Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 18 Юли 2018, 14:37

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА РАЗДЕЛА!
ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Темата е заключена, не можете да променяте мнения.  [ 1 мнение ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 09 Авг 2005, 13:30 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 17 Май 2005, 22:21
Мнения: 197
Местоположение: софия
Mazda 626
Изображение

Често подценяван и пренебрегван заради безинтересната си външност, средният клас на Mazda от края на 80-те онагледява най-пълно поговорката за посрещането по дрехите. От 1978 г., когато компанията от Хирошима за пръв път използва цифрите 626 наместо оперетното название Ca­pella, моделът претърпява значително развитие - задното предаване е изоставено още през 1982-ра, качеството на изработка се покачва неимоверно, а с него нарастват и продажбите по цял свят. Достойнствата на автомобила са оценени високо от Северна Америка до Африка и Австралия, където са продава под името Ford Tel­star. Без да претендира за оригиналност или революционна техника, 626 печели клиенти главно сред онези, за които надеждността и безпроблемната експлоатация стоят над всичко. Затова не е учудващо, че Mazda-та се радва на широка популярност на взискателни пазари ка­то този в Германия и Бенелюкс.
Моделът се среща често и у нас, където дори автомобилите от второто поколение с фабрично обозначение GE (1982-1987) изглежда нямат никакво намерение да се предават скоро.
Не ще и дума обаче, че значително по-актуална за пазара на употребявани возила е третата генерация на 626 със заводски индекс GD (1987-1992). Макар и вече на възраст, този автомобил все още впечатлява с отличното качество на каросерията, невероятно здравите си двигатели и не на последно място добрите цени в сравнение с останалата японска продукция.
С GD Mazda окончателно елиминира един от най-неприятните недостатъци на предишните си модели - ръждата. Бъдещият собственик може да разчита на много надеждна антокорозионна защита. Лаковото покритие често няма блясък, но това съвсем не значи, че целостта му е застрашена по някакъв начин. Сред най-често изтъкваните недостатъци на каросерията са слабите каучукови уплътнения на вратите и люка. Те се деформират, късат се и не само предизвикват силни аеродинамични шумове, а и пропускат вода в купето. В около 10 на сто от вариантите с пет врати влага прониква също от уплътненията на стоповете, а самият багажник се затваря трудно и неточно. Заради липса на достатъчна херметичност във фаровете на колите от 1987-88 г. възникват кондензи. Освен проблеми с рефлекторите, това може да доведе до окисляване на контактните клеми. Оправдани критики търпят всички ключалки по купето. Ключовете са тънки и чупливи, а патроните се износват лесно.
Нивото на оборудване зависи много от модификацията. Любителите на глезотии в салона трябва да се ориентират към версиите GLX и GT, в които задължително ще има централно заключване, електрически стъкла, велурена тапицерия, хидравлика на волана и т.н. Качеството на сглобката и използваните материали е много високо. Шумоизолацията също е отлична, което често създава лъжлива представа за реалната скорост на движение. Проблемите в салона са дребни - редки откази на лостовете за регулиране на седалките, тънък и прекалено голям волан според преценката на някои водачи, шумни детайли по вентилационната система. Собственици на дизелови модификации пък се оплакват от вибриращи педали и скоростен лост. Като цяло обаче интериорът радва с качеството и ергономията си дори след немалък пробег, въпреки че не е чудо на дизайна и аристократичния лукс.
Окачването на Mazda 626 GD е по-твърдо отколкото при предишния модел. Това гарантира по-добра управляемост и по-ниска амортизация на ходовата част. Единственото му доказано слабо място са задните амортисьори, които се износват прекалено бързо. Не би било зле потенциалниите купувачи да калкулират цената им в тази на избрания автомобил.
Спирачната система също не предизвиква особени грижи. В отделни случаи е възможна появата на биене в предните дискове след пробег от 70 000 км, а понякога и нарушена херметичност на главния спирачен цилиндър.
Изображение
Въпреки репутацията си на автомобил с конвеционална конструкция, Mazda 626 има с какво да изненада и почитателите на революционните технологии. Фирмата от Хирошима внедрява първата в света електронно-хидравлична система за управление на четирите колела. Хитроумното решение оптимизира пътното поведение на автомобила и улеснява значително маневрирането в градски условия. Екземплярите с 4WS (Four Whe­el Steering) обаче се срещат изключинелно рядко в Европа и задължително трябва да се избягват. Конструкцията им е непозната дори във фирмените сервизи, а заради един дребен датчик с кошмарна слава може да се наложат ремонти на стойност над $2 000.
Двигателите безспорно са сред най-силните страни на Mazda 626. Здравината им е почти легендарна, а процентът на повредите е пренебрежимо нисък. GD наследява най-слабия 1.6-литров мотор със 75 к.с. от предшественика си, а 1.8-, 2.0- и 2.2-литровите агрегати с 12- и 16-клапанови глави са от ново за онези години поколение. Купувачите, които държат най-вече на икономичността, могат да избират и от два варианта на двулитровия дизел - атмосферен и турбокомпресорен. Динамичните им характеристики обаче ще задоволят само най-флегматичните шофьори. За сметка на това проблемите с дизеловите мотори в предишното поколение GE (най-вече пукнатините в блока) могат да бъдат забравени завинаги.
С оптимални за габаритите на купето характеристики разполага най-големият двигател с мощност 115 к.с. Двулитровият 16-клапанов агрегат със 140 коня предлага удоволствия по-скоро за любителите на спортния стил на шофиране. Независимо от работния обем и мощността обаче, всички мотори се славят с абсолютно безпроблемната си експлоатация и изключителния ресурс. Характерен дефект на карбураторните версии са само течовете на масло от датчика за налягането му. Инжекционите пък понякога изненадват с прокапване от дюзите. С течение на времето възниква тенденция към покачване на разхода на гориво. С подходящите реглажи апетитът на 626 се връща в нормалните си граници. Същото важи и за неустойчивата работа на празен ход при загрял двигател.
Подобно на силовата част, трансмисията се отличава със завидна надеждност и безпроблемна работа. Само в отделни случаи се наблюдава повишено износване на съединителя и затруднено включване на задна предавка. Автоматът пък може да започне да придърпва рязко при смяна на предавките. Дефектът засяга коли, произведени между септември 1987 и август 1988 г., дължи се на прегрялото масло и изчезва след смяната му.
Напълно в традициите на японската автомобилна школа неизправностите по електрическата система на 626 са доста редки. Най-често отказва да работи скоростомерът или редукторът му. Заради твърде чувствителен датчик на петата врата пък централното заключване може да започне да прави магарии. В общи линии обаче инсталацията и измислена и направена по най-добрите японски стандарти.
Краткият списък с минусите на Mazda 626 GD трябва да се допълни от корозията по изпускателната система. Ръждата засяга опорните точки на ауспуха и се причинява от нарушен защитен слой.
Противно на скучния си имидж, освен с изключителна надеждност и приемливи цени, 626 може да изкуши и по-бойко настроените водачи. Coupe-версията, позната също като Ford Pro­be, а по-късно и като Mazda MX-6, съвсем не е за пренебрегване от хората с желание за по-активен начин на живот. За останалите балансът между плюсовете и минусите на модела трябва да е достатъчна причина за избор.


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Темата е заключена, не можете да променяте мнения.  [ 1 мнение ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб