Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 23:13

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 8 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 24 Май 2013, 17:36 
Offline
фанатик
Аватар
2014 Peugeot 505

Регистриран на: 14 Фев 2008, 20:44
Мнения: 9186
lКак да внасяме коли от Германия?

По повод на проблема от МВР обещаха да проучат нещата и да излязат с официална информация относно въпросните временни регистрационни табели. Ето и тяхната информация за режима на валидност на временните и специални регистрационни номера на закупени от Германия моторни превозни средства, преминаващи през територията на Унгария.

В повечето държави членки на ЕС, както и в Унгария се издават т.нар. временни или специални регистрационни номера. Те се издават при покупко-продажбата на МПС. Тези номера са валидни при техническите прегледи на закупеното МПС и са само за временна употреба. Някои типове временни номера са валидни само в страната, която ги издава. ЕС не може да възпрепятства правото на собствена преценка на страните членки, в резултат на което да бъдат въведени вътрешни правни разпоредби и по-строги условия. Поради това различните страни имат различен подход към чуждестранните временни регистрационни номера. В Унгария например, спрямо автомобилите, които се движат с чуждестранни временни номера, се прилагат правилата, валидни за държавата, в която автомобилите са регистрирани. В тази връзка движещите се с немски временни номера коли на територията на Унгария трябва да спазват следните разпоредби:

Специален временен рег. номер - "жълт номер"


Издава се заедно с временната регистрация и има валидност максимум 5 (пет) дни и е само за движение на територията на Германия. Целта на тази временна регистрация е автомобилът да може да участва в движение с временен характер, напр. пробно изпитание, движение до конкретно място, където ще бъде регистрирано, ремонтирано и т.н.. При издаване на такъв тип регистрационни номера не е необходимо МПС да разполага с удостоверение за техническа изправност. Регистрационният номер започва с цифрите 04 и в дясното жълто поле е обозначен последният ден от валидността. Датата се разчита отгоре надолу: ден, месец, година, отбелязани в двуцифрени групи. Датата е от значение само на територията на Германия поради факта, че автомобил с подобен регистрационен номер няма право да се движи извън територията й. Този тип регистрационен номер обикновено се използва от автокъщи. Застраховката „Гражданска отговорност” към този номер е валидна само за територията на Германия. Въз основа на настоящата практика издаването на рег. номер и издаването на застраховка могат да се разделят на отделни процедури. Още повече, че застраховката „Гражданска отговорност” може да се направи и по Интернет. В Германия е възможно да се издаде “зелена” карта на МПС, която е валидна в чужбина, но превозното средство е регистрирано със специален временен номер, валиден само на територията на Германия.

Експортен регистрационен номер - "червен номер"




Този тип регистрационен номер се издава, когато МПС ще се изнася от Германия. Целта е закупеното превозно средство да бъде транспортирано на собствен ход до мястото на експорта. В червеното поле е обозначен последният ден на валидността на рег. номер. Неразделна част към този рег.номер е “зелената” карта. Застраховката е валидна за страните-членки на ЕС, като има специални условия за трети страни. За да се издаде такъв тип рег. номер автомобилът трябва да разполага с удостоверение за валиден технически преглед

Важно е да се знае, че ако превозното средство има специален временен рег. номер, то няма право да се движи на територията на Унгария. Това право автомобилът има само при наличието на експортния рег. номер в рамките на неговата валидност. Законовата процедура е закупено в Германия МПС, което се транспортира в чужбина през Унгария, да бъде снабдено с експортен рег. номер, който е в рамките на срока на валидност, отбелязан върху него.
Така че ако преминавате пре Унгария с жълти рег. временни табели или срокът на червените регистрационни номера и документи е изтекъл, същите се считат за невалидни. При проверка табелите се отнемат и на водачите се съобщава, че МПС могат да бъдат транспортирани само на платформи. Изключения не се допускат.

Колите с жълти рег. табели се спират от движение в Унгария. Съгласно законите в Унгария жълтите транзитни номера за автомобили втора употреба, закупени в Германия, са невалидни на територията на Унгария.
За да се издадат червените транзитни номера, колата трябва да има валиден технически преглед TUV.

Друго важно условие, за да се издаде временния талон, заедно с транзитните червени номера е необходимо да се плати и данък за колата за времето на действие на новите номера. Практиката обаче е, че данък може да се плати за минимум 1 месец и е равен на 1/12 от годишния размер. Уловката с данъка е, че се плаща по 2 начина:
: Предоставя се немска банкова сметка и съгласие от притежателя й да се вземе от там сумата
: Отива се в данъчното Finanzamt и там се плаща в брой.
: На място в Zulassung-а няма как да се плати данъка б брой или с кредитна карта
Тъй като обикновено Finanzamt няма в малките градове, твърде вероятно е да се наложи да се ходи до друг, по-голям град наблизо. Но новозакупената кола вече няма номера. Затова е нужен стария собственик. Трябва да го накарате да предостави на Zulassung своята банкова сметка, откъдето да се вземат парите за данъка. В противен случай ако сте с втора кола, отивате в данъчното (Finanzamt), плащате данъка за 1 месец и се връщате в Zulassung.

Там с бележката за платен данък, Гражданската отговорност, големия и малкия талон и валиден технически преглед TUV и след заплащане на административна такса ви залепят лепенки, които валидират изработените вече табели за номерата на колата и издават временен малък талон, с който се пътува до БГ.

След това служител на Zulassung идва лично до колата и сверява данните от талона с рамата на автомобила и като цяло се уверява, че такава кола наистина съществува.




При друго пътуване, описано по-долу - пасат 2002 г. 1.9 тди 130 к.с.:
Цитат:
Застраховка за 9 дни: 64 EUR
Данък за 1 месец, докато колата е с транзитните номера: 24 EUR (Платен във Finanzamt-данъчното в друг град)
Транзитни номера (табелите): 2x17 EUR = 34 EUR
Административна такса за издаване на транзитни номера: ~30 EUR
Общо около 150 евро излезе всичко необходимо, за да отпътуваме с червените номера, платени за най-краткия период от 9 дни.


Ето още малко инфо от колега, който си е докарал пасат Б6 2.0 тди от Германия:
Цитат:
застраховката за 9 дена за транзитните номера е 70 еврака (ако искаш за 30 дни е 100 евра.)
в цуласунга плащаш около 37-42 евро такса;
за номерата плащаш 32-33 евро;
и данъка трябваше във финанцзамт да се плати, но навих собственика да си даде неговата семтка - той беше 27 евро


: Ако купувате автомобила от фирма/търговец/автокъща, обикновено тя няма никакви номера. Затова е нужно търговецът да си сложи негови временни "дилърски" номера, с които да закара колата до KFZ-Zulassungsstelle. В противен случай няма как да си тръгнете с колата на самоход, защото в Zulassung искат да видят на място колата, за да й издадат номера и талон на ваше име.

4. ВНОС В БЪЛГАРИЯ:
След като сме се сдобили с червените номера пътуваме към България. При самото влизане в България се подготвя митнически манифест. на една от будките на границата за статистически цели. Цената е 15 лв. Не съм сигурен дали се изисква от физически лица, или само от фирми.


5. РЕГИСТРАЦИЯ В КАТ:
За регистрацията са необходими (направете си за всеки случай по 2 копия от всичко):
: Платена Еко Такса (Плаща се на будките пред КАТ-София - за другите градове не зная.
: Платена застраховка Гражданска Отговорност (може да се сключи без номера и след регистрацията се дописват номерата)
: Договор за покупко-продажба + фактура, ако е от фирма ("Договор за покупко-продажба между последния собственик по бриф и тебе. Ако е закупена от немски автосалон, то тогава може продавача да е фирмата." )
: Голям и малък зелен талон на автомобила от Германия ("бриф")
: Транзитен талон (този, който е получен с червените номера)
: ...?

_________________
Мазда 323 f BG 1.6 1991 ex
Мазда 323 f BA 1.5 1995 ex
Мазда Premacy 1.8 2001 ex
Мазда 5 2.0 2006 ex
Мазда 6 GH 1.8 2009 ех
Мазда..?????


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 28 Май 2013, 21:39 
Offline
любител

Регистриран на: 07 Сеп 2012, 07:41
Мнения: 8
Местоположение: Burgas
Здравейте,

аз съм нов тук , както и нов собственик на Мазда. Понеже си я докарах сам от Германия преди около 20 дена си позволявам да изкажа мнение по въпроса. Докарах си Премасито на ход с жълти номера, понеже познат в Германия ми направи застраховката и се оказа че тя е за жълти номера. Бях чел че има проблеми в Унгария и за да не рискувам пренастрох маршрута през Италия с ферибота до Гърция и никакви проблеми тъй като на практика не минаваш никакви граници. И като типичен Българин (око да види ръка да пипне) се поинтересувах в Германският КАТ какъв точно е случаят с жълтите и червените номера, оказа се че служителката или не е наясно или наистина е така, но тя ми обясни че на практика няма разлика между чевените и жълтите номера освен във валидността и цената на застраховката (в моя случай 39 евро за жълти номера с 5 дена застраховка и 81 евро за червни номера и 30 дена срок на застраховката). След като и обясних че съм чул че в Унгария правят проблеми за жълтите номера, тя каза че и тя е чувала но не били основателни. На практика и аз самият не разбрах коя точно е истината, но бих посъветвал всики които ще си купуват кола от Германия и възнамеряват да я докарат с жълти номера да мнат по моят маршрут и няма да имат никакви ядове. Ако на някой му трябват подробности за маршрута с удоволстве ще помогна.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 29 Май 2013, 08:40 
Offline
фанатик
Аватар
1995 Mazda 323F

Регистриран на: 31 Юли 2005, 15:16
Мнения: 6105
Местоположение: На село...
Е то заслужава ли си да заобикаляш така, вместо просто да си вземеш червени табелки и да минеш по царския път през Унгария?

_________________
ИзображениеИзображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 30 Май 2013, 16:30 
Offline
любител

Регистриран на: 07 Сеп 2012, 07:41
Мнения: 8
Местоположение: Burgas
Принципно не, но аз бях пред свършен факт и общо взето трябваше да взема бързо решение, защото нямах време да правя нова застраховка за червени номера. Иначе обикалянето не е толкова голямо в смисъл че като разходи е почети едно и също, защото се спестяват към 600км каране, но се удължава с ден и половина пътуването. Просто исках да кажа че не е невъзможно и с жълти номера да си докараш колата, а и в Италия имам какво да се види.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 08 Апр 2014, 12:01 
Offline
любител

Регистриран на: 08 Апр 2014, 11:52
Мнения: 1
Местоположение: Sofia
Здравейте, имам въпрос за докарването на кола от Германия чрез ферибота през Гърция. Колега, можеш ли да опишеш, ако е възможно, какви точно пътни такси и застраховки си платил от Германия до България, както и да споменеш каква е цената на жълтите номера, билета за ферибота, както и колко горе-долу ти излезе горивото до тук. Имам проблем с човека, който изпратих да ми докара една Мазда 6 от Германия - взел е такава без TUV и съответно е ползвал твоя маршрут, но ми представя сметка за цялото пътуване от 1100 евро! :shock: Благодаря предварително!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 08 Май 2015, 13:22 
Offline
любител

Регистриран на: 08 Май 2015, 13:18
Мнения: 2
Местоположение: Унгария
:idea: За унгарски транзитни номера (в Унгария, на български):
[url]eucarsbg@gmail.com[/url]
Валидност 30 дни в ЕС, може и без технически преглед (TÜV).
Без рискове и "упражнения"... :o


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 08 Май 2015, 19:28 
Offline
фанатик
Аватар
2014 Peugeot 505
Автор на темата

Регистриран на: 14 Фев 2008, 20:44
Мнения: 9186
Ами то вече жълти номера за какво са на хората.Преди прекарваха коли без тюф със тях...сега вече и за тях се иска тюф във Германия така че се обезмисля слагането им.Едно че и Унгарците не ги признават жълтите.Така че остава единствено автовозите да внасят дръгели без шанс за преглед във Държавата откъдето идват.Което пък ще им смъкне цената им още повече там..

_________________
Мазда 323 f BG 1.6 1991 ex
Мазда 323 f BA 1.5 1995 ex
Мазда Premacy 1.8 2001 ex
Мазда 5 2.0 2006 ex
Мазда 6 GH 1.8 2009 ех
Мазда..?????


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 08 Май 2015, 19:42 
Offline
любител

Регистриран на: 08 Май 2015, 13:18
Мнения: 2
Местоположение: Унгария
Жълтите номера винаги са били валидни само на територията на Германия.
Информация от МВР:
http://www.mvr.bg/NR/rdonlyres/FE70F167-7F03-4A1F-8627-0A416F29B430/0/INFOTABELI_FINAL.pdf
Чудно е, че въобще "минаваше номера". И това, че някъде ги "признаваха", не че не ги признаваха.


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 8 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб