнения: 17
Местоположение: pernik
skype: valio_tekata
Газова уредба може да се монтира на всички модели дизелови и турбо-дизелови двигатели не зависимо от годината и мощността им.
За разлика от бензиновите двигатели при дизеловите газта не е основно гориво а поддържащо, автомобила освен нафта гори и газ така се получава пълно изгаряне на горивото, вследствие на което автомобила гори по-малко нафта, намалява се пушенето от ауспуха, а тъй като газта е с по-голямо октаново число се увеличава и мощността и ускорението на автомобила.
Икономията която се забелязва при повечето дизелови двигатели на газ е спад на нафтата с около 50% и разход на газ около 1 - 2 л. на 100 км.


НЯКОИ ИМА ЛИ ПРЕДСТАВА КАДЕ МОНТИРАТ ГАГОВИ УРЕДБИ НА ДИЗЕЛОВИ ДВИГАТЕЛИ


:busted:


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: газо-дизел ????
МнениеПубликувано на: 15 Яну 2013, 14:18 
Offline
фен

Регистриран на: 29 Окт 2011, 11:52
Мнения: 260
Кратък отговор на последния ти въпрос - никъде!

Зачетох се тука, в някакъв английски сайт са написали на разбираем език за плюсове и минуси http://www.go-lpg.co.uk/diesel.html , та за допълнително впръскване на газ са правени опити ама резултатите са отрицателни. Максимално стигат до 25% икономия на дизела, но това пък е за сметка на газта така че като теглиш чертата - икономията ти е една голяма нула. И за целия тоя експеримент си плащаш със съкратен живот на мотора и много неприятни изненади занапред. Мотора ще грее повече от предвиденото, ще се кара на по-високи обороти и ще се износва много повече и т.н...

Хората са правили екперименти, показали са че може просто ей така, заради идеята. Но на практика ползите са спорни, а вредите са явни и неизбежни.

П.П.

Сега пак зяпам сайтове, има английски газаджии слагат. Ама и тяхната работа е по-скоро за да покажат, че може и по-скоро за реклама. Била изгаряла по-добре нафтата, по-малко вредни емисии имало, по-голяма мощност и все такива митологии и приказки от 1001 нощ. Като се има предвид, че пускат газта през всмукателния колектор (т.е. като на обикновено газово, а не Газов Инжекцион) веднага се запитвам как настройват мотора? ОК, газта ще я настроят ама нафтата как? Ще пипат по настройките на супер прецизната дизелова помпа ли, що ли? Също как така ще изгарят по-добре нафтата, като всъщност ще вкарват по-малко кислород в мотора (щото ще го мешат с газ?) Голяма мъгла е цялата работа. Да е някой дизел 88ма да си експериментира човек с колата, ама с тея съвременните.....

_________________
mazda 3 1.6 benzin 2005. Астматичка, но пък безпроблемна.


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: газо-дизел ????
МнениеПубликувано на: 09 Май 2013, 18:40 
Offline
любител
1994 Mazda 626
Автор на темата

Регистриран на: 04 Ное 2012, 00:04
Мнения: 17
Местоположение: pernik
skype: valio_tekata
orlinm написа:
Кратък отговор на последния ти въпрос - никъде!

Зачетох се тука, в някакъв английски сайт са написали на разбираем език за плюсове и минуси http://www.go-lpg.co.uk/diesel.html , та за допълнително впръскване на газ са правени опити ама резултатите са отрицателни. Максимално стигат до 25% икономия на дизела, но това пък е за сметка на газта така че като теглиш чертата - икономията ти е една голяма нула. И за целия тоя експеримент си плащаш със съкратен живот на мотора и много неприятни изненади занапред. Мотора ще грее повече от предвиденото, ще се кара на по-високи обороти и ще се износва много повече и т.н...

Хората са правили екперименти, показали са че може просто ей така, заради идеята. Но на практика ползите са спорни, а вредите са явни и неизбежни.

П.П.

Сега пак зяпам сайтове, има английски газаджии слагат. Ама и тяхната работа е по-скоро за да покажат, че може и по-скоро за реклама. Била изгаряла по-добре нафтата, по-малко вредни емисии имало, по-голяма мощност и все такива митологии и приказки от 1001 нощ. Като се има предвид, че пускат газта през всмукателния колектор (т.е. като на обикновено газово, а не Газов Инжекцион) веднага се запитвам как настройват мотора? ОК, газта ще я настроят ама нафтата как? Ще пипат по настройките на супер прецизната дизелова помпа ли, що ли? Също как така ще изгарят по-добре нафтата, като всъщност ще вкарват по-малко кислород в мотора (щото ще го мешат с газ?) Голяма мъгла е цялата работа. Да е някой дизел 88ма да си експериментира човек с колата, ама с тея съвременните.....


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: газо-дизел ????
МнениеПубликувано на: 09 Май 2013, 19:03 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 17 Май 2005, 22:21
Мнения: 197
Местоположение: софия
може пробвай, с гугъл, например това:
http://nobus.blog.bg/drugi/2009/12/20/g ... ova.458388
имаше във форума на VW такива теми


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: газо-дизел ????
МнениеПубликувано на: 26 Яну 2017, 17:36 
Offline
любител

Регистриран на: 01 Авг 2015, 10:13
Мнения: 84
Местоположение: София
Малко се ровя из "архивите" ама да попитам някой престрашил ли се е да пробва газ на дизелова мазда. Сетих се да потърся такава тема във форума на мазда след ежегодните "аз сипвам 2Т масло хем не замръзва, хем по добре работи двг, хем не пуши заради изгарянето на маслото". Преди около 8 месеца се сдобих с първия си дизел (такова ми изпадна спешно, евтино, за работна кола - не е мазда) спънат отвсякъде - 68 кс и се чудех как да ги посъживя тия коне без да слагам турбо(трошлива и скъпоструваща част за мен) и попаднах на такива теми за газова уредба на дизел. В БГ форуми е малко тъмна материя, има Много скептици и малко експериментатори които споделят за опитите си щото биват нападани точно заради "съсипването на иначе икономичния агрегат". До сега съм останал с впечатления че в този форум има позитивизъм и взаимопомощ та затова питам за пробвали. Аз лично сложих АГУ на дизела, но не вързах изпарителя към охл. система и .... позамръзва :D . Като цяло нямам никакъв опит с дизели но тоя дето го взех е добре настроен (май) и работи доста добре без да пуши и трака. Четох как да настроя количеството подавана газ - при 3000об/мин(или малко повече) докато почне да чука аванса, ама пусто нито имам оборотомер нито знам как "чука аванса" нито дизелджия да се занимава с мойте "глупости". С проби от много стегнато кранче към развиване стигам до ефекти при които наистина усещам повече мощност, но пък почва да пуши отзад и някак ме смущава различната работа на мотора. Друго което става е след като карам колата и с газ след като загася и изчакам малко(5-10мин) или повече, следващото палене е доста трудно и с много тракане откъм двг. Може да е от това че замръзналата газ в изпарителя се изпарява и се насища в смукателния колектор и от там пренасищане при палене. При по продължително каране ефекта намалява за което пак си го обяснявам със замръзване на изпарителя. Решението май е да се сложи ел. клапан който да затваря напълно маркуча на газта преди колектора и връзване на изпарителя към охл. система, но то ще прави като се стопли времето. АГУ се включва само при натиснат педал на газта чрез монтирането на едно ключе "шау бау" на лостчето на ГНП и отделно едно ЦК в купето за тотално изключване на уредбата. Експеримента го правя с цел повишаване мощността не икономия макар че при пробите с постоянно натиснат педал и 90км/ч с включването на газта скоростта стига до 105км/ч. Чета че икономия се изразява по добре на дълъг път. За по добри ефекти се пипали и настройки на ГНП-то (непонятно за мен). Един с пежо/ситроен пипал и настройки в еку-то и достигнал наистина очевидни икономии от порядъка на 30% от нормалния разход + 4-5л газ / 100км. Друг пък въртял гуми на 3 и 4 предавка. За рисковете от скапване на двг мисля че ако не се прекалява не са повече при нормална експлоатация. За съединителя и задвижващата механика си мисля че е същото все едно да сложа и турбо или там чипове или увеличаващи мощта начини. Газта се явява като катализатор за по-добро и бързо изгаряне в цилиндрите откъдето и повечето мощ(същото чета и за 2Т масло, за кероосина, за газта за горене, за бензина, за добавките) но пък повишената температура изсушавала клапаните , нагаряли леглата, топила бутала...(неща необсъждани когато се сипва нещо в нафтата).Вероятно с газта и различното изгаряне ще има и разлики от показанията на ламбда содндата/тите . На коли с ДПФ незнам как ще се съчетаят двете горива и какъв би бил ефекта. На коли с турбо също може да се направи дори ефекта с мощността бил по осезаем. ГИ също може да се сложи уж за по добри настройки но според мен оскъпява експеримента. Някъде гледах един пич само за да се убеди дали има ефект беше сложил една туристическа газова бутилка в купето с маркуч до входящата тръба преди въз. филтър и докато кара върти кранчето на бутилката - имало и това ефект :) . Вероятно и аз така щях да пробвам но имах налична обикновена газова от старата работна кола.
Доста дълго стана ....
Надявам се да има и други "идиоти дето се чудят как да си строшат колата" и да споделят личен опит и мнения :D

_________________
Каквото повикало, такова се обадило


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: газо-дизел ????
МнениеПубликувано на: 26 Яну 2017, 19:36 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Toyota Prius

Регистриран на: 19 Мар 2013, 17:56
Мнения: 1759
Местоположение: Стара Загора
Преди време като се интересувах от темата стигнах до там, че слагат доста често на дизелови автобуси и камиони и е станало като рутина там като разхода е 60/40 дизел/газ и от там икономия при доста положителни ефекти на газта върху двигателя... На панаира в Пловдив също съм се спирал на различни предприемачи, но до там ;)

_________________
ИзображениеИзображениеИзображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: газо-дизел ????
МнениеПубликувано на: 26 Яну 2017, 20:28 
Offline
фен

Регистриран на: 17 Юни 2013, 20:01
Мнения: 232
Местоположение: shumen
може всичко може ! :lovemazda:
Но трябва да си учил за двигл. вътрешно горене и да ти е ясен принципа на работа и по спец. хранителна с-ма! :idea:
не е добре на настроен мотор и сметнато необходимо количество гориво - 100% ти да подаваш още 20-30% и повече гориво ! Става богата смес и давиш мотора ! натоварваш кол.мотов.механизъм ! :evil:
Аз карам газо-дизел вече 6год. и то на камион 430к.с , но дизела е отрязан до 15-20%
основното ми гориво е метан 80-85% ! :D дизел с LPG работи но не е добра комбинация! [-X
за лека кола най добре си я купи на бензин и слагай ГИ !
може метан или LPG - и двата вариянта става супер ! =D>
Стига да ти е читав мотора ! #-o


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: газо-дизел ????
МнениеПубликувано на: 28 Яну 2017, 00:50 
Offline
любител

Регистриран на: 01 Авг 2015, 10:13
Мнения: 84
Местоположение: София
Моята идея не е метан... там относително по лесно се синхронизират нещата към дизела но пък тежестта на метановите бутилки си оказват доста влияние и е предимно за доста големи агрегати и скъпо струващата система(заради двойна редукция и резервоари) не се знае кога ще се оправдае при малките. При градския транспорт и при големите камиони според мен такава уредба би се изплатила за месец на каквото и да било по евтино а и по еко система зарада данъци. Мисълта ми бе за пропан-бутан уредбите които са навлезли при бензиновите мотори по нашите ширини (сравнително евтини вече) как да ги използваме при дизеловите Леки автомобили. Как да ги настроим. Как да станат и те като "нещо нормално за бензинка".
tati написа:
може всичко може ! :lovemazda:
Но трябва да си учил за двигл. вътрешно горене и да ти е ясен принципа на работа и по спец. хранителна с-ма! :idea:
не е добре на настроен мотор и сметнато необходимо количество гориво - 100% ти да подаваш още 20-30% и повече гориво ! Става богата смес и давиш мотора ! натоварваш кол.мотов.механизъм ! :evil: #-o

Дизела изгаря на 75% в цилиндъра, колкото може в генерацията и к'вото не е, излиза отзад на сажди и мирис на сурова нафта. Затова и газта за горене и керосина и кви ли не добавки и подобрители струват по скъпо от самата нафта. А газта е УЖ по евтин Катализатор за по доброто изгаряне,но е свързано с допълнителна система която е трудна за настройки за момента.Механиката е презастрахована за големи натоварвания а както знаем от практиката доста често се случва едни и същи компоненти да се използват при атмосферен дизел и турбодизел(20-30% повече мощ) Затова питам за леките коли дали някой е пробвал какво и как е настроил,модифицирал? От преди 40 год. има научни трудове за газифициране на бензинови и дизелови агрегати ала с течение на времето, газ-бензин звучи по нормално отколкото газо-дизел.Не откриваме топлата вода искам просто да споделим от опити как би била по леснодостъпна, кой какво е пробвал и какви са изводите.Аз моите ги споделих и вероятно ще продължа с експериментите.Има ли и други?

_________________
Каквото повикало, такова се обадило


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 8 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб