Привет колеги,
Колегите, които имат Мазда 6 знаят, че дългите светлини на тези коли са свързани с късите и не можеш да запалиш само дълги без да светят и късите. Т.е варианта да запалим дългите с намалена мощност и да работят като дневни става доста труден. Късите ми пък са ксенон и не бих искал да работят в режим пали-гаси. От там идва проблем с реализирането на дневни светлини.
Аз намерих едно разрешение на проблема, което искам да го споделя с вас.
Наскоро ми се наложи да демонтирам предна броня и реших да използвам случая, за да преработя опита за дневни светлини, който бях правил преди. При предишния опит бях вложил на същите места светодиодни крушки еквивалентни на 21VV крушка от габарит. Тогавашния резултат не ме удовлетворяваше, затова реших да го променя.
И така. На Мазда 6 фаровете за мъгла се намират в основния фар. Тъй, като моята кола стандартно не е оборудвана с фарове за мъгла, реших да използвам съответните дупки във фаровете за да вградя вътре дневните светлини.
За изработването на дневните светлини ми трябваха: две LED крушки 12V за лунички,
Прикачени файлове:
IMAG0231.jpg [ 503.84 KiB | Прегледано 25926 пъти ]
-две изгорели автомобилни крушки Н4,
Прикачени файлове:
IMAG0232.jpg [ 490.99 KiB | Прегледано 25926 пъти ]
силикон, поялник, проводници, лустер клеми.
Използвах инсталацията, която бях прекарал при предишният си опит, която вземаше напрежение от контактния ключ. Захранването на тази инсталация се прекъсва от нормално затворените контакти на едно реленце при запалване на габаритите.
Направата:
Извадих декоративните чашки, които се намират във фаровете на мястото на секцията за мъгла и ги срязах така, че луничката да влезне с леко усилие.
Прикачени файлове:
IMAG0230.jpg [ 444.43 KiB | Прегледано 25926 пъти ]
Прикачени файлове:
IMAG0236.jpg [ 496.21 KiB | Прегледано 25926 пъти ]
След това освободих ринга от изгорелите крушки и чрез загряване с поялник ги вкарах в чашките:
Прикачени файлове:
IMAG0233.jpg [ 546.81 KiB | Прегледано 25926 пъти ]
Прикачени файлове:
IMAG0239.jpg [ 522.13 KiB | Прегледано 25926 пъти ]
Тъй като крушките, които използвах светят изключително ярко се наложи да им намаля тока и съответно яркостта на светене.
След като направих крушките да светят с нужната яркост, ги затегнах добре и намазах цокъла обилно със силикон, след което ги вкарах в чашките. При вкарването в чашките се внимава крушките да се ориентирани еднакво. Освен това, за презастраховане намазах със силикон и ринговете от крушките на мястото, където са вкарани на топло в чашките Получи се следното:
Прикачени файлове:
IMAG0243.jpg [ 182.06 KiB | Прегледано 25926 пъти ]
След сглобяването на фара той изглежда така:
Прикачени файлове:
IMAG0246.jpg [ 171.05 KiB | Прегледано 25926 пъти ]
А новите ми дневни светлини светят така:
Прикачени файлове:
IMAG0569 resize II.jpg [ 165.98 KiB | Прегледано 25459 пъти ]
Сега при палене на двигателя дневните ми светлини се палят и светят докато е подаден контакт или докато не включа габаритите. При включване на габарити/ къси/ дълги, дневните светлини се гасят.
Надявам се да ви е било интересно и да съм бил полезен на някой.
Поздрави !