Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 18:21

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 10 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 17 Апр 2014, 12:42 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 07 Май 2013, 19:42
Мнения: 1508
Местоположение: София
Малко попълнение на форумната информация относно кабела за настройка на газови инжекционни системи Fobos и EasyGas Green.

Комуникацията към газовия компютър е серийна с TTL нива. За да се установи серийна връзка с RS232 (сериен порт) е необходимо преобразуване на сигналите.
Най-разпространеният начин е с MAX232 по следната схема:
Изображение
Кабелният накрайник от страната на ГИ, заедно с пиновете (нужни са 2 или 3 пина) може да се закупи от Фобосгаз (4.0лв) или от магазините за електронни компоненти. Примерно Елимекс, Пасат, Пулсатор... Нарича се "4-пинов конектор AMP". Сега AMP е TYCO, може и така да се срещне. Другият кабелен порт DB9 лесно се намира във всички подобни магазини.

За захранване на MAX232 може да се ползва още един USB порт. Така се спестява 5.0VDC стабилизатор 7805 и околоните кондензатори, както и единия пин от конектора към ГИ.
Ако на компютъра (лаптопа) няма наличен сериен порт, на пазара има достатъчно RS232 to USB конвертори. Аз имам >>такъв<< и с него със сигурност работи комуникацията.

Компонентите биха стрували 25-30 лв заедно с USB-to-RS232. Цена на кабел в Фобосгас: 96лв.
Време за изработване: 1 час.

Нужен е поялник, тинол, нож, термошлаух и изолирбанд.
Платка или обемен монтаж - според възможностите на изработващия.
Подходяща кутия да скрие схемата накрая.

Има, разбира се, и готови USB to TTL модули. Не съм поръчвал такъв, тъй като всичко от горното писание ми бе налично.
Ето примерен вариант: http://www.sirius-pcb.com/index.php?mod ... g&show=144
С този или подобен модул ще се нуждаете само от 4-пиновия конектор TYCO, малко кабел и кутия за защита на платката.

Софтуерът на Фобос е безплатен, на официалния сайт е.

_________________
Mazda6, I gen. restyle, 2260cc petrol, AT FWD, с пролетни джанти.
Човек се учи докато е прост!
Не пийте вода - рибите пикаят в нея!
RedBull дава крила, а гроздовата - 4х4!
Everything before the word 'but' is horseshit! (quote from GoT)
All'alba vincerò!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 05 Юни 2014, 21:33 
Offline
фанатик
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 07 Май 2013, 19:42
Мнения: 1508
Местоположение: София
Малко свежа (на 1месец) информация за ползвателите на газови инжекциони Фобос.
Видях се малко свободен и порових за нови версии на фърмуера и софтуера и евентуални новости...

Софтуерът за РС в новата версия е с много приятна добавка.
Позволява да се настрои директно палене на LPG/CNG при зададена от настройчика тепература на антифриза.
За летните месеци това е доста полезна опция. Тествах я, работи коректно.

Има и други, но това е най-значимото за потребителя.

_________________
Mazda6, I gen. restyle, 2260cc petrol, AT FWD, с пролетни джанти.
Човек се учи докато е прост!
Не пийте вода - рибите пикаят в нея!
RedBull дава крила, а гроздовата - 4х4!
Everything before the word 'but' is horseshit! (quote from GoT)
All'alba vincerò!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 18 Юли 2014, 21:04 
Offline
фанатик
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 07 Май 2013, 19:42
Мнения: 1508
Местоположение: София
Поради небивалия интерес към средствата за диагностика/настройка на газов инжекцион, продължавам с указания за улеснен и по-евтин вариант на кабелът за връзка "РС-Газов компютър". :mrgreen:

Това модулче се комбинира с АМР буксата за газовия инжекцион по подобие на схемата от пилотния пост. Нужно е и парче кабел, разбира се.
Важно е, че работи с 5.0V сигнални нива.
Излиза около 10лв за материалите и половин час труд.

Има още по-мързелив вариант, но тук нивата са 3.3V и е възможно при някои газови компютри да не се свърже. За разлика от този по-горе, тук трябва само 4-пинова АМР букса. Вградих си в колата кабел с този вариант, след като не успя да тръгне с Фобос 1 и го получих подарък. При мен, с газов компютър Фобос 2+ работи нормално.

С кабела от първото съобщение, както и USB-TTL 5.0V проблеми няма.

Успех на мераклиите да си ровят из настройките на ГИ!

_________________
Mazda6, I gen. restyle, 2260cc petrol, AT FWD, с пролетни джанти.
Човек се учи докато е прост!
Не пийте вода - рибите пикаят в нея!
RedBull дава крила, а гроздовата - 4х4!
Everything before the word 'but' is horseshit! (quote from GoT)
All'alba vincerò!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 31 Авг 2014, 13:29 
Offline
любител

Регистриран на: 30 Юли 2014, 10:40
Мнения: 27
Местоположение: София
Привет, колега.

Поста ти е доста полезен.
От известно време и аз си блъскам главата в опит да изработя такъв комуникационен кабел.
Предполагам, че се подразбира, но понеже не е написано изрично, да попитам.
За вариантите, които си посочил, остава ли необходимостта Tx и Rx изводите да с свържат през двете съпротивления по 180 ома, какато е посочено на схемата по-долу. (Схемата е за Фобос, но не за EASYGAS GREEN!)

Изображение

gadnyara написа:

Това модулче се комбинира с АМР буксата за газовия инжекцион по подобие на схемата от пилотния пост. Нужно е и парче кабел, разбира се.
Важно е, че работи с 5.0V сигнални нива.
Излиза около 10лв за материалите и половин час труд.

Има още по-мързелив вариант, но тук нивата са 3.3V и е възможно при някои газови компютри да не се свърже. За разлика от този по-горе, тук трябва само 4-пинова АМР букса. Вградих си в колата кабел с този вариант, след като не успя да тръгне с Фобос 1 и го получих подарък. При мен, с газов компютър Фобос 2+ работи нормално.



Прикачени файлове:
PL2303.jpg
PL2303.jpg [ 16.34 KiB | Прегледано 7470 пъти ]

_________________
Мазда 6 Комби 2,0 2003 г. Метанов инжекцион Фобос EasyGas Green Pro
Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 31 Авг 2014, 20:32 
Offline
фанатик
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 07 Май 2013, 19:42
Мнения: 1508
Местоположение: София
При модула с 5.0V сигнал се минава през резисторите, при варианта с 3.3V - директно на Rx, Tx към Фобоса.
Изигаз Грийн е марка на Фобос, просто бранд (за определен пазар). На моя компютър примерно, пише Изигаз.

_________________
Mazda6, I gen. restyle, 2260cc petrol, AT FWD, с пролетни джанти.
Човек се учи докато е прост!
Не пийте вода - рибите пикаят в нея!
RedBull дава крила, а гроздовата - 4х4!
Everything before the word 'but' is horseshit! (quote from GoT)
All'alba vincerò!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 03 Сеп 2014, 13:45 
Offline
любител

Регистриран на: 30 Юли 2014, 10:40
Мнения: 27
Местоположение: София
Така, да споделя впечатления и препоръки, след успешно изработен кабел.

Какво е нужно:
1. USB-TTL 3.3-5V С PL2303 преобразовател
2. Букса към ГИ
3. Кабел с поне 2 проводника (тъй-като комуникационните Tx и Rx се ползват заедно) термошлаух, поляник, тинол и малко сръчност.

Както стана ясно при 3.3 V, какъвто е моят случай няма нужда от резисторите в схемата по-горе, в противен случай се запояват и те.

За да нямате главоболия, след закупуване на преобразователя, направете процедурата за тестване, както е описана в линка. Аз лично при закупуване на първия не я изпълних и след неколкодневно блъскане, установих, че преобразователя не работи.

_________________
Мазда 6 Комби 2,0 2003 г. Метанов инжекцион Фобос EasyGas Green Pro


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 03 Сеп 2014, 18:49 
Offline
фанатик
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 07 Май 2013, 19:42
Мнения: 1508
Местоположение: София
Някои компютри си "искат" Маса на трети пин на конектора. Ако искаме да запазим универсалност - три жила...

_________________
Mazda6, I gen. restyle, 2260cc petrol, AT FWD, с пролетни джанти.
Човек се учи докато е прост!
Не пийте вода - рибите пикаят в нея!
RedBull дава крила, а гроздовата - 4х4!
Everything before the word 'but' is horseshit! (quote from GoT)
All'alba vincerò!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 03 Сеп 2014, 18:57 
Offline
фен

Регистриран на: 25 Юли 2013, 18:18
Мнения: 128
Местоположение: Panagyuriste
Някой да е запознат с кабела на Романо?

_________________
Mazda6 GG1 2007 2.0 AT 147hp. LPG Romano Antonio OBD

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 03 Сеп 2014, 21:55 
Offline
любител

Регистриран на: 30 Юли 2014, 10:40
Мнения: 27
Местоположение: София
Именно, явно не съм се изразил ясно. За да не стане объркване - двата проводника са:
1. Комуникационен, където са вързани Tx и Rx
2. Маса (GND).

На приложената схема Комуникационните минават през резистори 180 ома, но в случая с 3,3 V преобразовател, те отпадат.

gadnyara написа:
Някои компютри си "искат" Маса на трети пин на конектора. Ако искаме да запазим универсалност - три жила...

_________________
Мазда 6 Комби 2,0 2003 г. Метанов инжекцион Фобос EasyGas Green Pro


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 15 Ное 2014, 17:19 
Offline
фен
Аватар
1996 Mazda 323F

Регистриран на: 08 Фев 2009, 18:42
Мнения: 196
Резисторите на колко вата трябва да са? Аз съм взел 180 ома на четвърт ват ще свършат ли работа ?
Поръчал съм си ето този модул http://www.ebay.co.uk/itm/111240241609? ... EBIDX%3AIT
интересно ми е обаче ,защо в захранване.ком пише ,че е нужно съпротивление 1-3кОм
"За да използвате конвертора за връзка с 3.3V устройство е важно да свържете последователно на TXD резистор със стойност 1-3кОм."

_________________
1.8 16v БМВ killer


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 10 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб