Jimm написа:
Наистина ми е интересно дали при този фейс лифт вариант има реално усещане за по-добър автомобил ! Някой който има опит с предишната версия и вече карал и този, да сподели. Много ми е любопитно.
Да, има значителна разлика във возията, допълнително и вътре централната конзола помага за различно усещане. Аз смених 175 кс дизела за 2.5 бензиновата фейслифт, има разлика във возията с едни и същи гуми (не само размер).
Държа да уточня, че за мен старата също имаше значителен боди рол, преди нея карах Alfa Romeo 166 3.2 V6 с модифицирано окачване (пружини, но с меки амортисьори като в TI версията), която стоеше като залепена за пътя и на практика не се усещаше наклон в завои. Скоростта определено се усеща по-малко в маздата (първата) до към 100-110 км/ч, но нагоре разликата е в полза на алфата, в която и на 170 съпругата ми още мисли, че караме със 120, докато в Маздата започва да ме пита защо съм се разбързал толкова. Не говоря за ускорения и прочие, просто това как се държи колата при скорости над 120. Шумоизолацията също няма общо с тази на 166-цата, чуват се гумите, вятъра...
С фейслифта има някакво странно подобрение, което ми е трудно да опиша - първо, определено вози по-меко, особено се усеща на паваж (и пак имам "късмета" някой кабел да потраква някъде дълбоко в таблото). Второ, няма го усещането за удари при преминаване през някакви неравности. Трето - не мога да кажа, че се накланя повече, подозрението ми е, че са минали на по-меки амортисьори, но сравнително твърди пружини (или същите като на предишната), т.е. откъм държане в завои не е по-различна. Но е много по-приятна, понеже е махнато усещането за твърда връзка на колелата и шасито, което го имаше в предишната, дори със 17-инчови гуми.
Общо взето, с окачването са обрали дупката до разни опели и фордове (без такива с адаптивно окачване), а колата е все така пъргава и приятна за каране. А и бензиновата е доста лека за кола с този размер, така че хич не мога да се оплача по принцип.
Бензиновата няма същата тяга до 2000 оборота, ако искаш да се усеща като дизела, трябва да караш в sport режим, но тогава държи една идея повече от необходимите обороти. Същевременно е много респонсивен, в спорт режим педалът и двигателят се усещат много свързани. На мен дори това ми е малко, в алфата педала на газта принципно е свързан по различен начин, и имаше и smart throttle response режим, в който се кара с няколко сантиметра натиск общо. Тук извън спорт режима колата е малко мудна, но е много по-добре от постоянното целене на дизеловата (която до 2500 направо лети и после повече бръмчи). В спорт режим моторната спирачка е доста използваема, почти като на кола с ръчни скорости.
Откъм други подобрения - не намирам новото табло за бог-знае колко по-различно, на мен малкия екран не ми пречеше никак, не гледам телевизия, почти винаги екранът е на навигацията или понякога - музиката. Старата навигация, като изключим случаите, в които не съм я обновявал, сякаш беше по-добра. На тази имах случа, в който се мъчих да избера ул. Пирин 28 (да речем, не помня точно), стоейки на 20 метра от въпросното място, и след 20 минути просто шибнах вратата и обиколих наоколо в студа, понеже не мога да го избера. Никога не съм имал такива проблеми с предишната навигация. Мултимедийните възможности са си същите, и тази не разпозна 32 GB флашка с музика. С телефона нямам проблем, там се връзва лесно.
Разпознаването на лентата за движение е променено
значително. На предишната на практика можеше да не броиш, че го има в България, сега има ли дори някаква бегла линия, колата я хваща. И вече има активна намеса в преминаването върху лентите, с която трябва да се свиква (и се свиква, просто те учи да пускаш краткия мигач), иначе бориш волана понякога.
Зимата спуках гума, TPMS-а не я хвана. Може да е, защото паркирахме и я чух, преди да успее да спадне.
Като цяло - направих замяната заради двигателя, дизеловият е супер, просто исках още малко oomph във високите обороти и не исках да връзвам тунинг кутийки, а и ми харесва повече усещането на атмосферен двигател. Ако бяха пуснали 2.5 турбо, щях да съм с него.
Някой вече кара старата, така или иначе, гледам, че я няма в аутлета на Стар Моторс. Да си я кара със здраве и дълги години!