Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 15:33

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 57 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 15 Ное 2014, 12:22 
Offline
любител
2006 Mazda 6

Регистриран на: 12 Яну 2014, 10:49
Мнения: 43
Местоположение: Vratsa
Здравейте,колеги.Искам да попитам запознатите толкова ли е сложно свалянето на картера на Мазда 6 143к.с дизел?Чувам от разни майстори,че трябвало двигателя чак да се сваля,защото имало болтове към скоростната кутия.Искам да изчистя цедката на маслената помпа и смяна на маслото.Има ли гарнитура на картера или само силикон.Благодаря!


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 15 Ное 2014, 13:30 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 22 Дек 2007, 17:19
Мнения: 153
Местоположение: BG, Горна Оряховица
skype: impreza941
На 136 се сваля лесно. Не варвам на 143 да трябва да се вади мотор. Затваря се със силикон.

_________________
EJ22E 5MT IMPREZA/EJ201 4EAT IMPREZA


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 17 Ное 2014, 09:12 
Offline
любител

Регистриран на: 13 Фев 2014, 07:50
Мнения: 20
Местоположение: Раднево,Стара Загора
skype: gringodog999999
Няма нищо сложно,развиваш болтовете и това е.Аз сам го свалях,после със силикон,няма гарнитура.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 17 Ное 2014, 16:22 
Offline
любител
2006 Mazda 6
Автор на темата

Регистриран на: 12 Яну 2014, 10:49
Мнения: 43
Местоположение: Vratsa
Благодаря за мненията !Ще се заемам да видя какво е положението с цедката.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 23 Дек 2014, 07:53 
Offline
любител

Регистриран на: 05 Авг 2014, 09:39
Мнения: 31
Местоположение: Sofia
Кaк е цедкaтa колегa?Беше ли зaдръстенa?Aз моятa я свaлих,но се окaзa достa чистa.Кaзaхa му обaче,че е трябвaло дa сменя и някaкви дифтунги,но говорих с един мaйстор и той е нa мнение,че aко нямaш теч нa нaфтa нямa смисъл дa ги сменяш. Тa,кaк е при теб?


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 29 Дек 2014, 22:40 
Offline
любител
2006 Mazda 6
Автор на темата

Регистриран на: 12 Яну 2014, 10:49
Мнения: 43
Местоположение: Vratsa
Цедката беше в перфектно състояние,все едно,че сега е сложена,което само може да ме радва.Дифтунгите се сменят,ако ти гори масло,има теч на нафта или чукат.Ако нямаш симптомите няма смисъл.Аз махнах DPF и затова исках да се уверя и отдолу,че всичко е наред.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 31 Дек 2014, 16:00 
Offline
любител
Аватар
2006 Mazda 6

Регистриран на: 04 Юни 2011, 16:20
Мнения: 93
Местоположение: Русе
skype: spoksn
Браво момчета, това което сте направили е ПРЕПОРЪЧИТЕЛНО за всички. Вчера си говорих с един майстор, който каза че за последните два месеца е отворил три мазди 6 дизел за колянов вал. И на трите първоизточника на проблема е запушена цедка на маслената помпа и оттам недостатъчно мазане.

_________________
Mazda 323f 1.5 16v
Mazda 6 2.3 2006
Mazda CX-7 2.3 260hp 2008


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 01 Яну 2015, 16:18 
Offline
любител

Регистриран на: 08 Окт 2013, 20:27
Мнения: 92
Местоположение: Pleven
Здравейте, при бензиновите дали го има проблема е запушена цедка на маслената помпа, трябва ли да се почиства.

_________________
Mazda 6 GG - 2.0 Petrol, 141 hp


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 01 Яну 2015, 17:24 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 29 Ное 2014, 17:14
Мнения: 60
Местоположение: Сливен, България
Възможно е да го има. Принципно бензина и особено пропан-бутана цапа по-малко маслото. На дъното на картера обикновено остава плътен слой масло. В колите в кофти състояние, този слой е дебел 2см и е твърд като желе и при смяна на масло на загрял двигател не изтича. Нагледал съм се на какво ли не....Винаги има отлагания по картера, съответно е възможно да има по смукателя на маслената помпа. Това се получава в следствие на една от функциите на двигателното масло - миене (освен мазане и охлаждане). Важното е в случая при сваляне на картера, същия да се почисти добре, да се почистят старите остатъци от силикон или гарнитура и ако се поставя силикон е важно да се нанася тънък слой, който минава от вътрешната страна на отворите за болтовете. Този тънък слой, трябва да е толкова тънък, че при стягане на капака на картера и "разплескването" на силикона същия да не излиза извън пределите на периферията, която се притиска към самия картер, за да се избегне възможността парче изсъхнал силикон да влезе в картера. Това особено важи за картерите на автоматични скоростни кутии.

_________________
Mazda 6 2.3


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 01 Яну 2015, 18:39 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 27 Май 2008, 18:12
Мнения: 4819
Местоположение: АБСУРДИСТАН
skype: тел № 0889410450
Pattso написа:
Здравейте, при бензиновите дали го има проблема е запушена цедка на маслената помпа, трябва ли да се почиства.

То при дизелите го няма проблема, :D ето двама колеги вече са си отваряли картерите напразно, ти искаш при бензиновите да го има ..
Проблема го има само когато колата преди тебе я е карал Джани Мундари или някой друг италианец .. :wink:
Аз до сега не съм видял кола от друга държава да запуши цедката на помпата, а съм свалял доста картери . :)
При бензинките изобщо няма цедка, не си прави труда да сваляш картер, че и без това си е голям филм .

_________________
Гънките на мозъка по принцип са невидими, но когато липсват си личи .


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 01 Яну 2015, 21:09 
Offline
любител

Регистриран на: 08 Окт 2013, 20:27
Мнения: 92
Местоположение: Pleven
Благодаря за бързите отговори. Моята кола е от Италия, което е добре че няма ръжда, а за двигателя знам че не сменят масло жабарите, за това питам. Като сменях маслото сложих и промивка, дано се е поизмил двигателя. На предната кола (също от Италия) сменях гарнитура на капака на клапаните, имаше доста мизерия, голямо чистене падна.

_________________
Mazda 6 GG - 2.0 Petrol, 141 hp


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 06 Яну 2015, 15:57 
Offline
любител
Аватар
2006 Mazda 6

Регистриран на: 22 Сеп 2013, 12:45
Мнения: 79
Местоположение: Sofia
И аз свалях картера скоро като сменях маслото, за всеки случай - също ми беше чиста цедката ;) Моята между другото е от Италия и я карам вече година и няколко месеца - сега ми беше 3-тата смяна на масло и викам я да я видя тази прословута цедка :D Явно повече няма да го свалям картера :)

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 24 Юни 2016, 14:27 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 12 Апр 2016, 14:14
Мнения: 69
Местоположение: Германия
Здравейте, днес намерих тази снимка от сервиз където са чистили цедката на помпата заедно със смяната на ангренажния комплект. Ремонта е направен на 129000км, което значи че когато сменям ремъка ще трябва да чистим тинята пак :( . Колата е карана само в Германия, и обслужвана в оторизиран сервиз, а какви неща се случват на дъното. Между другото на фактурата не видях да са сменили водната помпа, или може би не разбирам или не трябва да се сменя!!!


Прикачени файлове:
20160624_142956.jpg
20160624_142956.jpg [ 350.12 KiB | Прегледано 19186 пъти ]
20160624_140845.jpg
20160624_140845.jpg [ 404.34 KiB | Прегледано 19190 пъти ]
20160624_113024.jpg
20160624_113024.jpg [ 467 KiB | Прегледано 19190 пъти ]

_________________
CR 2.0 MZR-CD 143HP-2007
CW 2.0 DISI 150HP-2012
Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 24 Юни 2016, 17:35 
Offline
фанатик
Аватар
2014 Peugeot 505

Регистриран на: 14 Фев 2008, 20:44
Мнения: 9184
Я даи малко по надолу да видим какво са писали като препоръка за дюзите...иначе егати скъперниците. 1бр дихтунг само са сменили

_________________
Мазда 323 f BG 1.6 1991 ex
Мазда 323 f BA 1.5 1995 ex
Мазда Premacy 1.8 2001 ex
Мазда 5 2.0 2006 ex
Мазда 6 GH 1.8 2009 ех
Мазда..?????


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 25 Юни 2016, 00:45 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 12 Апр 2016, 14:14
Мнения: 69
Местоположение: Германия
valio323 написа:
Я даи малко по надолу да видим какво са писали като препоръка за дюзите...иначе егати скъперниците. 1бр дихтунг само са сменили
Ölpumpe verursacht geräusche-пише на втория ред, а този дихтунг 1бр. май е за пробката на картера, но мен ме притеснява водната помпа :(

_________________
CR 2.0 MZR-CD 143HP-2007
CW 2.0 DISI 150HP-2012


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 25 Юни 2016, 08:01 
Offline
маниак
Аватар
2003 Mazda 6

Регистриран на: 08 Авг 2009, 11:41
Мнения: 590
Местоположение: Смолян
Явно са преценили че е в добра кондиция. Аз преди време на 626 Компрекс също си спестих подмяната и се разтропа след 37хил. км, та пак сменях всичко - ремък, ролки и нова помпа (лагерите на помпата се разбиха и ремъка се опита да пререже пластмасовите капаци).

_________________
Изображение Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 07 Ное 2016, 00:25 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 13 Ное 2015, 15:43
Мнения: 240
Местоположение: София
Здравейте колеги. И аз този път като сменях маслото реших да проверя и цедката в картера как е. Питах на 4 места в Стара Загора дали при смяна на маслото биха свалили и картера за проверка и на четирите ми отказаха - явно не са гладни. Та може ли да ми разясните дали при 143 к.с. мотора свалянето на картера изисква сваляне и на други компоненти или се развиват само болтовете, които го държат и работата не е чак толкова сериозна. И ако не е чак толкова голяма работата ако може да ми препоръчате сервиз в София или Стара Загора, където ще свършат работата, че да не обикалям да питам напред назад и да ме гледат като голям камък.
Мерси предварително.

_________________
Mazda 6 stationwagon SportBreak 2.0 CiTD 143hp Executive 2005


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 07 Ное 2016, 14:45 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 21 Юли 2014, 10:47
Мнения: 426
Местоположение: Пазарджик
Колеги, безплатните съвети никой не ги слуша, защото са безплатни. А непоисканите съвети са едно нещо още по-нахално. Затова ще Ви дам следния:

Като се съмнявате, че имате ТИНЯ в картера на "129хил км" и цедката е зацапана, а двигателя все още не е блокирал, промивката с 300мл течност в тубичка трудно би изнесла мръсотията заедно със старото масло-4,5л наведнъж.

Затова нищо не пречи като източиш маслото и филтъра стария все още не е сменен, да се налее двигателя с нафта 5л и да направи коляновия вал 20 оборота. Може и със стартера-3 сек. Източваш чернилката и сипваш нови 5л. Завътраш със стартера 20 оборота- 3 сек.- източваш чернилката. Повтаряш упражнението или докато решиш, че източваш чиста нафта. След другата смяна на маслото- пак така, само, че тогава може още от първия или втория път да останеш доволен от чистотата.

Просто някой преди тебе много е карал. Тази киселинност в целия двигател се смъква рязко и ще усетиш, че към 10хил км, не се е променил звука на двигателя толкова, като че иска вече смяна на масло и по-рано. Ако е имало някой от уплътняващите клапаните системи с не-добра работа, ще се усети, че е станало по-добро.

Този вариант мисля, че е по-добър от самото почистване на картера. А в него мръсотията каквато и да е била, след като все още не е създала проблеми с блокиране на нещо, след тази намеса опасността ще е смъкната надолу.

За тези които имат 8лв за нов филтър, може тази промивка да я направят, като след 2 път, сложат нов, но като свършат с процедурата, преди да налеят новото масло, може да сложат друг нов.. Едни 8лв повече.

След това гореописаната нафта около 20л, отива в някое парно, отива в някой трактор или двигател от преди 98г като се доливат 80л истинска нафта и всичко си заспива на мястото. Хубаво е преди това да се остави да се утаи за 2 месеца, ако ще ходи в ДВГ. Дори такива двигатели обичат да имат малко масълце, та на помпите им става по-хубаво. Утаяването се явява по-финно от презеждането през филтър, защото за да бъде фино, трябва да се прави под налягане, а тогава и филтрите са скъпи. Този в двигателя върши добра работа, ако се смени за 8лв при процедурата.

Ето един безплатен и непоискан съвет- съответно неценен, даден от прост човек, не на място, дълбоко ненаучен и съвсем не скъп и изискан. Няма реклама, марка и имидж, значи може и без него.

Единственият ти проблем е, че няма сервиз който да ти ги направи "тия глупости" и ще трябва да си направиш сам тази профилактика, пък може да си изискан, с изискана професия. Е изискан, ама със съмнения за кал. Е, със съмнения, но пък изискан. Изискан, но пък със съмнения.... оххх, обърках и аз не зная вече какво да мисля.

Единственото ми е, че един двигател го спрях да трака с тази процедура, защото ремонта му беше мнооого пари и в сервиза искаха да сменят всички 24 хидравлични уплътнители. Със слушалка по ненадежден начин, се локализира кой е, но не е оправдано да се разглоби всичко на много тясно място/това че са отгоре, не ги прави лесни за смяна/ само за да смени един- локализиран по ненадежден начин. Трябваше да се сменят всички 24 по 27лв всеки той се превърташе и понякога не тракаше при майсторите и с 20л нафта излязох от ситуацията. Промени се работата и на целия мотор, а маслото не можах да му се нарадвам. След това не съм си правил такъв труд, а от тогава таралясниците ги държа по-далече.

_________________
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 07 Ное 2016, 20:20 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 13 Ное 2015, 15:43
Мнения: 240
Местоположение: София
Мерси за непоисканите съвети, може и да ги послушам. :)

_________________
Mazda 6 stationwagon SportBreak 2.0 CiTD 143hp Executive 2005


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 07 Ное 2016, 20:22 
Offline
фанатик
Аватар
2014 Peugeot 505

Регистриран на: 14 Фев 2008, 20:44
Мнения: 9184
Колегата atana е мъдър....стига внимателно да следиш мисълта му. :)

_________________
Мазда 323 f BG 1.6 1991 ex
Мазда 323 f BA 1.5 1995 ex
Мазда Premacy 1.8 2001 ex
Мазда 5 2.0 2006 ex
Мазда 6 GH 1.8 2009 ех
Мазда..?????


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 07 Ное 2016, 21:17 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 13 Ное 2015, 15:43
Мнения: 240
Местоположение: София
valio323 написа:
Колегата atana е мъдър....стига внимателно да следиш мисълта му. :)

Да, повечето му постове ги чета по два пъти за да ги схвана на поне 90%. :)

_________________
Mazda 6 stationwagon SportBreak 2.0 CiTD 143hp Executive 2005


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 08 Ное 2016, 04:31 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 21 Юли 2014, 10:47
Мнения: 426
Местоположение: Пазарджик
Благодаря, но не съм толкова дрът. "Простите неща засрамват мъдрите или ги улавят в лукавството им. "- в Гугъл има по-интересно за това.

_________________
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 08 Ное 2016, 19:21 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 13 Ное 2015, 15:43
Мнения: 240
Местоположение: София
А относно сложността на сваляне на картера някой ще се включи ли да разясни как стои въпроса. Аз намерих това:


Прикачени файлове:
Oil Pan.jpg
Oil Pan.jpg [ 133.78 KiB | Прегледано 18557 пъти ]

_________________
Mazda 6 stationwagon SportBreak 2.0 CiTD 143hp Executive 2005
Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 01 Дек 2016, 21:55 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 13 Ное 2015, 15:43
Мнения: 240
Местоположение: София
Здравейте.
Днес свалиха картера на колата в един сервиз за проверка на цедката и се оказа, че имаше мръсотии по нея. Да речем около 20% от нея беше запушена. Оказа се не чак толкова безсмислена процедура, поне при мен.
Успех.

_________________
Mazda 6 stationwagon SportBreak 2.0 CiTD 143hp Executive 2005


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 15 Дек 2016, 22:09 
Offline
любител

Регистриран на: 09 Дек 2016, 20:36
Мнения: 14
Местоположение: elhovo
Здравейте!
Скоро си купих Мазда 6 2.0 дизел и ми предстои задължителното обслужване. Тук намерих отговори на повечето неща които ме интересуват, само не можах да разбера за смяна на кои дифтунги говорите. Ще съм благодарен, ако някой ми обясни.
Предварително благодаря!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 16 Дек 2016, 09:07 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 12 Апр 2011, 08:21
Мнения: 59
Местоположение: VRACA
дифтунгите на дюзите, медните о- пръстени отдолу на дюзите, ако имаш харч на масло


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 20 Дек 2016, 16:47 
Offline
любител

Регистриран на: 09 Дек 2016, 20:36
Мнения: 14
Местоположение: elhovo
kossorez написа:
дифтунгите на дюзите, медните о- пръстени отдолу на дюзите, ако имаш харч на масло

Благодаря колега!
Попитах за да съм сигурен, че става въпрос за тях, а не за нещо друго намиращо се в картера.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 20 Дек 2016, 20:15 
Offline
фанатик
Аватар
2014 Peugeot 505

Регистриран на: 14 Фев 2008, 20:44
Мнения: 9184
Какво имаш като идея за нещо в картера за харч на масло

_________________
Мазда 323 f BG 1.6 1991 ex
Мазда 323 f BA 1.5 1995 ex
Мазда Premacy 1.8 2001 ex
Мазда 5 2.0 2006 ex
Мазда 6 GH 1.8 2009 ех
Мазда..?????


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 20 Дек 2016, 22:14 
Offline
любител

Регистриран на: 09 Дек 2016, 20:36
Мнения: 14
Местоположение: elhovo
valio323 написа:
Какво имаш като идея за нещо в картера за харч на масло

по - нагоре в темата се споменава "...сваляне на картера, почистване на цетката и смяна на дефтунки..." , а иначе харча на масло по принцип тръгва от картера. :D :D :D


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 05 Яну 2017, 12:08 
Offline
любител

Регистриран на: 10 Юли 2016, 10:10
Мнения: 82
Местоположение: Бургас
Извинявайте ,ако въпроса е тъп ,но как се чисти тази цедка.След като се свали капака на картера сваляли се самата цедка или.....?
И после капака с динамометричен ключ ли се затягат болтовете?

_________________
MAZDA 6 136PS -2004


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 57 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 38 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб