Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 18 Сеп 2018, 19:09

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА РАЗДЕЛА!
ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 5 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 14 Сеп 2007, 00:03 
Offline
фанатик
Аватар
1995 Fiat Coupe

Регистриран на: 10 Юни 2006, 17:11
Мнения: 1286
Намерих една доста интересна статия относно отпадането на "някакви такси" при покупката на автомобили било то стари или нови. предполагам че на доста хора от простолюдието не им е ясно какво точно е имало като такси и какво точно отпада... еми ето тази статия е описано всичко като за малки деца (като мене :oops: ). Мисля че е доста полезна статия така че ако има съгласни с мен нека стане важна тема(стига да няма някъде друга такава толкова поясняваща тема).



Оставайки едва по-малко от месец до пълноправното членство на страната ни в ЕС, все повече започва да се коментира една от най-чувствителните теми за българина, а именно покупката на нова (стара) кола. По кафенета, паркове и офиси се доказват преимуществата, които ще имаме за закупуване на нов автомобил от ЕС след 1 януари, когато няма да се начислява ДДС. Често хората не разбират какво точно ще се промени от Нова година в режима на внос или както вече ще се нарича по европейски- вътреобщностно придобиване.

Решихме, че е редно да опишем съществуващите до момента разпоредби за внос на МПС от ЕС и как членството ни в съюза ще се отрази на крайната цена, която гражданите ще плащат за новите си придобивки. Като пълноправни членове на ЕС, българите ще имат много по-голям избор от автомобили, без да се притесняват от досегашните баснословни налози (главно ДДС).

Едно е сигурно, новите данъчни и митнически разпоредби ще засегнат както новите така и употребявани автомобили, остава въпроса, кое е най-подходящо за клиента в днешните условия. Напълно възможно е да се увеличи броя на внесените автомобили през следващата 2007 г., като според агенция Митници за миналата година са внесени общо 171 хил. автомобила, от които 29 хил. нови коли.

Според направените изчисления на база цена, мощност на двигател и възраст на автомобила, най-сериозна разлика ще има при стойността на старите автомобили. Интересът на българския потребител традиционно е привлечен именно от употребяваните возила, заради по-достъпната им цена.

От следващата 2007 г. няма да заплащаме ДДС върху автомобилите внесени от страна членка на ЕС, като единствените налози ще са продуктова такса и печално известната такса на министър Чакъров -екологична такса. Продуктовата такса ще е 100 лв. на всеки автомобил, докато еко-таксата ще е регламентирана според Евро-стандарта на, който отговаря автомобилът. За внесените коли и произведени преди 1992 г., които нямат Евро-стандарт, таксата ще е 250 лв. За Евро-1 (производство 1992-1995 г.) таксата ще е 200 лв., за Евро-2 (производство 1996-1999 г.) таксата ще е 180 лв., за Евро-3 (производство 2000-2004 г.) таксата ще е 140 лв., а за най-новите автомобили производство след 2005 г. и стандарт Евро-4 таксата ще е 100 лв.

За много хора неразбираема до момента беше процедурата за начисляване на ДДС върху новия внос на автомобили. Данък добавена стойност не се изчисляваше спрямо стойността на автомобила (заради възможните данъчни измами), а на база мощност на двигателя. Това ставаше като се взимаше броя на конските сили на превозното средство и те се умножаваха по „магическото число" 180 лв., като така се получава митническата стойност на автомобила. Тази стойност се намалява според възрастта на автомобила, като през първата година от датата на регистрация тя не се понижава. На втората година се отнемат 20% от нея, а през оставащите години се понижава с по 10%, но общите намаление не може да превишават повече от 50% от митническата оценка. Именно след 1 януари 2007 г. няма да се налага да правим тази сметка, тъй като няма да се налага да плащаме ДДС.

За да не изглежда прекалено объркано ще направим сравнение на внос на автомобил „втора ръка" преди 1 януари 2007 г. и сумите, които ще трябва да плащаме след 1 януари 2007 г.

Ако вземем за пример автомобил Опел произведен през 1995 г. и с мощност 100 конски сили, с уговорката, че няма да включваме транспортните разходи, то в момента ще трябва да платим за него:

Преди 1 януари 2007 г.

1. Покупна стойност в страна от ЕС - 3000 лв.
2. ДДС -1800 лв.
3. Продуктова такса -80 лв.

Общо: 4880 лв.

След 1 януари 2007 г.

1. Покупна стойност в страна от ЕС - 3000 лв.
2. Продуктова такса - 100 лв.
3. Екологична такса - 200 лв.

Общо: 3300 лв.

Както е видно от горепосочения пример, разликата при автомобил на 12 години след 1 януари 2007 г. е сериозна. Сумата, която ще спестим, според примера, е в рамките на 1580 лв. Естествено и към двете цени трябва да прибавим транспортни разходи и такива по регистрация, но те се запазват при всички положения.

Митата върху старите коли внасяни от страни извън ЕС ще паднат от 11.5% на 10%, така митническия налог се изравнява с този на нови автомобили внесени от същите страни. Както и сега, след 1 януари 2007 г. няма да има мита върху новите и автомобилите „втора ръка" внасяни от страни членки на Съюза.

С падането на задължението за плащане на ДДС върху внесените автомобили, се обезсмисля и така наречените „инвалидни права" за внос, с които малко или много се злоупотребяваше през последните години. През 2005 г. например, 28 хил. автомобила са внесени на името на инвалид, което прави 17% от редовния внос. Хората с увреждания, които подлежаха до момента на опрощаване на ДДС, след 1 януари ще бъдат освободени от екологична такса, както и няма да заплащат потребителска такса, годишен данък на автомобила и годишна винетка.

С написаното до тук изложихме как ще се повлияят цените на употребяваните стари автомобили, но не казахме какво ще се случи с по-новите коли, които са голям процент от внасяните всяка година в България.

До момента често използвана вратичка в закона за внос на нови автомобили беше, регистрирането им като стари, за което беше нужно те да са с първа регистрация поне преди 6 месеца от датата на вноса или над 6,000 км. При това положение, ДДС се начисляваше според мощността им, а не на база пазарна цена. Тази схема беше приложима за внос на почти нови коли, които са с висока стойност, но с малка мощност.

За пример може да дадем автомобил на 6 месеца след първата му регистрация (нов за европейските и български стандарти), с мощност 80 коня и закупен за 30 000 лв. Ако този автомобил се продаде като нов, ДДС ще се начисли директно върху 30 000 лв. и ще бъде в размер на 6,000 лв. Ако обаче както е в случая бива внесен на шестия месеца след първата си регистрация, то ДДС трябваше да бъде начислено на база мощност, или точно 2,880 лв. Във втория случай, вносителят си спестява сумата от 3,120 лв. и то само за период от 6 месеца.

След Нова година и тази схема ще спре да работи, а възползващите се от нея ще се пренасочат или към чисто нови автомобили или към същите „почти нови", но на малко по-висока цена заради печалбите на автокъщите (до момента включвани в „спестяването" на ДДС).

Според изложените факти и сметки в този коментар можем да заключим, че след 1 януари цените на внесените автомобили със сигурност ще се променят, за едни те ще паднат доста, за други ще се покачат леко. Въпросът обаче дали ще видим бум на вноса на коли над 10-годишна възраст, както стана в част от страните от първата вълна на разширяване, остава открит.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 03 Фев 2012, 17:46 
Offline
любител

Регистриран на: 10 Мар 2011, 16:37
Мнения: 25
Май вече единствената далавера остана еко таксата, която е по-ниска ...

_________________
[url=http://www.aktivia.bg/static.php?content_id=21&news_id=21]Диета за Вас [/url] [url=http://www.aktivia.bg/static.php?content_id=21&news_id=22] Калории[/url]


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 26 Мар 2012, 13:58 
Offline
любител

Регистриран на: 26 Мар 2012, 13:50
Мнения: 2
Местоположение: София
Евалата, най-накрая ми се проясни това жонглиране с таксите. И май вярно само екото остана.

_________________
танци


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 26 Мар 2012, 20:23 
Offline
фанатик
Аватар
2006 Mazda 5

Регистриран на: 14 Фев 2008, 20:44
Мнения: 7966
Добър ден..... :D

_________________
Мазда 323 f 1.6 1991
Мазда 323 f 1.5 1995
Мазда Примаси 1.8 2001
Мазда 5 2.0 2006


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 06 Ное 2014, 20:16 
Offline
любител

Регистриран на: 02 Ное 2014, 18:47
Мнения: 19
Местоположение: Някъде между градовете
Браво за подробната информация :)


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 5 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб