Прочети внимателно това съобщение до края, за да не те подведа неволно.
Не мога да кажа за бензинова тройка. Но първоначалната ти сума мисля е много занижена. Иначе 100лв. на месец според мен даже са много. ( Разбира се зависи на какъв автомобил ще попаднеш). Ще ти напиша какви пари аз съм похарчил по "Чаровната Бени" до момента. Като отбелязвам, че е дизел и добавям , че много голяма част от колегите във форума(основно имащи бензинови) НЕ препоръчват дизела и смятат, че е капризен.
Пиша какво съм правил по колата, така както ми е в "сервизната" тетрадка
закупих колата със :
- Сменен ангренажен ремък с водна помпа ( на около 1500км.)
- Сменено масло, маслен и въздушен филтър ( на около 1500км.)
- Сменени предни амортисьори ( на около 1000км.)
За което си имаше фактури, а и в последствие се оказа, че частите са закупени от мой познат дилър на авточасти.
Май 2016:
- Нотариус - 130лв.
- Диагностика -20лв.
- Авариен комплект - 20лв.
- Щора, фенер, нож и др. - 20лв.
- КАТ - смяна на собственост - 16лв.
- Кутия за инструменти - 12лв.
- Гюдерия - 4лв.
- Капаче на лайсна на тавана - 6лв.
- Резервни бушончета- 10лв.
- Щипки за колани + спрей за почистване - 10лв.
- Крушки - резервни- 23лв.
- Постелка гумена за багажник - 46лв.
Юни 2016:
- Спукана гума - 5+12лв.
Юли 2016:
- Изчистване ръждата отдолу. Мазане с препарат против ръжда. Мазане с антикор. Третиране ауспуха и гърнетата против ръжда - 170лв.
Септември 2016:
- Престъргване на задни дискове + смяна на накладки- 140лв.
Октомври 2016:
- Лопатка - 5лв.
- Смяна конзола на заден ляв амортисьор - 45лв.
- Зимни гуми - 2бр. + 4 монтажа - 193лв.
Ноември 2016:
- Смяна конзола на заден десен амортисьор - 50лв.
Януари 2017:
- Масло за доливане 1 литър - 19лв
- Акумулатор - 150лв.
Февруари 2017:
- ГТП - 30лв( отстъпка заради Опела)
Март 2017:
- Изправяне хлътнал калник, полиране на фар - 25лв.
Април 2017:
- Смяна масло, маслен, въздушен филтър - 180лв.
- Пасти за полиране - 30лв.
Юли 2017:
- Ремонт тропане на задни десни накладки + смяна на колан - 35лв.
Октомври 2017
- Скъсана възвратна пружина на педала на съединителя - ?лв. ( Не са ми намерили пружинка и 2 дена карам без нея)
Не съм отбелязвал винетка -100лв, данък- 135лв, застраховка -170лв.
Двигателят си работи перфектно. Колата върви умопомрачително.(Тройка дизел 2005, 109 к.с., фабрично без ДПФ)
Всичко това обаче да не те подведе, защото много ме изненада с твоята Астра.
Старата ми кола е Астра Ф 1,7 дизел 1992г. . Сега я кара синът ми и тетрадката не е при мен. Но от 2007 до 2016 освен ангренажни ремъци, масла, филтри, акумулатор, по двигателя съм сменял само едно маркуче подвеждащо горивото към двигателя и една гумена тапичка за остатъчната нафта ( нея помня, че беше стотинки). Иначе сменях амортисьори, предни дискове, накладки и етествено тенекии. Всъщност бояджийските поправки само бяха големи суми. Разход - 4,2-4,6л./100км.
Това което писах за двете коли освен на доза късмет , се дължи и на това че добре ги поддържам и при най-малък симптом търся да предотвратя болестта. Така, че бъди внимателен.
Може и да можеш със 100лв. месечно да поддържаш 13годишен автомобил, НО СЛЕД КАТО СИ МУ ОПРАВИЛ ВСИЧКО!
п.п. изминавам около 10 000км. на година ( щото видях че ти минаваш по около 50 000)