Така да попиша малко тук какво се случва към момента с моята МазНа.
Преди време опитвайки си да си настроя фаровете сам прецаках левия фар и откачих рефлектора от щипките. Отидох при мой приятел майстор, защото бих искал първо да видя как стават нещата от колкото да се уча по трудния начин - нямам толкова пари за жалост
Та наскоро пак ми се откачи рефлектора, но този път подозирам, че е заради нашите "красиви" пътища, защото фаровете веднъж като ги наместихме при първото оправяне, не са бутани въобще. Оправихме го наново, но този път реших да го използвам момчета да постегнем някои дребни неща.
Количката е внос от Италия с един собственик в България.
Оказа се, че в България освен да и превъртят километража нищо друго не са й правили, защото италианските майстори са оставили следа къде-какво са правили. Писали са като първокласници някакви неща на италиански по самите части на колата
Умрях от смях, ама... туй е положението. Доста неща ми се изясниха като например, че колата е била без спойлер на 5тата врата и е слаган допълнително като е боядисан некачествено от някой си. Та резултатът е олющен лак само и единствено на тази част. Цялата кола е без грам ръжда иначе.
Отделно десния халоген беше отвратително захванат и се клатеше като на умирачка. Оказа се, че халогенът е захванат само в горната си част с някакви подръчни материали, а долните места за захващане са счупени. Както и да е, намерихме начин и чрез една пластина го хванахме толкова здраво, че като бутна халогена мърдам цялата броня (не, няма проблем с бронята захваната е както си трябва). После като го захванахме го помолих да хвърли едно око на задната чистачка. Преди 1-2 седмици купих черен мат спрей, за да боядисам рамената на чистачките, но не успях да сваля задната, защото не знаех, че има тапа, която трябва да се махне като на предните чистачки. В резултат на което, я размърдах и я откачих от зъбците (слава Богу, не бях нанесал щети по тях и с едно затягане станаха нещата).
///Да вмъкна само една подробност:
При закупуване на колата ми направи впечатление, че ел. огледалата не работят. Отидох при един ел. майстор, който ми обясни, че огледалата са на един бушон с ел. стъклата. Тоест, ако работят стъклата, а огледалата не, то значи едно от тях е изгоряло. И начинът (според въпросния майстор) да се разбере е на принципа "тука има, тука няма". Примирих се с това и реших да ги оставя така както съм си ги наместил на ръка, предвид че само аз си я карам.///
Та като оправихме задната чистачка, помолих момчето да отворим кората на шофьорската врата, защото някой път ми се откачат предните две щипки, които се намират откъм предната част до таблото и като затварям вратата кората се удря в таблото, а не искам да я наранявам. Отворихме кората и какво да видим - буксата за огледалата е разкачена. Закачи я момчето и О, ЧУДО вече имам ел. огледала напълно работещи. Подменихме две междинни щипки и ги заменихме с предните и по този начин кората стана перфектно захваната, нехлопаща без луфтове и прочее.
Днес (29.10.14) бях на преглед да ми проверят антифриза, защото колата като я закупих Май месец ми направи впечатление, че държи нормална температура и цяло лято е стояла в норма. Но предвид предстоящия студ реших да отида и да го замеря. Изненадох се като разбрах, че са наляли предимно само концентрат, тъй като и в казанчето на антифриза и в радиатора стойностите бяха -40 градуса. Та се успокоих, че няма да има проблеми с това. Помолих ги да проверят задния десен лагер, тъй като ми се струва, че посвирва при 140-150, но се оказа, че си внушавам и че е от зимните гуми. От сервиза на Citroen (гр. Сливен) ме увериха, че колата е в повече от перфектно техническо състояние. Много съм доволен от тях, много коректни и компетентни служители, майстори, управител и прочее.
Към днешна дата имам да направя следните неща, за да постигна кажи речи почти пълна перфектност. Имам да сменя акумулатор (старичък е и има умрели клетки и не издържа много без да се зарежда); жило на педала на газта (опира някъде и не мога да дам плавно газ, в следствие на което се научих да карам колата плавно чрез съединителя); антената за радио (такава болка за масата собственици... трябва да я оправя, защото това моторче ме човърка от вътре, а не искам просто да го разкача. Ще я направя да работи антената и точка!), задната пръскалка е задръстена в горната част, където е третия стоп на петата врата и на последно, но не позначение - искам да сменя или разбера как да боядисам задната емблема, тъй като червената боя се е поолющила и ме дразни.