Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 22:31

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 14 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 10 Дек 2016, 17:50 
Offline
любител

Регистриран на: 01 Апр 2016, 17:47
Мнения: 10
Местоположение: Sofia
Здравейте колеги!Някой знае ли, обърнал ли е внимание как му е монтирана (как се монтира) изпарителя на ГИ в малкия кръг на охладителната система - паралелно или последователно :(


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 14 Дек 2016, 20:41 
Offline
любител

Регистриран на: 16 Ное 2012, 10:42
Мнения: 25
Местоположение: София
Имам го и в двата варянта и или си вношавам или при последователното връзване парното е една идея по слабо :roll:

_________________
626 GF 2.0 115HP LPG BSM
626 GF 2.0 136 HP LPG Star Gas


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 15 Дек 2016, 09:29 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 01 Апр 2016, 17:47
Мнения: 10
Местоположение: Sofia
Колега, благодаря за отзива!Това, че парното е по -слабо при последователното свързване според мене е по-скоро внушение.Мисълта ми е, има ли някакво правило или всеки газаджия го прави според собствените си разбирания или според особеностите на конструкцията на автомобила.Ако едното е за предпочитане, другото би трябвало да се прави поради невъзможност за първото.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 15 Дек 2016, 09:38 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 21 Юли 2014, 10:47
Мнения: 426
Местоположение: Пазарджик
xpl0d написа:
Имам го и в двата варЯнта и или си внОшавам или при последователното връзване, парното е една идея по-слабо :roll:


:^o Ако бъде последователно свързан изпарителя заедно с парното, ще трябва да ти работи парното, за да се сгрее и изпарителя #-o

Ако пък схващате посоките на движение на охлаждащата/загряващата/ течност, много добро предложение е също да се свърже изпарителя последователно и след парното. Това също е вариант, за да не се сгрее никога изпарителя. Поне трудно, но не и невъзможно- ако това е целта. Аз пък имах монтирана помпа за да върти водата през изпарителя през първите 5 минути след всяко стартиране на двигателя с реле, което през лятото се превключваше на 2 минути. Релето и помпата ми стоят от предишния автомобил, защото маркучите му бяха дълги. Нямаше място за изпарителя и беше далеч. Изготви ми го един брат от форума по моя идея и поръчка. Важно е, когато автомобилът харчи 18 литра, но когато харчи 6-8, не си заслужава усилието за 3 минути по-ранно превключване. Наистина по-стабилно работеше системата с тази помпа. Тя трябва да изключва обаче, за да не се изхабява. Опелите имат такива на Бош. Стоят при казанчето и правят нещо, но какво-не зная.

П.С. При четири правописни грешки и една пунктуационна само в едно изречение, независимо от клавиатурата на телефона....? Шансът не е голям. Ако ли пък да е писано от чужденец- тогава се извинявам и го поздравявам за усърдието да се учи. "Не съдете, за да не бъдете съдени." Всички сме грешници, но някои са оправдани грешници-други ще бъдат осъдени. Идва Рождественският празник заедно с всички последици, а те ще се отразят и на изпарителя с пълна сила. #-o Ще се стопли по правилния начин с възможно по-къси маркучи, ако може.

_________________
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 15 Дек 2016, 14:18 
Offline
маниак
Аватар
2003 Mazda 6

Регистриран на: 08 Авг 2009, 11:41
Мнения: 590
Местоположение: Смолян
Значи зависи от колата - ако една стара Лада или Москвич има кран за антифриза на парното, при съвременните коли не е така, там се управляват само въздушни клапи, а радиатора на парното е свързан постоянно към малкия кръг на охлаждането.

_________________
Изображение Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 15 Дек 2016, 17:10 
Offline
маниак
Аватар
1998 Mazda 626

Регистриран на: 31 Авг 2008, 14:16
Мнения: 943
Местоположение: Ст.Загора
Е и на доста съвременни коли се регулира потока на антифриз но с електромагнитни вентили...


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 16 Дек 2016, 07:44 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 01 Апр 2016, 17:47
Мнения: 10
Местоположение: Sofia
Опитвам се да си обясня, защо при загряване на двигателя маркучите към радиатора на парното са по топли от тези към изпарителя.Свързани са паралелно.А причината да повдигна темата е,че при сегашните температури от минус 4, 5 градуса колата превключва на газ при загряване на място след 7, 8 минути и стрелката за температурата съвсем леко е мръднала.Обаче, при потегляне веднага без загряване на място, превключването на газ става след 10, 12 километра (случва се да не превключи изобщо), а стрелката за температурата отдааавна е стигнала до средата на скаличката (още на 3-тиа,4-тия километър).


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 22 Дек 2016, 10:45 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 21 Юли 2014, 10:47
Мнения: 426
Местоположение: Пазарджик
Прикачени файлове:
1.jpg
1.jpg [ 34.34 KiB | Прегледано 10268 пъти ]
Ако искаш да превключва адвекватно, трябва да осигуриш по-добро сгряване на изпарителя. Или допълнителна помпа да върти водата през него

Или да сложиш маркуч с по-голямо вътрешно сечение / и преходник/, за да намалиш съпротивлението/,

или да скъсиш пътя/дължината на маркучите/ като избереш друго по-близко място за присъединяване между двигателя и изпарителя.

най-простото и лесно ми се вижда монтирането на помпа от тези https://www.megaparts.bg/products/avtoc ... By=id-desc

а когато колата загрее на дълъг път, да я изключваш, за да не се хаби. Може и с реле- писах преди, че имам такова изготвено по поръчка от един форум- да работи само първите 2 минути през лятото и 5 минути през зимата. Захранването се взима от таблото с бушоните, може с реле, за да се прехвърли товара от бушона на инжекциона. Когато работи инжекциона, тръгва помпата през първите 5 минути. Присъединяването към инжекциона трябва да се съобрази, с мощността на помпата от табелката/ ако се разчита/, за да не останеш на на пътя, за дето някой е давал акъл по форумите.

Може и ръчно копче за града и изключване извън града/ от по-здраво място, където няма да създава проблеми при повреда- обезопасяване с един бушон- ако ти се занимава, но пък ще ти е по-лесно и бързо да го направиш дори сам/.


Единствено трябва да разгадаеш посоката на водния поток. :? - УСПЕХ.

П.С. Аз бях принуден да сложа такава помпа, защото като премине на газ и се наложи да угася двигателя, при следващо стартиране, отново дълго време не преминава на газ, въпреки, че колата вече е вървяла. Като монтирах такова моторче за принудително въртене, всичко стана много по-надеждно и по-бързо. Но това е оправдано само тогава, когато разхода на гориво е голям и се замества по този начин с по-евтиното гориво. ДА речем, че допълнителната помпа скъсява наполовина времето за преключването. Заслужава ли си- прецени сам спрямо разхода на горивото и разходите за моторчето.

Направи си сметка, дали тия 50-70лв за помпата ще си ги избиеш скоро с 3 минути по-ранно преминаване на газ, СПОРЕД РАЗХОДА на твоя автомобил +35лв за релето++8 лв за доставка+ монтажа ! Моята харчеше 18л и ми беше важно, а на теб ?

Има едни системи с 3 подгревни свещи като тези за подгрев на дизелови автомобили, но монтирани в охлаждащата течност на бензинов автомобил. Такива имат някои от моделите автомобили направени за скандинавските държави. Консумацията им е огромна по 60А и трябва специално присъединяване с дебели проводници и обезопасяване с контактор против искрене/ за да е надеждна по-дълго време/. Има ги в заводското изпълнение на автомобилите и се изисква труд да се вложи в твоя автомобил. Идеята е да се подгрява водата преди да влезе в изпарителя ти. Не ми се вижда надеждно на мен, защото ДИНАМОТО ще се натоварва също с ампери, за които не е подготвено и може да останеш на пътя. Неговият електронен блок или намотки може да не издържат. Със сигурност няма да издържат- не си прави труда да сменяш динамото с по-мощно от дизелов автомобил.

ЕДИН СЪВЕТ- За кратките разстояния си купи малък автомобил на газ и когато си иска- тогава да преминава, въобще каквото ще да прави, а ти само да караш. Не е престижно- съгласен съм, но пък на кой му пука за имиджа ? Например едно Пунто на Газ за 2000лв ?


Прикачени файлове:
2.jpg
2.jpg [ 63.96 KiB | Прегледано 10267 пъти ]

_________________
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 26 Фев 2017, 22:31 
Offline
любител

Регистриран на: 16 Ное 2012, 10:42
Мнения: 25
Местоположение: София
Благодаря за забележката от която няма да си взема поука но като гледам си наблегнал над знанията си в училище от колкото нужните технически познания да издаваш съвети КОЛЕГА и ако си беше изцапал рачичките поне 1 път щеше да знаеш че дори да ти хвърля ледени кубчета през духалките пак циркулира ТОПЛА охладителна течност в радяторчето на парното , но да по лесно е да фулиш други когато само си чешаш пръстите пред клавиетурата и плащаш за най елементарната работа да я свърши някой друг !!! Явно този форум тотално се е превърнал в свърталище на учени и аз ще последвам примера на друг колега да спръ да коментирам каквото и да е ... И без това единственото полезно се оказва техническата документация качена в сървара ... Опс май направих 1600 правописни грешки но не ме Е.е приятни дерзания

_________________
626 GF 2.0 115HP LPG BSM
626 GF 2.0 136 HP LPG Star Gas


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 30 Мар 2017, 06:18 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 22 Фев 2014, 18:43
Мнения: 239
Местоположение: Добрич
Най добре е да е последователно вързан след парното так ада се каже- по този начин имаш добро парно и добро отопляне на изпарителя, понеже целият дебит минава през него, а не само някакво отбивка. Това обаче е изключение при някой коли (като хонда), които имат кран/клапан, който спира напълно потока на топлата вода/антифриз към парното и тогава е неизбежно връзването с Тетки (успоредно) преди този кран/клапан. И в двата случая изпарителя трябва да е максимално ниско монтиран и да не надстърча над главата на двигателя, като при варианта с Успоредно връзване е добре да е монтиран максимално близо то Тетките откъдето се взима топлият антифриз.
Един съвет- ако искате да не си съкратите живота на изпарителя и на газовите инжектори , то не си настройвайте газовите да превключват на по-малко от 35 градуса.

_________________
Мненията са като задниците,дори и да не ни кефят ,всеки си има!!!

Mazda 6 2.0 2004y with LPG-EX
NOW Saab 9-3 2.8 V6 turbo 250h.p 2006y +LPG


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 30 Мар 2017, 09:53 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 21 Юли 2014, 10:47
Мнения: 426
Местоположение: Пазарджик
Нещата които пиша, съм ги правил лично / цапал съм си ръчичките/ и резултатите ги имам налични, заедно с изводите предоставени без поискване./ което е проблем, защото не се цени/.

П.С. Ако някой не си плати за съвета, не го слуша./ От стар адвокат/.

_________________
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 05 Апр 2017, 10:19 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 08 Фев 2012, 18:40
Мнения: 156
Местоположение: София
=D>

_________________
http://www.smartgas-bg.com/


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 18 Апр 2017, 06:35 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 22 Фев 2014, 18:43
Мнения: 239
Местоположение: Добрич
atana написа:
Нещата които пиша, съм ги правил лично / цапал съм си ръчичките/ и резултатите ги имам налични, заедно с изводите предоставени без поискване./ което е проблем, защото не се цени/.

П.С. Ако някой не си плати за съвета, не го слуша./ От стар адвокат/.


Колега никой не казва че си измисляш или че вредиш :). Аз също го казвам от много опити на много коли и така да се кажа ми е практика да си цапам ръцете :)
Варианта с помпата за циркулация е Ок до някаква степен обаче. Аз лично съм го ползвал на личната си кола и помага за по-бързото обръщане, но тия помпи са направени да работят временно и на празен ход ,а като ги пуснем да бачкат постоянно, то това им скъсява живота и често протичат (както стана с моята нищо че бе Бош).
Подгряването с свещи също е удачно за студеният старт и подпомагането, както е при дизелите, но когато загреят се спира. Представете си от самото палене до изгасването след Х часа да се товари динамото с допълнителни 30-40 Ампера.
Просто има коли коит оса проблемни за отопляне и се налагат преправяния като тези. Затова казах че ако колата няма клапан да спира потока към парното ако то нее на позиция Отопление , е най-добре редуктора/изпарителя да е вързан последователно, така имаме максимум дебит топла вода/антифриз през него.

_________________
Мненията са като задниците,дори и да не ни кефят ,всеки си има!!!

Mazda 6 2.0 2004y with LPG-EX
NOW Saab 9-3 2.8 V6 turbo 250h.p 2006y +LPG


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 18 Апр 2017, 17:58 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
Най добрия вариант за изпарителя е с максимално къси маркучи да е вързан последователно като той е преди радиаторчето на парното..
Вярно, ще е студено още 2-3 минутки в купето и няма да загрее толкова бързо колкото му се иска на човек(то т'ва никога не е достатъчно бързо), но по този начин ще минава най бързо на газ и няма да се прецакат бързо компонентите..
Целия поток предназначен за парното ще минава първо през изпарителя и когато загрее колата едва ли ще свали и 5% от максималната топлина която ще излиза от парното..
Повечето газаджии прибягват до другия вариант обаче, за да не стане така че колата да ти е с частично запушен радиатор за парното и като ти го лепнат така, хептен да ти изчезне топлинката която ти е била останала.. а и реално като ти е частично запушен пречи на потока и изпарителя може да не се загрява достатъчно.
А ако е паралелно и ти е частично запушено радиаторчето, то още по добре за изпарителя защото по голяма част от потока ще минава именно през него.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 14 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб