Така... Драмата продължава. Миналото лято колата ми направи проблем, и то доста далеч от дома, из едни джендеми. Не можах да я запаля. Дърпахме, дърпахме, няма никой. Запали се само на авариен режим, на газ. Бензиновата помпа беше умряла. Сменихме я, като се надявах от нея да е проблемът... Но, то долу-горе, лятото свърши. А както бях казал, проблем ми правеше, когато е загряла. Остана си обаче проблемът с оборотите, и даже се влошаваше... В движение, като изключех от скорост, оборотите заковаваха на 2000 (на газ и бензин), а понякога даже плавно се увеличаваха до 3000. Имах път към София и се отбих при колегата Rockton, за да се консултирам с него. Насочи ме към стъпков мотор и евентуално почистване на EGR клапана, при все че ще се разглобява този възел... Сменихме стъпковото моторче, но проблемът с оборотите остана. Вкарах колата отново в бокса, когато имах възможност, да я спра, при един местен диагностик за почистване. Той твърдеше, че рядко се получава само с почистване и може да се окаже, че клапанът е заминал и трябва да се затапи и шунтира с емулатор (естествено, по-скъпата процедура). Накарах го, да направи само почистване. Майторът ми звънна, че е почистил механическия клапан, но електрическият е сдал багажа. Намерил го е от някъде, но му пратили неработещ. Затова стигнал до варианта, да шунтира нещо, като е изключил и някакви вакууми там и да карам така. Чекът вече не светеше. Само че, като тръгнах да я карам, нямаше разлика с предишното положение (а и чекът светна след няколко дни отново). Когато обаче майсторът ми заяви, че всяка една кола била по този начин, защото "не съществувало каране на свободна", в движение колата трябвало да държи високи обороти, които се успокоявали, като спре... Аз бях шокиран. Първо, колата преди време не беше така. А, и всички други коли, които съм карал, също не са били по този начин... Споделих го и на друг майстор (механик), който все пак има хиляди коли, минали през ръцете му - и според него, пълна глупост.
_________________ Mazda Tribute, 2.0 4х4, 124 к.с.
|