Вижте сега пичове (и ако има пички). Карал съм много коли и лични и служебни, бензин (и на газ и на метан), дизел, ванове, джипове, седани, малолитражки. При всички положения дизелът е по-икономичен. Колко ? - зависи от това как се кара колата. При поддържане на ниски обороти, постоянна скорост и без резки маневри - бензиновият разход може да се доближи до този на дизела (доближи - ако на дизелът е 5, то в същият момент на бензинът ще е 6). На всички е ясно, че 90% от шофьорите няма да карат като баби и ще стоят зад някой ТИР. При подаване на газ, автоматът на бензинът полудява и го вкарва в 5-6 до 7-8 000 оборота. При високи скорости и множество изпреварвания разходът на бензин в сравнение с дизеловия се увеличава драстично. Колкото и да вкарват технологии на този етап това си остава атмосферен мотор. Удобството на дизелът е в доускорението и турбото, което прави шофирането много по-приятно, особено за ръчни предавки. След няколко тежки ремонта на старата кола и на сегашната на жена ми, съм намразил дизела. Намразил съм втората ръка дизелови автомобили. Баща ми имаше възможността да си вземе нова дизелова, а аз имах възможността да си купя нова бензинова. Сходни коне и купета, ръчни скорости. Не мога да си кривя душата, дизелът си е дизел. Вървенето е съвсем различно, дизелът има много повече ряз, не се налага да връщам предавки. Разходът е с осезаема разлика градско 7-8 срещу 10-11, магистрала 6 срещу 8, извънградско 5 срещу 6.5.
Относно този спор за СХ-5, ще ви кажа следното:Има си официални каталожни данни, който гласят:
imgurlРазликата между 2.5 бензин 192 к.с. и дизел 2.2 175 к.с. автомати е:
градско - 9.3 срещу 6.4
извънградско - 6 срещу 4.9
среден - 7.2 срещу 5.5Колкото и да са снижени и нереални тези данни, са пропорционални. Смея да твърдя даже, че разликите ще се увеличат. А в зависимост от стила на каране може да достигнат и 4 литра, особено с повече ръчкане и високи скорости. Не забравяйте, че колата не е седан и не е аеродинамична, тежка е, висока е, и е 4х4. Това са все фактори, които влияят на поведението на колата, ускорението, возията и най-вече разхода.
CX-5 ще си харчи повече от Мазда 6 и определено според мен ще има разлика между 2 и 3 литра средно между бензина и дизела. Това са както каза един колега горе средно - 5лв./100. Всеки си прави сметката колко години ще я кара, има ли няма ли пари, предпочитания и т.н. Има и хора, който не им пука от разхода и не обичат "нафтови печки", има други заклети дизелджии. Аз лично при нов автомобил за моето семейство бих избрал дизел. За жената, която кара 5000 км/г. една бензинка 60-70 к.с. и да бега.
Таа успех на всички и да се "похвалите" с разходите си след време. Може и да си ги вписвате в сайтове за въвеждане на зареждания. Там със сигурност след 1 година ще видите средния ви разход и подробни статистики.