Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 16 Юли 2018, 04:49

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА РАЗДЕЛА!
ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Темата е заключена, не можете да променяте мнения.  [ 1 мнение ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 22 Юли 2007, 02:29 
Offline
модератор

Регистриран на: 15 Фев 2007, 22:01
Мнения: 1870
Местоположение: Sofia
АВТОМОБИЛЪТ НА СТАРО: ПЛЮСОВЕ И МИНУСИ
Mazda 323 BJ




Точно преди десет години Mazda направи обратен завой в моделната си политика. Японската марка, която се бе превърнала в символ на прагматичното начало в автомобилостроенето, промени до неузнаваемост бестселъра си 323. Моделът се сдоби с толкова стилна ъншност и изпипан дизайн, че мнозина отказваха да повярват на емблемата. Дотогава 323 бе спечелил армия от почитатели със здравината и надеждността си, а поредното поколение имаше шанса да открадне фенове дори от италианските производители. Какво точно се случи не е ясно и досега, но пазарните успехи на най-продавания модел на японците бяха далеч под очакваното. Може би заради прекалено смелия и футуристичен дизайн верните клиенти на марката се отдръпнаха, а тяхното място заеха също толкова възхитени, но чувствително по-малко на брой купувачи. Серията ВА издържа на пазара четири години - колкото по принцип трае средно производственият цикъл при японските компании, но наследникът бе далеч по-сдържан в стилово отношение. Очевидно Mazda държеше да си върне тадиционните фенове, а именно прагматиците, които държат много повече на съдържанието, отколкото на формата. Дебютиралата през 1998 г. серия BJ определено изглежда по-стара, улегнала и скучна в сравнение с предшественика си. За сметка на това последната 323-ка запази всичко, което феновете на марката някога са харесвали в автомобилите й - безупречното качество и здравина. Тя е толкова надеждна, че дори отегчава.
В Mazda 323 (BJ) няма и помен от атлетичното секси-излъчване на предишното поколение. Моделът се връща към миналото, когато за европейския купувач продукцията на японските производители се сливаше в единна сива маса. Изработката обаче е на такова ниво, че човек е напълно склонен да прости липсата на въображение у дизайнерите. Сглобката на kаросерията не търпи и най-дребните забележки. Безличната "физиономия" се компенсира напълно от качеството на материалите, лаковото покритие и антикорозионната защита. Ръжда се появява само по някои незначителни детайли като крепежните скоби под купето или места с механични наранявания. Добре е подът на 323 да се огледа за такива и да се вземат мерки за отстраняването на корозията. Не че тя може да нанесе кой знае какви поражения. По-скоро като предпазна мярка за лично удовлетворение. Скука цари и в салона на серията BJ. Вярно, всичко си е на мястото, няма странни ергономични хрумвания и рационализации във френски или италиански стил, а водачът и пътниците почти веднага започват да се чувстват уютно. Сиво и скучно, но някак уютно. Досущ като в добре обзаведена чакалня . Материалите са простички, сиви някак, но са подбрани и напаснати толкова грижливо, че чак втръсват с педантичността си. Изключено е някой детайл да скръцне или изтропа - дори при колите с огромен пробег. Такива впрочем не са никак малко, въпреки че най-старите коли са едва на 6 години. С въздържания си дизайн и прекрасни експлоатационни качества Mazda 323 стана един от любимите автомобили за служебни нужди навсякъде в Европа и екземпляри на по 200 000 или 250 000 км съвсем не са рядкост. Показанията на километража обаче не бива да стряскат. Заслуга за това имат великолепнитедвигатели монтирани на модела. Всеки от тези агрегати с изключение на двулитровия турбодизел с директно впръскване на горивото DiDT, чието монтиране започва чак през есента на 2000 г., е познат по един или друг повод на почитателите на Mazda. Подобно на предишното поколение на модела, най-разпространен е базовият мотор с обем 1 323 см3 (който по абсолютно загадъчни причини фирмата монтира на модификациите с индекс 1.4) с мощност 73 к.с. С модернизацията от 2000-ата година старият 1.5-литров агрегат (88 к.с.) отстъпи място на 1 600-кубиков (95 или 98 коня), а най-рядката 1.9-литрова машина със 114 к.с. бе заменена от двулитров мотор (131 коня). Пак тогава в пенсия излязоха двете версии на дизела с мощност 71 и 90 к.с. съответно за атмосферното и турбо пълненето.
Макар и изключително тяговити, нафтовите модификации на 323 не са за препоръчване. Не са особено икономични и вдигат доста шум. За сметка на това дори най-малкият двигател се справя с лекото купе на Mazda-та, а 1 600-кубиковите версии се представят отлично и по магистралата. По-често може да се попадне на модификации със стария 1.5-литров мотор, който също заслужава много висока оценка. За спортните 323-ки с най-големите двигатели надали има смисъл да се говори много. Те се срещат най-рядко, а и някак не се вместват в концепцията за семеен автомобил. За синоним на всички мотори обаче може да се употреби едно съществително - здравина.
Само дребни детайли без особено значение за здравината могат да корозират. Цинковият спрей спира ръждата
Нужна е потресаваща техническа неграмотност, за да се строши такъв агрегат.Оплакванията са изключително редки и по адрес на останалата механика на Mazda 323. Съединителят, например, спокойно изкарва по 150 000 км и повече, а да се обадят принципно капризните спомагателни възли като генератор и стартер е почти невъзможно.
При добро желание недостатъци при покупка на употребявана 323-ка все пак могат да се открият. Педантите, например, ще се хванат за ръждата по спирачните дискове или по-високата им степен на износване - все проблеми, които са следствие по-скоро от начина на експлоатация, отколкото на фабрични дефекти. Доказатество за това са отличните оценки, които получават от техническите служби
ходовата част и окачването на компактната Mazda. Дори подложени на опустошителното въздействие на българските пътни условия, те запазват пълно мълчание. Единственият недостатък, доколкото изобщо може да се нарече така, е умората на амортисьорите след 70 000 км. Не, не започват да изпускат, просто вече не държат като нови и постепенно започват да губят свойствата си. Проблеми с лектрическата инсталация на 323 пък може да създаде само намесата на неквалифициран "жичкаджия". Системата е доста сложна и всякакви "подобрения" по нея са крайно непрепоръчителни. За съжаление, компактната Mazda е едно от най-обичаните опитни зайчета на маниаците на тунинга във всичките му форми. Сивата външност и отегчителният интериор често карат младите собственици на модела да търсят начини да ги разкрасяват.
Електрическата инсталация не е лъжица за всяка уста. Любителите да стоят далече от нея Резултатите от напъните в стил "Бързи и яростни" обикновено хващат окото, но белите циферблати на показателните уреди, въздушните филтри с нулево съпротивление и неоновите лампи под броните говорят за доста любителска работа и съответно промени по оригиналната конструкция, които често водят до неочаквани проблеми. Все пак по-добре колата да е скучна на пътя, отколкото гиздава в сервиза. Всъщност, това май изчерпва всичко, което може да се каже за последната 323-ка на Mazda.

Справка за модела
Mazda 323 (BJ)
История
Август 1998 Серията BJ на Mazda 323 наследява ВА. За задвижване се предлагат бензинови мотори с мощност от 73 до 114 к.с. и дизел със 71 или 90 в зависимост от наличието на турбокомпресор
Октомври 2000 Започва монтирането на дизеловия двигател с директно впръскване DiDT с мощност 100 к.с. и 1.6-литров бензинов агрегат с 98 к.с. Двулитров мотор със 131 коня заменя топмодификацията 1.9 Sportive
Март 2003 На автосалона в Женева Mazda представя прототипа MX Sportif, на чиято платформа бе построена новата троика





323 BJ 2000-2003 година


Независимо дали Ви харесват или не, трябва да признаете, че японските автомобили заслужават уважение. С течение на времето производителите от Страната на изгряващото слънце са доказали, че техните автомобили са практични и безупречно надеждни. В това отношение и Mazda не прави изключение. Доскоро обаче дизайнът на японските возила не се приемаше с охота от средностатистическия европейски купувач. Инженерите от Mazda явно положиха доста усилия и преодоляха този недостатък. Това особено добре личи в една разработка, която спокойно можем да наречем “Изгряващо слънце”. Става дума за новата версия на модела 323 F. В Япония автомобилът е известен под името Familia, а в Северна Америка, като Protege. Това обаче не е нито семейна кола, нито протеже на който и да било. Стилният хечбек се числи към т. нар. Голфов клас и след направения му рестайлинг има подчертано спортна осанка. В България моделът се предлага с три бензинови (1.3, 1.6, 2.0-литрови) и един дизелов агрегат (2.0 DITD). За тема на този материал избрахме, може би най-доброто съчетание между цена, оборудване и динамика, Mazda 323 F 1.6i TE Evision. Това е средното ниво на оборудване, което обаче е по-добро от най-високото на някои от преките конкуренти.
Екстериор
На външен вид новата Mazda не се различава много от предшественика си. Именно за това говорим за рестайлинг, който обаче придава съвсем нов облик на японското возило. Промените са засегнали най-вече предната част на автомобила. Фаровете са с променена форма, придаваща допълнителна агресия на и без това “злобната муцуна”. Мигачите вече са вградени във вътрешната страна на основните светлини. Освен тях е “пипната” и радиаторната решетка, която е видимо по-голяма. В новата предна броня са вградени и допълнителни фарове за мъгла, вече включени в цената. Следвайки европейските иновации, инженерите от Mazda са сменили и фирмената емблема на решетката. Тя е увеличена по размери. Изменената предна броня и плавните линии на капака пък придават на возилото по-динамичен вид. Стоповете също са различни. Те са доста по-големи и повдигнати нагоре, което според някои придава определена строгост. Новост представлява и специално тестваното за модела задно антикрило, което е с вграден трети стоп. Като цяло направените изменения засягат повечето детайли по екстериора и превръщат 323 F в стилен, елегантен и подчертано спортен хечбек.

Интериор

Измененията в салона не са толкова впечатляващи, но и те допринасят за повишаване на спортния имидж на “резачката”. Така например основните циферблати вече са бели и обрамчени с алуминиеви пръстени, което просто те кара да натискаш десния педал. Седалките са тапицирани с качествен велур, но прави впечатление, че са изключително твърди. Това не значи, че са неудобни. Те са ергономични и многофункционални. Задната е делима в съотношение 60/40, а предните се регулират във всички възможни посоки. Друг недостатък, присъщ за повечето автомобили от този клас, е малкото пространство между предните и задната седалки. За сметка на това обаче багажният обем е много приличен - 356 литра. Ако и това не ви е достатъчно в определени ситуации, той може да се увеличи до впечатляващите 756 литра, при положение, че задните седалки са свалени.

Двигател
Ако от дотук казаното не сте се впечатлили достатъчно, то 1.6-литровият двигател с два разпределителни вала определено ще ви заинтригува. 16-клапановият агрегат се характеризира с отлична динамика, много добър въртящ момент и достатъчна мощност. Новият мотор е с изменена геометрия на впръскващия тракт, което от своя страна води до почти съвършена еластичност. Натиснете ли педала на газта, автомоби¬лът ще реагира мигновено. Ускорението е добро - малко над 11 сек. от 0 до 100 км/ч., а средният разход на гориво е 7.5 л. на 100 километра.
Що се отнася до трансмисия, според нас петстепенната механична скоростна кутия е по-удачен вариант от четиристепенния автомат. Благодарение на механиката ще можете да усетите пълните динамични качества на Mazda 323 F, като освен това разходът на гориво ще е значително по-нисък. Трябва да се отбележи и новото задно окачване, което прави возията доста мека, което не е за сметка на стабилността.

Цена

Претърпялата основен рестайлинг версия на Mazda 323 F се предлага у нас на доста атрактивна цена. В базовото оборудване са включени достатъчно опции, а много от възлите и агрегатите са заимствани от модела 626. Следователно (с незначителни изключения) комфортът и динамиката са на високо ниво. Така че за да усетите отблизо “Изгряващото слънце” не трябва да сте Шон Конъри, а да имате 31 900 лева. Откъснат ли Ви се от сърцето, бъдете сигурни, че ще притежавате сигурен, елегантен и подчертано спортен хечбек.

Радослав Славчев
rslavtchev@avto.bg
Източник: Вестник "Авто Пазар"

ЦЕНИ НА РЕЗЕРВНИ ЧАСТИ
Двигател (без оборудване) 2 715 EUR
Скоростна кутия (5-степенна механична) 2 788 EUR
Динамо 521 EUR
Стартер 437 EUR
Водна помпа 238 EUR
Ауспух (пълен комплект, без катализатор) 337 EUR
Спирачни дискове (2 бр. предни) 162 EUR
Накладки (предни дискови) 89 EUR
Фар (комплект) 257 EUR
Преден калник 350 EUR
Цените са за оригинални резервни части
по справочника Eurotax Schwacke /без ДДС/ за модел
Mazda 323 1.5 /88 к. с./, произведен през 1998 г.

ЦЕНИ НА СТАРО НА MAZDA 323 (BJ)
Модел Вр. кВ/к.с. Нов 2002 2001 2000 1999 1998
Mazda 323
F 1.4
Comfort 5 53/73 13 750 9 550 8 550 7 700 - -
Mazda 323
F 1.4
Comfort 13 800 - - 7 700 6 900 6 350
Mazda 323
F 1.4 Exclusive 5 54/73 15 180 - - 8 600 7 600 7 000
Mazda 323
F 1.5 Exclusive 5 65/88 15 615 - - 8 850 7 950 7 250
Mazda 323
F 1.5 Active 5 65/88 15 078 - - 8 700 7 950 -
Mazda 323 F 1.6 Exclusive 5 70/95 16 930 11 750 10 350 9 300 - -
Mazda 323
F 1.6 Dynamic 5 70/95 16 400 11 500 - - - -
Mazda 323 F 1.6 Comfort 5 72/98 14 750 10 250 9 000 8 100 - -
Mazda 323
F 1.6 Exclusive 5 72/98 15 250 10 550 9 250 8 350 - -
Mazda 323 F 1.6 Sportive 5 72/98 16 050 11 050 9 700 8 800 - -
Mazda 323 F 1.6 Dynamic 5 72/98 15 250 10 550 - - - -
Mazda 323 F 1.9 Sportive 5 84/114 17 839 - - 9 950 8 850 8 050
Mazda 323 F 2.0 Sportive 5 96/131 19 150 13 350 11 800 10 550 - -
Mazda 323
F 2.0 D Comfort 5 52/71 14 173 - - - 6 750 6 150
Mazda 323
F 2.0 TD Exclusive 5 66/90 17 277 - - 9 450 8 150 7 300
Mazda 323
F 2.0 DiDT Comfort 5 74/100 16 250 11 750 10 150 9 200 - -
Mazda 323
F 2.0 DiDT Exclusive 5 74/100 17 250 12 350 10 700 9 650 - -
Mazda 323
F 2.0 DiDT Dynamic 5 74/100 17 250 12 200 - - - -
Mazda 323
S 1.4 Comfort 4 53/73 14 750 10 650 9 200 8 350 - -
Mazda 323
S 1.4 Comfort 4 53/73 14 413 - - 8 250 7 100 6 350
Mazda 323
S 1.4 Exclusive 4 53/73 15 589 - - - 8 850 7 750 6 900
Mazda 323
S 1.5 Exclusive 4 65/88 16 049 - - 9 200 7 900 7 100
Mazda 323
S 1.6 Exclusive 4 70/95 17 950 12 450 10 950 10 000 - -
Mazda 323 S 1.6 Dynamic 4 70/95 17 400 12 150 - - - -
Mazda 323
S 1.6 Exclusive 4 70/95 16 250 11 350 10 000 9 150 - -
Mazda 323 S 1.6 Dynamic 4 70/95 16 250 11 400 - - - -
Mazda 323 S 2.0 D Comfort 4 52/71 14 429 - - - 6 950 6 300
Mazda 323
S 2.0 TD Exclusive 4 66/90 17 532 - - 9 700 8 300 7 350

mazda 323 (BJ)
АЛТЕРНАТИВИТЕ
Mazda 323 (BJ)
Работен обем 1 323-1 991 куб. см
Мощност 71-131 к. с.
Максимална скорост 164-203 км/ч
Ускорение до 100 км/ч 16.9-9.7 сек.
Volkswagen Golf (1J1)
Работен обем 1 390-3 189 куб. см
Мощност 68-240 к. с.
Максимална скорост 171-247 км/ч
Ускорение до 100 км/ч 15.5-6.6 сек.
Opel Astra (G)
Работен обем 1 199-2 198 куб. см
Мощност 68-200 к. с.
Максимална скорост 163-240 км/ч
Ускорение до 100 км/ч 17.5-7.5 сек.
Toyota Corolla (E11)
Работен обем 1 332-1 975 куб. см
Мощност 72-110 к. с.
Максимална скорост 165-195 км/ч
Ускорение до 100 км/ч 14.4-10.2 сек.

Брой 40 ( 372 ) година VIII 02.10.2004 – 08.10.2004

_________________
Mazda 323f 1.6 2003


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Темата е заключена, не можете да променяте мнения.  [ 1 мнение ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб