Здравей Колега,
Малко късно се включвам. Надявам се, че питането ти е е все още актуално. Освен темата, която littlematrix е споделил и в която съм писал впечатления мога да добавя и още вече от опит, както следва:
Автомобилът като цяло е здрав, но си има някои харАктерни особености: Работа на газ: до момента върви добре на газ, като след 4-5 донастройки на картата може би вече около година не ми е светвала лампата за check engine. Има обаче осезателна разлика в начина на работа на колата на бензин и газ, което не се изразява като разлика в мощността, а по скоро във времето в което колата реагира при настъпване на педала на газта. Когато е на бензин мотора реагира на момента, а на газ има едно леко замисляне, преди да започне да качва обороти. Замислянето е толкова по-добре изразено, колкото по-рязко е подаването на газ. Говорим разбира се вероятно за части от секундата, но в началото докато се свикне е малко шашкащо. Автомата също работи малко по-мудно на газ. Всичко това може и да е нормално за автомобил с автоматична скоростна кутия пригоден на газ, но го пиша тъй като на мен ми е първи такъв. Относно разхода – няма разлика с това, което съм описал в другата тема, но извън града пада с около 2 до 3 литра при скорост до 120-130.
Спирачна система: Колата е голяма и тежка и явно предните дискове не са изчислени с достатъчна големина, тъй като се кривят и колата започва характерното притрисане на около 80-60 км/ч при спиране от по-голяма скорост. Поради това, отпред специално не търпи никакви компромиси – иска хубави дискове и хубави накладки (АТЕ поне). Не знам японците как си мислят, че могат да слагат взаимо-заменяеми дискове на CX7 и CX9 като разликата в габаритите и теглото е осезаема и защо слагат по-големи спирачни дискове отзад, а не отпред. Май има някаква особеност при вграждането на ръчната спирачка и това е причината за по-големите задни дискове и въпреки това е тъпо. Иначе според мен спира не зле и достатъчно безопасно, предвид че максималната и скорост е около 180 км/ч.
Фарове: Моят екземпляр беше с конвенционални фарове, които не светят особено добре. Към това като прибавим и помътняването на пластмасата отвън – вечер ставаш леко сляп докато шофираш. Решението – избистряне на фарове (150 лв) + защитно фолио (40 лв) + ксенон (160лв) и вече имам Фарове
Кийлес електроника: При ниски температури под (-5) спира да функционира и колата не се отключва чрез бутоните на дръжките на вратите. Работи нормално обаче с конвенционалния ключ, който върви с чипа. Чипа харчи доста батерия, тъй като заключва вратите всеки път като се отдалечиш на повече от 1,5 -2метра. Изисква смяна на батерията поне веднъж годишно, което става във всяко часовникарско ателие срещу 5-6 лв.
Пасажери: Не съм сигурен дали важи за целият модел или аз попаднах на такъв екземпляр, но се води 5+1, а не 6+1 места, въпреки че има трети ред с две седалки на него. На практика това означава, че на вторият ред седалки имаш два колана (общо 6 колана за целият автомобил – по два на всеки ред седалки), а средното място се води барче/подлакътник. То няма подглавник и колан. Странното е, че в тавана имаш оставено гнездо за трети колан (7-ми), но то е празно. Добре че поне гнездо са оставили, че успяхме да напаснем и монтираме колан от Мазда 6. Иначе не ми се мисли в какъв филм щях да се вкарам – да купя кола само защото е достатъчно голяма да возя безпроблемно три деца на втори ред, а тя да има два колана …. Цялото упражнение със монтирането на колана и подглавник ми излезе 300 лв.
Климатична система: Проверявайте и продухвайте поне един път годишно тръбата за отвеждане на водата от климатика. При мен се запуши това лято и понеже имам гумени стелки не разбрах, че имам проблем докато краката на пасажера отпред не потънаха във вода и не започна сериозна миризма на влага. Следва малък филм с понадигане на целият мокет, под който има дебел слой кече, което съхне сравнително трудно и бавно. При мен се наложи и включване на духалка, тъй като се случиха не особено топли дни.
Шибедах: Както и при климатичната система, проверявайте отводняването на шибедаха. Аз моя не го ползвам (дори не го разбирам това що за екстра е) и не го отварям и въпреки това отводнителният му канал се запуши миналата седмица и прокапа вътре в колата през А колонката на пасажера. Отваря се шибедаха и прочистваш отвора за отводняване с тел и по-твърд кабел.
Гуми: Когато е на 20 цола размера е специфичен, не е широко разпространен, няма много избор и съответно цената не е ниска. Миналата година купувах зимни гуми и се спрях на Dunlop, който ми стъпа на 408 лв за гумата с монтажа. Алтернативата ми беше Cooper на около 360лв.
Багажник/греди/кутия за багаж: Ако някога искате да пътувате с хора на третия ред седалки, тогава не ви остава особено много място за багаж и може да решите, че искате да монтирате греди и кутия за багаж на тавана.
ВНИМАНИЕ!!! Греди се продават и се монтират, но разстоянието между тях е на минимум 115 см. Стандартните кутии за багаж (например на Thule) са със захват до 96 см. Понеже и този филм го играх, до колкото си спомням накрая успях да намеря специфична кутия от някаква марка която трябваше да може да се монтира, но не бяха сигурни. Трябваше да се направи поръчка о т чужбина, да дойде и да отида на място в магазина за да се пробва. В крайна сметка се отказах и продадох чисто новите греди, които вече бях купил барабар със старата ми кутия Туле, която имах от предният ми автомобил.
ЗАКЛЮЧЕНИЕ: Мисля, че автомобила е задоволителен за парите си и ми върши идеално работата, за която беше закупен, а имено да събира без зор три деца на втори ред и да има много място за багаж и да не е мини ван. Не е супер лукс като добре натоварен немски, но за сметка на това е доста опростен и елементарен (минимум електроника, датчици т.н.), което пази от скъпи ремонти. Струва ми се, че това е цялостна концепция при японците. Например аз много се нервех, „как може да са толкова тъпи“ да не сложат един датчик да ми светне на таблото като ми изгори фар. Спрях да се нервя в момента в който разбрах, че това дава възможност да сложа по-евтин ксенон, който не изисква лъжене на компютъра! Така че едно нещо може да бъде и недостатък, но и предимство в друга ситуация.
Следя пазара на 7 местните SUV-та (който в Европа е доста ограничен), защото ми е интересно и честно казано, ако сега трябва да си сменям автомобила не мога да избера нищо, което да ми предлага нещо повече или по-добро. Тенденцията за намаляване на двигателите от 6 на 4 цилиндъра с турбина и директно впръскване не е вариант, щото няма газифициране това нещо. За това на този етап предпочитам да инвестирам разни суми в този си автомобил.
Надявам се да съм бил полезен с това инфо за кола, която е рядко срещана по нашите ширини.
Поздрави!
|