Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 17 Юли 2018, 03:55

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА РАЗДЕЛА!
ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Темата е заключена, не можете да променяте мнения.  [ 2 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 09 Авг 2005, 13:50 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 17 Май 2005, 22:21
Мнения: 197
Местоположение: софия
Mazda MX-5 ­удоволствие без граници

Успехът на тази кола изненада дори производителите. Когато преди десет години японците представиха на Чикагския автомобилен салон типичния открит, двуместен роудстър, силно напомнящ на английския оригинал от петдесетте години, фурорът бе неописуем. Работниците във фабриките на Mazda трябваше да работят и през нощта, и през събота и неделя, за да бъде задоволено голямото търсене. Именно с този модел започна ренесанса на този култов за времето си автомобил. Доста години след това се появиха FIAT Barchetta, BMW Z3 и Mercedes SLK - тeхните маркетингови стратези явно бяха проспали началото, а печалбите продължаваха да бъдат внушителни и примамливи. Явно поколението, което е карало навремето Austin Healey Sprite или Triumph Spitfire, имаше нужда от нова любима играчка, защото мощните двигатели, комбинирани с предаване на задните колела и прецизно включващи скоростни кутии, гарантираха наистина пълното удоволствие.
Изображение
В началото на Mazda MX-5, в Америка автомобилът е известен като Мazda Miata, се монтираше само един двигател с ходов обем от 1 600 куб. см и мощност 115 к. с., познат от Мazda 323. Tой е малко шумен при високите обороти, но върти отлично в целия диапазон на възможностите си, като разходът на гориво-около 8 литра на сто километра пробег е скромен за кола от този клас. Четири години по-късно бе представен 16-клапановия двигател с ходов обем 1 900 куб. см с внушителната мощност от 131 к. с. Въпреки, че харчи с два литра повече бензин, той прави от откритата японка истински спортен автомобил. От пролетта на 1995 се предлага модерния двигател с обем 1 600 куб. см и наглед скромните 90 к. с., който обаче е изключително еластичен и по нищо не отстъпва на малката базова модификация, въпреки че е с цели 25 к. с. по-слаб. И трите мотора са изключително механично здрави и не създават главоболия, особено след 1992 година. До тогава в една малка серия от около 5 000 автомобила, продавани предимно в Съединените щати са монтирани малко по-големи сегменти, като в някои случаи буталата могат да “задерат”. Още повече, че в тази модификация, поради спецификата на климата, не е монтиран иначе серийният охладителен радиатор на двигателното масло. И тук, като при всички останали автомобили с гумен ангренажен ремък, трябва стриктно да се следи за състоянието и обтегнатостта, а на всеки 100 000 километра следва задължителната подмяна. В противен случай, последствията могат да бъдат съкрушителни за бюджета на собственика. Опитните механици от фирмените сервизи на Mazda съветват при този пробег задължително да се подмени водната помпа. Тя е монтирана на доста трудно достижимо място, пропусналата охладителна течност не се забелязва лесно, а води най-често до прегаряне на гарнитурата на цилиндровата глава. Автомобили, произвеждани 1990-1991 година често са страдали именно от този дефект, който се познава най-лесно по белия пушек излизащ от ауспухната тръба. Малко странен дефект спохожда пък автомобилите слезли от конвейера през 1992 год.-отказва да работи бензиновата помпа. Според специалистите, това главно се дължи на небрежно отношение към бензиновия филтър, монтиран на доста неудобно място и не сменян редовно. Ако двигателят започне да прекъсва, а колата е на повече от три години, със сигурност трябва да подмените кабелите на запалителните свещи. Те лежат много близо до блока на двигателя, нагряват се прекомерно, стават твърди и чупливи и почват да прекъсват. Тъй като повечето отkрити, спортни коли се използват предимно през топлите сезони и стоят в гаражите през дългите зимни дни, често кородират задните спирачни дискове. Също се приема за съвсем “нормално” бързото износване на амбриажния диск-роудстерът естествено не се кара като семейна лимузина. При покупка на употребявана Mazda MX-5 както при всеки автомобил с платнен гюрук е особено важно да проверите състоянието му. Най-добре това става на обикновена автомивка с много вода-ако вътрешността на купето остане суха, всичко е наред. Механизмът на подвижния покрив е здрав и не създава неприятности, единствено задното, пластмасово стъкло се драска лесно и не издържа повече от три сезона.
Mazda MX-5 е типичен култов автомобил и в България едва ли ще събере голям кръг от почитатели. Въпреки, че това е може би най-евтиния начин да карате икономичен, но расов, открит, двуместен спортен автомобил, който по-качества е доста по-добър и здрав от английските си предшественици. Покупката също няма да е лесна задача, защото въпреки стабилните цени, които най-често надвишават котировките на Шваке, според европейските търговци Мазда МХ-5 на втора ръка върви като топъл велиkденски козунак. Eдинственият шанс за любителите е появата на новата модификация през пролетта на 1998 година-с нормални фарове и двигатели с мощност 110 или 140 коня, която ще разнообрази пазара.

АВТОМОБИЛЪТ НА СТАРО
Mazda MX-5 е един от роудстърите с най-ниска и стабилна цена на пазара

За сто години автомобилна история са създадени няколко типа возила, които не са загубили актуалността си до ден-днешен, макар популярността им да е отбелязвала върхове и сривове. Такива са и роудстърите, чийто облик се оформя през 20-те и 30-те години на столетието, но се свързва най-вече със следвоенните британски образци. Модата на откритите двуместни автомобили отбелязва своя пик именно по това време, когато са създадени най-много от смятаните за класика возила от този тип. Те установяват простите, но задължителни канони на жанра, с които се съобразяват и съвременните производители.
Подобно на повечето нетипични и колоритни автомобили, роудстърите имат извънредно стеснена група от потенциални купувачи. Техният брой е правопропорционален на функциите, които може да изпълнява една строго спортна кола. Търсенето на подобни возила е в пряка зависимост и от благосъстоявието на пазара, защото онези, които ги търсят, по правило са хора с доход над средния. Обикновено роудстърът е втора или трета кола в гаража на по-заможните. Това е свързано както с невъзможността да бъде каран по всяко време на годината, така и с абсолютната му непригодност за каквото и да било, освен удоволствие от шофирането.
Тез фактори почти обезсмислят присъствието на автомобили от класа на Mazda MX-5 на българските пазари на употребявани коли. В допълнителна тежест е и фактът, че по силата на традициите роудстърите почти винаги се окичват със званието “класика”, независимо от епохата, на която принадлежат. Това рефлектира извънредно неприятно върху възможността да се сдобиете с употребявяно возило на човешки цени. Стойността на откритите двуместни красавици често спада по ирационални и значително по-различни от нормалното скали, особено когато става дума за марки с утвърдени традиции в областта.
Квалификацията “класика” е прахосмукачка за портфейлите на истинските любители на спортното шофиране под открито небе. В това отношение онези, които са склонни да се примирят с далекоизточния произход на набелязяния за закупуване модел, са по-скоро облагодетелствани. Досега в историята на автомобилостроенето от Страната на изгряващото слънце има само една-единствена призната от всички класическа кола - Datsun Z240, и макар наскоро да бе направен официален опит към компанията да се присъедини и Mazda MX-5, цените на последната не отразяват сериозен успех в начинанието. Това пък е добре дошло за автомобилистите с афинитет към роудстъра, които могат да получат прекрасно спортно возило на четири години за не повече от 24-25 000 DM - една от най-ниските суми в класа.
MX-5 е един от най-дълго произвежданите модели от категорията през последното десетилетие. Повечето марки произвеждат роудстъри или по година-две, или от прекалено скоро, и сравняването є с другите по степен на обезценяване спрямо стойността на ново се затруднява. Кривата на спадане на цените на японския роудстър се движи под средното за класа равнище през втората и третата година от момента на продажбата. След това се стабилизира и екземпляр на 4 години в отлично състояние запазва повече от 3% повече от конкуренцията. Трябва, разбира се, да се отбележи, че от нея отсъстват три от най-добрите модела - Mercedes-Benz SLK, BMW Z3 и MGF, които са прекалено нови за сравняване.
Mazda MX-5 е лидер с 42,61%. Следват двамата представители на традиционно силната в областта италианска школа Barchetta на FIAT и Spider на Alfa Romeo - силен наследник на легендата със същото име от 60-те. На 4-то и 5-то място са други двама японци - Honda CRX и Toyota MR 2, за чиято принадлежност към класа на роудстърите би могло да се поспори. Те наистина напомнят по-скоро Targa, но незначителната разлика може да се отдаде на индивидуалния поглед на производителите към автомобили от този тип.
Анализът на цените на употребявани роудстъри показва, че най-изгодният момент за закупуване на Mazda MX-5 е между третата и четвъртата година от излизането й от магазина. Тогава цените са ниски, след което се стабилизират по отношение на конкуренцията и японската кола става най-бавно обезценяващата се в класа. Без, разбира се, да се отчитат резултатите на най-расовите спортини кабриолети, като феноменалното постижение на Mercedes-Benz SLK. Той губи едва 9,26 на сто от стойността си след три години по пътищата, но пък струва почти 50 000 DM. В този смисъл Mazda MX-5 е идеалният баланс между цени и възможности, макар че 25 000 DM за роудстър едва ли звучат по-успокояващо за обикновените български автомобилисти. Какво да се прави - истинските удоволствия никога не са били евтини.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 14 Юли 2010, 21:17 
Offline
модератор

Регистриран на: 15 Фев 2007, 22:01
Мнения: 1870
Местоположение: Sofia
Автомобилът на старо: Mazda MX-5
Вестник "Авто Пазар", 14 Юли, 2010

Не би било пресилено да се твърди, че Mazda MX-5 е феномен в съвременното автомобилостроене. Японският бестселър се превърна в класика още с появата си през 1989 г. и успя да възроди погребания според мнозина жанр на леките спортни роудстъри. Небивалият търговски успех на модела накара доста други производители да преосмислят производствените си програми, в резултат на което днес в този сегмент има изострена конкуренция. MX-5 обаче си остава най-добре продаваният представител на категорията с над милион произведени екземпляра, които му отреждат място дори в Книгата на рекордите "Гинес".
Рецептата за този нечуван успех се състои не само от приемливата цена, а и от пословичната надеждност на японската техника. Макар роудстърите да се смятат за непрактични по дефиниция, малката спортна Mazda спокойно може да се ползва като автомобил за всеки ден. За разлика от повечето съперници в този клас MX-5 не се нуждае от скъпа поддръжка, а изчистеният дизайн се харесва на всички.
През 1998 г. японците пуснаха второ издание на модела, което трябваше да изглади и малкото недостатъци на първото поколение. MX-5 се раздели с прибиращите се фарове, заради които имаше ниски оценки за безопасност за пешеходци на основния си пазар в Щатите. Без да променят по същество изпитаната конструкция с надлъжно разположен двигател и задно задвижване, инженерите на Mazda бяха поработили над шасито, усилвайки устойчивостта му на усукване. В историята остана и един от най-критикуваните детайли от автомобила - пластмасовият прозорец на гюрука, който помътняваше и времето и свеждаше видимостта назад до нула. Подобрен бе коефициентът на въздушно съпротивление (0.36), а качеството на изработката се повиши още повече.
Днес запазените представители на втората генерация на MX-5 се смятат за една от най-изгодните инвестиции на вторичния пазар. Моделът се обезценява изключително слабо, а надеждността му го прави повече от препоръчителна покупка. Както всеки друг употребяван автомобил обаче, и японският роудстър си има проблемни страни, на които си струва да се обърне внимание при оглед. На първо място сред тях трябва да се споменат недостатъците на
каросерията
Защитата против корозия не е образцова и купувачът би си направил добра услуга ако отдели достатъчно време за проверка на задните калници и страничните панели. Немалко екземпляри имат стаж като играчки за млади дами, което не се отразява особено благотворно на състоянието на купето. Особена предпазливост, разбира се, изисква мекият сгъваем покрив. Както при всеки друг открит автомобил, гюрукът се нуждае от педантична проверка, каквато най-лесно осигуряват автоматичните автомивки. Оригинален нов покрив струва над 1 100 евро, въпреки че смяната излиза доста по-евтино, ако се ползват услугите на специалист-тапицер.
Макар да създава визуално впечатление за прекомерна компактност, MX-5 всъщност предлага напълно достатъчно място дори за водач и пътник с висок ръст. Комфортът в
салона
е на ниво, а изработката и използваните материали са качествени. Ергономията също не търпи критики. Бордовото оборудване работи безотказно, което не изненадва особено предвид произхода на модела. Сериозен недостатък се явява само скромният багажник, въпреки че при дебюта на второто поколение преди 12 години някои специализирани издания не без задоволство отбелязаха способността му да поема две чанти със стикове за голф вместо една при предишното поколение.
Пренебрежителното отношение на голяма част от почитателите на спортни автомобили към MX-5 се дължи на скромните
двигатели
с които се оборудва роудстърът. При разработката на второто издание японските конструктори взеха под внимание тези критики и оборудваха модела с малко по-мощни мотори. Вместо предишните 90 к.с. базовият 1.6-литров агрегат вече развиваше 110, а по-големият с обем 1 840 кубика - 139, 140 или 146 коня в зависимост от годината на производство и модификацията. Тези цифри все така предизвикват усмивки сред любителите на расови бегачки, но всъщност осигуряват на откритата Mazda с тегло около тон съвсем прилична динамика с ускорение под 10 секунди. Изключение правят само версиите с автоматична скоростна кутия, които са осезаемо по-бавни. Двата мотора с фабрични индекси B6 и BP са извънредно здрави и според немалко потърпевши издържат дори скъсване на ангренажен ремък, стига в същия момент да работят в режим под 4 000 об/мин. Добре е все пак експерименти да не се правят, а при оглед да се протърсят следи от прегряване вследствие загуба на охлаждаща течност или повреден датчик на радиатора. Като цяло обаче двигателите се смятат за "безсмъртни".
С малки изключения същото важи и за
скоростните кутии
При серия от коли от моделната 2003 г. са отбелязани силни вибрации на съединителя. Дефектът изглежда се дължи на временна промяна в технологията на монтаж на трансмисията и в повечето случаи е отстраняван в рамките на гаранцията. При някои коли с шестстепенна кутия пък се износва механизмът за превключване на предавките.
MX-5 винаги е получавала изключително високи оценки за управляемостта си. Безупречното пътно поведение на малкия японски роудстър се дължи на сполучливите настройки на изцяло независимото
окачване
с двойни носачи на всяко колело и приблизително равното разпределение на масата между предния и задния мост.
Още повече похвали обаче заслужава здравината на ходовата част, чиито компоненти издържат огромен пробег, преди да се наложи смяна.
Гигантските за такъв тип автомобил продажби на откритата Mazda имат съвсем рационално обяснение. Малко спортни модели са измислени и изработени толкова добре, че да бъдат препоръчани с чиста съвест дори като алтернатива на далеч по-практични в ежедневието коли.
ИСТОРИЯ
Mazda MX-5 (NB)
Април 1998 Стартират продажбите на второто поколение Mazda MX-5. Автомобилът се предлага с 1.6- и 1.8-литрови бензинови двигатели с мощност 110 и 139 к.с. съответно. Серийното оборудване включва ABS и два еърбега.

Декември 2000
Моделът е подложен на модернизация. Мощността на големия мотор е увеличена на 146 коня.
Април 2005 Mazda представя наследника с фабричен индекс NC1, но производството на втората генерация продължава до края на годината.








ЦЕНИ НА РЕЗЕРВНИ ЧАСТИ
Двигател (без оборудване) 3 050 EUR
Скоростна кутия (механична) 2 800 EUR
Динамо 500 EUR
Стартер 495 EUR
Водна помпа 300 EUR
Ауспух (без катализатор) 315 EUR
Спирачни дискове (2 бр. предни) 275 EUR
Накладки (предни дискови) 140 EUR
Фар (комплект) 355 EUR
Преден калник 500 EUR
Цените са за оригинални резервни части по справочника Eurotax Schwacke /без ДДС/ за модел Mazda MX-5 1.6i 16V /110 к. с./, произведен 1999 г.

_________________
Mazda 323f 1.6 2003


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Темата е заключена, не можете да променяте мнения.  [ 2 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб