Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 22 Яну 2018, 19:58

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 79 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 16 Окт 2009, 03:34 
Offline
Администратор
Аватар
1988 Mazda 626
Автор на темата

Регистриран на: 07 Окт 2004, 16:32
Мнения: 7782
Местоположение: Плевен/София
Това не е изобщо еквивалентна система като на Хонда, и е много по-сложна...дори тя е най-сложната съществувала и съществуваща към момента. Има дуал стейдж клапан за ниска и висока скорост, който променя ъгловата скорост на гумите. Много по учено от на Хонда-та и много по-неутрално като поведение. Задните гуми се отклоняват с максимален ъгъл 5градуса, при ниска скорост до 35км/ч отклонението е обратно на волана, а над тази скорост правопропорционално.
При 35км/ч ги заключва по команда към електро хидравличен клапан и пружина, която сработва също и при аварийни ситуации като: загуба на ел. сигнал или захранване, загуба на хидравлична течност, налягане. Всяка една от тези малфункции се изобразява чрез аварийна индикация на таблото, а самото управление отзад се осъществява от електрически стъпков мотор намиращ се в задния мост по сигнал от положение на волана - датчик на рейката. Реално отклонение на гумите - вал от предната рейка към задната.
Сигнала за скорост се взима един път от скоростната кутия и сравнен от едно или две колела от датчиците за ABS - ако имат различни показания - системата заключва моста в неутрално положение.
Хидравличната помпа за разлика от другите модели е двустепенна и е една за предната рейка и другата за задната. В зависимост от скоростта на движение се задава и отработва командата с различна ъглова скорост на отклонение на задните колела, тоест правопропорционално на скоростта на автомобила. Като резултат - на място за разлика от Хонда гумите не се изместват, което означава по дълъг живот на задната рейка и всички компоненти на задното окачване, за разлика отнова на Хонда 8)
Всеки карал Хонда с 4WS, знае особенностите на поведение при висока скорост и негативите от фактора неуверен човек зад волана. При Мазда няма такива проблеми, всичко се случва някак неусетно и в крайна сметка завоите се взимат "на шега", висока скорост - малки странични ускорения, комфорт и сигурност в завоя. :ok:

_________________
B.R.Team
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 16 Окт 2009, 08:21 
Offline
фанатик
1995 Mazda 323F

Регистриран на: 05 Фев 2006, 16:52
Мнения: 2874
Местоположение: П Л Е В Е Н
Амин :)

_________________
BMW 528I 195 p.s.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 30 Ное 2009, 18:00 
Offline
Администратор
Аватар
1988 Mazda 626
Автор на темата

Регистриран на: 07 Окт 2004, 16:32
Мнения: 7782
Местоположение: Плевен/София
Сагата с фланците мога да кажа, че вече приключи успешно!
Понеже навсякъде по стругари ни обявяваха, че фланците ще ги направят от Стомана 45 хич не ме радваше, затова дадох поръчка във фирма ЕТЕ Енчо Енчев ( www.etebg.com ). Техните са от дуралуминий и са много по-леки. За целта, обаче трябваше и нови болтове(шпилки) и там малко повече се разводниха нещата. Поръчах според техния каталог болтове(шпилки) за Мазда, ама когато дойдоха се оказа че накатката на оригиналните е ф13, а според техните е 14. Хайде връщах ги наобратно, направиха ми ги вече с подходящата накатка, като за по-сигурно изпратих и един оригинален да го ползват за модел. Направиха по точната дължина, ама имат явно и леко малоумни майстори. Новите като дойдоха, какво да видя резбата е от началото до средата,и след това са я освободили с по-малък диаметър. Изобщо не са помислили, че може би ще искам да си сложа някога джанти и без фланци, да ги завия до край...
Както и да е, писна ни вече от толкова пари по куриери за моя сметка и разправии, намерихме с брат ми една флашка и донарязахме резбата до края, за всеки случай когато се сложат някога железните джанти.
Иначе ето снимките на т.нар спейсъри :D

Изображение

Изображение

Изображение

Успешно вчера успяхме да ги сложим, а то не е толкова бърза работа...сваля се цялата задна главина с диска и се избива обрача на ABS-а.
Снимки нямам сега на завършено положение, защото снощи до тъмно я майсторихме, а днес нямах време. Но от сутринта около 200км преминаха изпитания и няма забележки :wink:

_________________
B.R.Team
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 30 Ное 2009, 18:28 
Offline
фанатик
1995 Mazda 323F

Регистриран на: 05 Фев 2006, 16:52
Мнения: 2874
Местоположение: П Л Е В Е Н
Айде Вили и снимкиии,да й видим стойката де

_________________
BMW 528I 195 p.s.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 30 Ное 2009, 20:50 
Offline
фанатик
Аватар
1996 Mazda 323F

Регистриран на: 29 Мар 2008, 20:15
Мнения: 1983
Местоположение: София
Недочетох темата и съчинявах досега едни въпроси :lol: (за зависимост скорост/завиване, поведение, поддръжка и т.н), че ми стана любопитно....и накрая видях,че всичко си обяснил супер! :) Със здраве да я караш!

vili написа:
Това не е изобщо еквивалентна система като на Хонда................... :ok:

_________________
323F BA 1.8 16V DOHC


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 01 Дек 2009, 16:23 
Offline
Администратор
Аватар
1988 Mazda 626
Автор на темата

Регистриран на: 07 Окт 2004, 16:32
Мнения: 7782
Местоположение: Плевен/София
Ето сравнение с оригиналните болтове и новите:

Изображение

Набиване на венеца:

Изображение

Готов е диска за монтаж:

Изображение

И монтиран вече:


Изображение

+ фланеца :

Изображение

И в завършено положение:

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

_________________
B.R.Team
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 15 Дек 2009, 19:33 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 28 Апр 2009, 19:54
Мнения: 370
Местоположение: София
Е колега бравос много добре е станала колицата :) виждам бая време сиси играл с тези фланци и болтове...позната история :D дори мисля ти ми подсказа за това откъде да си купя болтове(закоето благодаря)

п.п още едно въпросче тези с каква якост са че аз скъсах един и се опасявах случайно в евроболта да не са ми объркали якоста но като отидох за друг ми казаха че това са им няй якостните,дали тези са още по :)


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 15 Дек 2009, 20:15 
Offline
фанатик
Аватар
1996 Mazda 323F

Регистриран на: 22 Мар 2006, 10:54
Мнения: 2519
Вили супер е станала. Направо кукла. :thumbsup:
С болтовете голяма одисея си преживял. Тези новите, като гледам центровите отвори са правени на струг. За скрепежни изделия и особено пък в твоя случай болтовете не трябва да са изработвани чрез методите на рязане, а чрез пластична деформация. Предполагам няма нужда да обяснявам подробно защо. Дано не се случва, но при това положение е много вероятно да има скъсване...

_________________
Toyota Prius III, Suzuki Swift, Yamaha Aerox, Nissan Almera Tino...


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 19 Дек 2009, 21:16 
Offline
фанатик
Аватар
1994 Mazda MX-3

Регистриран на: 03 Сеп 2005, 19:28
Мнения: 1484
Местоположение: Оряхово
skype: ichi-lada
Vili дорника с който набивате главината много ме кефи :D .Добре сте се позанимавали с тея болтове :) .В Плевен няма ли маистори дето да ти свършат работа както искаш,а не както трябва.

_________________
http://www.setra.de


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 29 Мар 2010, 18:25 
Offline
Администратор
Аватар
1988 Mazda 626
Автор на темата

Регистриран на: 07 Окт 2004, 16:32
Мнения: 7782
Местоположение: Плевен/София
Започвам наново с ъп-ването :)
Събота се позанимахме с брат ми, посрязахме малко кабеляци, позапоихме и навързахме буксите. Купих и ПВЦ шлауха и другата седмица ще я бандажирам инсталацията и монтирам.
В Петък Тошко ме зарадва, и днес си я получих дългоочакваната ламбда сонда, много съм радостен точно такава каквато си я представях NTK с оригиналната букса (навсякъде ми се предлагаха универсални, ама друго си е OEM-ка).

Прикачени файлове:
OxygenSensor.JPG
OxygenSensor.JPG [ 83.53 KiB | Прегледано 4637 пъти ]

_________________
B.R.Team
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 12 Май 2010, 13:12 
Offline
Администратор
Аватар
1988 Mazda 626
Автор на темата

Регистриран на: 07 Окт 2004, 16:32
Мнения: 7782
Местоположение: Плевен/София
да добавя още малко :)

хванах брат ми докато беше с раб. облекло да смени ламбда сондата :D

Прикачени файлове:
01.JPG
01.JPG [ 366.8 KiB | Прегледано 4574 пъти ]
Прикачени файлове:
02.JPG
02.JPG [ 268.88 KiB | Прегледано 4574 пъти ]
Прикачени файлове:
03.JPG
03.JPG [ 430.54 KiB | Прегледано 4574 пъти ]
Прикачени файлове:
04.JPG
04.JPG [ 429.99 KiB | Прегледано 4574 пъти ]
Прикачени файлове:
05.JPG
05.JPG [ 316.2 KiB | Прегледано 4574 пъти ]

_________________
B.R.Team
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 12 Май 2010, 13:37 
Offline
модератор
Аватар
1987 Mazda 626

Регистриран на: 15 Окт 2008, 13:24
Мнения: 1676
Местоположение: София
мммммммммм последната снимка е лудница :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

_________________
MAZDA 626GD 2.0I 8V FE

https://www.carspending.com/bg/profiles/californieca


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 07 Юли 2010, 00:25 
Offline
любител
Аватар
1999 Mazda 626

Регистриран на: 31 Яну 2010, 11:27
Мнения: 85
Ето тук видях едно интересно клипче колко е полезно това задно завиване.
http://www.youtube.com/watch?v=bzInZ6r8ww8


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 07 Юли 2010, 00:53 
Offline
маниак
2000 Mazda 626

Регистриран на: 08 Ное 2006, 18:54
Мнения: 812
Местоположение: София
Това последното вече е съвем друга технология... Идеята е страхотна, но да видим колко надежно ще бъде, само :)

_________________
BMW E90 320i individual
get fit or die trying...


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 07 Юли 2010, 02:04 
Offline
фен
Аватар
1996 Mazda Xedos

Регистриран на: 03 Дек 2009, 19:51
Мнения: 213
Местоположение: гърция-пловдив
skype: mecan4o79
браво за труда и старанието,като възродена е.и с тез джанти грабва учото
само за 4ws,мисла че можеби като е малко по сложен от на прилюда,това не ти е в плюс.така или иначе принципа на действие и при двете марки е един и същ.
също се чуда кой ли го е въвел пръв-хонда или мазда

ето и хонделката http://www.youtube.com/watch?v=h8MB1m9S ... re=related =D>

_________________
кара хонда и мазда
Изображение
Изображение
Изображение

Човек по природа е враждебно настроен към труда и за нищо на света не би се трудил,ако не го принуждаваха нуждата или тоягата


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 07 Юли 2010, 08:35 
Offline
модератор
Аватар
1987 Mazda 626

Регистриран на: 15 Окт 2008, 13:24
Мнения: 1676
Местоположение: София
както vili вече спомена на маздата е сложничко от такава гледна точка че се има в предвит за сигурността като цяло на автомобила с така система вградена в него.При различи ситуаци тя така да се "адаптира" че да не става мизерия.
Мисля че и другия за мен не по маловажен момент е че системата на Мазда спрямо Хонда при равни други условия има по голям "ресурс" - както за натоварването на рейката на задния мост при смремо положение,така и за износването на гуми пак пти тази ситуация.
Или казано на кратко: на място реиката на Хондата е по натоварена от на Маздата,и от там вероятността да се повреди се увеличава,а и като си на място и като завартиш волана,не се ли износват гумите ;)

_________________
MAZDA 626GD 2.0I 8V FE

https://www.carspending.com/bg/profiles/californieca


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 30 Юни 2011, 17:19 
Offline
Администратор
Аватар
1988 Mazda 626
Автор на темата

Регистриран на: 07 Окт 2004, 16:32
Мнения: 7782
Местоположение: Плевен/София
Нека раздвижа темата с малко снимки :)

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

_________________
B.R.Team
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 30 Юни 2011, 18:52 
Offline
фен
Аватар
1993 Mazda 121

Регистриран на: 19 Сеп 2010, 18:08
Мнения: 131
Местоположение: гр. София
Евала vili чукче е колата :) Изчетох цялата тема и мога само да кажа, че се възхищавам на теб и на брат ти и на хората, които са ви помагали, за старанието и вложените усилия =D> Тоя модел е наистина уникален а и е страхотно, че тая кола е толкова поддържана и запазена :!: :!: Браво, браво :)

_________________
Mazda 121 1.3i 16V 1993г.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 30 Юни 2011, 22:45 
Offline
модератор
Аватар
1987 Mazda 626

Регистриран на: 15 Окт 2008, 13:24
Мнения: 1676
Местоположение: София
:respekt: :respekt: :respekt: :respekt: :respekt: :respekt: :respekt:

_________________
MAZDA 626GD 2.0I 8V FE

https://www.carspending.com/bg/profiles/californieca


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 30 Юни 2011, 23:22 
Offline
фен
Аватар
2011 Mazda 6

Регистриран на: 27 Апр 2011, 19:45
Мнения: 310
Местоположение: София
skype: todor_tchobanov
=D> изчетох темата и ви свалям шапка :ok:

_________________
Mazda MX-5, 2.0, 161 Hp, Revolution


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 01 Юли 2011, 03:12 
Offline
Администратор
Аватар
1988 Mazda 626
Автор на темата

Регистриран на: 07 Окт 2004, 16:32
Мнения: 7782
Местоположение: Плевен/София
Благодаря :lovemazda:
Има още изключително много неща да се правят докато придобие вида и състоянието, което желая но ще дойде и това време. 8)

_________________
B.R.Team
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 01 Юли 2011, 07:32 
Offline
модератор
Аватар
1987 Mazda 626

Регистриран на: 15 Окт 2008, 13:24
Мнения: 1676
Местоположение: София
Хубавите неща стават бавно :)
Всичко с времето си :mrgreen:

_________________
MAZDA 626GD 2.0I 8V FE

https://www.carspending.com/bg/profiles/californieca


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 01 Юли 2011, 09:15 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 31 Мар 2011, 18:27
Мнения: 84
Местоположение: София
skype: borovkata
=D> =D> Колата става идеална :shock: БРАВО но дай да види и отвътре в какво състояние че ми е интересно :roll:
и само 1 забележка според мен трябва да се прасне тук там (предна броня)
:!: :?: БРАВО ОТНОВО ЗА МЕРАКА :!: :?:
=D> =D>


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 01 Юли 2011, 16:57 
Offline
Администратор
Аватар
1988 Mazda 626
Автор на темата

Регистриран на: 07 Окт 2004, 16:32
Мнения: 7782
Местоположение: Плевен/София
Предна броня е трагична отвсякъде!
Цялата лява страна е за ремонт, причината е в някой или няколко недоброжелател(и), който си е оставил отпечатъците от подметки по калниците и в момента задния панел е на дунавски вълни. Тогава ще се боядисат и оправят всички външни дефекти включително и бронята с добавката, която още се чудя дали и отива. Малко по-ниска идва от нивото на праговете, но...

_________________
B.R.Team
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 01 Юли 2011, 17:34 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 31 Мар 2011, 18:27
Мнения: 84
Местоположение: София
skype: borovkata
добавката си е екстра :D ако искаш сложи на праговете добавките на 323ф които стоят пред задните гуми ако станат изобщо :roll:
и моля сложи снимки да я видим отвътре :D интересно ми е :D :D :shock:


Прикачени файлове:
ps_94_323f.jpg
ps_94_323f.jpg [ 116.39 KiB | Прегледано 4062 пъти ]
Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 01 Юли 2011, 17:46 
Offline
Администратор
Аватар
1988 Mazda 626
Автор на темата

Регистриран на: 07 Окт 2004, 16:32
Мнения: 7782
Местоположение: Плевен/София
оо не, в никакъв случай няма да добавям повече елементи.
Достатъчно красива си е с нейния си аеропакет. Съжалявам само, че при интервенции от предишния собственик е била счупена истинската и са сложили обикновена броня. Ако успея от някъде да си намеря такава ще съм много радостен, а и също решетка с халогенни фарове. :D

Снимки от вътре сега не се сещам къде съм запазил, освен тази

Изображение

Но тези дни мога да и направя няколко. Нищо не е променяно по интериора, освен боядисаното в сиво по арматурното табло.

_________________
B.R.Team
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 01 Юли 2011, 18:20 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 31 Мар 2011, 18:27
Мнения: 84
Местоположение: София
skype: borovkata
мерси пак 1 снимка а хич :D нататък още :D а колкото до решетката идеална е нея пипай само я оправи малко ако искаш естествено колата е твоя :D =D>


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 01 Юли 2011, 18:46 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 14 Фев 2008, 20:44
Мнения: 8160
Колата лека полека ще стане.Изглежда учудващо добре за годините си.Само едно ми се набива леко.Нещо фаровете са разместени.Малко като кьорава.Сигурен съм обаче че ще коригирате всичко.Успех със следващите подобрения.

_________________
http://lbbulgaricum.bg/


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 01 Юли 2011, 18:59 
Offline
Администратор
Аватар
1988 Mazda 626
Автор на темата

Регистриран на: 07 Окт 2004, 16:32
Мнения: 7782
Местоположение: Плевен/София
Цялата очиларка е разместена в следствие на интервенцията, заради която и бронята с истинската добавка я няма...решетката е сцепена и затова изглежда така.
Купил съм решетка здрава и права, но не я слагам нарочно...докато не оправя другите неща по вида и.

_________________
B.R.Team
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 02 Юли 2011, 20:34 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 31 Мар 2011, 18:27
Мнения: 84
Местоположение: София
skype: borovkata
имаш време ще я оправиш и ще сабира очите :D :shock:


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 79 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб