Най-леките брони ще бъдат използвани в изцяло новата Mazda CX-5Хирошима, Япония
Mazda Motor Corporation е разработила съвместно с Japan Polypropylene Corporation смолист материал за своите части, който постига същата твърдост както частите изработени от конвенционални материали, като в същото време постига сериозна икономия в теглото. Използвайки този материал, частите са по-тънки в сравнение с частите от конвенционална смола, което води до сериозно намаляване на смолата нужна за производството на частите. Когато материалът се използва за задната и предната броня допринася за намаляване на теглото с приблизително 20%. В процеса на производство, намалената дебелина позволява по-кратък период на охлаждане при формоване и чрез използването на CAE технология (компютърно инженерство) течливостта на смолистия материал също се оптимизира. Резултатът е, че преди за формоване на броня са били нужни 60 секунди, а сега времето е намалено до 30 секунди, което води до сериозно намаляване на енергията, консумирана в процеса на производство.
Мазда планира да въведе най-леките брони в класа*, използвайки този смолист материал в новата Мазда CX-5 SUV, чийто продажби стартират тази пролет, както и в следващите си нови модели.
Броните са разположени в предния и задния край на превозното средство и тяхното тегло има важно значение за горивната икономия и доброто поведение при шофиране.
От друга страна броните са мултифункционални – от тях се иска както твърдост, за да абсорбират удар, така и свойства за боядисване, които са подходящи за отличния външен дизайн.
Мазда смеси два компонента, които се намират в полипропилена и гумата, съставките на смола, които имат различни свойства и успя да ги разпредели в двуслойна структура в съответствие с необходимата функция за повърхността и вътрешността на нормалния материал за броня. Резултатът от това постижение – повърхността има отлична адхезия с боя и вътрешната секция запазва висока твърдост и усвояемост на удар, съчетана с намалена дебелина.
Развивайки се, Мазда продължава да е ангажирана с намаляване на теглото на автомобила и подобряване на динамичните показатели, за да осигури на всички свои клиенти удоволствие от шофирането и отлични екологични характеристики и безопасност.
*Автомобилен клас с обем на двигателя между 1500 и 2000 куб.см (Данни на Мазда от Февруари)
_________________
Карай жаден - остави полицай гладен.