КЛУБ МАЗДА - БЪЛГАРИЯ
http://forum.mazdabg.com/

Газов инжекцион на Мазда 6 GH 2.5 170 к.с.
http://forum.mazdabg.com/viewtopic.php?f=52&t=44923
Страница 2 от 2

Автор:  donpeev [ 14 Юни 2018, 20:57 ]
Заглавие:  Re: Газов инжекцион на Мазда 6 GH 2.5 170 к.с.

Дам, jovani, какъв беше проблемът с тази кола, че толкова сте си играли?

Автор:  Antoni [ 15 Юни 2018, 09:45 ]
Заглавие:  Re: Газов инжекцион на Мазда 6 GH 2.5 170 к.с.

Без да се обижда никой, но мегаодисеята за един прост газов инжекцион, отдавна имащ решение и то достатъчно качествено/надеждно. В следващ момент колата се продава (комби на десЯт години, на над 200 000км) за скромните 17 хилки, и в същото време ни вест - ни коС...типичното "много сте ми скъпи, когато съм на зор". Междувременно монтирана газова уредба на принципа Франкенщайн, отвсякъде събирано по нещо "доказано". Айде, мерси, тия филми всички знаят как свършват. В единия случай след 1-2 дни с потенциални донастройки забравяш, че си сложил газ, в другия случай "остана да донастроим това, ще го заменим с еди кое си". Ако случаят е изключение - поздравления и извинения.

Всичко това го пиша без лоши мисли, а за да знаят колегите, които четат в бъдеще, че качеството струва пари, а търсенето на информация на правилното място изисква малко време, като съчетаеш двете неща ще намериш доказано и изпробвано нещо, което не крие изненади. Ако се чудиш как да спестиш 50-100лв например, след това практиката показва, че винаги си плащаш отгоре, и като време, и като пари. Първото няма кой да ти го върне. Второто - като имаш, давай.

Автор:  hechobek [ 17 Юни 2018, 10:34 ]
Заглавие:  Re: Газов инжекцион на Мазда 6 GH 2.5 170 к.с.

@jovani, нали не се обиди на колегата Antoni?

Автор:  Antoni [ 19 Юни 2018, 08:39 ]
Заглавие:  Re: Газов инжекцион на Мазда 6 GH 2.5 170 к.с.

Какво е казано срещу него, че да се обиди? :wink:
Споделят се новини, форумните плъхове разсъждаваме :P

Автор:  jovani85 [ 22 Юни 2018, 16:17 ]
Заглавие:  Re: Газов инжекцион на Мазда 6 GH 2.5 170 к.с.

Колеги,обидата е за идиотите,аз не се имам за такъв :D ,но и не смятам,че нямам какво още да ви кажа.Моя съвет е единствено,да внимавате къде си давате парите..Приятен ден ;)

Автор:  donpeev [ 22 Юни 2018, 17:55 ]
Заглавие:  Re: Газов инжекцион на Мазда 6 GH 2.5 170 к.с.

jovani,
В крайна сметка защо монтирахте 2 дни? И имаше ли проблеми колата след това?

Автор:  jovani85 [ 22 Юни 2018, 19:47 ]
Заглавие:  Re: Газов инжекцион на Мазда 6 GH 2.5 170 к.с.

donpeev написа:
jovani,
В крайна сметка защо монтирахте 2 дни? И имаше ли проблеми колата след това?

При нас монтажите стават от един до три дни,тъй като мислим,че е редно всичко да се изпипа както трябва,така работим от както сме в бранша.Както по време,така и след монтажа,колата на Жоро нямаше никакви проблеми.

Автор:  don_gori [ 28 Дек 2018, 11:21 ]
Заглавие:  Re: Газов инжекцион на Мазда 6 GH 2.5 170 к.с.

Колеги имам един казус за решаване на моята Мазда 2.5 170к.с. . Откакто й монтирах ГИ забелязвам някаква тенденция, когато е по-студено да гори повече извънградско(тук само да добавя че всичко по мотора е ок - термостат, датчици всичко). Вчера покарахме малко да видим какво става със живите данни и ме притесниха ниските температури на водата на изпарителя и на изпарената газ.
При скорост от 120км/ч изпарителя държи около 40гр на водата и около 15-20гр на газта .. а когато взема да давам газ особенно по нанагорнище на 3та и 4та скорост от 100 до 180 да кажем Т на газта падна на -5 градуса (минус пет) :D
Та горе долу ми се изясни защо при по-студено време извънградско ми дава по-висок разход, от тази по-ниска стойност на Т на изпарената газ следват и доста големи корекции от сорта на 10-20% .. и неправилно изгаряне като цяло.
Изпарителя е VERSUS - VR-L SUPER уж до 200к.с. и съм го хванал за вътрешния радиатор - паралелно !

Това което ми идва на ум са няколко неща :
1во - проблем по охладителната система, т.е. слаба циркулация и невъзможност да се затопли както трябва изпарителя. Но пък градско всичко си е наред Т на водата на изпарителя и горе долу равна с тази на мотора и Т на газта е около 40гр. , парното на колата загрява адски бързо сега под 0 гр ;

2ро - като най-логично е изпарителя да е ташак и да не може да смогне на този мотор, в следствие много бързо се охлажда и не може да изпари добре газта при рязко натоварване, отделно студените температури влошават още повече нещата;

3то - неправилно вързване на водата към изпарителя - паралелно ? .. но пък съм направил поне 15 коли така и до сега подобен проблем не съм забелязал.

Вариантите който ми идват на ума са :
- да пристегна водата към входа на парното с някаква скоба, за да намаля дебита към парното и да се увеличи към изпарителя
- да вържа изпарителя последователно на входа за парното
- да си купя читав изпарител :D


Ще съм изключително благодарен ако някой се включи в решаването на тази загадка.

Поздрави !

Автор:  Antoni [ 02 Яну 2019, 22:10 ]
Заглавие:  Re: Газов инжекцион на Мазда 6 GH 2.5 170 к.с.

Аз бих започнал от най-лесното и бързо - обезвъздушаване :)
Втора стъпка, която може да е директно първа - направо курс към газаджията да дооправи (не)направеното.

Автор:  martod [ 03 Яну 2019, 09:11 ]
Заглавие:  Re: Газов инжекцион на Мазда 6 GH 2.5 170 к.с.

don_gori написа:
Изпарителя е VERSUS - VR-L SUPER уж до 200к.с. и съм го хванал за вътрешния радиатор - паралелно !

Хубаво си го хванал за радиатора, ама като гледам снимките в другата тема си го хванал и за чистачките на предното стъкло кажи-речи . :D
При тази височина се получава въздушна тапа която много трудно ще изгониш .
Изпарителя трябва да е по ниско от нивото на гърловината на радиатора, т.е. като напълниш радиатора и си откачил горния маркуч на изпарителя, трябва охл. течност да си избие на самотек и от маркуча, и от охладителя .

Автор:  don_gori [ 03 Яну 2019, 17:48 ]
Заглавие:  Re: Газов инжекцион на Мазда 6 GH 2.5 170 к.с.

Здравейте колеги, радвам се че все пак някой откликна по моя проблем. Да знам че изпарителя трябва да е на по-ниско ниво но като го монтирах сметнах че ще е достатъчно ..
Преди нова година като го разкачих да видя дали тедките са добре после така и не можах да я обезвъздуша и сега това основно ме притеснява. Тук из Хасково който попитах, все срещах различни отговори .. от основен ремонт на мотор поради издухана гарнитура, до смяна на водна помпа и т.н. а за над 2000км изминати така съм нямал проблеми с прегряване и т.н.
Та все си мисля че просто има въздух в системата(изпарителя и парното) и не мога да го изкарам. Идва ми на ум да я дам на голям наклон, да откача изпарителя и да го дам възможно най-ниско и пак да пробвам да долея антифриз и след това се надявам да се обезвъздуши добре. И после пак да си върна изпарителя на старото място.
Другия вариант е да го вкарам под филтърната кутия, където гледам руснците доста чесро го слагат но сега в тея студове не си е работа. Ще пробвам 1я вариант с откачаването и наклона и дано успея да обезвъздуша добре системата, а пролетта живот и здраве ще го преместя на правилното място.
Ако някой има идеи или препоръки съм насреща, защото съм леко в глуха улица :)

Поздрави !

Автор:  alex_ad [ 04 Яну 2019, 13:31 ]
Заглавие:  Re: Газов инжекцион на Мазда 6 GH 2.5 170 к.с.

Здравейте,

Дори и да успеете да обезвъздушите системата временно, при така монтирания изпарител, при най-малката загуба на антифриз, въздуха вместо в разширителния съд, ще остава в изпарителя. Разширителният съд трябва да е най-високата точка в системата. Монтирайте изпарителя под кутията на въздушния филтър и вероятно проблемите с ниската температура ще се решат. Успех!

Поздрави!

Автор:  don_gori [ 04 Яну 2019, 13:56 ]
Заглавие:  Re: Газов инжекцион на Мазда 6 GH 2.5 170 к.с.

Благодаря, въпреки лошо време утре ще вкарвам маздата в гаража за доработка. Реших да сменя изпарителя с друг, както и да сменя мястото му точно под филтърната кутия. Гледам руснаците масово го слагат там на 2.0 и 2.5 мотора, но пък се срещат и такива монтирани където е моя .. Както и да е явно 2то пъти след монтажа просто на късмет се е обезвъздушила колата.
Ще пиша впечатления в най-скоро време, поздрави !

Автор:  donpeev [ 04 Яну 2019, 14:46 ]
Заглавие:  Re: Газов инжекцион на Мазда 6 GH 2.5 170 к.с.

Моят също е там, но малко по-надолу. Проблеми няма, ето виж го:
Изображение

Автор:  badprince [ 04 Яну 2019, 15:14 ]
Заглавие:  Re: Газов инжекцион на Мазда 6 GH 2.5 170 к.с.

И моят е монтиран, като този на колегата (при един и същ майстор сме) и нито на предишната Мазда, нито на тази съм имал проблем. И двете са с 2.0 мотора.

Автор:  don_gori [ 04 Яну 2019, 15:15 ]
Заглавие:  Re: Газов инжекцион на Мазда 6 GH 2.5 170 к.с.

Каква марка е твоя и гледал ли си живи данни в движение при натоварване ? При мен на ускорение от 100-180км/ч изпарената газ отново си замръзва на -5 :D
Гледах един руснак с подобен проблем като моя, но под 1 градус не можа да падне ..

Автор:  badprince [ 04 Яну 2019, 16:26 ]
Заглавие:  Re: Газов инжекцион на Мазда 6 GH 2.5 170 к.с.

Не сме гледали живи данни, но не съм имал проблеми с разход, температура и други подобни. Марката е BRC Sequent 32, а предишният беше Sequent 24. Доколкото си спомням няма връзка с ОBD, и не е нужна такава за нашите мотори. Знам, че момчетата в София от Landi Renzo слагат изпарителя под кутията на въздушния филтър, но за мен това е доста странно. Но аз съм лаик по темата :-)

Автор:  martod [ 05 Яну 2019, 10:59 ]
Заглавие:  Re: Газов инжекцион на Мазда 6 GH 2.5 170 к.с.

donpeev написа:
Моят също е там, но малко по-надолу. Проблеми няма, ето виж го:
Изображение

Това не е "малко по надолу",а много по надолу . :)
При колегата е горе до тръбите на климатика, колкото да остане 1 мм. разстояние за да се затвори предния капак . :D


Изображение

Автор:  bat_Vite [ 05 Яну 2019, 15:57 ]
Заглавие:  Re: Газов инжекцион на Мазда 6 GH 2.5 170 к.с.

Цитат:
... 7. Търсим място за монтаж на редуктора. Най-високата част на редуктора ТРЯБВА да е по-ниско от капачката на радиатора, за да може лесно да стане обезвъздушаването на охладителната система.

don_gori написа:
... утре ще вкарвам маздата в гаража за доработка. Реших да сменя изпарителя с друг, както и да сменя мястото му точно под филтърната кутия...

Просто малко снимки, докато чакаме колегата @don_gori да се върне от гаража след малко: :)
Прикачени файлове:
24197522a.jpg
24197522a.jpg [ 774.87 KiB | Прегледано 14156 пъти ]

Прикачени файлове:
12773291-10207070753461021-997945373-o1.jpg
12773291-10207070753461021-997945373-o1.jpg [ 539.35 KiB | Прегледано 14156 пъти ]

Прикачени файлове:
IMG_4290b.jpg
IMG_4290b.jpg [ 870.1 KiB | Прегледано 14156 пъти ]

Прикачени файлове:
IMG_5840a.jpg
IMG_5840a.jpg [ 965.75 KiB | Прегледано 14156 пъти ]

Автор:  don_gori [ 05 Яну 2019, 21:42 ]
Заглавие:  Re: Газов инжекцион на Мазда 6 GH 2.5 170 к.с.

Колеги приключих сагата около изпарителя :) Мисля че всичко стана вече както трябва.
Реших все пак да заменя моя изпарител и взех нов Shark 1500, но според мен и стария Versus си е стабилен на тези коне.
Явно проблема е бил в слабата циркулация поради високата точка на монтиране, реших да го сложа този път на по-добро място а именно под филтърната кутия където има предостатъчно място
Изображение

Изображение Изображение Изображение

С обезвъздушаването пак срещнах известни трудности .. неразбирам как може толкова сложно да са я направили. Хубаво че имах фуния да може нивото на антифриза да се вдига в нея, а не да излиза и да се улива всичко. Та по едното време изкара известно количество въздух, но пак парното духаше студено. След това затворих капачката и давах яко газ 3-4000 оборота докато превърти през изпарителя парното и да вземе да връща към тялото на термостата, после изгасих долях малко и пак газ докато отвори вече термостата .. абе с две думи зор :D
Как и да е най-накрая изкарах колата от гаража за тест, околната температурата беше -4 и започнаха тестовете.
Това е ускорение от 100 до 180км/ч на пълна газ 3 и 4та предавка
Изображение

Газта падна до 3-4 градуса, но изпарителя стабилно си държеше 55-57 градуса

Тука отново ускорявам по същия начин веднага след 1вото ускорение, като Т на газта беше се вдигнала до 11 градуса и ето го резултата :D
Изображение

Разбира се това са някакви екстремни случаи, които надали ще ги повторя. При продължително ускорение под 5гр Т на газта не падна, а с нормално каране 110-120км/ч температурата е вече 32-35гр което си е напредък (преди беше 15-20).

Сега остава да я засека отново извънградско да видя дали тая цялата сага е имала смисъл. Идните дни ще видим един Фокус 2 с фабрична газ BRC как се държи при същите условия, но ме съмнява че резултата ще е същия. Ако някой му е интересно може да пробва - стабилно ускорение на 3 и 4та скорост по нанагорнище, след това веднага пак същата операция.

Благодаря на всички колеги, които се включиха !

Поздрави !

Автор:  jovani85 [ 28 Яну 2019, 19:14 ]
Заглавие:  Re: Газов инжекцион на Мазда 6 GH 2.5 170 к.с.

don_gori написа:
Колеги приключих сагата около изпарителя :) Мисля че всичко стана вече както трябва.
Реших все пак да заменя моя изпарител и взех нов Shark 1500, но според мен и стария Versus си е стабилен на тези коне.
Явно проблема е бил в слабата циркулация поради високата точка на монтиране, реших да го сложа този път на по-добро място а именно под филтърната кутия където има предостатъчно място
Изображение

Изображение Изображение Изображение

С обезвъздушаването пак срещнах известни трудности .. неразбирам как може толкова сложно да са я направили. Хубаво че имах фуния да може нивото на антифриза да се вдига в нея, а не да излиза и да се улива всичко. Та по едното време изкара известно количество въздух, но пак парното духаше студено. След това затворих капачката и давах яко газ 3-4000 оборота докато превърти през изпарителя парното и да вземе да връща към тялото на термостата, после изгасих долях малко и пак газ докато отвори вече термостата .. абе с две думи зор :D
Как и да е най-накрая изкарах колата от гаража за тест, околната температурата беше -4 и започнаха тестовете.
Това е ускорение от 100 до 180км/ч на пълна газ 3 и 4та предавка
Изображение

Газта падна до 3-4 градуса, но изпарителя стабилно си държеше 55-57 градуса

Тука отново ускорявам по същия начин веднага след 1вото ускорение, като Т на газта беше се вдигнала до 11 градуса и ето го резултата :D
Изображение

Разбира се това са някакви екстремни случаи, които надали ще ги повторя. При продължително ускорение под 5гр Т на газта не падна, а с нормално каране 110-120км/ч температурата е вече 32-35гр което си е напредък (преди беше 15-20).

Сега остава да я засека отново извънградско да видя дали тая цялата сага е имала смисъл. Идните дни ще видим един Фокус 2 с фабрична газ BRC как се държи при същите условия, но ме съмнява че резултата ще е същия. Ако някой му е интересно може да пробва - стабилно ускорение на 3 и 4та скорост по нанагорнище, след това веднага пак същата операция.

Благодаря на всички колеги, които се включиха !

Поздрави !

За съжаление чак сега виждам,че сте имал такъв проблем.Аз в никакъв случай не бих се притеснявал за местоположението на редуктора,както и не бих го сменил.Аз карам 6-ца,а й на седмица имаме поне една новомонтирана мазда.Това което мога да ти кажа е,че 35гр при ускорение е брутално ниска температура,редно е да бъде около 60-80.Аз бих проверил охладителната система на колата,термостат,водна помпа,радиатори.

Автор:  don_gori [ 01 Фев 2019, 07:54 ]
Заглавие:  Re: Газов инжекцион на Мазда 6 GH 2.5 170 к.с.

Колега благодаря за отговора, проблема вече го реших като слених местоположението на изпарителя долу под филтърната кутия. Ефект има но чак 60-80гр на газта при ускорение не мисля че може да се постигне. Гледах и още една кола (Митцубиши) и при нея няма такива температури, просто като е студено (под 0гр) градусите си падат доста. В града като карам температурата на газта се доближава до 60-70гр (не съм я гледал в интерес на истината след промяната) но и преди си държеше що годе такива стойности.
От чисто любопитство другата седмица като паднат темперарурите можеш ли да направиш запис на живите данни при максимално натоварване и ускорение извънградско да видим дали наистина редактора ще подържа тези 70-80гр на газта. Имам един познат с Фокус 2 и БРЦ фабрична газ ще направим теста и при него.
Поздрави !

Автор:  jovani85 [ 12 Фев 2019, 19:36 ]
Заглавие:  Re: Газов инжекцион на Мазда 6 GH 2.5 170 к.с.

don_gori написа:
Колега благодаря за отговора, проблема вече го реших като слених местоположението на изпарителя долу под филтърната кутия. Ефект има но чак 60-80гр на газта при ускорение не мисля че може да се постигне. Гледах и още една кола (Митцубиши) и при нея няма такива температури, просто като е студено (под 0гр) градусите си падат доста. В града като карам температурата на газта се доближава до 60-70гр (не съм я гледал в интерес на истината след промяната) но и преди си държеше що годе такива стойности.
От чисто любопитство другата седмица като паднат темперарурите можеш ли да направиш запис на живите данни при максимално натоварване и ускорение извънградско да видим дали наистина редактора ще подържа тези 70-80гр на газта. Имам един познат с Фокус 2 и БРЦ фабрична газ ще направим теста и при него.
Поздрави !

С удоволствие,но не знам кога ще успея.Просто до края на април нямам свободно време,но все пак ще направя всичко възможно.

Автор:  donpeev [ 12 Фев 2019, 22:54 ]
Заглавие:  Re: Газов инжекцион на Мазда 6 GH 2.5 170 к.с.

:D

Автор:  martod [ 13 Фев 2019, 07:39 ]
Заглавие:  Re: Газов инжекцион на Мазда 6 GH 2.5 170 к.с.

donpeev написа:
Пръц.. 2 месеца напред нямал свободно време.. ауу чак да ти завиди човек.:D
ТЮхУ- тЮхУ, нали трЕбЕ да се вдигнат температурите на въздуха, иначе как ще ги постигне тези 70 градуса на изпарителя, :D най лесно става като я няма буквата "р" в месеца . :mrgreen:

Автор:  don_gori [ 16 Фев 2019, 15:53 ]
Заглавие:  Re: Газов инжекцион на Мазда 6 GH 2.5 170 к.с.

Преди няколко дни си сглобих един bluetooth адаптор за КМЕ-то , да си гледам в движение какво става през телефона. Андроидския апп е малко осакатен, спрямо този на Stag примерно но за живи данни е перфектен. Ето резултат от изкачването на голямото нанагорнище към тунела Траянови врата посока София, държах постоянна скорост 130-140км/ч до самия му край
Изображение

Външната температура беше 1-2гр.
Иначе на равно и със скорост до около 140км/ч си държи постоянно 35-39гр.
Това е на равно със 110км/ч
Изображение
Изображение

Минималния разход който успях да постигна София-Хасково е 18л за 225км или точно 8/100. За момента приключих с настройката на ГИ всичко изглежда да е наред :)

Автор:  atana [ 10 Дек 2019, 17:16 ]
Заглавие:  Re: Газов инжекцион на Мазда 6 GH 2.5 170 к.с.

donpeev написа:
Аз за BRC лошо не съм чул. Има много колеги с такива ГИ, включително и аз и никой лошо не е казал, напротив - само суперлативи.

Дали имате мнение от къде да се свали софтуер за ГИ BRC 64 Plug&Drive ?

Имам кабел, който би следвало да стане, защото е за BRC, но е на 4г.

Автор:  niki77 [ 28 Мар 2021, 11:57 ]
Заглавие:  Re: Газов инжекцион на Мазда 6 GH 2.5 170 к.с.

Здравейте колеги!
Да поразбутам темата- от скоро съм собственик на Мазда 6 GH 2.5/170к.с. 2010г. Смятам да сложа газова уредба, но първо ще я покарам няколко стотин км. на бензин, за да се уверя, че всичко е наред с колата.
Та на въпроса. Препоръчайте добър сервиз за тази цел. Колкото е важна газовата уредба, толкова е важен и майстора.
Искам безупречен монтаж и настройка. Живея във Варна, но ако не намеря читав сервиз тук, ще си направя разходка и до Пловдив. Има ли значение дали ще е Ландиренцо, БРЦ, Ловато или при тези марки всичко е топ?
Благодаря.

Страница 2 от 2 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/