gecata1 написа:
zedikus написа:
И аз съм хвърлил око на точно на Mazda 323 BJ хечбек. По принцип ми се иска да е точно такъв дизел 2.0 DiTD 90к.с., но статии като тази:
http://forum.mazdabg.com/viewtopic.php?t=5818ме карат да се колебая - дизел или бензин ???
Хем много здрави, хем всичко е на шест ама:
"Макар и изключително тяговити, нафтовите модификации на 323 не са за препоръчване. Не са особено икономични и вдигат доста шум"
За шума тука има разнопосочни мнения, да кажем, че е въпрос на субективно мнение..., но за икономичността давате съвсем приемливи за мен стойности на разход на гориво.
Та накратко за тоя модел Мазда -
дизел или бензин ?!?
To си е твоя работа коя ще избереш.
Колкото до дизела ,аз не съм съгласен с това което пише в статията..Пък и съм останал с впечатлението ,че повечето колеги с бензнки тук във форума са негативно настроени към дизела на мазда,незнам поради каква причина
Икомочноста можем да поспорим.Не слушай какво ти приказват разни голфаджии как тяхните ТДИ-та едва ли не дори връщат нафта в резервоара...В този клас повечето аналогични мотори дават сходен разход на гориво.За пример сравни 323-ката,един голф,една астра...
Успех!
В допълнение към колегата - да не забравяме какво изтъкват обикновено търговците, когато се опитват да продадат дизелова Киа, както и дизелово Сузуки Витара - че моторът е на МАЗДА. В последователност съм имал следните дизелови коли: Алфа Ромео 33 - 1, 8 ТД (нулева модификация на мотора само за италианския пазар); Ланчия Призма - 1,9 Д (класическия атмосферен дизел на Фиат Регата, Крома и т.н.); Сикроен Ксара - 1,9 Д (атомосферния дизел на Пежо - гордостта на Франция)
Разглежданият маздов мотор мога да разгледам сравнително в светлината на предходните, като мога да кажа, че е гъвкав като този на алфата ми, като плюсът в маздата е по-малката турбо дупка, за което способства интеркулера; негатив - дизеловите двигатели на алфа от този период предават движението от колянов към разпределителен вал със...зъбни колелета...няма чупене. Дизеловия агрегат на Ланчия спрямо този на маздата - няма предимства, като правя уговорката, че тази Ланчия съм карал най-много и каквото и да съм сменял по нея не е било по двигателя. Дизелът на Пежо...класика, учебен мотор за всеки начинаещ в областта на този вид агрегати. Е...от Ситроен се бяха постарали да го "осъвременят", като го усложнят до степен съпътстващите го възли да дефектираха често. Плюсовете на маздовия мотор пред "гордостта на Франция" - гъвкав и по-мощен (дори в стандартната HDI версия на двигателя, която е 90 коня). Относно разход - мисля съпоставими с леко предимство на японския двигател (при уговорката, че Ситроена ми беше драстично по-тежък). Недостакът на Мазда - по-шумен мотор, повече вибрации в купето.
Електроника - основен проблем на съвременните френски коли (просто проверете форумите на Ситроен и Пежо). Чести дефекти по окабеляване и "собствена" логика във веригите. При Мазда - не забелязвам до момента нелогизми при окабеляването, нямам дефекти или производствени грешки.
Окачване - здраво, бих казал до физическа болка (при смяна на детайли по окачване)
. При мен - по-твърдо от това, на което съм навикнал, но...сравнявам с най-меко возещите превозни средства. Правя уговорката и в това, че съм с 4 газови Макферсона. Допускам, че при Мазда 626, 6 и по-горни класове комфорта е аналогичен.
Купе - чиста и добре подготвена стомана...още съм млад на години, но допускам, че докато карам тази кола няма да се занимавам с ръжда.
Комфорт и ергономия - лично мнение: намирам колата за оптимално комфортна за средния клас. Ергономията - характерна за японските производители възприели романския стил в автомобилостроенето по отношение стойката на водача (разбирай, при шофиране коленете леко свити при допир до педалите, за разлика от германския стил), подобрена с разположение на уредите и бутоните "на една ръка разстояние", без необходимост от отместване на гърба от облегалката на седалката за достигане на най-отдалечените командни бутони от средната конзола.
Ремонт - колата е правена с мисъл за ремонта. Независимо от това, че като повечето съвременни производители двигателите на Мазда се сглобяват извън колата и с кран се поставят в коша на двигателния отсек, констуктурите са предвидили възможност за подмяна на всеки детайл. Проблемът...просто трябва да ти хрумне какво е мислило малкото жълто човече, когато е констуирало, но ако си добър в пъзелите - това е твоята кола.
Подмяна на естествени консумативи (крушки, филтри) - обидно лесно...На всеки, който не вярва пожелавам успех с подмяната на късите светлини, на която и да е съвременна френска кола с иначе красиви изтеглени фарове.
Мога да продължавам и нататък...