Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 23:52

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА РАЗДЕЛА!
ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 2 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 23 Яну 2009, 21:39 
Offline
модератор

Регистриран на: 15 Фев 2007, 22:01
Мнения: 1920
Местоположение: Sofia
Съществуват автомобили, които са противопоказни за практичните и благоразумни купувачи. Челно място сред тях заемат спортните купета. Харесват ги предимно млади хора, за които колата е по-скоро средство за самоизразяване, отколкото за транспорт. Когато вместимостта на багажника отстъпва по важност на яркия дизайн, а пространството на задния ред седалки няма никакво значение на фона на динамичните показатели, спортните модели с по две врати трудно срещат конкуренция. Дори тази порода обаче има представители, които си струват вниманието заради чудесните експлоатационни качества, здравината и надеждността.Mazda MX-6 представлява точно такъв случай. Японското купе е създадено по традиционната за този сегмент рецепта, използвана от много други производители - красива каросерия с подчертано спортен дизайн се “запълва” с техника от едросериен модел. Подобно на технологичния си близнак Ford Probe, автомобилът използва агрегатната база на Mazda 626 (GE).


Макар да не се произвежда от цели 11 години, красивата японка продължава да хваща окото с хармоничната си външност. Възрастта на модела личи по всичко друго, но не и по дизайна. Предвид цените на употребяваните екземпляри, MX-6 смело може да се номинира за един от най-подходящите кандидати за първа кола за много млади автомобибилисти. Тъй като разчита на проверена механика, доказала качествата си през годините, спортната Mazda трупа точки и в графата “надеждност”. Разбира се, последното важи с някои уговорки. Огромна част от екземплярите на вторичния пазар са преминали през ръцете на амбициозни водачи без особено богат опит зад волана, което логично се отразява на състоянието им. Това налага повишено внимание преди покупка.

Някои специфики на произхода също трябва да се вземат предвид от мераклиите за Mazda MX-6. Моделът се произвежда не само в Япония. Макар и рядко на пазара все пак се срещат американски версии. Познават се по различните брони с вградени габаритни светлини и пластмасовите разсейватели на фаровете. Сглобявани са в завода на Ford във Флат Рок, щата Мичиган, заедно с Probe. Излишно е да се споменава, че от тези коли не бива да се очаква качеството на японския оригинал.

Заради споменатия вече профил на предишните собственици по обявите практически не може да се попадне на MX-6, която да не е удряна поне веднъж. Следите от корозия по

каросерията

са най-сигурният белег, че колата е катастрофирала и не е възстановена по правилата. Купето не е поцинковано, но качественото лаково покритие и подготовката против ръжда му помагат да се справя с нея без никакви затруднения. Резервни части за каросерията също се намират, въпреки че моделът съвсем не е от най-масовите.

При еднакво междуосие с донора 626

салонът

на MX-6 естествено предлага по-малко пространство. Неслучайно формулата на местата е “2+2”. В интерес на истината моделът може да се похвали със съвсем приличен простор на задната седалка в сравнение с повечето представители на категорията. Двама души със среден ръст могат да издържат и по-дълги разстояния, макар че по този параметър японката не може да се мери с Opel Calibra. За сметка на това багажникът се отваря самостоятелно без задното стъкло и може да поеме до 400 литра срещу 300 при германския конкурент. За жалост отворът му е прекалено тесен. Ергономията търпи и други критики. Зор с достъпа до задната седалка от вратата на водача няма да изпитат само нинджи и циркови акробати. Операцията изисква много по-малко усилия откъм страната на предния пасажер. Неговата седалка има “механична” памет и когато облегалката се сгъне, цялото кресло се изнася напред, а после се връща в изходно положение според регулировките.


Както може да се предположи за японски автомобил, дори базовите модификации са прилично екипирани. В

оборудването

са предвидени електрически стъкла и огледала, централно заключване, хидравлика на волана, “чупещ” волан и люк на покрива. Недярко може да се попадне на екземпляр с климатик. Без да блести с някакви невероятни материали, изработката радва с качество и прецизност, благодарение на които дори след дълъг пробег в салона рядко възникват дразнещи шумове.

Mazda MX-6 се комплектова само с два бензинови

двигателя

- четирицилиндров с обем 2.0 литра и 2.5-литров V6. Двата мотора са известни със здравината и ресурса си от други модели на Mazda. Имат си обаче и някои особености, които не е зле да се вземат под внимание. На първо място специалистите препоръчват да се сменят свещите им най-много на 30 000 км. В противен случай натоварването на запалителната система започва да се повишава, което се отразява зле на бобината. Ремонтът излиза солено, защото детайлът е изпълнен в едно цяло с модула на запалването. Слабо място на двулитровия двигател са хидравличните компенсатори, които започват да тракат. При големия мотор пък с времето започват за пропускат гарнитурите на капака на клапаните. Смяната на тази от вътрешната страна на агрегата отнема много време и налага демонтиране на впръсквателния колектор. Освен това поддръжката на шестцилиндровия мотор излиза почти два пъти по-скъпо от тази на базовия. Заради липсата на пространство под предния капак се налага използването на специални инструменти, влагането на много труд и време.

Повечето MX-6 на европейския пазар са оборудвани с 5-степенни механични

скоростни кутии

но се срещат и 4-диапазонни автоматици. Благодарение на близките предавателни числа ръчната трансмисия осигурява повече от прилични динамични показатели. В комбинация с нея шестцилиндровите модификации ускоряват до 100 км/ч за 8.5 секунди. Практиката сочи, че проблеми със скоростите са изключителна рядкост. Трябва само да се сменя маслото веднъж на 70 000 км. Достатъчно надежден е и хидравличният механизъм на сцеплението.

Относително рядко на пазара се среща версията на MX-6 с четири управляеми колела. Системата 4WS не е нова - с такава се оборудваше и първото поколение на модела. Осигурява образцова управляемост и истинска наслада на водачите с по-активен стил на шофиране. При скорост под 47 км/ч по електронно-механичен път задните колела завиват в обратна посока на предните, а при по-висока в същата. Обслужването на коли с четири завиващи колела обаче трябва да се извършва само в специализирани сервизи с доказано квалифицирани специалисти, защото в противен случай се рискуват изключително скъпи ремонти.

Единственото слабо място на

спирачната система

е механизмът на ръчната. Ако се използва рядко, започва да ръждясва и в крайна сметка втулките блокират. Собственици на модела горещо съветват да се използват само оригинални накладки. Неоригиналните бързо губят ефективност само след няколко по-интензивни спирания.

В конструктивно отношение

окачването

на MX-6 не се различава от това на 626, но е настроено за по-динамично шофиране и возията е по-твърда. Напълно аналогичен е и ресурсът на ходовата част при двата модела. Дори най-натоварените компоненти издържат минимум по 80 000 км. При това всички втулки по предния мост се сменят отделно от носачите. На задния мост се продават в комплект с тях, но пък служат най-малко 100-150 хил. км.

Макар и вече на сериозна възраст, Mazda MX-6 все още може да достави огромно удоволствие на пътя. Благодарение на взаимозаменяемостта на повечето възли и агрегати с 626-ицата, обслужването на спортното купе е по силите на всеки. Проверката на избрания екземпляр в доверен сервиз преди покупка обаче е абсолютно задължителна.
Димитър Димитров

_________________
Mazda 323f 1.6 2003


Последна промяна batesergy на 25 Фев 2009, 20:27, променена общо 2 пъти

Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 23 Яну 2009, 23:25 
Offline
фанатик
Аватар
1995 Mazda 323F

Регистриран на: 31 Юли 2005, 15:16
Мнения: 6105
Местоположение: На село...
Бог здраве да ти дава... от колко време чакам някоя блага дума за проклетията :bow: :bow: :bow:

_________________
ИзображениеИзображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 2 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 9 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб