Ще кажа после и за настройката от която останах най-доволен, но първо трябва да сме наясно с инсталацията и данните. Иначе няма да може да се направи/ с грешни данни/...
Горе видях, че данните от сондата за компютъра на ФОБОС не били важни, с което не съм съгласен. Някои казват че при работа на газ не са коректни данните от нея. Аз считам, че това е кислороден сензор и той е важен за работата на газ/необходими са точни данни на ФОБОС-а/, защото от опит зная, че като се забави реакцията на сондата, разхода започва да нараства. Дори графиката да я изписва наглед правилна/ синусоподобна графика с обли краища/, започва да се усеща повишаване на разхода. Едва когато започне да се наблюдава видимо несъответствие, понижаване на стойностите, спадане на амплитудата на графиката или подреждането и в по-долно положение, тогава човек вече е сигурен че е необходима подмяна. Когато корекциите излязат извън 20% процента, започва да изписва грешка бензиновия компютър и свети на таблото лампата. Грешка се изписва за неправилно образувана горивна смес, но това е чак при излизане извън границите от 20%. Тогава сработва грешката. Или пък може да се появява като за начало сутрин/ да речем/ или пък при някакъв режим на двигателя/ не е задължително при високи обороти/.
Затова считам, че работата на сондата е важна за компютъра на ФОБОС, мерейки кислорода. А има една корекция по температура на водата от -20 до +60 С, която един друг съфорумец сподели с готови данни събирани за друг автомобил. Човека ги предостави готови за въвеждане. Аз останах доволен. Защото се получаваше така, че като си направя "добри настройки", при промяна на времето се променяха. После пак така. На практика къде през 30, къде през 20 дни при промяна на температурите/ защото прецизна настройката/ .
Майсторите се презапасяват и слагат настройки от които задължително ще си доволен. Всичко се отразява на разхода и динамиката. Перфектни настройки НЯМА-. искам да кажа още от сега. Но има такива, в които не се забелязват недостатъците.
Ще предоставя и данните за корекции по температура на водата/ защото останах доволен/ макар да са правени за друг автомобил/ водата и температурното разширения на газта са еднакви за всички автомобили/ и настройката за "вървежа"- моята.
Но това след като сме наясно с коректните данни които получаваме/ или не/.
Не ми излизат веднага отговорите- сигурно някой ги проверява.
http://prikachi.com/images/77/5793077K.pngТова са данни събирани от друг колега, който си е играл- корекции по температура на водата. Изследвал е температурното разширение на газта и необходимостта от корекции. Подреждането на данните в координатна система, образуват права наклонена линия. Но данните са събирани в студени и топли месеци.
А това са данните на системата по подразбиране
http://prikachi.com/images/48/5793048f.pngКогато въведох данните така, направих едно пътуване /до село, че пътя не е натоварен/ с цел да се съберат данни на бензин по следният начин- построяване на стръмна графика. Събиране на точки при максимално ускорение на бензин. За целта, на трета скорост/ не на четвърта, защото вдига голяма скорост/ от 650 оборота, ускорявам максимално, докато се изчертае графиката в горната част/ след това излиза извън таблицата и няма смисъл/. Пускам по инерция да падне скоростта, за да се върнем в началото когато на трета скорост движението е с 650оборота/ празният ход/. Отново максимално ускорение до достигане на точката в края на таблицата горе. И така толкова пъти, колкото се уверите, че графиката е събрала точки, за да не се премества след всеки следващ опит/ става устойчива с данни/. След това преминаваме на газ и повтаряме същото упражнение, докато двете графики съвпаднат НАПЪЛНО/ натискат се бутоните за корекция на графиката след всеки опит. За да не чакам продълж ително време спадането на скоростта, съм употребявал спирачката/ щото селото е близо:D /.
Така се построява СТРЪМНА графика на газта и остава запаметена. Това са настройките.
Когато автомобила продължава да се движи при нормална употреба, започва да набира нови точки от движението на газ и на бензин/ докато е студена и загрее/ и построяваните графики са далеч от тази, която запаметихме. Но имайте предвид, че програмата събира толкова много точки, които са средно аритметично от вашият начин на управление и когато се наложи да имате мощност максимална, каквато е необходима за изпреварване,- тогава я НЯМА в максимална степен.
В този начин на настройка, икономичното управление си остава икономично. Прсто не е орязано. Автомобила е конструиран да може да върви ТАКА и газата осигурава с тази настройка ТОВА. Каквото е, такова е. Не може да се излезе извън това, което е направил производителя на бензиновия компютър.
Това, което забелязвам горе , е че диференциалното налягане е около 1850 и се явява малко високо. Оптималното е 1100-1200, щом харесвате повече да бъде. Но това зависи и от размера на дюзите/ нека да не подвеждам/ сигурно се явява малък, та се компенсира захранването с по-високото налягане. Ако този резултат Ви се е получил от автоматичната настройка- го променете на 1100. Ако инсталатор го е направил- нека си остане/ човека е имал нещо предвид/.
Дано съм бил полезен.
П.С. Даром сте взели, даром давайте.. С цена сте били купени, не ставайте слуги на човеци.
Good Wish !