Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 15:15

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 27 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 02 Юли 2013, 10:47 
Offline
фен
Аватар
1996 Mazda 323F

Регистриран на: 21 Сеп 2012, 18:28
Мнения: 165
Местоположение: Силистра(Варна)
Здравейте! От известно време ми прави впечатление,че като спра на бензиностанция да зареждам и при отвиването на капачката на резервоара се освобождава доста голямо налягане.Няколко пъти даже съм чувал как резервоара пропуква леко като излезе налягането. Въпроса ми е тея нашите машинки нямат ли някакъв отдушник на резервоара и от там да освобождават излишното налягане и ако имат къде да го търся,че явно моя е запушен,защото не ми се вижда нормално чак такова налягане да има.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 02 Юли 2013, 11:24 
Offline
маниак
2011 Mazda 6

Регистриран на: 11 Май 2011, 07:25
Мнения: 690
Местоположение: Девин, България
По-скоро е обратното на налягане, т.е. вакуум. Когато отвиваш капачката на резервоара нахлува въздух от околната среда. Нормално е да се създава вакуум в резервоара. Ако пълниш догоре ще се създава повече вакуум, защото горивото избутва въздуха от резервоара навън. Горивната помпа дърпа горивото от резервоара и когато имаш добре завита и уплътняваща капачка нищо (въздух) не постъпва в резервоара на мястото на горивото. Ако не пълниш резервоара догоре остава по-голям обем въздух, следователно по-малко вакуум се създава.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

_________________
"Мазда" 6, 2.5 л., 170 к.с., лукс, 2011


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 02 Юли 2013, 11:50 
Offline
фен
Аватар
1996 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 21 Сеп 2012, 18:28
Мнения: 165
Местоположение: Силистра(Варна)
За жалост не е вакум, а налягане,защото при отвиване на капачката се усеща как излизат изпаренията около ръката и се разнася доста силна миризма на бензин. Иначе да логично е да се образува вакум и затова ми е толкова странно ,че се образува налягане.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 02 Юли 2013, 18:54 
Offline
фанатик
Аватар
2014 Peugeot 505

Регистриран на: 14 Фев 2008, 20:44
Мнения: 9184
Когато се нагрее колата е възможно това..разширяват се парите и се създава налягане.Другият вариант е колата да връща а не да харчи бензин.... :^o

_________________
Мазда 323 f BG 1.6 1991 ex
Мазда 323 f BA 1.5 1995 ex
Мазда Premacy 1.8 2001 ex
Мазда 5 2.0 2006 ex
Мазда 6 GH 1.8 2009 ех
Мазда..?????


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 02 Юли 2013, 19:07 
Offline
фен
Аватар
1996 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 21 Сеп 2012, 18:28
Мнения: 165
Местоположение: Силистра(Варна)
:D Де да го връщаше,ама уви. Гори си прилично. Зимата пак има налягане,да по-малко е,но си го има.Страх ме е сега в тия горещини да не стане някоя беля и затова питах дали някъде няма отдушник да го проверя. Май не съм споменал маздата е 323ф 1996год. 1.5 16V


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 03 Юли 2013, 04:43 
Offline
маниак
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 15 Авг 2009, 18:00
Мнения: 795
Местоположение: Стара Загора
skype: sawo_1337
Виж тази тема колега - viewtopic.php?t=9585 :)

_________________
http://forum.mazdabg.com/viewtopic.php?f=45&t=30897


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 03 Юли 2013, 07:45 
Offline
фанатик

Регистриран на: 25 Авг 2008, 19:33
Мнения: 3336
Нито вакума е НОРМАЛНО явление нито налягането в резервоара - дори е опасно!!!

За да няма вакум -на капачката на резедоара има клапан!
За да няма налягане има друг клапан през които до кайнстера се отвеждат бензиновите пари и през соленоид контролиран от ЕКУто те се изгарят от мотора !

Това за отдушника е пълна глупост - още повече с оглед на това кой го казва и какви претенций има! Такива със сиг може да е имало ама при старите автомобил,сега с цел екология всичко се улавя и ''оползотворява''.., та е ''затворена'' система!

_________________
Каквото можах изтрих (снимки),останалото моля админ екипа да стори. МОЛЯ целия ми профил и цялото му съдържание да бъдат премахнати.Ако някой от колегите прецени че с нещо мога да съм му от полза ще му отговоря единствено и само на Л.С.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 03 Юли 2013, 08:07 
Offline
фен
Аватар
1996 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 21 Сеп 2012, 18:28
Мнения: 165
Местоположение: Силистра(Варна)
Благодаря за отговорите. Къде се намира тази система,която отвежда бензиновите пари,за да и направя една проверка съответно рехабилитация,за да падне малко това налягане. И други колеги са писали за подобни проблеми,но решение поне аз не открих,а никой не е споменавал чак за пропукване на резервоара при отвиване на капачката и освобождаване на налягането. При мен положението явно е доста зле :(


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 03 Юли 2013, 09:08 
Offline
фанатик

Регистриран на: 25 Авг 2008, 19:33
Мнения: 3336
Аз не познавам много добре 323 (нямам такава) но нещата са принципни - каинстера ти е в коша на мотора (сравнително голямо цилиндрично тяло - от него влизат и излизат поне 2 маркуча) ,клапана през който ги засмукват е на самия резервоар (предполагам че трябва да се свали резервоара),а клапана (соленоида) през които контролирано изгарят бензиновите пари е някъде около мотора...,има варриянт тръбата от резервоара до каинстера да ти е изгнила и запушена (върви успоредно на тръбите под купето - те са метални и корозират).

_________________
Каквото можах изтрих (снимки),останалото моля админ екипа да стори. МОЛЯ целия ми профил и цялото му съдържание да бъдат премахнати.Ако някой от колегите прецени че с нещо мога да съм му от полза ще му отговоря единствено и само на Л.С.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 03 Юли 2013, 09:24 
Offline
фен
Аватар
1996 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 21 Сеп 2012, 18:28
Мнения: 165
Местоположение: Силистра(Варна)
Благодаря много! През почивните дни ще я разхвърлям да видя каква е причината :) Като разбера точната причина ще пиша как съм решил проблема :lovemazda:


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 03 Юли 2013, 09:27 
Offline
фанатик

Регистриран на: 25 Авг 2008, 19:33
Мнения: 3336
Ето горе-долу това представлява каинстера (вижда се и ''управлението'' му - по сходен начин трябва да е реализитрано и в Маздата)

http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=80783

И да - хубаво е да пишеш какво е било щото много хора търсят форума само като имат проблеми и после бързо забравят за него,един вид се явяват експлоататори..,а за да се развива тоя форум не е това начина :lovemazda: .

_________________
Каквото можах изтрих (снимки),останалото моля админ екипа да стори. МОЛЯ целия ми профил и цялото му съдържание да бъдат премахнати.Ако някой от колегите прецени че с нещо мога да съм му от полза ще му отговоря единствено и само на Л.С.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 03 Юли 2013, 11:24 
Offline
фен
Аватар
1996 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 21 Сеп 2012, 18:28
Мнения: 165
Местоположение: Силистра(Варна)
И една бърза снимка в обедната почивка :D
Прикачени файлове:
DSC_00241.jpg
DSC_00241.jpg [ 341.63 KiB | Прегледано 80011 пъти ]

Според това,което прочетох във форума на хонда в квадратчето с означение 3 влиза едно маркуче,което стига до клапанчето оградено и обозначено с 2. От там отива маркуч в съда ограден и обозначен с 1. От този съд в долната му част излиза маркуч,който не е хванат никъде,а виси под купето. В горния край излизат два маркуча,единия отива в клапана обозначен с 2 ,а другия предполагам към резервоара,защото отива назад под купето. Този съд с 1 за какво служи? Бяха ми казали,че било някакъв вакум, но не бяха сигурни източниците ми.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 03 Юли 2013, 12:02 
Offline
фанатик

Регистриран на: 25 Авг 2008, 19:33
Мнения: 3336
Не мога да ти разгадая означенията (поне аз номерирани никъде не видях) :D

Гугъл е пълен с инфо...

Ето нещо за четене и размисли

http://alflash.com.ua/evap.htm

А когато му разгадаеш принциппа на деиствие ще ти се избистрят нещата и решението ще доиде лесно...,а ако имаш желание от натрупаните знания - може да направиш една тема - на дълго и широко да разясниш и образоваш и нас неуките...,форума има крещяща нужда от такива теми.

_________________
Каквото можах изтрих (снимки),останалото моля админ екипа да стори. МОЛЯ целия ми профил и цялото му съдържание да бъдат премахнати.Ако някой от колегите прецени че с нещо мога да съм му от полза ще му отговоря единствено и само на Л.С.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 03 Юли 2013, 15:33 
Offline
фанатик
Аватар
1995 Mazda 323 C/BA

Регистриран на: 30 Мар 2010, 15:56
Мнения: 1362
Местоположение: Резерват Северозападo
Направих едно фото за сравнение с твоето.Всичко е така с изключенйе ,че отдолу тьрбичка си имам и тя отива под копето :) хваната е за самото копе при мен.Погледни колата отдолу имали,и каква е причината да е няма/корозия, отрязана под-копето или др/ Поздрави боби :wink:


Изображение

_________________
[size=200]Бьлгария на Бьлгарите[/si


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 03 Юли 2013, 16:33 
Offline
фен
Аватар
1996 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 21 Сеп 2012, 18:28
Мнения: 165
Местоположение: Силистра(Варна)
Тази тръбичка я има и при мен. Слиза надолу под купето,като накрая влиза в маркуч дълъг около 10-тина сантиметра. Този маркуч виси под купето,но на пръв поглед няма къде да се вкара. Трябва да я кача на канал и да я огледам добре отдолу.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 03 Юли 2013, 18:26 
Offline
фанатик

Регистриран на: 25 Авг 2008, 19:33
Мнения: 3336
А трябва да си видиш и капачката на резервоара - тя е от изключително голямо значение (ако не е оригиналната направо сменяй с оригинална) има 2ен клапан - веднъж се отваря на вътре за да влезе свеж въздъух в резервоара коаго има нужда (примерно при падане на Т и ''свиване'' на горивото,а има и предпазен клапан ако налягането се вдигне и да го изпусне на вън...,и понеже сиг ще се намерят колеги да оспорват - нека разглобят поне веднъж една капачка на съставните и части и да видат какво има вътре в нея !

_________________
Каквото можах изтрих (снимки),останалото моля админ екипа да стори. МОЛЯ целия ми профил и цялото му съдържание да бъдат премахнати.Ако някой от колегите прецени че с нещо мога да съм му от полза ще му отговоря единствено и само на Л.С.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 03 Юли 2013, 19:00 
Offline
фанатик
Аватар
1995 Mazda 323 C/BA

Регистриран на: 30 Мар 2010, 15:56
Мнения: 1362
Местоположение: Резерват Северозападo
точно така е Тошко,има клапан

_________________
[size=200]Бьлгария на Бьлгарите[/si


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 03 Юли 2013, 19:49 
Offline
фен
Аватар
1997 Mazda 323

Регистриран на: 02 Ное 2008, 17:47
Мнения: 201
Местоположение: Казанлък
И при мен се получава едно съскане,като отвивам капачката,особено лятото.Така е колата от както съм я купил.Просто не завивам капачката до край и вече 3 години нямам проблем.

_________________
Вселената и човешката глупост,нямат край!За първото не съм сигурен.
Когато фара свети в небето,когато си на задна,карайки с 160 по осовата линия,тогава разбираш какво е адреналин...


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 03 Юли 2013, 22:59 
Offline
любител

Регистриран на: 30 Сеп 2008, 08:59
Мнения: 88
Местоположение: София / Пещера
Аз също ще се присъединя към тези, които чуват съскането (не знам дали засмуква въздух или изпуска налягането навън), когато развиват капачката, ама никога не съм се замислял дали това е нормално или не :( Завивам я докато щракне поне 1 зъбче и повече не я пипам, колата е 323F, BA, 1996г... Утре, най-късно вдругиден ще я видя тази капачка какво има в себе си...


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 07 Юли 2013, 14:44 
Offline
фен
Аватар
1996 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 21 Сеп 2012, 18:28
Мнения: 165
Местоположение: Силистра(Варна)
Здравейте!Днес ми остана малко повечко време и реших да се заема с търсене на проблема за това налягане. За жалост нямам подходящи условия да проверя цялата система,служеща за отвеждането на това налягане към двигателя,но направих няколко снимки, на които съм показал кои са компонентите на "Системата за екология" :D Предварително се извинявам за лошото качество на някои снимки,но това са възможностите на моя телефон.
Ще се постарая да опиша и начина на работа на тази система,за да улесня колегите,защото цяла седмица пред очите ми минаха толкова много материали на тази тема,че реших да спестя ровичкането на останалите.
Тази система за освобождаване на излишното налягане като то не се изпуска в околната среда е с цел запазване на чистотата на околната среда,защото налягането е предизвикано от бензинови изпарения, а и ако се изхвърлят директно в околната среда около колата ще си мирише доста силно и неприятно. Началото на тази система започва с клапан,намиращ се на горната част на резервоара. Този клапан е разположен в задния ляв край на резервоара и е много труден достъпа до него - трябва да се свали резервоара.
Прикачени файлове:
DSC_001.jpg
DSC_001.jpg [ 247.81 KiB | Прегледано 79905 пъти ]

При повишаване на налягането над определено ниво клапанът отваря и изпуска парите по маркуч, който от своя страна се свързва с метална тръбичка,
Прикачени файлове:
DSC_3.jpg
DSC_3.jpg [ 194.77 KiB | Прегледано 79905 пъти ]
която върви успоредно до тръбичките за горивото отиващо към двигателя и тези за задните спирачки и отива в предната част на купето- двигателния отсек. От там тръбичката се прехвърля в маркуч,който влиза в голям,черен филтър,намиращ се на стената към предния прозорец от страната на ремъците.
Прикачени файлове:
DSC_7.jpg
DSC_7.jpg [ 207.19 KiB | Прегледано 79905 пъти ]

На снимката съм отбелязал със стрелки кой от маркучите влиза и кой излиза. Този филтър е с активен въглен и служи за филтриране на бензиновите пари влизащи в него от резервоара. В долния край на филтъра има друг маркуч,през който излизат водните изпарения отделени от бензиновите при преминаване през филтъра
Прикачени файлове:
DSC_4.jpg
DSC_4.jpg [ 205.92 KiB | Прегледано 79905 пъти ]
. Маркучът за водните пари се включва в метална тръбичка, свършваща с друг маркуч,който излиза под купето,където те се освобождават в атмосферата. Филтрираните бензинови пари се придвижват по изходния маркуч и се отправят към термоклапан,разположен на преградата с купето, точно зад всмукателния колектор (все още не съм разучил функцията на този клапан,но след замервания ми казаха,че моя е работещ)
Прикачени файлове:
DSC_5.jpg
DSC_5.jpg [ 214.8 KiB | Прегледано 79905 пъти ]

преминавайки през този клапан,изпаренията се отвеждат в блока на дроселовата клапа,където се смесват с входящия въздух и от там навлиза в двигателя
Прикачени файлове:
DSC_6.jpg
DSC_6.jpg [ 194 KiB | Прегледано 79905 пъти ]

Тази система функционира само при работещ двигател и цели освобождаване на налягането в резервоара и оптимизиране на разхода на гориво.

Надявам се да съм бил полезен :) и,ако нещо не е точно така моля да ме коригират по-запознати,за да не вкарам в грешка и останалите колеги .

П.С. След проследяване на цялата тази система ми останаха два от компонентите ,които не съм проверил - клапана на резервоара и черния филтър в двигателния отсек. За клапана трябва да сваля резервоара, а филтъра е капсулован и все още умувам как да го тествам. В други форуми четох,че го разпробиват, изчистват и накрая го запечатват наново със силикон,но все още не съм се престрашил да го направя.
Поздрави :)


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 08 Юли 2013, 15:51 
Offline
фанатик

Регистриран на: 25 Авг 2008, 19:33
Мнения: 3336
Респект за положените усилия по разясненията (и снимките),и стремежа ти да се справиш сам а не да викаш ''неволята'' :respekt:

Ще допълня само нещо което пропускаш а то е част от картинката.. - капачката на резервоара и неините 2 клапана (по късно ще кача снимка на разглобена такава)..

И една молба към админ екипа на форума - поста на колегата да бъде обособен като оделна тема и тя да е ВАЖНА с оглед да може да се черпи инфо от нея при нужда а не да потъва във всеобщата неразбория във форума,такъв труд трябва да бъде УВАЖАВАН !!!

_________________
Каквото можах изтрих (снимки),останалото моля админ екипа да стори. МОЛЯ целия ми профил и цялото му съдържание да бъдат премахнати.Ако някой от колегите прецени че с нещо мога да съм му от полза ще му отговоря единствено и само на Л.С.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 08 Юли 2013, 19:00 
Offline
фен
Аватар
1996 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 21 Сеп 2012, 18:28
Мнения: 165
Местоположение: Силистра(Варна)
Надявам се да съм бил полезен, нали затова е форума :)

А относно капачката, забелязах,че има някакъв клапан на нея,но май е само един. Не съм я разглобявал,за да проверя :)


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 08 Юли 2013, 20:15 
Offline
фанатик

Регистриран на: 25 Авг 2008, 19:33
Мнения: 3336
2 са (по подобие на капачката на антифриза),през единия влиза въздух,а другия е ако налягането е голямо - да се отвори и да изпусне парите на вън (примерно като се напече лятото). Не успях тая вечер да снимам,утре :)

_________________
Каквото можах изтрих (снимки),останалото моля админ екипа да стори. МОЛЯ целия ми профил и цялото му съдържание да бъдат премахнати.Ако някой от колегите прецени че с нещо мога да съм му от полза ще му отговоря единствено и само на Л.С.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 09 Юли 2013, 19:18 
Offline
фанатик

Регистриран на: 25 Авг 2008, 19:33
Мнения: 3336
Ето устройството на капачката във снимки на всичките и карантий и етапите на разглобяване/зглобяване...,надявам се да е видно и ясно как работи.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

_________________
Каквото можах изтрих (снимки),останалото моля админ екипа да стори. МОЛЯ целия ми профил и цялото му съдържание да бъдат премахнати.Ако някой от колегите прецени че с нещо мога да съм му от полза ще му отговоря единствено и само на Л.С.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 11 Юли 2013, 11:10 
Offline
фен

Регистриран на: 19 Авг 2008, 02:53
Мнения: 367
Местоположение: Пловдив
Скоро и аз разглобявах моята капачка по тази причина , малката чашка и меката малка пружинка играят роля на клапан за вакума, по-мощното пружинка е за налягането.Налягането трябва да пеодолее по яката пружина за да се освободи , затова при температурна разлика го усещате при развиването на капачката. Ако при сглопката махнете малката чашка и малката пружината , ще имате постоянна вентилация към атмосвера и няма да имате налягане или вакум.

_________________
323F BJ 2.0 16v DiTD 66kW
3 BN Skyactive-G 2.0 88kW


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 15 Окт 2013, 19:21 
Offline
маниак
Аватар
1998 Mercedes-Benz E Class

Регистриран на: 18 Ное 2008, 20:53
Мнения: 765
Местоположение: русе
Да кажа нещо по темата , въпреки че е поостаряла малко, защото последното мнение може да подведе някой да маха клапаните от капачката.
stesla написа:
Ако при сглопката махнете малката чашка и малката пружината , ще имате постоянна вентилация към атмосвера и няма да имате налягане или вакум.

А това е крайно неправилно, особенно при бензинови коли. Бензина е силно летлив и за това капачката трябва да е затворена добре. Клапана , който изпуска налягане е проектиран да изпуска над някакво налягане , което би се водило критично за резервоара и маркучите и само тогава , а не да смърди на бензин около колата когато температурата се покачи с 5 градуса. Просто инжинерите умували над това са го направили перфектно и системата не се нуждае от побългаряване. :)

_________________
.......игнорирането на факторите не променя фактите.......
>>>w210 e290 129hp/300N-m<<<
http://www.snimka.bg/album.php?album_id=336164
http://www.snimka.bg/album.php?album_id=350388


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 15 Окт 2013, 21:04 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
Много правилно казано...
НЕ ПИПАЙТЕ капачките и клапаните в тях че да не литне във въздуха някой случаен минувач,
палейки си цигарата до колата ви! (малко черен хумор ама възможно е да се случи)
:lovemazda:


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 27 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 26 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб