Здравейте!Днес ми остана малко повечко време и реших да се заема с търсене на проблема за това налягане. За жалост нямам подходящи условия да проверя цялата система,служеща за отвеждането на това налягане към двигателя,но направих няколко снимки, на които съм показал кои са компонентите на "Системата за екология"
Предварително се извинявам за лошото качество на някои снимки,но това са възможностите на моя телефон.
Ще се постарая да опиша и начина на работа на тази система,за да улесня колегите,защото цяла седмица пред очите ми минаха толкова много материали на тази тема,че реших да спестя ровичкането на останалите.
Тази система за освобождаване на излишното налягане като то не се изпуска в околната среда е с цел запазване на чистотата на околната среда,защото налягането е предизвикано от бензинови изпарения, а и ако се изхвърлят директно в околната среда около колата ще си мирише доста силно и неприятно. Началото на тази система започва с клапан,намиращ се на горната част на резервоара. Този клапан е разположен в задния ляв край на резервоара и е много труден достъпа до него - трябва да се свали резервоара.
Прикачени файлове:
DSC_001.jpg [ 247.81 KiB | Прегледано 79910 пъти ]
При повишаване на налягането над определено ниво клапанът отваря и изпуска парите по маркуч, който от своя страна се свързва с метална тръбичка,
Прикачени файлове:
DSC_3.jpg [ 194.77 KiB | Прегледано 79910 пъти ]
която върви успоредно до тръбичките за горивото отиващо към двигателя и тези за задните спирачки и отива в предната част на купето- двигателния отсек. От там тръбичката се прехвърля в маркуч,който влиза в голям,черен филтър,намиращ се на стената към предния прозорец от страната на ремъците.
Прикачени файлове:
DSC_7.jpg [ 207.19 KiB | Прегледано 79910 пъти ]
На снимката съм отбелязал със стрелки кой от маркучите влиза и кой излиза. Този филтър е с активен въглен и служи за филтриране на бензиновите пари влизащи в него от резервоара. В долния край на филтъра има друг маркуч,през който излизат водните изпарения отделени от бензиновите при преминаване през филтъра
Прикачени файлове:
DSC_4.jpg [ 205.92 KiB | Прегледано 79910 пъти ]
. Маркучът за водните пари се включва в метална тръбичка, свършваща с друг маркуч,който излиза под купето,където те се освобождават в атмосферата. Филтрираните бензинови пари се придвижват по изходния маркуч и се отправят към термоклапан,разположен на преградата с купето, точно зад всмукателния колектор (все още не съм разучил функцията на този клапан,но след замервания ми казаха,че моя е работещ)
Прикачени файлове:
DSC_5.jpg [ 214.8 KiB | Прегледано 79910 пъти ]
преминавайки през този клапан,изпаренията се отвеждат в блока на дроселовата клапа,където се смесват с входящия въздух и от там навлиза в двигателя
Прикачени файлове:
DSC_6.jpg [ 194 KiB | Прегледано 79910 пъти ]
Тази система функционира само при работещ двигател и цели освобождаване на налягането в резервоара и оптимизиране на разхода на гориво.
Надявам се да съм бил полезен
и,ако нещо не е точно така моля да ме коригират по-запознати,за да не вкарам в грешка и останалите колеги .
П.С. След проследяване на цялата тази система ми останаха два от компонентите ,които не съм проверил - клапана на резервоара и черния филтър в двигателния отсек. За клапана трябва да сваля резервоара, а филтъра е капсулован и все още умувам как да го тествам. В други форуми четох,че го разпробиват, изчистват и накрая го запечатват наново със силикон,но все още не съм се престрашил да го направя.
Поздрави