Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 18:15

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 556 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 15, 16, 17, 18, 19  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 26 Авг 2014, 19:42 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 16 Яну 2008, 10:50
Мнения: 33
Местоположение: Бяла Слатина
skype: rumbata1402
Привет колеги !!! От няколко седмици карам "поредната" Мазда/626 1.9 16кл 101к.с. 2000г./ !!! Досега съм карал само 323 ки и още свиквам с 626 цата ! Ходих на майстор в сервиз и сложих ГИ Фобос Газ Грийн и съм минал около 500 км . Давами някакъв среден разход -преди 12-13л./100км на газ , след намесата на майстора -сега гори 10-11 л./100 км. на газ !!!! Това е смесен разход 50/50 - градско/извънградско ! Нормален ли е този разход !? Ще ми се да падне до 8/100 - възможно ли е !? При все ,че на бензин и дават 6.2 на извънградско и 10 на градско и среден разход 8 /100 . може ли да се постигнат тези стойности или са само пожелателни !? Дюзите са ми 2.2 ! :lovemazda: Та питам колегите , колко горят ваще любимки !!?

_________________
Привет любители и собственици на най-добрата кола в света !!!!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 27 Авг 2014, 08:21 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 08 Фев 2012, 18:40
Мнения: 156
Местоположение: София
Няма как да се постигне разхода на бензин,тъй като при ГИ колата би трябвало да харчи 10-15% отгоре.Ако разхода на газ се изравни с този на бензина нещо не е наред с настройката и е опасно за клапаните на колата,тъй като сместа става бедна.

_________________
http://www.smartgas-bg.com/


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 27 Авг 2014, 15:26 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 16 Яну 2008, 10:50
Мнения: 33
Местоположение: Бяла Слатина
skype: rumbata1402
Благодаря ти за отговора ! Значи , щом не може среден разход 8 , ще гоним среден разход 9/100 !!! Пак е добре ,нали е на газ да го е.а !!! :lovemazda:

_________________
Привет любители и собственици на най-добрата кола в света !!!!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 27 Авг 2014, 20:22 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 21 Юли 2014, 10:47
Мнения: 426
Местоположение: Пазарджик
ВИнаги съм се чудил Кой смазва клапаните когато спескаш по наклон ? ЗА да ца очна за се притеснявам за смазочните качества на газта. Пък била тя бедна или богата смес.

_________________
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 27 Авг 2014, 21:44 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 07 Май 2013, 19:42
Мнения: 1508
Местоположение: София
Че кой пише нещо за смазване... бедната смес е опасна по други причини за клапаните и другите елементи на горивната камера.

_________________
Mazda6, I gen. restyle, 2260cc petrol, AT FWD, с пролетни джанти.
Човек се учи докато е прост!
Не пийте вода - рибите пикаят в нея!
RedBull дава крила, а гроздовата - 4х4!
Everything before the word 'but' is horseshit! (quote from GoT)
All'alba vincerò!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 29 Авг 2014, 19:20 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 16 Яну 2008, 10:50
Мнения: 33
Местоположение: Бяла Слатина
skype: rumbata1402
Момчета / и момичета / питам - колко горят ваще любимки на газ !? :lovemazda:

_________________
Привет любители и собственици на най-добрата кола в света !!!!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 30 Авг 2014, 11:27 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 07 Май 2013, 19:42
Мнения: 1508
Местоположение: София
Снощи, за пръв път от доста време, пътувах без да бързам. И без климатик. Средна скорост 105км/ч. Празна кола, празен път (макс. 10-15 изпреварвания), София-Варна. Мазда6, 2.3л мотор, автоматик.
9.1л/100км газ.
За съжаление, дъщеря ми не обича да пътува дълго и едва ли скоро ще мога да засичам отново такива числа. :D

_________________
Mazda6, I gen. restyle, 2260cc petrol, AT FWD, с пролетни джанти.
Човек се учи докато е прост!
Не пийте вода - рибите пикаят в нея!
RedBull дава крила, а гроздовата - 4х4!
Everything before the word 'but' is horseshit! (quote from GoT)
All'alba vincerò!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 05 Сеп 2014, 12:45 
Offline
любител

Регистриран на: 30 Юли 2014, 10:40
Мнения: 27
Местоположение: София
Колеги, съвсем от скоро се захванах с настройка на Фобоса. Все още ми се избистрят някои понятия, но това, което най-много ме човърка е докато навлеза достатъчно в материята е да не обедня сместа прекалено.

По какво се определя, дали една смес е бедна? Къде и как следим в софтуера на Фобос?

_________________
Мазда 6 Комби 2,0 2003 г. Метанов инжекцион Фобос EasyGas Green Pro


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 05 Сеп 2014, 22:11 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 07 Май 2013, 19:42
Мнения: 1508
Местоположение: София
Може да се види, ако имате OBD връзка... според типа на компютъра на ГИ и възможностите на колата.
Или свързан сигнал от Ламбда сензор... според способностите/мързела на монтажника.
Или чрез четец да следите сместа през OBD порта (извън Фобос).

Ако нищо от горните не е налично, най-лесно е да изтриете натрупаните графики на бензин и газ, направите два идентични маршрута (на газ и бензин) и да сравните разположението на графиките. Така ще се види в кои режими какви разлики има спрямо бензиновата карта.

При всички случаи, първо прочетете инструкцията на Фобос за софта им.

_________________
Mazda6, I gen. restyle, 2260cc petrol, AT FWD, с пролетни джанти.
Човек се учи докато е прост!
Не пийте вода - рибите пикаят в нея!
RedBull дава крила, а гроздовата - 4х4!
Everything before the word 'but' is horseshit! (quote from GoT)
All'alba vincerò!


Последна промяна gadnyara на 06 Сеп 2014, 08:37, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 06 Сеп 2014, 08:35 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 07 Май 2013, 19:42
Мнения: 1508
Местоположение: София
(дублирано мнение)

_________________
Mazda6, I gen. restyle, 2260cc petrol, AT FWD, с пролетни джанти.
Човек се учи докато е прост!
Не пийте вода - рибите пикаят в нея!
RedBull дава крила, а гроздовата - 4х4!
Everything before the word 'but' is horseshit! (quote from GoT)
All'alba vincerò!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 08 Сеп 2014, 09:16 
Offline
любител

Регистриран на: 30 Юли 2014, 10:40
Мнения: 27
Местоположение: София
Благодаря за отговора :)
Компютъра е EasyGas Green Pro.

Нямам представа, дали има връзка с Ламбда сондата. Съдейки от скрийншота, може би не, защото няма показания срещу нея.
Този не е актуален от последните настройки. При тях се получи по-стръмен участък след червената точка, бензиновата и метановата графики почти съвпаднаха и, като резултат - учудващо добра динамика. Имайки предвид, че съм на Метан, в момента почти не усещам разлика с Бензина. Дано това е някаква гаранция, че сместа не е бедна.


Прикачени файлове:
1.png
1.png [ 130.08 KiB | Прегледано 15920 пъти ]

_________________
Мазда 6 Комби 2,0 2003 г. Метанов инжекцион Фобос EasyGas Green Pro
Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 08 Сеп 2014, 19:50 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 07 Май 2013, 19:42
Мнения: 1508
Местоположение: София
Ще отчита като се свърже определен проводник от ГИ към ламбда сондата. При Вас явно не е вързан. Но по-добре е по OBD.
Този компютър има възможност да получава информация за сместа директно от компютъра на колата. Каква точно е колата, годината на производство, мотор? Не е ясно дали колата може да си "говори" по OBD. Ако може - въпрос на свързване на няколко проводника е да имате ГВС, контролирана директно от колата, в реално време.

По графиките: ако така Ви харесва как върви и колко гори, няма какво да го мислите повече.
Все пак, графиките са построени с много малко точки... добре е да са по-равномерно разпределени. Т. е. повече каране в частични режими, не само при пълно ускорение и ПХ ще Ви даде по-ясна идея дали сте добре настроени.
Може да коригирате и по обороти малко...

_________________
Mazda6, I gen. restyle, 2260cc petrol, AT FWD, с пролетни джанти.
Човек се учи докато е прост!
Не пийте вода - рибите пикаят в нея!
RedBull дава крила, а гроздовата - 4х4!
Everything before the word 'but' is horseshit! (quote from GoT)
All'alba vincerò!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 09 Сеп 2014, 08:04 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 21 Юли 2014, 10:47
Мнения: 426
Местоположение: Пазарджик
Ако въпросът е дали сместта е "богата" или "бедна", смятам, че при компютъра на ГИ Фобос този въпрос МОЖЕ да стои, но само в границите на до 20% и тогава се усеща разлика в динамиката и то със знак минус. Защото бензиновият компютър на автомобила е конструиран така, че се грижи сместта да бъде точно установена в различните режими и излизане извън тези стойности, ще започва да изписва грешки.

Затова считам, че опасенията за "богата" или "бедна " смес, не са актуални предвид работата на бензиновия компютър и липсата на изписани съобщения за грешки. Много съм експериментирал с видовете смеси, включително и при силно обедняване заради опасенията, че се получава ефекта на ацетиленовата горелка, която е на газ. Предвид по-горните мнения, че са застрашени клапаните от изгаряне/ изпускателните/, а не заради липсата на смазочни качества на газта като гориво. Затова при много силно обеднена смес съм управлявал дълго автомобила си, когато забелязах, че разхода не намаляваше, а се влошаваше динамиката. При развиване на свещите, за да се погледнат окомерно, дали буталата прегарят от ефекта на ацетиленовата горелка- нищо подобно нямаше. ВСички части вътре в буталото бяха с тъмен цвят, а не с бял, който е символ на високата температура.

Дано съм бил полезен.

Успех!

_________________
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 09 Сеп 2014, 10:52 
Offline
любител

Регистриран на: 30 Юли 2014, 10:40
Мнения: 27
Местоположение: София
atana, доста успокоително звучи твърдението, че практически опасно-бедна смес не може да се получи, особено, след като е подкрепено по емпиричен път. Надявам се и други колеги да вземат отношение. Все пак, това е доста разпространена теория.

Относно ламбда сондата: Поразрових се по менютата. Дали е инсталирана, може да се провери в "Системна конфигурация". Оказа се, че имам такава инсталирана и до колкото се ориентирах, тя чертае осцилограма в диапазон 0-1V. Въпросът е, че на мен това нищо не ми говори??

Относно OBD връзката: за вида на автомобила - вече се идентифицирам в подписа. Колеги сме и по модел :). Дали има начин да разбера дали е направена такава връзка, каквато явно се поддържа и от Газовия инжекцион и от автомобила?

Относно графиките: Това, което може би не съм разбрал. По-продължително каране, ще доведе ли до натрупване на повече точки? Аз до момента карам до изчертаване на бензинова графика, след което превключвам на метан и след изчертаване давам "Автоматична корекция".

_________________
Мазда 6 Комби 2,0 2003 г. Метанов инжекцион Фобос EasyGas Green Pro


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 09 Сеп 2014, 11:02 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 21 Юли 2014, 10:47
Мнения: 426
Местоположение: Пазарджик
Графиката от ламбда сондата горе в дясно, би трябвало да се изчертава, когато данните от нея се вземат предвид. Ако ОБД данните се четат, това също трябва да е видно изписано долу по средата, след като е сложена отметката разбира се в страничката с инсталационните данни/ там дето се въвежда вида и модела на сензорите/..
Понеже моят автомобил нее с ОБД корекции въведени/ щото се явява сложно, че е специфичен/, не мога да кажа, дали само с ОБД данни, графиката ще се изобразява.

Но от опит мога да кажа/ не че в твоя случай е така/, че когато чертата от ламбда сондата е долу по графиката, това означава, че тя е прегоряла и е спряла да работи. Това мое твърдение се подкрепя и от факта, че от снимката ти се вижда, че по средата е генерирала кратък импулс, което ще рече, че е свързана. Ако данните от тази сонда са забаване или изобщо не се подават, разхода се увеличава значително. Не казвам, че твоята ламбда сонда е прегоряла/ още веднъж/, може да не е свързана, а генерирания кратък импулс от снимката да е от нещо друго...

Отговарям: Връзката на ламбда сондата се разбира по графиката която показва как работи, независимо как е свързана, тя трябва да показва синусоида със заоблени краища. Така програмата ще я взима предвид работата, иначе ще дава средни стойности, които отчасти ще се компенсират от останалата част от уравнението при определяне на горивната смес. / прочети указанието на фобос и ще видиш там формулата по която работи компютъра. Уравнение с около 7-8 коефициента и променливи, които с "живи данни", трябва да дадат краен резултат- смес 17:1/въздух-гориво/. Показанията на ламбда сондата са един от параметрите в уравнението с "живи данни".

_________________
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение


Последна промяна VJS на 10 Сеп 2014, 10:35, променена общо 1 път
Merged


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 09 Сеп 2014, 16:01 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 07 Май 2013, 19:42
Мнения: 1508
Местоположение: София
@atana
Вероятно при всичките си експерименти сте установили кои части от ДВГ се нуждаят от смазване от горивото? Моля да ни информирате.
Каква е причината според Вас, бензиновият компютър да позволи да обедните смесите, а да не позволява да ги обогатите? (ако съм разбрал твърдението)
Дали при всякакви режими на работа на ДВГ ECU въвежда корекции на ГВС?
Излиза, че не е нужна прецизна настройка на ГИ, щом количеството гориво се контролира изцяло от основния компютър на колата, да?
Някога имаше стъклени запалителни свещи за учебни цели. Идеята беше да се наблюдава горивния процес при работа на ДВГ. Визуално има доста голяма разлика при горенето на бедна и богата смес. Изгарянето на ръбове на детайли в горивната камера не е мит или теория.

Сигналът от ламбдата е само информативен за Фобос и не влияе на настройките и работата на ГИ. Служи само да си гледате какви стойности дава. Вие сте с циркониева сонда, която практически дава две стойности "богата смес= около 1V"; "бедна смес= около 0V". Основният компютър на колата си я слуша, естествено.

Корекциите по OBD: трябва да се свържат OBD комуникационните проводници (3бр.) от ГИ към буксата на OBD в колата (под волана). Тогава ще имате показания за краткия и дългия трим в проценти. Разбира се, ще можете да зададете на ГИ да си коригира подаването на метан спрямо тези корекции.
Основно предимство е, че при последваща работа на бензин няма да усещате корекциите, които са натрупани по време на метана.

_________________
Mazda6, I gen. restyle, 2260cc petrol, AT FWD, с пролетни джанти.
Човек се учи докато е прост!
Не пийте вода - рибите пикаят в нея!
RedBull дава крила, а гроздовата - 4х4!
Everything before the word 'but' is horseshit! (quote from GoT)
All'alba vincerò!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 09 Сеп 2014, 16:19 
Offline
любител

Регистриран на: 30 Юли 2014, 10:40
Мнения: 27
Местоположение: София
gadnyara написа:

Сигналът от ламбдата е само информативен за Фобос и не влияе на настройките и работата на ГИ. Служи само да си гледате какви стойности дава. Вие сте с циркониева сонда, която практически дава две стойности "богата смес= около 1V"; "бедна смес= около 0V". Основният компютър на колата си я слуша, естествено.

Корекциите по OBD: трябва да се свържат OBD комуникационните проводници (3бр.) от ГИ към буксата на OBD в колата (под волана). Тогава ще имате показания за краткия и дългия трим в проценти. Разбира се, ще можете да зададете на ГИ да си коригира подаването на метан спрямо тези корекции.
Основно предимство е, че при последваща работа на бензин няма да усещате корекциите, които са натрупани по време на метана.


Тук вече е започна да ми става по-ясно. Специално ще обърна внимание на показанията на сондата.
Ако не се лъжа съм виждал показания за кратък и дълъг трим, от където би следвало да предположа, че имам и работеща OBD връзка.

Не разбрах, дали при "Настройка чрез Графика", първо трябва да изтрия старата (бензинова и съответно газова) или при вече начертана графика да продължа да карам на съответните горива, което ще добавя точки, с цел прецизиране на резултата?

Освен това, до колкото си спомням има препоръки при изчертаване на графиките да не се кара с максимално натиснат педал на газта, защото в този случай бензиновият компютър спирал да следи показанията на ламбда сондата и двигателят започвал да работи в режим, който е извън обхвата на следене. Така ли е или греша?

_________________
Мазда 6 Комби 2,0 2003 г. Метанов инжекцион Фобос EasyGas Green Pro


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 09 Сеп 2014, 16:43 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 07 Май 2013, 19:42
Мнения: 1508
Местоположение: София
Обикновено автомобилите на LPG/CNG се карат на бензин докато загрее мотора. Използвайки бензиновите точки от тези режими на работа за калибриране на газовата настройка, рискувате да налеете излишно богата настройка.
Затова триете двете графики,
карате на бензин докато съберете повече точки, близки една до друга. (Вижте на стр. 17 в темата, на една от снимките колко точки са изрисувани)
Автокалибрирате,
Минавате на газ и карате по същия маршрут с подобен стил на ускорение и събирате също точки,
Следите къде спрямо червената се намира газовата крива.

Ако съвпада, почвате да карате на метан в повече режими и обороти и обогатявате в Таблицата, там където не Ви харесва динамиката.
Ако не съвпада, правите автокалибриране отново, триете газовата графика и пак я построявате с каране.

После си свързвате OBD, пускате отметката за OBD коригиране и готово. Не изглежда да имате работеща такава връзка.

Графиките с течение на времето ще започнат да се разминават, тъй като (както споменах) бензиновата карта ще се ползва само при студен мотор и тя ще се премести вдясно.

_________________
Mazda6, I gen. restyle, 2260cc petrol, AT FWD, с пролетни джанти.
Човек се учи докато е прост!
Не пийте вода - рибите пикаят в нея!
RedBull дава крила, а гроздовата - 4х4!
Everything before the word 'but' is horseshit! (quote from GoT)
All'alba vincerò!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 10 Сеп 2014, 09:18 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 21 Юли 2014, 10:47
Мнения: 426
Местоположение: Пазарджик
Ще кажа после и за настройката от която останах най-доволен, но първо трябва да сме наясно с инсталацията и данните. Иначе няма да може да се направи/ с грешни данни/...
Горе видях, че данните от сондата за компютъра на ФОБОС не били важни, с което не съм съгласен. Някои казват че при работа на газ не са коректни данните от нея. Аз считам, че това е кислороден сензор и той е важен за работата на газ/необходими са точни данни на ФОБОС-а/, защото от опит зная, че като се забави реакцията на сондата, разхода започва да нараства. Дори графиката да я изписва наглед правилна/ синусоподобна графика с обли краища/, започва да се усеща повишаване на разхода. Едва когато започне да се наблюдава видимо несъответствие, понижаване на стойностите, спадане на амплитудата на графиката или подреждането и в по-долно положение, тогава човек вече е сигурен че е необходима подмяна. Когато корекциите излязат извън 20% процента, започва да изписва грешка бензиновия компютър и свети на таблото лампата. Грешка се изписва за неправилно образувана горивна смес, но това е чак при излизане извън границите от 20%. Тогава сработва грешката. Или пък може да се появява като за начало сутрин/ да речем/ или пък при някакъв режим на двигателя/ не е задължително при високи обороти/.
Затова считам, че работата на сондата е важна за компютъра на ФОБОС, мерейки кислорода. А има една корекция по температура на водата от -20 до +60 С, която един друг съфорумец сподели с готови данни събирани за друг автомобил. Човека ги предостави готови за въвеждане. Аз останах доволен. Защото се получаваше така, че като си направя "добри настройки", при промяна на времето се променяха. После пак така. На практика къде през 30, къде през 20 дни при промяна на температурите/ защото прецизна настройката/ .
Майсторите се презапасяват и слагат настройки от които задължително ще си доволен. Всичко се отразява на разхода и динамиката. Перфектни настройки НЯМА-. искам да кажа още от сега. Но има такива, в които не се забелязват недостатъците.
Ще предоставя и данните за корекции по температура на водата/ защото останах доволен/ макар да са правени за друг автомобил/ водата и температурното разширения на газта са еднакви за всички автомобили/ и настройката за "вървежа"- моята.

Но това след като сме наясно с коректните данни които получаваме/ или не/.

Не ми излизат веднага отговорите- сигурно някой ги проверява.
http://prikachi.com/images/77/5793077K.png
Това са данни събирани от друг колега, който си е играл- корекции по температура на водата. Изследвал е температурното разширение на газта и необходимостта от корекции. Подреждането на данните в координатна система, образуват права наклонена линия. Но данните са събирани в студени и топли месеци.
А това са данните на системата по подразбиране
http://prikachi.com/images/48/5793048f.png

Когато въведох данните така, направих едно пътуване /до село, че пътя не е натоварен/ с цел да се съберат данни на бензин по следният начин- построяване на стръмна графика. Събиране на точки при максимално ускорение на бензин. За целта, на трета скорост/ не на четвърта, защото вдига голяма скорост/ от 650 оборота, ускорявам максимално, докато се изчертае графиката в горната част/ след това излиза извън таблицата и няма смисъл/. Пускам по инерция да падне скоростта, за да се върнем в началото когато на трета скорост движението е с 650оборота/ празният ход/. Отново максимално ускорение до достигане на точката в края на таблицата горе. И така толкова пъти, колкото се уверите, че графиката е събрала точки, за да не се премества след всеки следващ опит/ става устойчива с данни/. След това преминаваме на газ и повтаряме същото упражнение, докато двете графики съвпаднат НАПЪЛНО/ натискат се бутоните за корекция на графиката след всеки опит. За да не чакам продълж ително време спадането на скоростта, съм употребявал спирачката/ щото селото е близо:D /.
Така се построява СТРЪМНА графика на газта и остава запаметена. Това са настройките.

Когато автомобила продължава да се движи при нормална употреба, започва да набира нови точки от движението на газ и на бензин/ докато е студена и загрее/ и построяваните графики са далеч от тази, която запаметихме. Но имайте предвид, че програмата събира толкова много точки, които са средно аритметично от вашият начин на управление и когато се наложи да имате мощност максимална, каквато е необходима за изпреварване,- тогава я НЯМА в максимална степен.
В този начин на настройка, икономичното управление си остава икономично. Прсто не е орязано. Автомобила е конструиран да може да върви ТАКА и газата осигурава с тази настройка ТОВА. Каквото е, такова е. Не може да се излезе извън това, което е направил производителя на бензиновия компютър.

Това, което забелязвам горе , е че диференциалното налягане е около 1850 и се явява малко високо. Оптималното е 1100-1200, щом харесвате повече да бъде. Но това зависи и от размера на дюзите/ нека да не подвеждам/ сигурно се явява малък, та се компенсира захранването с по-високото налягане. Ако този резултат Ви се е получил от автоматичната настройка- го променете на 1100. Ако инсталатор го е направил- нека си остане/ човека е имал нещо предвид/.
Дано съм бил полезен.

П.С. Даром сте взели, даром давайте.. С цена сте били купени, не ставайте слуги на човеци.

Good Wish !

_________________
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение


Последна промяна VJS на 10 Сеп 2014, 10:36, променена общо 2 пъти
Merged


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 10 Сеп 2014, 12:08 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 07 Май 2013, 19:42
Мнения: 1508
Местоположение: София
Уточнявам... Компютърът на Фобос не се интересува директно от Ламбда-сондата и стойностите от нея. Индиректно се влияе, чрез реакцията на бензиновия компютър. Свързва се към ГИ само да се визуализира в помощ на настройчика.
Пътят е: мерене на О2->бензиново време, излиза от ECU на колата->газово време, по таблицата на ГИ.

Не съм съгласен, че трябва да се построяват точките само при пълно натоварване (пълна газ). Колата се кара и в частични режими, редно и за тях да зададем на ГИ как да се държи. Като има голямо разстояние м/у точките, Фобос си измисля кривата м/у тях, но тя е приблизителна...

"Делта-Пе" може би е добре! Горивото е Метан... там са по-високи стойностите.
(Второ уточнение: няма как да "се получи" от програмата, ако то (налягането) не е зададено механично в самия изпарител. Дори да се напише от настройчика, то това няма да промени реалната му стойност. Променя се от "винта", а софтуера го визуализира с помощта на датчик.)

_________________
Mazda6, I gen. restyle, 2260cc petrol, AT FWD, с пролетни джанти.
Човек се учи докато е прост!
Не пийте вода - рибите пикаят в нея!
RedBull дава крила, а гроздовата - 4х4!
Everything before the word 'but' is horseshit! (quote from GoT)
All'alba vincerò!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 11 Сеп 2014, 09:20 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 24 Юли 2011, 20:15
Мнения: 354
Когато се запали колата и все още работи на бензин, Фобосът влияе ли по някакъв начин на оборотите. Иначе казано, дали през минутите, докато загрее, си функционира все едно не е монтирана АГУ?


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 11 Сеп 2014, 09:51 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 07 Май 2013, 19:42
Мнения: 1508
Местоположение: София
Малко по-сложно е... Конкретно, точно тогава не влияе.
Но, евентуална неправилна работата на газ дългосрочно е повлияла на настройките на бенз. компютър. И като се кара на бензин се усеща като нередност в основната горивна система. Обикновено резултатът е прекалено богата смес на бензин и при рязка газ забива.

_________________
Mazda6, I gen. restyle, 2260cc petrol, AT FWD, с пролетни джанти.
Човек се учи докато е прост!
Не пийте вода - рибите пикаят в нея!
RedBull дава крила, а гроздовата - 4х4!
Everything before the word 'but' is horseshit! (quote from GoT)
All'alba vincerò!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 11 Сеп 2014, 15:25 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 21 Юли 2014, 10:47
Мнения: 426
Местоположение: Пазарджик
Да, наистина бензиновият компютър е адаптивен. Ще си позволя и аз да дообясня това с което се сблъсках от "много базикане". Вероятно е направено самоадаптирането заради видовете горива в различните държави. В определени граници се адаптира бензиновия компютър и се самообучава. Понеже настройките на газ имитират работата на бензин, честото пипане на настройките на газ понякога се явява безсмислено, защото бензиновия компютър компенсира промените след определено число километри когато успява да се самоадаптира. Но когато се прекалява с тази негова адаптация и той излезе извън допустимите стойности, коректна настройка на газ вече не може да се направи. Или трябва да се нулират настройките на бензиновия компютър или продължително време да се кара на бензин, за да се самоадаптира в изходното положение и тогава пак да се започне настройването.

Good wish !

_________________
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 11 Сеп 2014, 16:51 
Offline
любител

Регистриран на: 30 Юли 2014, 10:40
Мнения: 27
Местоположение: София
В документацията на Фобос в раздел "Настройка с вграден OBD-II хардуер" има информация за настройки за нулиране на грешки, ако системата има връзка по OBD.

_________________
Мазда 6 Комби 2,0 2003 г. Метанов инжекцион Фобос EasyGas Green Pro


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 11 Сеп 2014, 18:28 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 07 Май 2013, 19:42
Мнения: 1508
Местоположение: София
Това за грешките в каква връзка споменавате?

_________________
Mazda6, I gen. restyle, 2260cc petrol, AT FWD, с пролетни джанти.
Човек се учи докато е прост!
Не пийте вода - рибите пикаят в нея!
RedBull дава крила, а гроздовата - 4х4!
Everything before the word 'but' is horseshit! (quote from GoT)
All'alba vincerò!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 15 Сеп 2014, 08:51 
Offline
любител

Регистриран на: 30 Юли 2014, 10:40
Мнения: 27
Местоположение: София
gadnyara написа:
Това за грешките в каква връзка споменавате?


Като допълнение на горния ви коментар:

gadnyara написа:
Малко по-сложно е... Конкретно, точно тогава не влияе.
Но, евентуална неправилна работата на газ дългосрочно е повлияла на настройките на бенз. компютър. И като се кара на бензин се усеща като нередност в основната горивна система. Обикновено резултатът е прекалено богата смес на бензин и при рязка газ забива.


До колкото успях да разбера, при наличие на OBD връзка, може да се нулират натрупаните при работа на газ грешки, които водят до проблеми при работа на бензин.

_________________
Мазда 6 Комби 2,0 2003 г. Метанов инжекцион Фобос EasyGas Green Pro


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 15 Сеп 2014, 08:58 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 21 Юли 2014, 10:47
Мнения: 426
Местоположение: Пазарджик
Грешките в програмата на фобос /газови компютър/ се трият, но имах предвид нулиране на trim на бензиновия компютър. Няма как с програмата на фобос да се нулират- Хубаво е преди нулирането, да се види в коя посока са били преместени коефициентите/ на бензиновия компютър/, но това ще трябва да е с някаква сервизна програма за "Мазда", Програмата на Фобоса няма да може да го направи. ДО сега не ми се е налагало такова нулиране...Съвсем извън пътя експерименти трябва да се правят. / не че не съм ги правил/.

_________________
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 15 Сеп 2014, 09:12 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 07 Май 2013, 19:42
Мнения: 1508
Местоположение: София
@atana: прегледайте снимките на софта на Фобос на предната страница. Няма нужда от сервизна програма, за да се видят натрупаните корекции.
С OBD-Фобос се виждат. С всяка елементарна програмка за ELM327 също се виждат. Най-достъпно се трият с откачане на акумулатора за няколко минути...
@filiar: Идеята не е да се трият записи на грешки. При нашите Мазди, до достигане на +/-25% корекция, компютърът си мълчи (няма грешка) и счита за приемливо такова изменение на параметрите на автомобила. Само, че при натрупана корекция от +20% например, Вие изведнъж включвате изправната бензинова система и колата получава временно +20% повече бензин и се дави. Докато се усети и коригира, разбира се. През цялото време няма грешки по ДВГ...

_________________
Mazda6, I gen. restyle, 2260cc petrol, AT FWD, с пролетни джанти.
Човек се учи докато е прост!
Не пийте вода - рибите пикаят в нея!
RedBull дава крила, а гроздовата - 4х4!
Everything before the word 'but' is horseshit! (quote from GoT)
All'alba vincerò!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 31 Май 2015, 12:13 
Offline
фен
Аватар
2003 Mazda 3

Регистриран на: 26 Мар 2015, 10:53
Мнения: 114
Местоположение: София
Може ли с друг ГИ не фобос да се ползва софтуерът им. Например при мен е Romano инсталирам си програмата закачвам да Autocom през кабела и готово или..?

_________________
---------------------------------------
2003 Mazda 3, 2.0, 150PS Petrol + LPG Romano


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 01 Юни 2015, 08:50 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 21 Юли 2014, 10:47
Мнения: 426
Местоположение: Пазарджик
МОЛЯ да ме простите, че стана дълго.

filiar написа:
Колеги, съвсем от скоро се захванах с настройка на Фобоса. Все още ми се избистрят някои понятия, но това, което най-много ме човърка е докато навлеза достатъчно в материята е да не обедня сместа прекалено.

По какво се определя, дали една смес е бедна? Къде и как следим в софтуера на Фобос?

Не можеш да я обедниш, по-горе съм написал за тези 20% които компютърът автоматично прави корекции " по трим се наричат, дълъг и къс трим"- каквото и да означава това.

Видях, че има питане и за преобогатяването. Логиката е същата. С преобогатяване можеш да си сваляш да дисплея показанието като число за моментен и натрупан разход. Компютъра изчислява зададените от производителя стойности на базата на инжекторното време/ защото бензина има все една и съща плътност/ освен автоматичните корекции по трим, които за различните държави и бензини се различават в тесни граници/.

Но заради възможност за промяна на диференциалното налягане, промяната на инжекторното време компенсира налягането. Количеството гориво ако остава едно и също/ въпреки промяна на времето/, то бензиновия компютър не знае и отчита, че по-късото време е равно на по-малко количество гориво. Само дето не знае, че количеството е увеличено с по-голямото налягане.

Когато излиза извън стойностите, които са му зададени, да се "автокоригира с трим корекциите", което е около 20% "излизане извън данните", започва да съобщава грешки и да изключва горивоподаване по цилиндри/произволно избран/, но всеки път едни и същи. Някой може да остане с впечатление, че има проблеми точно с този цилиндър, понеже всеки път се изключва той.

Но може да стане така, че при промяна на някои от стойностите, бензиновият компютър да си хареса да изключва друг цилиндър или дори два, три цилиндъра... Автомобилите са"умни", и глупако устойчиви- съпротивляват се както срещу преобогатяване, така и срещи обедняване.

П.С. Възмущавал съм се, че болтчето на карбуратора/ наляво и надясно/ и болтчето на изпарителя, са заменени с компютърна програма и графика, която прави същото.. Разликата е, в това, че е "почти същото"...защото уравнението с данните за стойностите е доста дълго и се смята във всеки момент. НИе се "базикаме" с 2 от стойностите в това уравнение и все не можем да ги оправим...

П.С. Колкото си е наумила колата да си гори, толкова ще си гори. Ако се опиташ да и противоречиш, ще получиш съобщения и дори изключване на цилиндри. Ако получаваш потресаващо висок разход, значи нещо от хардуера е излязло извън стойности. За драстично нисък разход никой не се е оплакал да установи.
Затова ония настройки с които колата върви без съобщения, се оставят и тя сама се адаптира към "този тип гориво". Зададено е от производителя заради различните бензини в държавите. Колкото по-малко се пипа, толкова по-малко се шашка компютъра. Ако мислените "средни стойности се напипат", за да се предостави компютъра да се самоадпатира както в + така и в - , тогава зимата и лятото ще може сам да ги усеща.

ПАРАДОКСАЛНОТО е, че въпреки толкова много числа, кабел и програми, идва настройката по нюх, по слух и на око. ЗАщото звука на двигателя не е еднакъв при всички тези базикни. Кюмпютърът не може да замени твворчеството :D :mazda-logo: :lovemazda:

_________________
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 556 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 15, 16, 17, 18, 19  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб