Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 15:34

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 23 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 13 Фев 2016, 22:13 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 11 Дек 2015, 17:06
Мнения: 176
Местоположение: София
Здравейте, преди няма и 5-6000км я сложихме газта, всичко беше повече от чудесно първите 2-3000км докато не улегнаха мембраните, регулираха я отново - потръгна но остана едно придръпване между 2500 - 3000об на 3та докато ускорява при подадена повечко газ. Гледахме я при товар - всичко е прекрасно по картите, графики, налягане. Факт е обаче, че не го прави винаги това придръпване съпроводено с мигане на чек-а на таблото. Имаше момент светкаше - записваше грешка за недобро изгаряне в цилиндър 1. Бедна смес правеше - и това го редуцирахме.
Остана обаче отново продължава така да придърпва при по рязко подаване на газ от 3та на горе.
Някой с такъв газ да е имал тези драми - да сподели какво са му баяли ... благодарности на отзовалите се :D

ПП. Свещите са чисто нови, кабели също.

_________________
Ръжда и целулит тръгнат ли - нема спиранe!!!
Mazda 6 2.3L Fobos 5 - Easy green gas pro


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 14 Фев 2016, 20:42 
Offline
фанатик
Аватар
2004 Mazda 3

Регистриран на: 02 Дек 2015, 11:02
Мнения: 1267
Местоположение: София
Колега @a_grozdanov,

много неща могат да са се случили за пробега от около 3000 км. Всъщност могат да се случат и за 10 км пробег.
Ако нищо не помогне при настройките и проверките, ще посоча този жокер:

japan_power написа:
Това е в ръководството на "фобос" дали проблема няма да е точно от тук ?

„Mazda™ обедняване“ - за някои двигатели при определени условия на работа бензиновия контролер започва да впръсква гориво два пъти по-често при един и същи товар. Това може да бъде забелязано като, се наблюдава работната точка в таблицата за настройка. В определен момент при един и същ товар бензиновите инжекторни времена скокообразно намаляват приблизително с 50%. В този момент на работа е много вероятно да се появи „придърпване“ на автомобила. Това се дължи на прекалено богатата смес, която се получава при тези условия. За да се избегне този проблем трябва да се използва функцията „Mazda™ обедняване“. Стойността, записана като относителна величина в % за този параметър се прилага като обедняване всеки път когато газовият контролер опознае подобна промяна в поведението на бензиновия инжекцион.


Едва ли газаджията не знае за тази опция, но просто подсещам като вариант за проба.
Хубавото на софтуера на Фобос спрямо други е, че има много богати възможности за настройки -
не би трябвало да е невъзможно да се вкара в режим.
Имах малко проблеми с празния ход по светофарите при първоначалната настройка,
но така и не стигнахме до използване на тази функция.

Успех!

_________________
... ex ... Mazda 3, 2.0i (2004) - ex; Mazda 3, 1.6i (2004) - ex; ... Mercedes A200 ...
'Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?' - from 'Terminator'


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 14 Фев 2016, 21:04 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 07 Май 2013, 19:42
Мнения: 1508
Местоположение: София
"Мазда обедняване" няма никакво приложение в този двигател, както и във всички мотори на Мазда 3 и 6.
Свещи, кабели, комутатор. Нарочно повтарям вече сменените детайли. ;)

_________________
Mazda6, I gen. restyle, 2260cc petrol, AT FWD, с пролетни джанти.
Човек се учи докато е прост!
Не пийте вода - рибите пикаят в нея!
RedBull дава крила, а гроздовата - 4х4!
Everything before the word 'but' is horseshit! (quote from GoT)
All'alba vincerò!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 15 Фев 2016, 07:08 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 11 Дек 2015, 17:06
Мнения: 176
Местоположение: София
Обединяването в тези мотори както казахте е без значение за този мотор. Снощи извадих свещите и ги затворих малко с луфтомера на 0.7, че бяха 1. Изглеждаха абсолюно като нови след месец усилено каране, дори не бяха опушени. Остана само леко недохранване сякаш. Днес с газаджията ще се возиме да я видиме в натоварване. По-късно днес ще споделя резултатите ... ако постигнеме такива де


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Ръжда и целулит тръгнат ли - нема спиранe!!!
Mazda 6 2.3L Fobos 5 - Easy green gas pro


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 15 Фев 2016, 09:40 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 21 Юли 2014, 10:47
Мнения: 426
Местоположение: Пазарджик
Аз не успях да се преборя с този момент като твоя, но ще напиша какво пробвах, за да спестя някои чуденки.

В момента, когато се чувства това "недохранване", обърнахте ли внимание графиката на ламда сондата какво показва горе в дясно и съответно в таблицата за обороти и натоварване да коригирате коефициента с 3 или 5% по-голям от съществуващия, за да видите как се повлиява, ако е необходимо и с повече ?
Вероятно знаете, но , ако в момента на "недохранване" ако на истина е такова, графиката на ламбда сондата ще стои "долу". Тогава може да я "повдигнете" пак да има синосуидален вид чрез повишаване на коефициента от таблицата- само за тези кутийки за които са проявява този ефект.

П.С. За съжаление, моят горчив опит е, че когато успявах да ги наглася тези "моменти", вървяха безпроблемно само няколко дни и после пак от начало с други корекции, пак се оправяше няколко дни и после пак при промяна на температурите. Когато схванах, че корекциите по температури на газта са много успешни, и се влиаят от околната температура, въпреки постоянната температура на двигателя, заложих и на тях. До достигане на работната температура от 55 градуса за газта, когато корекцията е с "0", през всеки 4 градуса надолу до 5, корекцията беше въведена с "-2, -4,-6,.....-12,....-29-"Пак съшия филм. Уж имаше успехи за няколко дни, после пак не...Оказа се, че температурата на газта съвсем не следва пропорционално температурата на двигателя. Накрая сменях с нови ламбда сондите и накрая продадох колата. Хубавият Фобос може всичко наистина по настройките , но за съжаление може всичко. Другият път си сложи БРЦ компютър, защото сега карам една малка количка с такава. Имам усещането, че формулата, по която се пресмята всичко е с други данни и с други коефициенти и всичко става по-безпроблемно. Нарочно си играх с диференциалното налягане на изпарителя от крайно намалено до крайно увеличено, и не можах да я изкарам извън стойности, за да ми светне "чека". Затова тая кола от форума на бензин си я карам и не смея да правя нищо. Но аз не можах. Това е моят "съвет" от провален майстор.

_________________
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 15 Фев 2016, 21:46 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 11 Дек 2015, 17:06
Мнения: 176
Местоположение: София
Днеска не ме отрази човека, утре се надявам да уцелиме нещо. Доста ме хвърли в мисли с написаното и ще го умувам. Много ме вади от обувките така като ми прави циганиики


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Ръжда и целулит тръгнат ли - нема спиранe!!!
Mazda 6 2.3L Fobos 5 - Easy green gas pro


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 19 Фев 2016, 15:23 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 11 Дек 2015, 17:06
Мнения: 176
Местоположение: София
Следва .... Сменихме щуцерите от 2.3мм на 2.5, пренастроена, перфектна...по данни на компютъра. След продължително каране да се напече много се оказва че ми припуква - един от цилиндрите прекъсва. Кабели тесла-нови, свещи нови ngk-точните за колата.
Та питането ми е, Е ли е възможно бобината да прави клошарии като се напече ...?


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Ръжда и целулит тръгнат ли - нема спиранe!!!
Mazda 6 2.3L Fobos 5 - Easy green gas pro


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 19 Фев 2016, 19:08 
Offline
фанатик
Аватар
2004 Mazda 3

Регистриран на: 02 Дек 2015, 11:02
Мнения: 1267
Местоположение: София
Според мен има вероятност, но не съм специалист.

Имах проблем с едната бобина – придърпваше при натоварване.
Смених я (около 50 лв.) и се оправи.

Добър майстор може да го хване и с осцилоскоп.

_________________
... ex ... Mazda 3, 2.0i (2004) - ex; Mazda 3, 1.6i (2004) - ex; ... Mercedes A200 ...
'Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?' - from 'Terminator'


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 19 Фев 2016, 20:02 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 21 Юли 2014, 10:47
Мнения: 426
Местоположение: Пазарджик
Преди да купуваш бобина, я размени с някоя друга, за да провериш, дали ще започне другия цилиндър да припуква и едва тогава купувай нова . Разстоянието 0,7 ги натоварва. По-добро е 0,8

П.С. Моите бобини, съпругата ми я научих как да ги сменя, защото ме нямаше и я подготвих, та когато дойде доставката, да отиде до сервиза с 5 цилиндъра, а там веднага да сложи новата, да продължи с 6. Гледката е била, че им е събрала очите, вдигайки смело капака с нова бобина в ръка и след кратък престой, затваря и пали. Всъщност, още когато каза, че си напарви разстоянието 0,7 това малко ги натоварва бобините и може би при мене точно заради това почнах да ги сменям една по една-до три за много кратко време . Нека да си бъде разстоянието 0,8 , защото и аз бях направил 0,7 и усетих, че изведнъж започнаха да ми правят проблеми. Ти си почувствал автомобила по-стегнат, защото разстоянието ти е било над 1мм. Но между 0,7 и 0,8, единствено се усеща, че не "тормозиш" бобините. За съжаление не могат да ти хванат прах, това не е добре и ти съчувствам. Ще уточня, че не съм професионален майстор, дори не съм никакъв майстор на нищо.

_________________
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение


Последна промяна atana на 19 Фев 2016, 20:29, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 19 Фев 2016, 20:25 
Offline
фен
Аватар
2006 Mazda 6

Регистриран на: 13 Мар 2013, 22:43
Мнения: 454
Местоположение: Варна
Момчета, колегата говори за кабели, Вие за единични бобини!!! Май има грешка някъде!

_________________
MAZDA 6 2006 L3 + Fobos 2 + DRL


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 19 Фев 2016, 20:31 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 21 Юли 2014, 10:47
Мнения: 426
Местоположение: Пазарджик
Видях, че говори за единична бобина, но си обяснявам, че има предвид бобина на свещ, защото лично аз скоро автомобил с една бобина за всички цилиндри не съм виждал. Неговата не зная каква е. Спирам. Няма ме. Поне от 16 г насам , с единствена бобина коли не се произвеждат/ си мисля/.

_________________
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 19 Фев 2016, 20:42 
Offline
фанатик
Аватар
2004 Mazda 3

Регистриран на: 02 Дек 2015, 11:02
Мнения: 1267
Местоположение: София
Мисля, че @a_grozdanov говори за бобина, а @atana направи добро подсещане.
Тази проверка не струва пари, а дава точен отговор.

Ако нещо не съм разбрал - коригирайте, приемам го за нормално.
Това е елемент от придобиването на знание.

_________________
... ex ... Mazda 3, 2.0i (2004) - ex; Mazda 3, 1.6i (2004) - ex; ... Mercedes A200 ...
'Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?' - from 'Terminator'


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 19 Фев 2016, 20:54 
Offline
фен
Аватар
2006 Mazda 6

Регистриран на: 13 Мар 2013, 22:43
Мнения: 454
Местоположение: Варна
Моторите на 1 ва генерация, преди феислифта са с една бобина и кабели към свещите и механичен дросел. След феислифта стават единични бобини на всяка свещ и ел.дросел.

_________________
MAZDA 6 2006 L3 + Fobos 2 + DRL


Последна промяна ifkata на 20 Мар 2016, 00:16, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 19 Фев 2016, 21:01 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 07 Май 2013, 19:42
Мнения: 1508
Местоположение: София
Бензиновите Мазда6 преди края на 2005-та (т.нар. фейслифт) са с това:
https://www.google.bg/search?q=L813-18- ... 55&bih=674

Свещите не се пипат. Разстоянието между електродите, заедно с топлинното число са двата основни параметъра на запалителната свещ. Обичам подхода "направи сам", но точно при свещите избягвам. Особено при тези с крайно-клиентска цена от 100лв/комплекта (NGK-iridium).
Това с причукването вървеше при Ладите.

Различните свещи и кабели могат да се въртят на различните цилиндри и да се потърси логика. Само, че трябва да записва грешки, които да определят проблемния цилиндър. Ако не се сменя мястото на "misfire", остават само газова дюза, комутатор, клапани.

2.3мм газов щуцер за 2.3л мотор е прекалено малко - след 160км/ч спира да ускорява. Аз в момента върнах старите си 2,9мм, доскоро тествах с 2,5мм и не вървеше добре при високите скорости. Иначе от уважаван газаджия съм чувал, че това (2,9мм) е прекалено голям отвор, с което не съм съгласен, естествено.

_________________
Mazda6, I gen. restyle, 2260cc petrol, AT FWD, с пролетни джанти.
Човек се учи докато е прост!
Не пийте вода - рибите пикаят в нея!
RedBull дава крила, а гроздовата - 4х4!
Everything before the word 'but' is horseshit! (quote from GoT)
All'alba vincerò!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 19 Фев 2016, 21:24 
Offline
фанатик
Аватар
2004 Mazda 3

Регистриран на: 02 Дек 2015, 11:02
Мнения: 1267
Местоположение: София
Sorry, не трябваше да изказвам предположение (с цел да помогна) при непълна информация за годината,
която за мен е невидима.
Личният подпис с информация под мненията е добра практика.

Ако "Mazda 6 2.3L" означава една бобина, извинявам се и за спама.

_________________
... ex ... Mazda 3, 2.0i (2004) - ex; Mazda 3, 1.6i (2004) - ex; ... Mercedes A200 ...
'Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?' - from 'Terminator'


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 19 Фев 2016, 22:24 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 07 Май 2013, 19:42
Мнения: 1508
Местоположение: София
Това означава един комутатор:
a_grozdanov написа:
Свещите са чисто нови, кабели също.

По-новите нямат високоволтови кабели. Методът: дедукция. ;)

_________________
Mazda6, I gen. restyle, 2260cc petrol, AT FWD, с пролетни джанти.
Човек се учи докато е прост!
Не пийте вода - рибите пикаят в нея!
RedBull дава крила, а гроздовата - 4х4!
Everything before the word 'but' is horseshit! (quote from GoT)
All'alba vincerò!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 19 Фев 2016, 22:56 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 21 Юли 2014, 10:47
Мнения: 426
Местоположение: Пазарджик
Ако милиметрите на газовите дюзи се струват малки, може да се увеличи диференциалното налягане, защото количеството газ през по-малка дупка, трябва да се увеличи при същата дупка с по-голямо налягане. Тези дупки е по-добре да не се пипат си мисля, защото са достатъчни, за да си върви автомобила нормално, макар и да няма състезателни амбиции, ако по-голямото диференциално налягане не помогне.


П.С. Самият Фобос софтуер, има режим самодиагностика и сам експериментира с наляганията в режим на празен ход и дава съобщение за корекция за големината на дюзите, която да се разбере правилно. Това не се гадае във форума. Тогава обаче настройките за всичко останало се променят и започват от начало. Има варианти дори да не може да се самодиагностицира, защото двигателя загасва при експериментите които си прави сам и тогава е малко по-трудно, защото не пише в коя посока трябва да е корекцията. Когато изпише, че трябва да се сложат по-големи дюзи, трябва да се разбере, че може да се увеличи диференциалното налягане. Те го ъпгрейдват през 3-4 месеца и аз съм изостанал / за моя радост/ , та може тези съобщения да са станали по-разнообразни/ да не се окаже, че говоря стари работи/. Този софтуер е безплатен, драйвъра също, а кабела 50лв / от гаражен майстор по сайтовете -Илхан от София/ иначе оригинален е 150лв, защото трима програмисти взимат заплати.

_________________
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 19 Фев 2016, 23:07 
Offline
фанатик
Аватар
2004 Mazda 3

Регистриран на: 02 Дек 2015, 11:02
Мнения: 1267
Местоположение: София
Съгласен. Вечер концентрацията явно не е на ниво.
Благодаря за инфото (и по принцип). Ще е от полза за всички.

_________________
... ex ... Mazda 3, 2.0i (2004) - ex; Mazda 3, 1.6i (2004) - ex; ... Mercedes A200 ...
'Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?' - from 'Terminator'


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 19 Фев 2016, 23:08 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 07 Май 2013, 19:42
Мнения: 1508
Местоположение: София
Какво значи цитираното?
atana написа:
.........сам експериментира с наляганията в режим на празен ход.......
Моля за подробности.

За мераклиите, малко по-свежа информация:
Кабелът за връзка с контролера струва 5-10лв. материали и един час личен труд. За ентусиасти, личният труд е free.
Някога съм правил тема за изработката му.

В сайта на Фобос е под 50лв с ДДС.

_________________
Mazda6, I gen. restyle, 2260cc petrol, AT FWD, с пролетни джанти.
Човек се учи докато е прост!
Не пийте вода - рибите пикаят в нея!
RedBull дава крила, а гроздовата - 4х4!
Everything before the word 'but' is horseshit! (quote from GoT)
All'alba vincerò!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 19 Фев 2016, 23:38 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 11 Дек 2015, 17:06
Мнения: 176
Местоположение: София
Нещата вървят в насока след тази вечер летене по улиците с компютъра на седалката. Това прекъсване и губене на цилиндри започвам да го откривам в дюзите. Те са апис соло, пвц, бързи, леки и безшумни. НО! Тука идва голямата изненада. Под кората на мотора са - изпичат се яко и май им се текова мамата и се разшлякват и започва пропорционално колкото повече загрява мотора - толкова повече да скапват работата. Факт е че студена и до хубаво загряване са ОК. Утре ще слагам обикновенни метални - турски тракащи и ще обясня за резултатите.

ПП. Относно софтуера и настроиката - прав си, показва и си казва всичко но тука има механичен проблем, който е непостоянне и ... Утре ще се разчуе


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Ръжда и целулит тръгнат ли - нема спиранe!!!
Mazda 6 2.3L Fobos 5 - Easy green gas pro


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 20 Фев 2016, 14:33 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 11 Дек 2015, 17:06
Мнения: 176
Местоположение: София
Готово с проблема ... Смених дюзите и всичко заспа, оказа се че има я дефектна, я топлината я ебава. Валтек блек боди 2ом. На 2.1мм щуцери спи и вдига 200 .. Потракват ама толкоз, пълно щастие няма :) благодарско за съветите на всички


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Ръжда и целулит тръгнат ли - нема спиранe!!!
Mazda 6 2.3L Fobos 5 - Easy green gas pro


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 20 Фев 2016, 22:28 
Offline
фанатик
Аватар
2004 Mazda 3

Регистриран на: 02 Дек 2015, 11:02
Мнения: 1267
Местоположение: София
Честито!

Знаех си, че Мazda e голяма работа!
Само с една бобина вдига 200 км/ч, а ако сложиш и другите три... не ми се мисли! :wink:

Безаварийно!

_________________
... ex ... Mazda 3, 2.0i (2004) - ex; Mazda 3, 1.6i (2004) - ex; ... Mercedes A200 ...
'Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?' - from 'Terminator'


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 21 Фев 2016, 00:30 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 11 Дек 2015, 17:06
Мнения: 176
Местоположение: София
само дето 5 дни не ми беше смешо, но сега ...
:)


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Ръжда и целулит тръгнат ли - нема спиранe!!!
Mazda 6 2.3L Fobos 5 - Easy green gas pro


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 23 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 9 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб