Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 29 Мар 2024, 00:32

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 224 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 10 Фев 2016, 14:07 
Offline
любител

Регистриран на: 21 Яну 2016, 09:24
Мнения: 2
Местоположение: София
Jeto68 написа:
Здравейте, дизеловата 6 ца е служебна и се кара повече отколкото карам личната си СХ5 и не знам какво са сторили инженерите на Мазда но наистина 2.5 бензин е много добър двигател. Това са смесени разходи като по принцип и двете съм ги карал на дълъг път и то в повечето случаи със максимално допостимата скорост а даже и при изпреварване и с малко по високи скорости. Не знам при 2.0л двигатели какъв би бил разхода. Сега чакам да надхвърля 15 000 за да видя с колко ще ми падне разхода.


Здрасти Jeto68,

От септември 2015 със собственик на Mazda CX 5 2.0 бензин, автоматични скорости. Разхода и на вече 10 000 км е 9.5 по компютър. Засякох я, изминати километри - литри гориво и ми дава 9.2 до 10.2 (по-високия разход се получи от снежното време средата на януари). Относно динамика, мисля че е с 20% по-слаба, но точно толкова, че да усетиш и да ти липсва в дадена ситуация. Като цяло много доволен от автомобила. Тези дни имам проблеми с парктроника - изчезва ми визуализацията на дисплея, но се ориентирам звуково. Утре съм СМ да ми видят този проблем и навигацията, която мисля, че сам прецаках след като направих ъпдейт. Дано ми я оправят, защото ми предстои пътуване до Турция и ще имам нужда от такава.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 10 Фев 2016, 14:42 
Offline
любител

Регистриран на: 21 Яну 2016, 09:24
Мнения: 2
Местоположение: София
Jeto68 написа:
Да това е вчера ми го монтираха.



Здравей,

Не разбрах от написаното по-горе по темата с допълнителната защита, къде ти инсталираха такава?
Цена?


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 10 Фев 2016, 20:23 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 09 Сеп 2015, 20:02
Мнения: 30
Местоположение: София
Здравей,
Монтираха я в СМ , около 360лв с отстъпка която ми направиха.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 10 Фев 2016, 20:37 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 09 Сеп 2015, 20:02
Мнения: 30
Местоположение: София
glaza написа:
Jeto68 написа:
Здравейте, дизеловата 6 ца е служебна и се кара повече отколкото карам личната си СХ5 и не знам какво са сторили инженерите на Мазда но наистина 2.5 бензин е много добър двигател. Това са смесени разходи като по принцип и двете съм ги карал на дълъг път и то в повечето случаи със максимално допостимата скорост а даже и при изпреварване и с малко по високи скорости. Не знам при 2.0л двигатели какъв би бил разхода. Сега чакам да надхвърля 15 000 за да видя с колко ще ми падне разхода.


Здрасти Jeto68,

От септември 2015 със собственик на Mazda CX 5 2.0 бензин, автоматични скорости. Разхода и на вече 10 000 км е 9.5 по компютър. Засякох я, изминати километри - литри гориво и ми дава 9.2 до 10.2 (по-високия разход се получи от снежното време средата на януари). Относно динамика, мисля че е с 20% по-слаба, но точно толкова, че да усетиш и да ти липсва в дадена ситуация. Като цяло много доволен от автомобила. Тези дни имам проблеми с парктроника - изчезва ми визуализацията на дисплея, но се ориентирам звуково. Утре съм СМ да ми видят този проблем и навигацията, която мисля, че сам прецаках след като направих ъпдейт. Дано ми я оправят, защото ми предстои пътуване до Турция и ще имам нужда от такава.



Здравей,
Аз лично съм гледал само по компютър, не съм я засичал на пълно-пълно но мисля да направя и това. Аз също наближавам 10000 но очаквам 15 000 за да видя какво ще се случи. При мен има и камера и парктроници със визуализация с намаляващи зони които мигат в червено и писукат при наближаването на препятдствие. Може проблема ти да е свързан с електрониката на автомобила и всеки опит за нелицензирана намеса да прави проблеми. Пожелавам ти успех и дано всичко да мине добре и да ти възстановят нещата все пак автомобила е още в гаранция.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 14 Фев 2016, 20:12 
Offline
любител

Регистриран на: 14 Фев 2016, 14:38
Мнения: 20
Местоположение: София
Здравейте, колеги!
Да споделя и аз отзиви за тази модификация. Взех я преди 2 дена, така че по-късно ще има още :-)

Като цяло, колата е приятна изненада. Като съотношение цена/качеств(о/а) надали може да се намери по-добра на пазара.

Двигателят е изключително добър, макар че е далеч от това да залепва пътниците за седалките. Мощност за изпреварване изглежда да има във всяка ситуация, включително по нагорнище. Все още не съм я тествал сериозно натоварена, обаче.

Въпреки че е бензинова, поддържа много ниски обороти - <2000 при 90/100 и <3000 при 130/140. Старият ми дизел държеше подобни обороти! Освен това очевидно двигателят е оптимизиран за въртящ момент - дори на нагорнище катери с 1500 оборота и не се опитва да превключи на по-ниска предавка (освен ако не се настъпи газта по-силно, разбира се.)

Скоростната кутия е малко чудо на техниката - комфортна и същевременно много бърза. Недостатък - няма пера за управление от волана, което до голяма степен обезсмисля ръчния режим. При 6-цата този двигател има.

Разходът за София-Копривщица-София - 7,5 на неразработена кола! Впечатлен съм. Разбира се, не я юркам все още.

Преди за купя, прочетох и изгледах всичко възможно, за да сравня с дизела. Бензинът е по-бърз - не само от 0-100, но и при доускоряване. Като се има предвид, че е с 5000 лв. по-евтин, мисля, че изборът е ясен.

Окачването е задоволително като комфорт, но изключително стабилно - планински завои, високоскоростни завои на магистрала - никакви грижи. Воланът е прецизен, макар да не е като на спортна кола - има известна откъснатост от пътя. Не пренася никакви вибрации от пътя.

Поведението на пътя е отлично. Тежестта изглежда доста равномерно разпределена. Предният надвес е доста къс, което помага не само за лесното паркиране, но и за липсата на недозавиване.

Системата 4х4 помага и на сухо (защото един колега беше питал). Днес ми се наложи да кача един висок бордюр - започнах с опряна в него гума и със съвсем лека газ, без никакво приплъзване на която да е гума, автомобилът се изкачи. При автомобил с предно щеше да има доста пилене...да не говорим, че вероятно бронята щеше да опре.

Фаровете още не съм пробвал, но BOSE-то е на доста добро ниво, доста над средното. Много е мощно - никога не съм усилвал повече от средата, което помага да няма изкривявания. Недостатъци - понеже няма субуфър, ниските не слизат максимално ниско. На задната седалка звукът е по-лош - вероятно защото няма отделни високочестотни говорители на задните врати и се чуват само ниски и средни някъде отдолу. Личи си, че са опитали да спестят. Редакция: Има високочестотни отзад, но са на C-колоната. Все пак не се чуват добре.

Седалките са изключително комфортни. Въпреки, че е кожа, която е хлъзгава по принцип, имат стабилна странична опора и не се усеща. Отзад, обаче, може би няма да е така, защото каквото и да оставя там, се мята наляво и надясно при най-малкия завой.

Сега съм със 17'' джанти със зимни гуми Bridgestone, които ми предложиха от СМ. Визуално изглеждат малко малки за толкова големи колела, но пък със сигурност возят по-добре от 19-ките. На лято ще видим.

Без въобще да ги питам, от СМ включиха в офертата "допълнителен модул за защита". Няма да навлизам в подробности, но се оказа допълнителен имобилайзер. Като се има предвид колко крадат новите модели напоследък (аз лично знам за 2 случая с приятели), монтирането на нещо допълнително ми изглежда много добра идея.

Карал съм и новата Мазда 6 (седан) малко. Като сравнение - различават се със сигурност. При CX5 усещането е за по-масивно окачване, което създава впечатление за по-голяма сигурност. Иначе поемането на неравностите става по подобен начин. При кросоувъра, според мен, също леко си личи по-късата колесна база. В заключение, окачването не е решителен фактор за избора между двете. Лично мнение.

Модерните електронни системи са истинско удоволствие - изглеждат като излишен лукс...докато не свикне човек с тях. При положение, че се предлагат на толкова ниска цена от Мазда, бих ги препоръчал искрено.

Задната камера се замърсява доста лесно, заедно с цялата задница. Това по мои наблюдения си е нормално за всички коли с къс заден надвес. Едни калобрани биха помогнали.

Сензорният екран се забранява при потегляне и може да се управлява само с копчетата. Това си е известен кусур, не знам някой да е доволен от него :-) Като цяло бутоните за управление са замисляни и изпълнени много добре, но някои от нещата, особено в навигацията, не са съвсем логични. Бързо се свиква обаче.

Шумоизолацията не е лоша, но не е и отлична. От гумите не се чува почти нищо, но двигателят и аеродинамичните шумове могат да се заглушат още.

Седалката на шофьора има памет за двама шофьори, но огледалата и воланът нямат, което ми прилича на половинчата работа.

В сравнение с 6-цата, багажникът е по-малък и по-къс. Например моите ски се събират навътре в купето, но лягат чак върху подлакътника между предните седалки.

Това е засега. През март ми предстои пътуване с натоварена кола до Автрия - това ще й е истинския тест :-)


Последна промяна gvaley на 15 Фев 2016, 21:26, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 15 Фев 2016, 08:33 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 11 Дек 2015, 11:43
Мнения: 599
Местоположение: Варна
Честито и много хубави моменти с колатс.
П.с. кога я взе, кога отиде до Копривщица , кога ти остана време да пишеш :)

Sent from my Lenovo A536 using Tapatalk

_________________
CX 5 2016 2.5 G


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 15 Фев 2016, 13:19 
Offline
маниак

Регистриран на: 14 Сеп 2012, 21:51
Мнения: 630
Евала,явно 2.5 е двигателя. Честито,най-вече здраве да я карате!

Иначе благодарим за ревюто, за мен е полезно директното сравнение с 6цата и дизелите.

Колко говорителя е Боуз-а,не е ли 10? На старите имаше и бас,не че е задължителен. Все пак Боуз продава едното оборудване за мен - подтиска шума активно,има и над средното качество като марка.

За доускорението не знаех,че е по добре и от дизела.

Сега чакаме някой да каже и как е 165кс 2ката...

Може някоя снимка да и се порадваме и да видим как стои :)


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 15 Фев 2016, 18:04 
Offline
любител

Регистриран на: 14 Фев 2016, 14:38
Мнения: 20
Местоположение: София
Благодаря за пожеланията, да ви се връщат! :)

Боуз-ът според ценовата листа има 9 говорителя. Гледах едно клипче: по един във всяка врата (4), 3 в арматурното табло (2 високочестотни и една среда), и накрая два високочесотони в C колонките. Тези последните не съм ги видял и затова съм поизлъгал в предния си пост.

Ако говориш за функцията AudioPilot, тя не подтиска шума. Вместо това следи колко и какъв е и наглася в реално време силата и еквалайзерите, за да осигури максимална чуваемост. Засега не съм успял да я изпробвам.

Снимки май още нямам право да качвам, или греша?


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 15 Фев 2016, 21:14 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 09 Сеп 2015, 20:02
Мнения: 30
Местоположение: София
gvaley написа:
Благодаря за пожеланията, да ви се връщат! :)

Боуз-ът според ценовата листа има 9 говорителя. Гледах едно клипче: по един във всяка врата (4), 3 в арматурното табло (2 високочестотни и една среда), и накрая два високочесотони в C колонките. Тези последните не съм ги видял и затова съм поизлъгал в предния си пост.

Ако говориш за функцията AudioPilot, тя не подтиска шума. Вместо това следи колко и какъв е и наглася в реално време силата и еквалайзерите, за да осигури максимална чуваемост. Засега не съм успял да я изпробвам.

Снимки май още нямам право да качвам, или греша?


Първо честито и от мен, Да си я карате със здраве и безаварийно. Радвам се, че вече започваме да се множим, тези които сме избрали 2,5 бензин :lovemazda: за да споделяме мнения.
Що се отнася до снимките мисля, че би трябвало да може вече да качиш.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 15 Фев 2016, 22:56 
Offline
любител

Регистриран на: 14 Фев 2016, 14:38
Мнения: 20
Местоположение: София
Колега Jeto68, понеже я карате от повече време, има ли проблем с изпадане на товари от багажника при спиране на голям наклон? Има ли нужда от някакви аксесоари за закрепване?


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 16 Фев 2016, 08:27 
Offline
маниак

Регистриран на: 14 Сеп 2012, 21:51
Мнения: 630
gvaley написа:
Благодаря за пожеланията, да ви се връщат! :)

Боуз-ът според ценовата листа има 9 говорителя. Гледах едно клипче: по един във всяка врата (4), 3 в арматурното табло (2 високочестотни и една среда), и накрая два високочесотони в C колонките. Тези последните не съм ги видял и затова съм поизлъгал в предния си пост.

Ако говориш за функцията AudioPilot, тя не подтиска шума. Вместо това следи колко и какъв е и наглася в реално време силата и еквалайзерите, за да осигури максимална чуваемост. Засега не съм успял да я изпробвам.

Снимки май още нямам право да качвам, или греша?


Благодаря за отговора,
Мислех,че имат шумоподтискане,но може да съм се объркал. Имам техни слушалки за офиса и работят добре в тази им насока.

За снимките не съм сигурен дали има някакви ограничения,освен размер.

А за липсата на туба за ниските-май и по-добре,предишните бяха в багажника и отнемат място. Което си е важно.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 16 Фев 2016, 09:26 
Offline
любител

Регистриран на: 14 Фев 2016, 14:38
Мнения: 20
Местоположение: София
Наистина за известни с шумоподтискащите си слушалки и е лесно човек да се заблуди. Но в автомобил е много по-трудно да се реализира активно шумоподтискане, защото то зависи от положението на човека. Трябва да има система, която следи къде е главата и да създава стоящи вълни на правилното място. Плюс това да се направи за всички пътници с един и същи комплект говорители ми се струва научна фантастика. Мерцедес въведоха активно заглушаване май още в предната S-класа, но беше само за шофьора.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 16 Фев 2016, 18:23 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 09 Сеп 2015, 20:02
Мнения: 30
Местоположение: София
gvaley написа:
Колега Jeto68, понеже я карате от повече време, има ли проблем с изпадане на товари от багажника при спиране на голям наклон? Има ли нужда от някакви аксесоари за закрепване?


Не разбрах добре въпроса, но ако става въпрос за багажник който се закрепва на покрива то аз нямам такъв. За багажника вътре съм си купил една гума тип паричка от завод "ЗЕБРА" която предпазва оригиналното покритие и ако нещо се разлее или разсипе. Иначе когато возя ботилки или други неща които не стоят стабилно ги връзвам с ластици.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 16 Фев 2016, 20:23 
Offline
любител

Регистриран на: 14 Фев 2016, 14:38
Мнения: 20
Местоположение: София
Става дума, че коли като тази, които нямат борд отзад, т.е. имат равен под за товарене, когато са спрели на наклон и се отвори багажника, багажът се изсипва. Повечето производители предлагат различни релси като на тази снимка: http://www.duckworthparts.co.uk/landrover/VPLGS0170large.jpg, но Мазда - не. Макар че в интерес на истината тя има леко ръбче.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 17 Фев 2016, 21:45 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 09 Сеп 2015, 20:02
Мнения: 30
Местоположение: София
gvaley написа:
Става дума, че коли като тази, които нямат борд отзад, т.е. имат равен под за товарене, когато са спрели на наклон и се отвори багажника, багажът се изсипва. Повечето производители предлагат различни релси като на тази снимка: http://www.duckworthparts.co.uk/landrover/VPLGS0170large.jpg, но Мазда - не. Макар че в интерес на истината тя има леко ръбче.


Да сега е ясно да си призная до сега не ми се е налагало да спирам на стръмно с натоварен багаж и да отварям багажника, но не виждам без допълнителна преграда като тази какво би го спряло да не се изтъркули.
Иначе това от линка е много яко и ако го предлагаха и аз бих си го взел.
Благодаря за инфото.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 18 Фев 2016, 11:03 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 11 Дек 2015, 11:43
Мнения: 599
Местоположение: Варна
Колеги, някой пробвал ли е да поръча колата с 17" вместо с 19" гуми.

Sent from my Lenovo A536 using Tapatalk

_________________
CX 5 2016 2.5 G


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 18 Фев 2016, 15:46 
Offline
маниак
2010 Mazda 3

Регистриран на: 30 Дек 2011, 18:39
Мнения: 914
Това малко ме съмнява да се получи, аз за новата тройка питах дали мога да си поръчам нивото с 16ките, като си доплатя за 17ките от старата тройка, че 18ките са ми много големи, а 16-ките ми малеят на тея калници. И те единственото , което ми отговориха, е че можело да си купя нов комплект 17ки. Е да, ама аз не искам 16ките въобще.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 18 Фев 2016, 15:58 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 11 Дек 2015, 11:43
Мнения: 599
Местоположение: Варна
nnikbg написа:
Колеги, някой пробвал ли е да поръча колата с 17" вместо с 19" гуми.

Sent from my Lenovo A536 using Tapatalk

Сам си отговарям. Не става, днес питах СМ.

Sent from my Lenovo A536 using Tapatalk

_________________
CX 5 2016 2.5 G


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 26 Фев 2016, 19:38 
Offline
маниак

Регистриран на: 14 Сеп 2012, 21:51
Мнения: 630
Jeto68 написа:
fallenfbsd написа:
Благодаря колега, Jeto68 !

До скоро ги бях отписал, но ще взема да преразгледам ситуацията и да тествам отново, но този път бензинка :)

Тези сравнения с 6цата са ми полезни, както и за екстрите и двигателя наблюденията. Всички мисля сме съгласни, че ако сме от хората дето не избират по цвят само колите, с един тест драйв не става. Еле ако е за 20на минути...

Не знам дали питах, но бензинките N1 - 4+1 или 3+1 са?


N1 e 3+1 махат на задната седалка средния колан.


Каза ми дилъра,че от 2015 всички дизел,бензин СХ5 или 6ца са 3+1. Нямало 4+1, европейска директива. Немците си пазят явно за тях,знаейки че много се купуват служебни..


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 13 Мар 2016, 12:56 
Offline
любител

Регистриран на: 08 Фев 2016, 17:06
Мнения: 28
Местоположение: Sofia
gvaley написа:
...Разходът за София-Копривщица-София - 7,5 на неразработена кола! Впечатлен съм. Разбира се, не я юркам все още...


Да споделя и аз моя разход София-Ниш-София 335км. за 6,6л./100км. Колата беше натоварена с общо 200кг. товар (вкл. шофьора, т.е. аз), карал съм на адаптивния круиз контрол със скорост 100км./ч. без климатик, защото температурата беше 13-15 градуса. Почти доближавам каталожния разход, който е 6,0л./100км.

Забравих да напиша, че карам с бензин 95H.

_________________
2015 Mazda CX-5 2.5l 192HP Ultimate - откраднат


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 15 Мар 2016, 22:29 
Offline
любител

Регистриран на: 14 Фев 2016, 14:38
Мнения: 20
Местоположение: София
Завърнах се от 3000 км. пътуване до Австрия и обратно, получавайки доста пълни впечатления от колата. Имаше магистрала и планински пътища, имаше силен и слаб дъжд, имаше сняг. Имаше дневно и нощно шофиране. Имаше натоварени и празни магистрални участъци. Имаше и планински проход.

Предното ми ревю, когато колата беше на по-малко от седмица, беше доста положително. Това ще бъде точно обратното. Оказа се, че Мазда са създали добре оборудван автомобил с достатъчно мощен двигател и приятно-спортно пътно поведение, но от гледна точка на ергономията и надеждната работа са голямо разочарование. Сравнявам го с предишния си автомобил - Ситроен на 11 години - и единственото предимство, което намирам, е, че Маздата е чисто нова. Някои от екстрите на Ситроена дори липсват при Мазда.

Ето и подробностите:

Адаптивен круз-контрол
- На два пъти дава грешка - при лек дъжд и при студ. Изписва, че камерата е блокирана, а не е, пък и нали има радар.
- Минималната дистанция е прекалено малка.
- Не е подходящ за следене на друга кола, която се престроява между лентите на магистрала. Въпреки, че автомобилът винаги остава отпред, при даване на мигач Маздата веднага превключва на 4-та и се опитва да ускори максимално бързо, след което се усеща и набива спирачките. Действително, функцията не е предвидена за това, но можеше да работи с повече финес.
- Има известен толеранс при поддържане на разстоянието, но човек би се справил далеч по-добре.
Чистачки
- Ароматичният сензор няма добра чувствителност дори на макс. степен.
- Автоматичното управление работи само в прекъснат режим, т.е. винаги е бавно. На предишната ми кола компютърът можеше да ги регулира до максимална скорост.
- На трета степен (максимално бърза) има леко забавяне в долно положение, което създава неравномерно почистване на стъклото. Не е страшно, но е нелогично и дразни.
- Управлението на лоста е наопаки - изключено горе, макс. степен - долу. Проблемът при тази подредба е, че единичното чукване на лоста за едно преминаване на чистачките е нагоре, което е по-неестественото движение на ръката. А се налага да се ползва постоянно заради ненадеждната работа на автоматичния сензор.
- При изключване на двигателя остават да висят където са били.
Шум
- Има прекомерен аеродинамичен шум над 120 км/ч. Ясно се чува как шумът идва от стъклата и А-колонките. Големите огледала сигурно също допринасят. Отзад е малко по-тихо, защото е по-далече от челното стъкло, а ауспусите са учудващо добре обезшумени (въпреки, че отвън са шумни).
- За да се чува музиката, трябва да се усили доста, което само създава какофония. AudioPilot на Bose помага да се разпознава коя е песента. Без него е трагедия. Няма високи в горната предна част на задните врати, поради което на предните седалки те доста се губят.
- Телефонен разговор през Bluetooth почти не се чува на магистралата, а иначе силата на звука е доста висока и при по-ниски скорости се чува отлично.
- Чува се силно скърцане от спирачките при всяко спиране и при отделяне на накладките от дисковете.
Мултимедия
- Открих няколко бъга. Когато източникът е USB флашка, навигацията не може да зареди картата. Неприятно, когато си на не познат път в чужбина. Флашката ми е 128 GB и някои функции като браузване по артист/албум и т.н. забиват. Не просто са бавни, неизползваеми са.
- Като цяло управлението е прекомерно опростено, което налага многобройни действия - завъртания, натискания и т.н. Ако трябва да се управлява по време на шофиране, лесно разсейва водача.
- Няма бърз и лесен начин за превключване между запаметените станции, например по време на реклами. В по-повечето автомобили има 6 бутона за запаметяване на станции, тук - не.
- Дисплеят има отлична яркост и ъгли на видимост, добра автоматична регулация.
- Чувствителността на допир е по-скоро лоша.
- Няма отделен контрол над мултимедията при изключен двигател. Трябва да се даде "на контакт", за да се слуша радио, например.
Навигация
- Работи отлично, има камери за скорост и червени светофари. POI точките може и да са по-богати.
- Където е налична, приема информация за трафик.
Борд компютър
- Нулирането на разхода и пътуването са отделни функции, на отделни дисплеи. Всеки път трябва да се нулират две отделни неща.
- Екранчето е относително малко и показва само по 1 показание, трябва постоянно да се превключва. На стария ми автомобил всичко се виждаше на централния екран, който е много по-голям и цветен. Беше доста по-удобно.
- Налага се да се следят 4 отделни дисплея - на навигацията, на борд компютъра, малкото за пробег и текущо пътуване, климатроник.
Волан
- Бутоните не работят, когато е завъртян над определени градуси. Наложи ми се спешно да намаля звука в един продължителен, плавен завой, за да чуя какво ми казват по радиостанцията, и бях неприятно изненадан.
Механика
- Има забележими вибрации при стоене на място в режим D. Не винаги - понякога се появяват веднага, понякога започват 2-3 секунди след спиране.
- Вибрациите от двигателя са нетипично много за бензинов мотор и чисто нова кола. За сравнение, в другата кола, с която пътувахме - Дискавъри с 4,4-литров бензинов двигател също на 11 години, не се усеща, че има двигател.
Безключов достъп
- Има нелогична и непостоянна работа. Докато заобиколя автомобила, за да извадя детето от детското столче, и той се е заключил. И по-точно един път се заключва, друг път - не. Също и ако отида до багажника.
- Багажникът е на отделна логика, винаги е отключен при близост на ключа, за разлика от вратите.
- В менюто няма настройки, така че това поведение не може да се откоригира. Евентуално ако в Мазда могат да направят някакви сервизни настройки.
- Един път не успя да се заключи при отдалечаване.
Фарове
- Въпреки че всички други светлини са светодиодни, мигачите не са. Аз лично не намирам логика в едно такова решение.
Адаптивни фарове
- При идеални условия работят отлично, но такива почти няма.
- Объркват се от:
- Табели, дори да не са много, както са на новата магистрала преди Ниш.
- Осветление на обекти в страни от пътя, дори без улично осветление.
- Начинът на управление не е добре замислен:
- За да се подаде сигнал с премигване се налага автоматичното управление да се изключи.
- Преключването между автоматичен и ръчен режим на фаровете минава през изключено състояние.
- Синият индикатор за включени дълги е точно по средата на таблото и е много, много ярък! Недопустима недомислица, защото заслепява.
Място за съхранение
- Няма достатъчно такова.
- Въпреки, че седалките са разположени доста високо, под тях няма чекмеджета. Ако сложите бутилки пред задните седалки, биха се изтъркаляли чак до краката на шофьора и пътника, ако нямаше едни зле защитени кабели. Но все пак бутилка може да мине понякога.
Bluetooth
- Приемането на разговор става малко бавно, реже 1-2 секунди от разговора.
- Както споменах по-горе, при магистрална скорост е неизползваем.
Спирачки
- Работят неравномерно. Върху спирачното усилие влияят три фактора - доколко е натиснат педала, превключването на предавките надолу, което идва неочаквано в режим D, както и рекуперация на енергия. Вече й посвикнах, но първата седмица имах няколко изненади, когато се наложи в последния момент да ударя рязко педала. На други автоматици не съм забелязвал толкова силно-изразено подобно поведение.
- Загряват и замирисват лесно при спускане - непременно преминете на ръчни скорости, ако е продължително, и превключвайте между 2-ра и 3-та.
- Дисковете са вентилирани и перфорирани, но явно са с недостатъчен диаметър. Сещам се, че в един сравнителен тест Мазда 6 беше останала на последно място по спирачен път, тук явно положението е същото.
Скоростна кутия
- Индикаторът за ръчни скорости е на много лошо място, не се вижда почти никога по завои, точно когато е неободим. Можело е да е по средата горе.
Парктроник
- След включване на задна остава на екран "парктроник" до определена скорост и трябва да се изключи с бутон. На Ситроен беше направено доста по-интелигентно.
Километраж
- Показва със 7 км/ч над реалната скорост. Засичахме го с външен GPS, с друга кола и с информационен радар на магистралата. Любопитното е, че 7-те километра си ги имаше и при 140, и при 60 км/ч. За това ще говоря със СМ, може да има нещо некалибрирано.
Захранване
- Няма 12V захранване на предното табло, нито в багажника. Ако искате да включите външна навигация, трябва да опънете кабел по продължение на цялата конзола.
Врати
- Пластмасата скърца при всяко затваряне на вратата, което не създава добро впечатление.
- Дръжките не могат да се използват за придържане в завои, само за затваряне
- Положителното е, че има достатъчно място за 1,5L бутилка във всяка врата.
Странични огледала
- Големи са, но не пречат на видимостта като на Мазда 6.
- Оправен е проблемът с тресенето от преди фейслифта - сега не помръдват при висока скорост.
- Отварят се чак след запалване, за което не съм решил още дали е ОК или не. 1-2 пъти поречих да погледна назад в тях и се поизненадах.
- Изключително тих мотор в сравнение със Ситроена.
Стоп-Старт
- Гаси се доста рядко.
- Рестартирането е мигновено, но се чува странно проскърцване.
Стъкла
- На няколко пъти предното стъкло е запотено отвътре на сутринта.
- Не се размразява особено бързо отвън.
- Натискането на бутона за обдухване не включва вентилатора на максимална степен. Налага се да се увеличи ръчно. Няма нужда да обяснявам колко лоша идея е това, когато в движение се наложи бързо да се размъгли.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 16 Мар 2016, 16:25 
Offline
фен
2003 Mazda 6

Регистриран на: 16 Май 2012, 14:52
Мнения: 168
Местоположение: Пазарджик
Здравейте,

Бихте ли споделили какъв разход се получи при това пътуване?

Поздрави.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 16 Мар 2016, 19:10 
Offline
любител

Регистриран на: 09 Ное 2013, 23:46
Мнения: 84
Местоположение: София
Колега, благодаря ви и шапка ви свалям за критично-обективния преглед, че аман от болни фенове тип Е36/Golf 3/Mazda 3 или 6. Очаквам CX 4 с интерес, но доста ще гледам след това ревю, все пак техниката се очаква да е същата.

Поздрави и безаварийни километри.

_________________
Mazda CX-7, 2.3 DISI Turbo


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 16 Мар 2016, 19:54 
Offline
любител

Регистриран на: 14 Фев 2016, 14:38
Мнения: 20
Местоположение: София
alex_ad написа:
Здравейте,

Бихте ли споделили какъв разход се получи при това пътуване?

Поздрави.


Точно 9 л/100. Това е за:
- 3-ма човека в колата, препълнен багажник
- Почти само магистрала, където сме се движили с 10 км/ч над максимално позволената скорост
- Многократно изкачване на ски зони
- Дъжд и в двете посоки, като на връщане беше доста силен и продължи с прекъсвания от Словения до България
- Зимни гуми (поне на предните ми коли те винаги са давали по-висок разход)

Така че за мен това е отличен разход.

mancho написа:
Колега, благодаря ви и шапка ви свалям за критично-обективния преглед, че аман от болни фенове тип Е36/Golf 3/Mazda 3 или 6. Очаквам CX 4 с интерес, но доста ще гледам след това ревю, все пак техниката се очаква да е същата.

Поздрави и безаварийни километри.


Благодаря. Интересно ми е дали другите собственици са стигнали до същите заключения или аз съм много разглезен. Ама човек като е свикнал на хубавото, не му се връща назад.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 16 Мар 2016, 20:12 
Offline
фен
Аватар
2012 Mazda 3

Регистриран на: 31 Мар 2012, 17:11
Мнения: 319
Местоположение: България
gvaley написа:
Стъкла
- На няколко пъти предното стъкло е запотено отвътре на сутринта.
- Не се размразява особено бързо отвън.
- Натискането на бутона за обдухване не включва вентилатора на максимална степен. Налага се да се увеличи ръчно. Няма нужда да обяснявам колко лоша идея е това, когато в движение се наложи бързо да се размъгли.


Предното стъкло няма ли нагревател ?

_________________
2012 Mazda 3 2.0 Activematic, 150 HP.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 16 Мар 2016, 20:29 
Offline
фанатик

Регистриран на: 01 Май 2013, 17:16
Мнения: 1161
Местоположение: София
Joe написа:
Предното стъкло няма ли нагревател ?

не а и незнам да се предлага въобще.
Колега евала за ревюто, и аз като теб от европейски автомобил минах към мазда и аз на няколко пъти изказвах обективни мнения базирани на преки впечетления и при всеки коментар едва ли не от 9-т кладенеца колеги маняци на маркара обясняваха как повечето неща които ми липсваха едва ли не не само че е нормално да ги няма, а някои даже били и вредни за автомобила....

_________________
Mazda 6 Revolution-Sport Combi 2013 / 165 hp. petrol / - ex.
Mazda 6 Homura - 2021 / 194 hp petrol /


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 16 Мар 2016, 20:34 
Offline
фанатик
Аватар
2014 Peugeot 505

Регистриран на: 14 Фев 2008, 20:44
Мнения: 9186
Еми по всичките ти постове излиза че си направил грешка при покупката. #-o Винаги можеш да я поправиш въпреки загубата на пари.Европеиски пръчки много... :wink:

_________________
Мазда 323 f BG 1.6 1991 ex
Мазда 323 f BA 1.5 1995 ex
Мазда Premacy 1.8 2001 ex
Мазда 5 2.0 2006 ex
Мазда 6 GH 1.8 2009 ех
Мазда..?????


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 16 Мар 2016, 21:03 
Offline
маниак

Регистриран на: 14 Сеп 2012, 21:51
Мнения: 630
цената ... цената ... висока е човека очаква повече за парите си. Не че Маздата на bgfrayman е зле, ма за тези пари човека очаква повечко класа. Оттам идва проблема.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 16 Мар 2016, 21:04 
Offline
фен

Регистриран на: 13 Юни 2015, 17:01
Мнения: 132
Местоположение: София
Ами мисля че всяка марка предлага джипове, а и както се вика къде си блеял при купуването, не се ли по интересувахте какви екстри има или няма :)
Иначе евала за ревюто и отделеното време за написването му.

Sent from my E2303 using Tapatalk

_________________
M6 2.0 бензин 2004


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 16 Мар 2016, 21:18 
Offline
фанатик
Аватар
2014 Peugeot 505

Регистриран на: 14 Фев 2008, 20:44
Мнения: 9186
Цената наистина не е малка.Но какво всъщност можеш да си купиш като качество по добро.Не виждам алтернатива.Всъщност я виждам във няколко немски марки но там пък финансовият скок е брутален.Според мен единствено Супър-ба и новото Мондео са някаква алтернатива.Но визията и на двете отстъпва.Няма как малка компания като Мазда да има съвършени автомобили превъзхождащи премиум марките. 8)

_________________
Мазда 323 f BG 1.6 1991 ex
Мазда 323 f BA 1.5 1995 ex
Мазда Premacy 1.8 2001 ex
Мазда 5 2.0 2006 ex
Мазда 6 GH 1.8 2009 ех
Мазда..?????


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 224 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 26 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб