Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 13:18

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА РАЗДЕЛА!
ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 20 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 27 Май 2017, 21:33 
Offline
любител

Регистриран на: 27 Май 2017, 20:45
Мнения: 2
Местоположение: София
Здравейте колеги,

Извинявам се, ако има вече създадена такава тема, но съм нов във форума и цяла вечер не можах да намеря необходимата информация. Обмислям покупка на Мазда 6 комби бензин с 2,0 или 2,3 двигател след 2005г. Може ли да ми дадете малко повече информация, какви са плюсовете и минусите на двата двигателя, ориентировачна поддръжка, разход и какво трябва да гледам, за да си избера що годе читав автомобил. До момента не съм карал Мазда, но все повече хора ми хвалят марката и реших и аз да си потърся такъв автомобил.
Предварително благодаря на отзовалите се.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 27 Май 2017, 23:30 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 27 Май 2017, 20:45
Мнения: 2
Местоположение: София
След по-обстойно преглеждане на форума, намерих доста информация за двата двигателя.
Все пак, ако някой иска да каже нещо допълнително, няма да се разсърдя. Най-вече ме интересува едно първоначално обслужване (ако кажем, че колата е Ок), какво би ми струвало. Имам някакъв бюджет и трябва да си направя сметка, до колко да си търся кола- след това имам да плащам за регистрация, ГО, каско, винетка и обслужване. ГИ ще се слага, но той не ми е толкова належащ на момента.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 28 Май 2017, 21:31 
Offline
любител

Регистриран на: 17 Ное 2016, 14:58
Мнения: 53
Местоположение: София
epitropoff написа:
След по-обстойно преглеждане на форума, намерих доста информация за двата двигателя.
Все пак, ако някой иска да каже нещо допълнително, няма да се разсърдя. Най-вече ме интересува едно първоначално обслужване (ако кажем, че колата е Ок), какво би ми струвало. Имам някакъв бюджет и трябва да си направя сметка, до колко да си търся кола- след това имам да плащам за регистрация, ГО, каско, винетка и обслужване. ГИ ще се слага, но той не ми е толкова належащ на момента.


Здрасти,

Бях пред подобна дилема, попадна ми 2.3. Не съжалявам. Според мен е по - добре големия двигател. Обслужване - масло, филтри, водна помпа, не помня какво още, всичко, 300 - 400 лева (2.3 двигател).


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 28 Май 2017, 23:22 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 25 Май 2016, 14:17
Мнения: 78
Местоположение: Варна
Няма особена разлика в поддръжката и разхода, но има във вървенето, данъка и ГО. И все пак големият мотор е по-комфортен на дълъг път, в града едва ли някой ще усети различията. За комби, където се предполага, че и багажът и пътниците ще са повече, везните клонят още повече към 2.3. Разходът е около 8 извън града и 12 в града, като това е много относително. Аз съм докарвал до 17 градско и 14 на магистрала, както и съответно до 5/100 извън града :)
Задължително при покупка, освен всички консумативи, се сменят ЗАЕДНО свещи и кабели - комплект NGK е около 200лв. Преди първото обслужване е добре да се покара 1 седмица, по възможност и по-продължително с по-висока скорост на магистрала, за да се види как е разходът на масло. Ако гори доста, препоръчително е да се направи ремонт на двигателя и смяна на сегменти и там другите неща, за които е писано доста във форума. Като цяло всеки голям бензинов двигател на всяка марка си похапва масло, дори си го пишат хората в експлоатационното ръководство. Ако вече се минава 2л. на 10 000км. нещата отиват към ремонт, преди тази цифра - лично за мен не си струва.
Маслото за този мотор е 5w30 и цената е към 100лв. за 4л. Лично аз си ползвам ENEOS, но добър вариант е и Бардал. Филтрите са евтини. Газовият инжекцион трябва да е с качествени инжектори, цената там варира от около 1200 до 1500.
Общо взето не е от най-евтините за поддръжка двигатели, но не е и нещо кой знае какво. А и в крайна сметка всеки си решава според бюджета и приоритетите колко пари да отделя за колата.
И един съвет, който лично аз го давам на всеки, с който говоря - като ще взимаш кола на вече сериозна възраст, нека поне да е най-високото оборудване. Всичко е различно, като се започне от малките неща до интериора, чак до шумоизолацията и цялостния комфорт :)

_________________
Mazda 6 2.3


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 29 Май 2017, 21:06 
Offline
любител

Регистриран на: 21 Окт 2016, 19:26
Мнения: 29
Аз като си купих моята и отидох в мазда на преглед ми казаха, че тия двигатели (2.3) били на късмет - или били мн добри или ги карали на пътна помощ-ремонтът бил доста скъп. Освен това 2.3 е Форд двигател, а 2.0 мисля че е Мазда. Интересно ще ми е, ако някой по-запознат също коментира темата. Иначе като вървеж 2.3 е доста по-добре, все пак колата е почти 1400 кг. Разход извънградско 7/100, градско - относително - минимум 12/100.

_________________
Mazda 6, 2007, 2.3, 166hp


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 29 Май 2017, 21:50 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 26 Май 2016, 06:41
Мнения: 857
Местоположение: Варна
Бензиновите всички са на Форд и са 1:1 еднакви, само обема е различен.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 30 Май 2017, 07:04 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 27 Май 2008, 18:12
Мнения: 4819
Местоположение: АБСУРДИСТАН
skype: тел № 0889410450
autochoice написа:
Аз като си купих моята и отидох в мазда на преглед ми казаха, че тия двигатели (2.3) били на късмет - или били мн добри или ги карали на пътна помощ-ремонтът бил доста скъп. Освен това 2.3 е Форд двигател, а 2.0 мисля че е Мазда. Интересно ще ми е, ако някой по-запознат също коментира темата. Иначе като вървеж 2.3 е доста по-добре, все пак колата е почти 1400 кг. Разход извънградско 7/100, градско - относително - минимум 12/100.

Абсолютни глупости са ти наговорили . mhihi Двигателите са напълно идентични като конструкция, само 2.3 е с по дълъг ход на буталото и малко по дебел колянов вал, друго всичко им е еднакво и няма как ремонта да е по скъп, защото се прави с едни и същи части, освен лагерите на коляновия вал, но и те са си на еднакви цени . Даже при 2.3 Мазда имат малко участие с добавка на едни балансиращи валове, но освен тях няма чарк по двигателя, на който да не пише Форд .
Това за "здравината" също е много относително, аз например напоследък след всеки 2.3 литров мотор, правя по 2-3 с двулитровия двигател, но и това не е критерий за здравина, просто заради изписаните глупости из нета, хората налитат повече на 2.0 мотора, с надеждата, че е по здрав . :)
Другото което е решаващо за тези мотори е липсата на кадърни майстори, включително и в сервизите на Мазда и некадърни журналисти драскачи, които пишат какви ли не глупости из нета . Така преди време хората масово изхвърляха 2.3 моторите след премахване на балансиращите валове, по съвет на такива "специалисти", защото били тракали . :) Е след премахването им тракането спира за кратко, но никой не прави сметка, че тези балансиращи валове имат маслена магистрала за принудително мазане и след премахването горе в блока остава една отворена дупка, през която маслото си бяга свободно, пада налягането в цялата мазителна система и познай какво се случва после в двигател без необходимото мазане .

_________________
Гънките на мозъка по принцип са невидими, но когато липсват си личи .


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 30 Май 2017, 08:01 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 07 Май 2013, 19:42
Мнения: 1508
Местоположение: София
Е, после явно са се сетили да слагат капачки там. ;)

_________________
Mazda6, I gen. restyle, 2260cc petrol, AT FWD, с пролетни джанти.
Човек се учи докато е прост!
Не пийте вода - рибите пикаят в нея!
RedBull дава крила, а гроздовата - 4х4!
Everything before the word 'but' is horseshit! (quote from GoT)
All'alba vincerò!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 09 Юни 2017, 11:31 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 17 Май 2013, 13:19
Мнения: 264
Местоположение: Пловдив
luxor написа:
Няма особена разлика в поддръжката и разхода, но има във вървенето, данъка и ГО. И все пак големият мотор е по-комфортен на дълъг път, в града едва ли някой ще усети различията. За комби, където се предполага, че и багажът и пътниците ще са повече, везните клонят още повече към 2.3. Разходът е около 8 извън града и 12 в града, като това е много относително. Аз съм докарвал до 17 градско и 14 на магистрала, както и съответно до 5/100 извън града :)
Задължително при покупка, освен всички консумативи, се сменят ЗАЕДНО свещи и кабели - комплект NGK е около 200лв. Преди първото обслужване е добре да се покара 1 седмица, по възможност и по-продължително с по-висока скорост на магистрала, за да се види как е разходът на масло. Ако гори доста, препоръчително е да се направи ремонт на двигателя и смяна на сегменти и там другите неща, за които е писано доста във форума. Като цяло всеки голям бензинов двигател на всяка марка си похапва масло, дори си го пишат хората в експлоатационното ръководство. Ако вече се минава 2л. на 10 000км. нещата отиват към ремонт, преди тази цифра - лично за мен не си струва.
Маслото за този мотор е 5w30 и цената е към 100лв. за 4л. Лично аз си ползвам ENEOS, но добър вариант е и Бардал. Филтрите са евтини. Газовият инжекцион трябва да е с качествени инжектори, цената там варира от около 1200 до 1500.
Общо взето не е от най-евтините за поддръжка двигатели, но не е и нещо кой знае какво. А и в крайна сметка всеки си решава според бюджета и приоритетите колко пари да отделя за колата.
И един съвет, който лично аз го давам на всеки, с който говоря - като ще взимаш кола на вече сериозна възраст, нека поне да е най-високото оборудване. Всичко е различно, като се започне от малките неща до интериора, чак до шумоизолацията и цялостния комфорт :)


До колегите, които ще търсят в бъдеще автомобили от тази марка с такъв тип двигатели - ето ви едно мнение, което да ви ориентира немалко в избора ви. Винаги се радвам, като има такива мнения във форума, защото дават смисъл на целта му и предназначението му. Аз съм с 2.3 двигателя, смея да твърдя с почти всички екстри за модела (мисля, че само люк липсва, ех, какъв кеф е люка :) ), точно изхождайки от логиката, че старата кола като ще е стара, поне да е "рошава". Потвърждавам доста от нещата с добавката, че след седмица колата влиза в бокса, именно заради горене на маслото, което за 7000-8000км е около 1.5л със сигурност. Отделно компресията е по-ниска от препоръчваната. Точно тази седмица "чукнах" 4-та година, откакто си докарах колата от Германия, не съжалявам в нито един момент за избора си, дори бих казал, че удоволствието продължава да го има и радостта от притежаването на този автомобил.

Сега като пиша и споменах за компресията - намирам само за 2.0 двигателя стойностите, които са в норма. Някой може ли да сподели какви са за 2.3 двигателя по стандарт?


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 13 Юни 2017, 20:19 
Offline
любител

Регистриран на: 13 Юни 2017, 20:14
Мнения: 3
Местоположение: София
Здравейте колеги,

Нов съм във форума и обмислям покупката на 6-ца

Спрял съм се на бензинов двигател с идеята да се сложи газ, като също така ми се иска да е автомат. Което от своя страна след известно оглеждане на обявите предполага че ще е 2.3 версията и 4х4(поради някаква причина почти всички безинови автомати които откривам са 2.3 - 4х4)

С оглед на горното моля за мнение как стои въпроса с газчицата на 2.3 двигателя и каква е ситуацията откъм здравина и поддръжка на автомата и 4х4-то

Благодаря предварително!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 14 Юни 2017, 10:25 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 25 Май 2016, 14:17
Мнения: 78
Местоположение: Варна
Непретенциозен атмосферен двигател без турбо, компресори и т.н. - гаранция, че проблеми на газ няма да има! НО, задължително висок клас ГИ с качествени инжектори, че все пак не е малък мотор, а и има променливо газоразпределение. Разлика с разход на бензин почти няма да има. Имайте предвид обаче, че автоматичната скоростна кутия води до по-висок разход, който в градски условия може да достигне и 16-17. Доколкото съм чувал, кутиите са здрав и проблеми няма.

_________________
Mazda 6 2.3


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 18 Юни 2018, 10:44 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 18 Дек 2017, 13:14
Мнения: 75
Местоположение: Sofia
Здравейте,

А в какво точно се изразяват разликите във фейслифта, който ако не греша е 2006 началото до 2008. Защото съм на път да си взема такава и съм в голяма дилема. Кои са отстранените проблеми, какво има в повече и т.н.
Също така може линк вече към темата с това горене на масло от къде и как идва по-подробно и колко струва самото отстраняване. Не знам и къде мога да видя различните видове пакети и какво включват всеки един от тях.

Бих бил много благодарен, ако някой сподели малко по детайлна информация.

_________________
Mazda 3 2.0 BK facelift Sport 2008


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 18 Юни 2018, 15:55 
Offline
любител

Регистриран на: 12 Авг 2013, 10:26
Мнения: 10
Местоположение: ---
viewtopic.php?f=40&t=46817&hilit=масло+ремонт+двигател

viewtopic.php?f=40&t=40051&hilit=фейслифт+разлики - мнението на gadnyara. Общо взето, редизайн на централната конзола вътре, други фарове (с опушен вид), 6-степенни ръчни кутии при бензина (2.0 141кс мотора също става 147кс), ДПФ при дизела. Мисля, че има и добавени разни глезотийки като автоматични чистачки, мемори на шоф. седалка и те такива нещица.

Търсачката е пълна с информация, повечето неща за 1-во поколение М6 са дискутирани изключително много пъти.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 18 Юни 2018, 16:32 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 18 Дек 2017, 13:14
Мнения: 75
Местоположение: Sofia
tsvyatkoff написа:
http://forum.mazdabg.com/viewtopic.php?f=40&t=46817&hilit=масло+ремонт+двигател

viewtopic.php?f=40&t=40051&hilit=фейслифт+разлики - мнението на gadnyara. Общо взето, редизайн на централната конзола вътре, други фарове (с опушен вид), 6-степенни ръчни кутии при бензина (2.0 141кс мотора също става 147кс), ДПФ при дизела. Мисля, че има и добавени разни глезотийки като автоматични чистачки, мемори на шоф. седалка и те такива нещица.

Търсачката е пълна с информация, повечето неща за 1-во поколение М6 са дискутирани изключително много пъти.



Благодаря много за помощта! От това което и в допълнение прочетох, е че раждата е най-големия им враг. Интересно е дали при фейслифта това нещо е изчистено или отстранено. Защото колкото и добра да е една кола яде ли я раждата.. си загубен. Друго, което е в - от това което прочетох са светлините. Докато не се сложи качествен XENON нещата не се получават. Интересно ми е какъв е оригиналния и дали са с лупи.

_________________
Mazda 3 2.0 BK facelift Sport 2008


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 19 Юни 2018, 08:36 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 17 Май 2013, 13:19
Мнения: 264
Местоположение: Пловдив
Ръждата се появява и при фейслифта, теоретично е по-малко или се среща при по-малко коли, но всичко е до екземпляр. Тази кола няма да я караш 12-13 години още, предполагам. Има ръжда, има и ръжда. Гледаш по калниците, вратите и около регистрационните номера.
Относно фаровете - да, с лупи са, но не всички са с ксенон. Доколко ще светят добре - отново е относително. Лупите и рефлекторите се "опушват" във времето, но не е задължително всяка една 6-ца да е с такава забележка. Едни нови и хубави крушки (при наличието на ксенон вече) или цялостна система (при липсата на ксенон) е добро начало. Иначе процедурата по възстановяването им дава много добър резултат и е най-доброто решение. Процедурата - всичко около 300лв и от 2-3 дни до седмица без кола.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 19 Юни 2018, 09:55 
Offline
любител

Регистриран на: 12 Авг 2013, 10:26
Мнения: 10
Местоположение: ---
Фаровете наистина са калпави, имахме такава (преди фейслифта, без ксенон) и нощно време светеха особено жалко. Също си спомням, че към края на експлоатацията и (като стана на около 10-тина год.) редовно гореше габарити и къси светлини, тъй като кабелчетата за фаровете и бяха изключително тънки и бяха започнали да амортизират. Мисля, че има решения за по-добри светлини и тази тема е дискутирана неколкократно във подфорума за М6 и различни хора са пробвали различни методи с различен успех, може да поразгледаш.

Ръждата не е болка за умиране, има я, но не мисля, че е кой знае какво. Все пак най-старите вече са 15-годишни и нямат кой знае още колко ресурс в тях. При фейслифта е по-възможно да я намериш без/с по-малко ръжда поради факта, че са по-новички, но и от тях най-новите вече са на по едно десетилетие. Внос от по-южните страни предполага за по-малко ръжда, а от Германия и Австрия се "славят" с най-ръждиви заради химикалите, с които си чистят пътищата. Има и хора тук, които са оправяли ръждясали детайли по колите си и пръскат преди всяка зима с разни нещица, които да спрат/забавят разпространението и, така че и това се прави, ако не е в много лошо състояние и ти се занимава.

Общо взето за мен е един от най-добрите автомобили в ценовия си клас, нямат сериозни проблеми, окачването е здраво, возията е комфортна и вътре все още изглежда като съвременен автомобил, особено сравнен с немските си конкуренти от същите години. Пък ако е с газ. инж., при разход от 10лв. на 100км направо си те вози без пари.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 19 Юни 2018, 11:10 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 17 Май 2013, 13:19
Мнения: 264
Местоположение: Пловдив
Точно, ясно, умерено. Ако се чудиш дали това е колата - това е. Забележки и подробности има при всяка една марка и модел. Тук са изяснени кои са и за кои трябва да се внимава - нищо кой знае какво. Но насладата и надеждността от автомобила са в достатъчно добра доза ;) Ще се убедиш за някои неща, когато притежаваш автомобила известно време. Вервай ни! 8)


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 26 Юни 2018, 10:59 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 18 Дек 2017, 13:14
Мнения: 75
Местоположение: Sofia
Супер. Благодаря за мнението.
Един съвет от мен. Ще е много хубаво да се направи една тема например "Най-често срещани проблеми при Mazda 6" и там да се изредят всички такива за да може всеки нов човек, като прочете темата и да е наясно за всички проблеми и недостатъци.
Също така аз имам питане дали имате представа и как стоят нещата с 3-ката която е с 2.0 мотора (150 коня) дали там има същите проблеми. И най-вече с ръждата.

_________________
Mazda 3 2.0 BK facelift Sport 2008


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 02 Юли 2018, 20:47 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 27 Юни 2017, 15:14
Мнения: 57
Местоположение: София
Arkadietz написа:
Също така аз имам питане дали имате представа и как стоят нещата с 3-ката която е с 2.0 мотора (150 коня) дали там има същите проблеми. И най-вече с ръждата.


Проблемът с ръждата е аналогичен "по сила" и при 3-ките и при 6-ците. Както казаха колегите въпрос на оглед е колко ръжда ще имаш по колата. Моята 3-ка е 2006г. от Германия и въпреки общоприетите схващания, че от Германия, Австрия и Швейцария са с много ръжда, моята си е много здрава. Вдигнаха я на повдигач в сервиз преди да я купя и останах доста доволен от това, което видях отдолу. Правих оглед на още 3-ки и наистина едната от тях беше с повечко ръжда, но затова са и огледите.
Относно 2.0 мотора, да кажат колегите с такъв. Аз съм с 1.6. Между другото на първа смяна на масло съм (след покупката на колата) и за 7500 км. маслото не е мръднало. Отново въпрос на късмет и оглед. :)

_________________
Мазда 3 1.6 2006 бензин


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 31 Юли 2018, 08:07 
Offline
любител

Регистриран на: 31 Юли 2018, 08:00
Мнения: 24
Местоположение: Пловдив
Здравейте колеги имам следния въпрос еднакви ли са сигментите на мазда 6 2.3 първо поколение с тези на същата при фейслифта


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 20 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб