Здравейте, колеги!
Да споделя и аз отзиви за тази модификация. Взех я преди 2 дена, така че по-късно ще има още
Като цяло, колата е приятна изненада. Като съотношение цена/качеств(о/а) надали може да се намери по-добра на пазара.
Двигателят е изключително добър, макар че е далеч от това да залепва пътниците за седалките. Мощност за изпреварване изглежда да има във всяка ситуация, включително по нагорнище. Все още не съм я тествал сериозно натоварена, обаче.
Въпреки че е бензинова, поддържа много ниски обороти - <2000 при 90/100 и <3000 при 130/140. Старият ми дизел държеше подобни обороти! Освен това очевидно двигателят е оптимизиран за въртящ момент - дори на нагорнище катери с 1500 оборота и не се опитва да превключи на по-ниска предавка (освен ако не се настъпи газта по-силно, разбира се.)
Скоростната кутия е малко чудо на техниката - комфортна и същевременно много бърза. Недостатък - няма пера за управление от волана, което до голяма степен обезсмисля ръчния режим. При 6-цата този двигател има.
Разходът за София-Копривщица-София - 7,5 на неразработена кола! Впечатлен съм. Разбира се, не я юркам все още.
Преди за купя, прочетох и изгледах всичко възможно, за да сравня с дизела. Бензинът е по-бърз - не само от 0-100, но и при доускоряване. Като се има предвид, че е с 5000 лв. по-евтин, мисля, че изборът е ясен.
Окачването е задоволително като комфорт, но изключително стабилно - планински завои, високоскоростни завои на магистрала - никакви грижи. Воланът е прецизен, макар да не е като на спортна кола - има известна откъснатост от пътя. Не пренася никакви вибрации от пътя.
Поведението на пътя е отлично. Тежестта изглежда доста равномерно разпределена. Предният надвес е доста къс, което помага не само за лесното паркиране, но и за липсата на недозавиване.
Системата 4х4 помага и на сухо (защото един колега беше питал). Днес ми се наложи да кача един висок бордюр - започнах с опряна в него гума и със съвсем лека газ, без никакво приплъзване на която да е гума, автомобилът се изкачи. При автомобил с предно щеше да има доста пилене...да не говорим, че вероятно бронята щеше да опре.
Фаровете още не съм пробвал, но BOSE-то е на доста добро ниво, доста над средното. Много е мощно - никога не съм усилвал повече от средата, което помага да няма изкривявания. Недостатъци - понеже няма субуфър, ниските не слизат максимално ниско. На задната седалка звукът е по-лош - вероятно защото няма отделни високочестотни говорители на задните врати и се чуват само ниски и средни някъде отдолу. Личи си, че са опитали да спестят.
Редакция: Има високочестотни отзад, но са на C-колоната. Все пак не се чуват добре.Седалките са изключително комфортни. Въпреки, че е кожа, която е хлъзгава по принцип, имат стабилна странична опора и не се усеща. Отзад, обаче, може би няма да е така, защото каквото и да оставя там, се мята наляво и надясно при най-малкия завой.
Сега съм със 17'' джанти със зимни гуми Bridgestone, които ми предложиха от СМ. Визуално изглеждат малко малки за толкова големи колела, но пък със сигурност возят по-добре от 19-ките. На лято ще видим.
Без въобще да ги питам, от СМ включиха в офертата "допълнителен модул за защита". Няма да навлизам в подробности, но се оказа допълнителен имобилайзер. Като се има предвид колко крадат новите модели напоследък (аз лично знам за 2 случая с приятели), монтирането на нещо допълнително ми изглежда много добра идея.
Карал съм и новата Мазда 6 (седан) малко. Като сравнение - различават се със сигурност. При CX5 усещането е за по-масивно окачване, което създава впечатление за по-голяма сигурност. Иначе поемането на неравностите става по подобен начин. При кросоувъра, според мен, също леко си личи по-късата колесна база. В заключение, окачването не е решителен фактор за избора между двете. Лично мнение.
Модерните електронни системи са истинско удоволствие - изглеждат като излишен лукс...докато не свикне човек с тях. При положение, че се предлагат на толкова ниска цена от Мазда, бих ги препоръчал искрено.
Задната камера се замърсява доста лесно, заедно с цялата задница. Това по мои наблюдения си е нормално за всички коли с къс заден надвес. Едни калобрани биха помогнали.
Сензорният екран се забранява при потегляне и може да се управлява само с копчетата. Това си е известен кусур, не знам някой да е доволен от него
Като цяло бутоните за управление са замисляни и изпълнени много добре, но някои от нещата, особено в навигацията, не са съвсем логични. Бързо се свиква обаче.
Шумоизолацията не е лоша, но не е и отлична. От гумите не се чува почти нищо, но двигателят и аеродинамичните шумове могат да се заглушат още.
Седалката на шофьора има памет за двама шофьори, но огледалата и воланът нямат, което ми прилича на половинчата работа.
В сравнение с 6-цата, багажникът е по-малък и по-къс. Например моите ски се събират навътре в купето, но лягат чак върху подлакътника между предните седалки.
Това е засега. През март ми предстои пътуване с натоварена кола до Автрия - това ще й е истинския тест