КЛУБ МАЗДА - БЪЛГАРИЯ
http://forum.mazdabg.com/

Проблем светна ми SCR
http://forum.mazdabg.com/viewtopic.php?f=72&t=45581
Страница 1 от 1

Автор:  ico67 [ 17 Май 2017, 21:13 ]
Заглавие:  Проблем светна ми SCR

Здравейте,колеги днес ми светна SCR и чека.
Излиза надпис на дисплея SCR malfunction.
Какво да правя.
Поздрави

Автор:  oberti [ 19 Май 2017, 09:35 ]
Заглавие:  Re: Проблем светна ми SCR

За почистване ти е филтъра за твърди частици. Прочети из интернет подробности.

Автор:  steich [ 20 Май 2017, 15:28 ]
Заглавие:  Re: Проблем светна ми SCR

Диагностика, винаги когато светне първо диагностика.

Автор:  ico67 [ 20 Май 2017, 19:14 ]
Заглавие:  Re: Проблем светна ми SCR

Колеги проблема за сега изчезна,след 10 паления
лампите изгаснаха.В петък все пак ходих до сервиз за
диагностика проблема е бил в неправилна работа на датчика за
концентрация на азотните окиси.За сега е това времето ще покаже.
Колега steich точно за това / DPF OFF, Adblue / SCR OF пуснах питането
ако се наложи къде качествено и за колко.

Автор:  nikcool [ 14 Юни 2020, 23:32 ]
Заглавие:  Re: Проблем светна ми SCR

ico67 написа:
Колеги проблема за сега изчезна,след 10 паления
лампите изгаснаха.В петък все пак ходих до сервиз за
диагностика проблема е бил в неправилна работа на датчика за
концентрация на азотните окиси.За сега е това времето ще покаже.
Колега steich точно за това / DPF OFF, Adblue / SCR OF пуснах питането
ако се наложи къде качествено и за колко.


Да дигна малко тая тема
И при мен се случи вчера.
И след като и сложих таблите и тръгнахме да се прибираме.
След около 160км ми изскочи грешка на Адблу системата, и от 3 звездички почна да показва 830км до зареждане.
Светна и чека.
Колата не е работила доста време.
Със сигурност от както се заех да я купувам, ми от не 4 месеца покрай тая лудница с вируса.
И след незнам 4 или 5 припалвания изчисти грешка.
И възстанови 3 звездички, които показваше.
Може ли това да е от дългото неработене на колата.
Колата е на 59 К/ км.
Аз съм вторият собственик.
Ще ходи на сервиз ясна е работата.
Които със сигурност предполагам са реални.
Най интересното е , че с това чакане от 4 месеца.
Паднал акумулатора.
И дала някаква грешка проблем със серво управлението на волана.
Продавача ми каза , че са я вкарали в сервиз на Мазда и са сменили целия модул.
И са сложили нов акумулатор.
И това се е случило защото след огледа, са оставили гумите завити на дясно, поне така разбрах.
Не съм много наясно дали това може да се случи.
Някой от знаещите може ли да ми каже.
Колата е в Немция.
Благодаря.

Автор:  nikcool [ 29 Юни 2020, 16:06 ]
Заглавие:  Re: Проблем светна ми SCR

Здравейте.
Да вдигна пак темата за проблема на тоя так или иначе добър автомобил.
Във събота, се разгелдисахме малко , насам на там.
Магазини едно друго.
И отново изписа грешката за АДБЛУ и светна чека.
Понеже тук у Немция, всичко е с термини.
А и доста се забавихме.
Отидох до един сервиз на Абита/ турци/ , които работят до пл късно в събота.
Закачихая на компютър, беше доста странен не бях виждал такъв до сега.
Има стойка или закачалка не знам, закачва се на волана.
На него пишеше БОШ, и на това дето се свързва с ОБД буквата.
Прочетоха я и ми казаха, че сензора за температура на АДБЛУ системата дава грешка.
Висока температура.
Изчисти грешката , и понеже бях с преводач, защото няма как да се разберем.
Та той ми каза , че това се случва при модели на Форд, Пежо и д-р. На които е вградена тая система.
Няма алтернатива и каза , че не е пипал да поправя тая пущина, специално за Мазда, и каза че трябва да отида на сервиз на Мазда.
Друго което разбрах е, че не се сменя само помпата, ами целия бидон, вървяло комплект.
Ще отида и там, то тия немци даже и с жените си определят термини.
До колкото можах да намеря и прочета всички теми във форума, за тоя проблем на АДБЛУ системата.
Разбрах, че явно това им е доста основна болка.
Даже и да подменя бидона с помпата пак можело да се случи, да даде някаква грешка.
Изхождайки от прочетеното
И.
Това, че тук не могат да играят резачките и да се изключи, системата и ПДФ филтъра.
А и искам колата да си е с АДБЛУ.
Четох някъде, че някой слагал някакво съпротивление на тия пущини за да не отчита грешка.
Системата си работи нормално.
Доколкото разбрах, само требва да се следи нивото, защото не отчитало на дисплея.
Има ли някой майстор, който може да отстрани или да направи така , че да не изписва тая грешка и системата да си работи и функционира безпроблемно.
ПП
Колега тръгна за България в събота, със същата СХ7.
Като той я кара от близо година, тук в Немция, и досега не е имал проблеми.
Но на него също му светна АДБЛУ системата и чека.
Та и той , по еже му бях споменал, за това палене и гасене, първо долял АДБЛУ някъде към 5л. но след около 20км пак светнало.
Пробвал с отворена врата, цигара в уста - задължително, и след няколко стартирания грешката изчезнала, НО пак след 20-30км пак се появила.
Та явно това си е една от болките, на инак този така добър автомобил.
Някой ако може да ме на сочи, към някой майстор в България ще съм благодарен.
Благодаря.

Автор:  gyenchev [ 30 Юни 2020, 08:02 ]
Заглавие:  Re: Проблем светна ми SCR

Щом грешката на 10-тото палене изчезва(Всъщност остава записана в компютъра и може да се изчете, а изгасва само лампата) значи не се появява при всяко палене а на едно от повече от 10 паления.
Тоя сензор толкова ли е скъп, че да не може да се подмени?

Автор:  ico67 [ 30 Юни 2020, 20:30 ]
Заглавие:  Re: Проблем светна ми SCR

Цялата система е на BSCH. =D>

Автор:  nikcool [ 01 Юли 2020, 00:29 ]
Заглавие:  Re: Проблем светна ми SCR

gyenchev написа:
Щом грешката на 10-тото палене изчезва(Всъщност остава записана в компютъра и може да се изчете, а изгасва само лампата) значи не се появява при всяко палене а на едно от повече от 10 паления.
Тоя сензор толкова ли е скъп, че да не може да се подмени?

Ами и аз незнам.
Явно Бош нещо не са издокусурили.
И тоя проблем не е само в Мазда, а в още поне 6 производители на коли, при които е вградена тази система на Бош.
Аз и за това питам.
Дали има майстор , който може да отстрани проблемите, които се появяват,.
Без резачки и компютърен софтуер.
Не може Ингилизите да са по добри от наще майстори.
Все пак сме по иновативни и по напреднали от тях.
Не парично разбира се.
Говоря за интелект.
Надявам се някой от майсторите които са тук, вече да може да поправя и отстранява проблемите на тая БОш помпа.
Дали щото всичко е наблъскано вътре, и за това се появяват, грешка след, грешка.
Между другото, се замислям за един въпрос.
След като има подггрев на Адблито, то до там трябва постоянно да а има директно захранване, през реле и датчик за температура.
Защото зимата при -15 трябва това постоянно да се подгрява , за да не замръзне.
Даже и колата да не се кара.
Явно някъде има разковниче.
Ама дано някой го намери.
Все пак ще чакам някой да се обади.
Благодаря.

Автор:  nikcool [ 01 Юли 2020, 00:36 ]
Заглавие:  Re: Проблем светна ми SCR

gyenchev колега.
Даже забелязах, не на 10 припалване.
А на 4 или 5 припалване изчезва и заработва и отчита нивото.
Навремето.
Преди да пуснат газовите инжекционни системи, че даже и на моно инжекциите.
Ги лекуваха по някакъв начин, за да не светва чека, и да прави проблеми колата.
На всяко стартиране изчистваше грешките.
Ама това е толкова отживяло.
Но и тук съм сигурен, че нашите майстори, ще намерят трайно решение, без резачки и пр.

Автор:  Dilchev [ 17 Май 2021, 21:35 ]
Заглавие:  Re: Проблем светна ми SCR

Това е форума със съпротивлението и крушката :idea:
https://clubmazda.net/threads/fallo-en- ... aller.237/

За бидона
Съпротивлението имитира датчик за температура 25oC за да не включва нагревателя/в нашия случай крушката/
Крушката имитира нагревателя /сигурно може да стане и с товарно съпотивление 5ома/

Това може да се прилага само ако климата е достатъчно топъл, течноста замръзва/кристализира/ при -11оС

Системата е сложна, има още два нагревателя в помпата и по снабдявщата линия до дюзата

Аз съм с изгорял нагревател на резерворара
Ще пробвам варианта с крушка и резистор - за да не правя ресет на всеки 350-400 км

Но като събера пари :mrgreen: , махам всичко - уреа, ЕГР, ДПФ и правя чип тунинг

Автор:  Dilchev [ 20 Юли 2021, 22:40 ]
Заглавие:  Re: Проблем светна ми SCR

Вече съм с крушка 21W и грешката за изголял нагревател изчезна
Остава да сложа и 10кома съпротивление да блокирам евентуално включване на нагревателя /крушката в моя случай/ при студено време
Надявам се до зимата да съм премахнал системата

Автор:  nikcool [ 19 Сеп 2021, 21:28 ]
Заглавие:  Re: Проблем светна ми SCR

Отново съм аз.
Понеже ни е заложено, и при решение на проблема, забравяме изключваме и съответно, няма нфо за това, решили ли сме си проблема, как и на каква цена, доволни ли сме там където сме ходили.
Ако не сте разбрали ще споделя моето мнение и гледна точка.
Не може да искаме да караме нови или сравнително нови коли, и да искаме обслужването на тия коли да е на цената на жигула и москвич, примерно.

Решиха ми проблема във Варна, аз съм от там.
Срещу скромна сума, доста по различна от 2,500€.
Свързах се със сервиза, както и с консултанта там Данчо Иванов, от когото съм доста доволен.
Доста на дълго и нашироко, задавах въпроси, и получавах на всичко подробно обяснения.
Та както казах, срещу доста скромна сума, и уверението, че дръпнатите жълтури, са пуснали ъпдейт и след обновяване на компютъра на Адблу системата всичко ще си е Ок, и няма да има проблем след това.
Речено сторено, и вече 1г. Н
нямам проблем с тая пущина Адблу система бош.
Както казах, разговаряхме на дълго и на широко, за масла , и що се сетя.
Колата е проверена, инспектирана, смених и дифтунгите дюзите.
Щото тия мотори имат проблем със натрупване на нагар по дюзите - леглата, ли не разбрах.
И от това притропват мотора, щото се запушва цедката и става мазало.
Макар да ми каза, че обикновенно това го практикуват при коли след 100000КК километри.
След смяна на маслото в швабия в сервиз Мазда , с 5W30
като се прибрах декември смениха ми и дефтунготе.
Колкото до грешката на термодатчика, който отчиташе висока температура на Адблуто,.
Доста си говорихме с един колега и той има съща грешка, отстранен в Пловдив.
И в по горният си пост съм писал, че едно Аби се мъчи, но нестава нищо, освен да я прочете и да я изчисти, но тя пак се появява. И ми каза, че не може да влезе в компа, и само в оторизиран сервиз, на Мазда могат да ми я оправят.
Та разсъждавахме с колегата и се самонавихме, че в Мазда просто променят стойностите на датчика и решават проблема.
Много съм доволен Мазда сервиз Варна и лично от Данчо.
Сега ще пиша друга защото не видях такава.

Страница 1 от 1 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/