Първи впечатления след два дена съвместен живот и 120 км, горе долу 50:50.
Любов от пръв поглед, какво друго да кажа. Определено си заслужаваше чакането, заради цвета. Червеното е уникално при всякакви условия - слънце, облаци, с нетърпение чакам и дъжда. Доста се оглеждах в различните марки и червени вчера и днес, но не намирам алтернатива на цвета.
Вътре е доста комфортно и широко, тавана е висок. Като задната седалка си е определено за двама възрастни или три деца. Багажника е достатъчно голям за пътуване с нормално количество багаж, че и леко да прекалиш, но не е като да събереш вътре целия гардероб. Перфектна е за семейство с подрастващи деца, ако децата обаче станат двуметрови тинейджъри, сигурно ще е малко тясно в краката.
Инфотеймънта с много удобен и лесен за работа. Интерактивния командер (HMI) както му казват или врътката на конзолата между седалките е много удобен, блокировката на тъча по време на движение не е проблем. Доста по-лесно е да използвал HMI контролера, вместо да се пресягаш към екрана. Предпочитам го дори и при спряло положение.
Кормилото е сравнително малко, удобно. Лесно за работа с копчртата, но за звука на мен ми е по-удобно да ползвам копчето на средната конзола. Климатика отзад духа с настройките на пасажерското място, което е кофти за децата, понеже жената е доста зиморничава
. Не можах да схванах защо има две копчета за настройка на духалките, които пременят една графика, може би са за двете места, не му обърнах много внимание.
Вози меко по лунния пейзаж, който остана след снега в Бургас, но това го сравнявам с Клиото
)). Наистина е тихо в купето, но не е чак както го описват по ревютата, едва ли не гробна тишина. Външните шумове да изолирани, а мотора се чува много приятно и звука във високите обороти, като го настъпиш в като мъркане. Доколкото разбира се може да се настъпва кола на 50-60 км пробег. Шума от гумите също се чува, но не много.
Харесва ми идеята за настройване на чувствителността на сензора за дъжд. Това винаги ме е дразнило на Клиото, че трябва дъжда да е силен за да чисти добре на автоматичен режим. При ръмеж хем няма нужда чистачките да работят постоянно, хем автоматичното чисти на мнооого големи интервали. Приятна възможност е и регулирането на звука на мигача, макар и само с две степени. Иначе много злобно ми се набиваше в главата.
Има някои неща които са доста дразнещи. Като ще започна с простотия номер едно. Индикацията за отворена врата... няма звукова сигнализация, само лампичката на таблото и лампите на купето, които денем няма как да разбереш, че светят освен, ако не провериш. При това никой не е сметнал за необходимо да сигнализира коя точно врата не е затворена добре, нещо което го има в Клиото от 2006! Пример: вчера се качваме четиримата в колата, тръгвам... ни звук, ни стон. След стотина метра видях, че свети лампичката. Наложи се да спра и започна едно отваряне и затваряне на вратите, свят да ти се завие.
Колата е серийно оборудвана с TPMS - система следяща налягането на гумите, но никъде не видях възможност да визуализира измерването на дисплея, не го срещнах и в книжката. Може и да не съм го забелязал, незнам.
Телефона се синхронизира всеки път като се запали колата и докато тече синхронизацията, нямаш възможност да набираш, поне не и с гласовите команди, може през телефона. Не видях и начин да отговориш директно на телефона, а не да те прехвърля на инфореймънта и всички да слушат. Това може да стане чак след като е започнал разговора. Може би това е опция, която да избереш от телефона, но в движение не съм разглеждал какво се появява на дисплея на телефона.
Настроил съм вратите да се заключват 30 секунди след потегляне. Е вчера ми се наложи да спра да взема жената... ами няма как да отключил вратата, освен да се пресегнеш и да я отвориш, ама ако трябва да отвориш задна дясна как става идея си нямам.
Kaizera написа:
...идват navigation ready и трябва само карта. Та докато чакам реших да рискувам 90лв и поръчах това —>
https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre ... 2604628841Бях си купил карта с навигация от eBay, въпреки уверението на дилъра, че GPS навигацията изисква допълнителен монтаж. Работи перфектно, мушкаш картата в слота и тръгва веднага. Не са ми я предлагали подарък, та тук съм 1200 лв напред
С инсталирането ѝ се настрои и часовника на колата, също така и най-отгоре на дисплея, там където има един информационен ред, ми изписва коя е следващата улица, която ще пресичам. Доста удобна функция, ако си в непозната обстановка.
В общи линии това е след два дни съвместен живот. Стана дълъг ферман, дано не съм ви отегчил много. По-нататък пак ще споделя нови впечатления.
EDIT: Днес сутринта установих, че не можеш да тръгнеш без да си закопчал колана. Ръчната спирачка се активира при откопчаване на колана на шофьора и може де се деактивира чак след закопчаването му. Не че карам без колан, но понякога в бързината го закопчавам в движение, еми вече няма да го правя