Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 11:57

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 34 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 09 Сеп 2010, 11:26 
Offline
любител

Регистриран на: 09 Сеп 2010, 11:19
Мнения: 5
Здравейте, колеги!

Дядото се е наканил да купува такава дизелова Мазда с директно впръскване и ме помоли да проуча нещата, викам при вас мога да потърся информация, какви са често срещаните проблеми с този автомобил и най-вече с мотора му. Благодаря предварително на колегите, които ще се отзоват с инфо...

Конкретно за тази става въпрос:
http://www.cars.bg/u35344


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 09 Сеп 2010, 18:13 
Offline
любител
Аватар
1999 Mazda 323

Регистриран на: 25 Апр 2010, 19:22
Мнения: 96
Местоположение: София
Аз имам такава. http://www.mobile.bg/11269107977011625 , http://www.cars.bg/u126040 Не съм имал проблеми никакви с нея. По принцип е малко по-шумна и се усеща турбодупката. От към ламарини също може да се намери забележка но всичко се прави.. А и това са бели кахъри на фона на икономичност, надеждност, здравина на електрониката, здравина на окачване, ниската цена на екземплярите втора употреба и други. Ако те интересува нещо по-конкретно и мога да съм ти полезен питай. Успех.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 09 Сеп 2010, 22:22 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 09 Сеп 2010, 11:19
Мнения: 5
Тази твоята Common rail ли е? Защото ми казаха, че около 2000 година на тази Мазда дизели с директно впръскване има 2 варианта - с ГНП и Common rail. Тази, която постнах в първия си пост си е с ГНП, то се виждат на снимката тръбичките за горивото. За Common rail ми казаха, че нямат никакви проблеми, ама никакви, та затова питам за по-стария вариант, който е с ГНП. Какъв й е долу-горе реалният пробег на твоята?


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 10 Сеп 2010, 07:47 
Offline
любител
Аватар
1999 Mazda 323

Регистриран на: 25 Апр 2010, 19:22
Мнения: 96
Местоположение: София
С ГНП е. На 165000км реални е. Не е купувана от автокъща там, а от първия и собственик.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 10 Сеп 2010, 08:01 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 27 Май 2008, 18:12
Мнения: 4819
Местоположение: АБСУРДИСТАН
skype: тел № 0889410450
emil.kerekovski написа:
Тази твоята Common rail ли е? Защото ми казаха, че около 2000 година на тази Мазда дизели с директно впръскване има 2 варианта - с ГНП и Common rail. Тази, която постнах в първия си пост си е с ГНП, то се виждат на снимката тръбичките за горивото. За Common rail ми казаха, че нямат никакви проблеми, ама никакви, та затова питам за по-стария вариант, който е с ГНП. Какъв й е долу-горе реалният пробег на твоята?
Не е комънрейл неговата, а и 2000 г. мисля че Мазда още не са правили комънрейл..
И освен това, не са толкова безпроблемни, колкото са ти казали .. :) И те много се сърдят на скапаната нафта която ни продават, да не говорим че заради екологията им монтират един филтър DPF който проявява характер от време на време..http://forum.mazdabg.com/viewtopic.php?f=40&t=19820
То не че DiTD мотора не е капризен от към горива, но при него проблема се отстранява лесно..
Та ако сте харесали колата, не и се чудете.. Общо взето е много здрава и безпроблемна машина...

_________________
Гънките на мозъка по принцип са невидими, но когато липсват си личи .


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 10 Сеп 2010, 09:54 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 19 Апр 2010, 21:10
Мнения: 297
Местоположение: София
ivan2113 написа:
Аз имам такава. http://www.mobile.bg/11269107977011625 , http://www.cars.bg/u126040 Не съм имал проблеми никакви с нея. По принцип е малко по-шумна и се усеща турбодупката. От към ламарини също може да се намери забележка но всичко се прави.. А и това са бели кахъри на фона на икономичност, надеждност, здравина на електрониката, здравина на окачване, ниската цена на екземплярите втора употреба и други. Ако те интересува нещо по-конкретно и мога да съм ти полезен питай. Успех.


Присъединявам се към колегата. В добавка - аз съм изненадан от качеството на материалите, вложени в тази кола (в съотношение с цената й особено втора употреба).
Относно ламарините - аз съм с 2002 г. и нямам никъде дори наченки на забележки. Изключително здрава оригинална боя - много добре държи на ситните камъчки, летящи от непокритите камиони по родните ни магистрали и т.н.
Относно мотора - намирам го за гъвкав, макар турбодупката. Имам малки забележки относно разчета на предавките - много къса, но за сметка на това мощна първа предавка. Може би малко ми идва къса и втората предавка, но пък оттам насетне предавките разтоварват мотора до степен, че с 90 си на 1800/1900 оборота и колата мирише горивото.
Първият дизелов агрегат, на който виждам клиновидни ремъци на алтернатора и климатика - имам предвид от доста време насам новите мотори са със скъпите и обикновено автоматично затягащи се пистови ремъци. За сметка на това ремъците са два...по мое мнение - излишно, но не смея да съдя японския конструктор, сигурно е имал нещо предвид, за да се подсигури.
Екстравагантно намирам и решението хидравличната помпа да бъде директно свързана с твърда връзка към разпределителния вал - здраво и надеждно решение, което по обективни съображения няма да те остави без волан при никакви обстоятелства :D.
Поради това, че е доволно пъргав не съм усещал разрика във вървенето при промяна на горивото, но пък го усещам по километрите, които изминавам с уж същото количество гориво. Смених си безниностанцията и разхода ми падна от 9/100 градско на 8/100, а извън града от 4,6/100 на 4,1/100 (приблизителни сметки мои...)
Аз :lovemazda:
Препоръчвам я и на теб!

_________________
Нека бъдем толерантни и интелигентни на пътя!
Потребителят управлява с наслада Мазда 6 2.0 CRDi 100 kW, 2004.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 10 Сеп 2010, 10:58 
Offline
фен
Аватар
2008 Mazda CX-7

Регистриран на: 14 Фев 2009, 18:29
Мнения: 166
Местоположение: Old Zagora
АБСОЛЮТНО ТОЧНО КАЗАНО от колегата hidalgo.Аз съм със същия мотор като неговия /2.0 DITD 101к.с./ и съм с 2 ръце за този автомобил.Добър избор.От както съм я купил само стандартно обслужване /масла филтри/. :lovemazda: :mazda-flag:

_________________
323F BJ 2.0 DITD 74Kw
CX-7 DISI TURBO 191Kw


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 11 Сеп 2010, 14:20 
Offline
любител
1988 Mazda 323

Регистриран на: 17 Окт 2008, 19:53
Мнения: 41
И на мен много ми харесва този модел и предполагам с ГНП е по-добре защото тези коммън рейл :evil: както казвате по-нагоре не са много много за нашата нафта.Дано баща скоро си купи такава маздичка.Той не че не кара сега мазда де :D :D,но новото си е ново :P

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 11 Сеп 2010, 21:03 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 27 Май 2008, 18:12
Мнения: 4819
Местоположение: АБСУРДИСТАН
skype: тел № 0889410450
Frozen написа:
И на мен много ми харесва този модел и предполагам с ГНП е по-добре защото тези коммън рейл :evil:
А ти защо мислиш, че комънрейла е без ГНП.. :P

_________________
Гънките на мозъка по принцип са невидими, но когато липсват си личи .


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 13 Сеп 2010, 09:49 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 09 Сеп 2010, 11:19
Мнения: 5
До колкото съм запознат, комън рейла има електрическа помпа, която захранва с гориво общата рейка, на която са наредени дюзите, няма ГНП, зацепена на ангренажния ремък, а всяка дюза си има помпа, нещо като помпа-дюза на VW.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 13 Сеп 2010, 12:43 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 27 Май 2008, 18:12
Мнения: 4819
Местоположение: АБСУРДИСТАН
skype: тел № 0889410450
Електрическата е само подкачваща :P колкото да докара гориво до ГНП-то, а ГНП-то го нагнетява в общата шина (рейла) ..
А това дето си го представяш на всяка дюза-помпа, го има само при ВАГ-ините.. :D
Иначе, другите кон умрейли :D си имат ГНП-та и то доста по сериозни от тези на DiTD маторя..
На по новите модели, дават налягане до 1800/1900 атмосфери..
Те това е помпа на Мазда 6
Изображение

_________________
Гънките на мозъка по принцип са невидими, но когато липсват си личи .


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 13 Сеп 2010, 16:45 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 09 Сеп 2010, 11:19
Мнения: 5
Може би аз нещо не съм наясно. Какво точно е комън рейла? Обща шина (рейка) за дюзите с един вход, където ГНП нагнетява гориво с голямо налягане, а дюзите се отварят електрически, така ли?


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 13 Сеп 2010, 16:51 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 27 Май 2008, 18:12
Мнения: 4819
Местоположение: АБСУРДИСТАН
skype: тел № 0889410450
Ей сега вече го разбра.. :ok:

_________________
Гънките на мозъка по принцип са невидими, но когато липсват си личи .


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 14 Сеп 2010, 22:08 
Offline
любител
1988 Mazda 323

Регистриран на: 17 Окт 2008, 19:53
Мнения: 41
Споменавали са ми че тези комън рейли се сърдели на по-некачествена нафта (каквато е най-често срещаната) :D

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 16 Сеп 2010, 22:35 
Offline
фен
1999 Mazda 323F

Регистриран на: 07 Сеп 2007, 23:46
Мнения: 214
Местоположение: София
Аз имам такава от 3 години. Колата е сигурна и е бегачка. Аз смених амортисори, на 220000 сменяш амортисори. :wink:
Не ми работи вече машинката за задното стъкло. Шумна е доста, за комфорт не може изобщо и дума да става. [-X Тя все пак не е среден клас автомобил.

За дядоти ще е перфектна! :lovemazda:

_________________
Rumen Dichev
Mazda 323 F 2.0DiTD 90 k.s. 1999 г.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 17 Сеп 2010, 16:20 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 19 Апр 2010, 21:10
Мнения: 297
Местоположение: София
Друже, за каква липса на комфорт говориш?! Ти я изкара Голф ІІ тая кола!?! :shock:
Какъв би бил според теб достойният комфорт в кола от среден клас? Всъщност, може би преди това трябва да дефинираш какво разбираш под кола от средния клас.

_________________
Нека бъдем толерантни и интелигентни на пътя!
Потребителят управлява с наслада Мазда 6 2.0 CRDi 100 kW, 2004.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 17 Сеп 2010, 22:09 
Offline
фен
1999 Mazda 323F

Регистриран на: 07 Сеп 2007, 23:46
Мнения: 214
Местоположение: София
hidalgo написа:
Друже, за каква липса на комфорт говориш?! Ти я изкара Голф ІІ тая кола!?! :shock:
Какъв би бил според теб достойният комфорт в кола от среден клас? Всъщност, може би преди това трябва да дефинираш какво разбираш под кола от средния клас.




Кола от среден клас е най- малкото, кола в която можеш да слушаш радио на спокойствие. Когато затвориш вратите се изолираш от външните шумове. Тази кола не изолира никак ви шумове! Аз карам по 18 часа от Австрия до България, повярвай ми радиото не се чува. Особено на 3000 оборота.
Последното пътуване запуших малките отвори, от които излиза въздуха за да изсуши предните прозорци. Пак духаше твърде силно заради скоростта. Решението беше да затворя достъпа на въздух от вън.
Предишната ми кола беше WW Pasat. Това е кола среден клас.
:wink:
:lovemazda:

_________________
Rumen Dichev
Mazda 323 F 2.0DiTD 90 k.s. 1999 г.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 17 Сеп 2010, 23:19 
Offline
фен
Аватар
2008 Mazda CX-7

Регистриран на: 14 Фев 2009, 18:29
Мнения: 166
Местоположение: Old Zagora
Rumen написа:
hidalgo написа:
Друже, за каква липса на комфорт говориш?! Ти я изкара Голф ІІ тая кола!?! :shock:
Какъв би бил според теб достойният комфорт в кола от среден клас? Всъщност, може би преди това трябва да дефинираш какво разбираш под кола от средния клас.




Кола от среден клас е най- малкото, кола в която можеш да слушаш радио на спокойствие. Когато затвориш вратите се изолираш от външните шумове. Тази кола не изолира никак ви шумове! Аз карам по 18 часа от Австрия до България, повярвай ми радиото не се чува. Особено на 3000 оборота.
Последното пътуване запуших малките отвори, от които излиза въздуха за да изсуши предните прозорци. Пак духаше твърде силно заради скоростта. Решението беше да затворя достъпа на въздух от вън.
Предишната ми кола беше WW Pasat. Това е кола среден клас.
:wink:
:lovemazda:


Rumen значи твоята кола има огромен проблем щом даже и радио не можеш да слушаш в нея.

_________________
323F BJ 2.0 DITD 74Kw
CX-7 DISI TURBO 191Kw


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 18 Сеп 2010, 08:00 
Offline
маниак
Аватар
1998 Mazda 626

Регистриран на: 31 Авг 2008, 14:16
Мнения: 943
Местоположение: Ст.Загора
[/quote]
Rumen значи твоята кола има огромен проблем щом даже и радио не можеш да слушаш в нея.[/quote]

+1 и моята е слабо обесшумена,ама чак пък толкова :shock:


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 18 Сеп 2010, 09:48 
Offline
фен
Аватар
2008 Mazda CX-7

Регистриран на: 14 Фев 2009, 18:29
Мнения: 166
Местоположение: Old Zagora
Баси, моята пък е супер безшумна от вътре, като съм със затворени прозорци и пуснато климатиче при 120 км/ч не се чува нищо. Да се обоснова, че правя сръвнение м/у колите които карам всеки ден е те са: Тойота HILUX 2,5 дизел 2006г., Цитренчето берлинго 2.0 HDI 2005г., Шкода ФАВИЯ 2005 1.2 бензин и моята МАЗДА 2.0 DITD 101к.с. Най безшумна е фабията след нея е Маздата ми.Но критерия за безшумност на всеки може да е различен така че...
Айде със здраве. :lovemazda:

_________________
323F BJ 2.0 DITD 74Kw
CX-7 DISI TURBO 191Kw


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 18 Сеп 2010, 09:51 
Offline
фен
Аватар
2008 Mazda CX-7

Регистриран на: 14 Фев 2009, 18:29
Мнения: 166
Местоположение: Old Zagora
Да добавя само че колата ми м/у 2000 и 3000 оборота става изключително тиха. :D

_________________
323F BJ 2.0 DITD 74Kw
CX-7 DISI TURBO 191Kw


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 20 Сеп 2010, 14:35 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 19 Апр 2010, 21:10
Мнения: 297
Местоположение: София
Rumen написа:
hidalgo написа:
Друже, за каква липса на комфорт говориш?! Ти я изкара Голф ІІ тая кола!?! :shock:
Какъв би бил според теб достойният комфорт в кола от среден клас? Всъщност, може би преди това трябва да дефинираш какво разбираш под кола от средния клас.




Кола от среден клас е най- малкото, кола в която можеш да слушаш радио на спокойствие. Когато затвориш вратите се изолираш от външните шумове. Тази кола не изолира никак ви шумове! Аз карам по 18 часа от Австрия до България, повярвай ми радиото не се чува. Особено на 3000 оборота.
Последното пътуване запуших малките отвори, от които излиза въздуха за да изсуши предните прозорци. Пак духаше твърде силно заради скоростта. Решението беше да затворя достъпа на въздух от вън.
Предишната ми кола беше WW Pasat. Това е кола среден клас.
:wink:
:lovemazda:


Иха...при теб явно е драматично...нещо има дето не трябва да е така. При мен няма подобни шумове. Относно класовете - явно имаме различни разбирания, което разбира се, не е проблем. Аз приемам, че Пасат е горен, а не среден клас автомобил...в противен случай няма как да квалифицираш Phaeton като върхов клас на марката, нали!? :wink:

_________________
Нека бъдем толерантни и интелигентни на пътя!
Потребителят управлява с наслада Мазда 6 2.0 CRDi 100 kW, 2004.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 24 Сеп 2010, 09:45 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 09 Сеп 2010, 11:19
Мнения: 5
Благодаря на всички колеги, взели отношение по темата! Предал съм всичката информация на дядото, пък каво е направил не ми е известно, негова работа...


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 25 Сеп 2010, 21:48 
Offline
любител

Регистриран на: 25 Сеп 2010, 21:06
Мнения: 2
И аз съм хвърлил око на точно на Mazda 323 BJ хечбек. По принцип ми се иска да е точно такъв дизел 2.0 DiTD 90к.с., но статии като тази:
http://forum.mazdabg.com/viewtopic.php?t=5818
ме карат да се колебая - дизел или бензин ???

Хем много здрави, хем всичко е на шест ама:
"Макар и изключително тяговити, нафтовите модификации на 323 не са за препоръчване. Не са особено икономични и вдигат доста шум"

За шума тука има разнопосочни мнения, да кажем, че е въпрос на субективно мнение..., но за икономичността давате съвсем приемливи за мен стойности на разход на гориво.

Та накратко за тоя модел Мазда - дизел или бензин ?!? #-o


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 26 Сеп 2010, 08:36 
Offline
фен
Аватар
2008 Mazda CX-7

Регистриран на: 14 Фев 2009, 18:29
Мнения: 166
Местоположение: Old Zagora
zedikus написа:
И аз съм хвърлил око на точно на Mazda 323 BJ хечбек. По принцип ми се иска да е точно такъв дизел 2.0 DiTD 90к.с., но статии като тази:
http://forum.mazdabg.com/viewtopic.php?t=5818
ме карат да се колебая - дизел или бензин ???

Хем много здрави, хем всичко е на шест ама:
"Макар и изключително тяговити, нафтовите модификации на 323 не са за препоръчване. Не са особено икономични и вдигат доста шум"

За шума тука има разнопосочни мнения, да кажем, че е въпрос на субективно мнение..., но за икономичността давате съвсем приемливи за мен стойности на разход на гориво.

Та накратко за тоя модел Мазда - дизел или бензин ?!? #-o


Дали ще е дизел или бензин избора ти все е добър но ако ще е дизел взимай 101 коньовия ще имаш повече мощност при почти никаква разлика в разхода на гориво..... На мене ми гори 5.00л на100км смесено с пуснат климатик, как мислиш дали е много? Успех. :)

_________________
323F BJ 2.0 DITD 74Kw
CX-7 DISI TURBO 191Kw


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 26 Сеп 2010, 08:53 
Offline
маниак
Аватар
1998 Mazda 626

Регистриран на: 31 Авг 2008, 14:16
Мнения: 943
Местоположение: Ст.Загора
zedikus написа:
И аз съм хвърлил око на точно на Mazda 323 BJ хечбек. По принцип ми се иска да е точно такъв дизел 2.0 DiTD 90к.с., но статии като тази:
http://forum.mazdabg.com/viewtopic.php?t=5818
ме карат да се колебая - дизел или бензин ???

Хем много здрави, хем всичко е на шест ама:
"Макар и изключително тяговити, нафтовите модификации на 323 не са за препоръчване. Не са особено икономични и вдигат доста шум"

За шума тука има разнопосочни мнения, да кажем, че е въпрос на субективно мнение..., но за икономичността давате съвсем приемливи за мен стойности на разход на гориво.

Та накратко за тоя модел Мазда - дизел или бензин ?!? #-o

To си е твоя работа коя ще избереш.
Колкото до дизела ,аз не съм съгласен с това което пише в статията..Пък и съм останал с впечатлението ,че повечето колеги с бензнки тук във форума са негативно настроени към дизела на мазда,незнам поради каква причина :roll:
Икомочноста можем да поспорим.Не слушай какво ти приказват разни голфаджии как тяхните ТДИ-та едва ли не дори връщат нафта в резервоара...В този клас повечето аналогични мотори дават сходен разход на гориво.За пример сравни 323-ката,един голф,една астра...
Успех! :)


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 04 Окт 2010, 12:20 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 19 Апр 2010, 21:10
Мнения: 297
Местоположение: София
gecata1 написа:
zedikus написа:
И аз съм хвърлил око на точно на Mazda 323 BJ хечбек. По принцип ми се иска да е точно такъв дизел 2.0 DiTD 90к.с., но статии като тази:
http://forum.mazdabg.com/viewtopic.php?t=5818
ме карат да се колебая - дизел или бензин ???

Хем много здрави, хем всичко е на шест ама:
"Макар и изключително тяговити, нафтовите модификации на 323 не са за препоръчване. Не са особено икономични и вдигат доста шум"

За шума тука има разнопосочни мнения, да кажем, че е въпрос на субективно мнение..., но за икономичността давате съвсем приемливи за мен стойности на разход на гориво.

Та накратко за тоя модел Мазда - дизел или бензин ?!? #-o

To си е твоя работа коя ще избереш.
Колкото до дизела ,аз не съм съгласен с това което пише в статията..Пък и съм останал с впечатлението ,че повечето колеги с бензнки тук във форума са негативно настроени към дизела на мазда,незнам поради каква причина :roll:
Икомочноста можем да поспорим.Не слушай какво ти приказват разни голфаджии как тяхните ТДИ-та едва ли не дори връщат нафта в резервоара...В този клас повечето аналогични мотори дават сходен разход на гориво.За пример сравни 323-ката,един голф,една астра...
Успех! :)


В допълнение към колегата - да не забравяме какво изтъкват обикновено търговците, когато се опитват да продадат дизелова Киа, както и дизелово Сузуки Витара - че моторът е на МАЗДА. В последователност съм имал следните дизелови коли: Алфа Ромео 33 - 1, 8 ТД (нулева модификация на мотора само за италианския пазар); Ланчия Призма - 1,9 Д (класическия атмосферен дизел на Фиат Регата, Крома и т.н.); Сикроен Ксара - 1,9 Д (атомосферния дизел на Пежо - гордостта на Франция)
Разглежданият маздов мотор мога да разгледам сравнително в светлината на предходните, като мога да кажа, че е гъвкав като този на алфата ми, като плюсът в маздата е по-малката турбо дупка, за което способства интеркулера; негатив - дизеловите двигатели на алфа от този период предават движението от колянов към разпределителен вал със...зъбни колелета...няма чупене. Дизеловия агрегат на Ланчия спрямо този на маздата - няма предимства, като правя уговорката, че тази Ланчия съм карал най-много и каквото и да съм сменял по нея не е било по двигателя. Дизелът на Пежо...класика, учебен мотор за всеки начинаещ в областта на този вид агрегати. Е...от Ситроен се бяха постарали да го "осъвременят", като го усложнят до степен съпътстващите го възли да дефектираха често. Плюсовете на маздовия мотор пред "гордостта на Франция" - гъвкав и по-мощен (дори в стандартната HDI версия на двигателя, която е 90 коня). Относно разход - мисля съпоставими с леко предимство на японския двигател (при уговорката, че Ситроена ми беше драстично по-тежък). Недостакът на Мазда - по-шумен мотор, повече вибрации в купето.
Електроника - основен проблем на съвременните френски коли (просто проверете форумите на Ситроен и Пежо). Чести дефекти по окабеляване и "собствена" логика във веригите. При Мазда - не забелязвам до момента нелогизми при окабеляването, нямам дефекти или производствени грешки.
Окачване - здраво, бих казал до физическа болка (при смяна на детайли по окачване) :D . При мен - по-твърдо от това, на което съм навикнал, но...сравнявам с най-меко возещите превозни средства. Правя уговорката и в това, че съм с 4 газови Макферсона. Допускам, че при Мазда 626, 6 и по-горни класове комфорта е аналогичен.
Купе - чиста и добре подготвена стомана...още съм млад на години, но допускам, че докато карам тази кола няма да се занимавам с ръжда.
Комфорт и ергономия - лично мнение: намирам колата за оптимално комфортна за средния клас. Ергономията - характерна за японските производители възприели романския стил в автомобилостроенето по отношение стойката на водача (разбирай, при шофиране коленете леко свити при допир до педалите, за разлика от германския стил), подобрена с разположение на уредите и бутоните "на една ръка разстояние", без необходимост от отместване на гърба от облегалката на седалката за достигане на най-отдалечените командни бутони от средната конзола.
Ремонт - колата е правена с мисъл за ремонта. Независимо от това, че като повечето съвременни производители двигателите на Мазда се сглобяват извън колата и с кран се поставят в коша на двигателния отсек, констуктурите са предвидили възможност за подмяна на всеки детайл. Проблемът...просто трябва да ти хрумне какво е мислило малкото жълто човече, когато е констуирало, но ако си добър в пъзелите - това е твоята кола.
Подмяна на естествени консумативи (крушки, филтри) - обидно лесно...На всеки, който не вярва пожелавам успех с подмяната на късите светлини, на която и да е съвременна френска кола с иначе красиви изтеглени фарове.
Мога да продължавам и нататък...

_________________
Нека бъдем толерантни и интелигентни на пътя!
Потребителят управлява с наслада Мазда 6 2.0 CRDi 100 kW, 2004.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 07 Окт 2010, 12:10 
Offline
любител

Регистриран на: 25 Сеп 2010, 21:06
Мнения: 2
Благодаря на всички които ми отговориха. :D
Ясно дизел ще да е... Пък и жената каза дизел - по лесно се карала :wink:

Спрял съм се на ето тази
http://www.cars.bg/u93943
Всичко ми се струва да е ОК, но пък май си е постояла в тая автокъща от доста време - този сняг не ще да е лански :roll: Какво ще кажете?


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 10 Окт 2010, 07:18 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 19 Апр 2010, 21:10
Мнения: 297
Местоположение: София
Здравей колега, много добре ми изглежда на мен. Ти ще си я огледаш, разбира се. За снега - не бери грижа - аз лично бих предпочел да е стояла повече време в автокъща в балкана (при по-сух въздух), отколкото в някой салон на брега на провинция Калабрия...
Успех ти желая!

_________________
Нека бъдем толерантни и интелигентни на пътя!
Потребителят управлява с наслада Мазда 6 2.0 CRDi 100 kW, 2004.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 21 Окт 2010, 21:19 
Offline
любител

Регистриран на: 21 Окт 2010, 21:16
Мнения: 1
Моля ви кажете мнението за този автомобил


http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... f1=details


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 34 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 37 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб