Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 18 Юли 2018, 14:23

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА РАЗДЕЛА!
ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Темата е заключена, не можете да променяте мнения.  [ 4 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 08 Авг 2005, 20:22 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 17 Май 2005, 22:21
Мнения: 197
Местоположение: софия
Изображение
На фундаменталния въпрос какви качества трябва да притежава автомобилът трудно може да се даде еднозначен отговор. За едни формата на каросерията е всичко, други държат на качеството на изработка, трети искат колата им да харчи колкото се може по-малко бензин, за някои ускорението и максималната скорост е всикчко. Естествено, автомобил който да обедини всички тези качества няма. И едва ли скоро ще бъде конструиран.
Mazda 323 е от породата на така наречените “сиви мишки” - не блести с футуристични дизайнерски решения, но за сметка на това върви дълги години и стотици хиляди километри без да създава грижи на собственика си - първи, втори или трети. Това е типичен пример за добрия избор на хората, нямащи много възможности, каращи главно употребявани возила. Цифрите съ­що доказват то­ва твър­дение - японският автомобил от компактния клас е продаван над десет милиона пъти по целия свят. Дори такива фирми-гиганти, като Ford в Австралия и Mercury в Съединените щати правят японския Голф под лиценз и разбира се с друго име. В такава авто-страна като Германия от 1977 година, когато започва производството на първата Mazda 323 със задно предавнае, има повече от 650 000 продажби.
Тайната на успеха на произведената от никому неизвестната в Европа през седемдесетте години японска фирма Тойо Когио трябва да се търси най-вече в изключителната є издържливост. Също и на безбройните модели - почти през всеки четири години японците предлагат нов автомобил на своите почитатели, както и най-различни варианти - лимузина, хечбек, комби, купе. Разнообразието от двигатели - мощност от 55 до 150 к. с., предно предаване, че и дори перманентно задвижване на четирите колела. Едно обединява всички: този автомобил сякаш е създаден да навърта колкото се може повече километри през живота си, без или със съвсем дребни дефекти.
За моделите, произведени след 1987 година корозията вече не е тема за разговор и скъпи ремонти. Каросерията е много добре консервирана и единствено при използваните в градски условия автомобили кафявата отрова бързо унищожава задното ауспухно гърне. Ако на пода на купето, полуоските и фалцовете на вратите при по-стара кола видите жълтия цвят, това не е страшно - след основно измиване на пароструйка всичко блести като ново. Не е такъв случаят с амалгамата на фаровете - и те, и предните мигачи могат да пропускат влага или дори вода. Тогата никелираната повърхност бързо потъмнява и единственото решение е закупуването на нов детайл. А както при всички японски фабрикати цените и на Mazda за съответните резервни части са доста високи. Добре че моделът 323 не се нуждае много от тях.
Една от болестите на тази японка е спирачната система. Въжетата на ръчната спирачка корозират и блокират, същото важи и за предните цилиндърчета на дисковите спирачки. След пробег от стотина хиляди километра подлежат на замяна или ако не са много износени - шлайфане дисковете на предните спирачки.
Един малко странен дефект спохожда често по-старите модели на Mazda. Къса се най-горната витка на спираловидните пружини, но това по всяка вероятност се дължи на “умора” на материала. Както и при други автомобили с предно предаване и тук маншоните на полуоските не са вечни и трябва внимателно да следите състоянието им. В крайна сметка нов маншон струва двайсетина германски марки, а дефектирало заради замърсяване каре - около двеста. Ако забележите по и около двигателя следи от двигателно масло най-вероятно ще трябва да подмените уплътненията на капака на клапаните и дихтунгите на бензиновата помпа и делкото. Ако пък намерите масло във въздушния филтър не се страхувайте, най-вероятно е изпаднал някъде малкия възвратен клапан, който нормално спира пътя му.
Според някои собственици на Mazda 323 динамото не е от най-издържливите детайли. Също както и акумулаторната батерия на колите, движещи се често в града с постоянно включени фарове и други консуматори. След първите 100 000 километра пробег трябва да очаквате и покупка на нова водна помпа. Внимание, ако не усетите този дефект навреме, може да прегори гарнитурата на цилиндровата глава и да стане много лошо и най-вече скъпо. Същият дефект се получава ако радиаторът пропуска охладителна течност (при модели преди 1987г.).
Който и двигател да се “падне” на вашата употребявана Mazda 323, ще ви върши добра работа. Дори и вариантът с 60 к. с. и 1 300 кубически сантиметра работен обем или 75 к. с. с 1500 кубика дърпат достатъчно добре. Само дето са малко шумнички, но затова пък здрави. По-новите модели са вече с 84 к. с. или 88 к. с. и обем 1 600 куб. см и дават чувството, че карате спортно возило. Един съвет, колкото и да предпочитате дизела, не посягайте към Mazda 323 с дизелово сърце. Двигателят е с мощност едва 55 к. с. (1 700 куб. см) и в сравнение с конкуренцията нито дърпа добре, нито е много икономичен, нито безшумен. В този случай компромисът да караш дизелов автомобил е прекалено голям.
Mazda 323 е здрав и практичен автомобил, особено за българските условия. Това, че вози малко по-твърдо от конкурентните си модели, за нашите пътища може дори да се отчете като плюс. Цените на употребяваните автомобили, произведени до 1990 година също са доста изгодни. Само да не бяха скъпите резервни части..


Последна промяна mixoni на 11 Авг 2005, 12:42, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 08 Авг 2005, 20:27 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 17 Май 2005, 22:21
Мнения: 197
Местоположение: софия
:D


Последна промяна mixoni на 15 Ное 2005, 23:10, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 27 Сеп 2006, 12:54 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 24 Сеп 2006, 16:41
Мнения: 28
Незнам защо имаш такова погрешно впечатление за дизеловата MAZDA 323 17D 55HP но се движи учудващо бързо за тези кони а за икономичност няма коментар не повече от 4-4,5 извънградско а при нормали граци условия не повече от 5-5,5. Информацията ти е напълно погреща


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 22 Мар 2007, 23:54 
Offline
любител

Регистриран на: 20 Мар 2007, 16:29
Мнения: 1
подкрепям,тази кола харчи феноменално малко,извънградско дори да се кара на 4000 об. постоянно слиза със сигурност под 5,градско никога над 6,и добре се движи за 55 коня и 1.19 кг ,е,малко е шумничка...но има огромен въртящ момент...колко коли с 55коня могат да изкатерят наклона на драган цанков /към кулата/ на 5та с 50кмч и 5 човека ?

_________________
Bombers launched with no recall,
Minute warning of the missile fall,
Take a look at your last sky...
Guessing you won't have the time to cry


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Темата е заключена, не можете да променяте мнения.  [ 4 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб