Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 20 Яну 2018, 20:31

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 2 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 16 Мар 2012, 08:01 
Offline
фен
Аватар
2008 Mazda 6

Регистриран на: 19 Фев 2009, 19:55
Мнения: 343
Разработката на новия роторен мотор се намира в заключителна фаза

Mazda се готви да поднови производството на роторни двигатели, но вече ползвайки нови технологии, разработени от фирмените инженери.

Иновациите ще позволят да бъдат преодоляни обичайните проблеми на ротрните мотори, свързани с тяхната ефективност и устойчивост в дългосрочна перспектива.

Генералния мениджър на Mazda Мицуо Митоми обяснява, че разработката на новия роторен мотор се намира в заключителна фаза. Агрегатът ще съответства на всички съвременни изисквания, най-вече тези касаещи здравина, мощност и вредни емисии. Според японецът двигателят ще е напълно конкурентен на масово разпространените двигатели по показателя икономичност на гориво.

Роторният двигател е характерен с възможността да постига високи обороти, при по-малки инерционни сили. Той има сравнително малки размери и маса, а постига по-висока мощност.

Като цяло роторният двигател изхвърля по-малко вредни емисии в сравнение с конвенционалните двигатели с вътрешно горене, заради по пълното изгаряне на горивната смес.

Представителят на Mazda обяснява, че важен детайл от новия проект е модифицирането на формите на епитрохоидния корпус, което е позволило да бъдат преодолени проблемите с уплътняването и неравномерното загряване. Освен това инженерите работят по усъвършенстване на запалителната система, но точно в каква посока не се посочва. Знае се, че двигателят ще използва технологията SkyActiv на Mazda, която сваля потреблението на гориво - ахилесовата пета на роторните двигатели.

Mazda е единствената марка, която има традиции при дългогодишното използване на роторни двигатели. Първият автомобил Mazda с такъв мотор е произведен през 1968 г. Той носи означението R100, но става известен като Familia Presto Rotary. Мощността му е 100 коня.

Последните серийни автомобили с такъв двигател са спортните автомобили Mazda RX-7 и RX-8. С подобни мотори бяха повечето концепти през последните години.

От скоро вървят и преговори между Mazda и Audi за съвместни разработки на ванкелови мотори. Всъщност родител на роторния двигател е немецът Феликс Ванкел, който прави такъв мотор съвместно с NSU (компания свързана генетично с Audi).



Копирано дословно от тук

_________________
Сиво, Сиво.. та краСИВО
Toyota Auris 2006 - 2.2 DCAT - малък трудно управляем ракетен снаряд.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 02 Сеп 2012, 16:57 
Offline
фен
Аватар
2008 Mazda 6
Автор на темата

Регистриран на: 19 Фев 2009, 19:55
Мнения: 343
А ето на какво попаднах днес :

Цитат:
Новият модел ще се появи на пазара още през 2013 година
Компанията Mazda планира още през следващата година да пусне в производство нов модел с роторен двигател, който ще бъде част от хибридна система и ще се използва за зареждане на акумулаторите. Това заяви шефовът на японската фирма Такаши Яманучи по време на изложението в Москва.
Mazda планира хибрид с роторен двигател
В момента японците не произвеждат автомобили с такъв мотор. Последният модел с подобна конструкция бе спортното купе RX-8, което бе спряно от производство през 2012 година. Причината за подобно решение бе, че двигателят не отговаряше на статдарта Euro5.

Яманучи съобщи, че в началото новият модел ще се появи само на пазара в Япония. Той обаче отказа да съобщи дали използваният двигател е напълно нов или е преработка на някой от досега съществуващите.

Шефът на Mazda обаче е категоричен, че използването на роторен двиигател в хибриден автомобил най-добре ще разкрие потенциала на такъв мотор. Яманучи допълни, че докато е начело на компанията, тя ще развива роторни агрегати. Той е уверен, че инженерите на Mazda ще се справят с най-големите пробеми на тези двигатели – високия разход на гориво, слабия им въртящ момент и несъответствието със съвременните екологични стандарти.


Взето от тук

_________________
Сиво, Сиво.. та краСИВО
Toyota Auris 2006 - 2.2 DCAT - малък трудно управляем ракетен снаряд.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 2 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб