bobbyfm написа:
Здравейте, търся си багажник за велосипеди. Колата е хеджбек, ще се радвам ако някой може да ми предложи някакви варианти.
В нет-а намерих това:
http://screambikes.eu/bagajnik-za-avtom ... eluxe.htmlБлагодаря предварително:)
Като цяло най-добрият вариант е са тези които се закачат върху теглич. Предимствата са във абсолютно всичко с изключение на цената. Качествените са около 1000-1500 лв.
Зависи колко често и на какви разстояния си возиш колелото или колелата и какъв бюджет можеш да отделиш. Вариантите както сигурно вече знаеш са три:
* Багажник на покрива:
- Предимства: Заема най-малко място. Лесно се слага и маха. Сравнително евтино решение. Не пречи на ваденето и слагането на багаж в багажника. Фиксира колелото идеално.
- Недостатъци: Вдига много разхода. Не е добра идея да караш с висока скорост с колела на тавана. Качването и свалянето на колелата особено ако колата ти е висока а колелата тежки (за спускане примерно) не е никак комфортно.
Като цяло добро решение ако возиш колелата на къси разстояния с малка скорост. Ако си в София и ги качваш на Витоша примерно.
* Багажник за задните капак и стъкло какъвто заглеждаш:
- Предимства: Евтин. Заема малко място. Вози колелата отзад където почти не оказват влияние на разхода (зависи от формата на задницата). Големите скорости не са проблем стига да няма неравности.
- Недостатъци: Колелата трудно се фиксират и трябва доста да се внимава с дупки и неравности. Коланите се отпускат в движение и трябва да се донатягат периодично. Мястото където ляга долния край независимо от конфигурацията на капака винаги е проблем. Натоварването там е голямо и ако е върху стъклото при много тежки колела има риск да се счупи а ако е ламарина лесно се огъва а също и драска боята. Обикновено колелата скриват задните светлини със всички произтичащи от това рискове. Не на последно място ваденето и слагането на багаж в багажника е сериозно изпитание.
Съветът ми е много внимателно да провериш дали точно на твоята кола пасва такъв багажник за да не ти се наложи неочакван ремонт. В магазините имат навика да те убеждават, че няма никакви проблеми. Добър ориентир е конфигуратора на сайта на Thule. Ако не ти предложи такъв багажник вероятно не е никак добра идея.
http://www.thule.com/en-GB/BG/FitGuide.aspx#* Багажник с монтаж върху теглич с легло за гумите на колелата. (тези от рода на Thule HangOn, които са без легло според мен са безсмислени)
- Предимства: Всичко, което се сетиш. Колелата стъпват всяко върху собствен улей и се фиксират с допълнителна лапа за рамката. Имат собствени светлини. Цялата конструкция се накланя без да се свалят колелата за по-лесен достъп до багажника (все пак пречат, но поне не трябва да се свалят всеки път). Дупки, неравности и висока скорост не са проблем. На теория разходът би трябвало да е най-нисък доколкото колелата са възможно най-ниско зад колата там където въздухът и без това е силно турбулентен. Зависи от формата на задницата естествено.
- Недостатъци: Изисква теглич. Заема много място когато не се използва. Скъпо решение.
"Скъпо" разбира се е много относително. Има разлика дали возиш три колела за по 8000 лв. всяко или едно за 250 лв.