Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 13:44

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 49 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 13 Фев 2014, 22:15 
Offline
фен
Аватар
2003 Mazda 6
Автор на темата

Регистриран на: 04 Дек 2006, 14:35
Мнения: 210
Raven написа:
Задължително ли е, да се намалява тока, тъй като ти беше споменал че вътре в луничката си има драйвер, който си контролира силата на тока към диодите.

Ти как отвори тази луничка и къде да търся въпросната врътка с която да регулирам силата на светене и мислиш ли че това е причината да изгарят?
Ти спомена нещо и за охлаждане - аз съм проверявал да речем след 2 часа светене и самата луничка не е топла, а пък и нали е диодна, не би трябвало да загрява толкова че чак да изгори.


Привет колега,

Не е задължително да се намалява тока. Аз го намалих на моите единственно защото прецених, че светят много ярко и биха пречили на останалите участници в движението, но получих двоен ефект: хем по ниска яркост, хем по-облекчен температурен режим на диодите. Просто изказах предположение за прегряването. Щом ти си проверил, че не са много топли вероятно проблема не е там. Общо взето критерий за това дали един полу-проводников елемент е в допустим топлинен режим е ако можеш да задържиш пръста си върху него без да те опари. Този критерий е "занаятчийски" инак граничните температурни стойности ги дава производителя в техническите параметри на елемента ( в случая на диодите).
По принцип, ако се намали тока на луничките ще се намали и отделената от диодите топлина. Макар и да не се загряват толкова много, колкото крушка с нажежаема жичка, светотиодите също отделят топлина при светенето си и със сигурност ще се повредят ако прегреят.

Луничката я отворих чрез завъртане между цокъла и радиатора. На моите двете части са на резба. Вътре няма врътка, с която да регулираш тока респ. яркостта. Аз добавих един резисторен делител с потенциометър, с който регулирах по-финно яркостта на втората луничка.

Ако твоите лунички не светят така, че да пречат на другите участници в движението и ако след 10-15 мин работа можеш да задържиш ръката си върху тях без да те опарят, то тогава няма нужда да им ограничаваш тока. Тогава ще излезе, че ти горят поради някаква друга причина.

Съжалявам, че не успях да дам работещ съвет за отстраняването на проблема ти.

Поздрави и успех!

_________________
Човек е толкова голям, колкото големи са мечтите му.

Mazda 6, 2.0 CD, 121 к.с., '03г. - бивша,
Skoda Octavia ІІІ, 2.0 TDI, 150 к.с., '13г. - настояща.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 03 Окт 2014, 12:13 
Offline
любител

Регистриран на: 11 Юли 2014, 18:48
Мнения: 12
Местоположение: Pomorie
Колеги, вие сваляхте ли фара, когато правихте процедурата? Аз се опитвам да изкарам пластмасовата фуния без да свалям фара, обаче след като развих 2те болтчета, фунията не излиза, дърпах я 10 мин във всички посоки, въртях я и накрая ще я счупя... Кажете как се вади ?


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 03 Окт 2014, 14:12 
Offline
маниак
Аватар
2008 Mazda 6

Регистриран на: 28 Апр 2011, 00:44
Мнения: 519
Ще ти е по-лесно да свалиш фара, но аз лично не съм ги махал тези пластмасови лупи, а застопорих крушките вътре. Вече почти година нямам никакви проблеми 8)

_________________
Изображение
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 05 Окт 2014, 18:26 
Offline
любител

Регистриран на: 11 Юли 2014, 18:48
Мнения: 12
Местоположение: Pomorie
Изображение
Изображение
Това успях да направя аз. Сега остава утре да отида при 1 жичкаджия да ми направи окабеляването и ги монтирам.


Последна промяна Svili0 на 16 Окт 2014, 18:38, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 06 Окт 2014, 12:29 
Offline
фен

Регистриран на: 08 Юни 2010, 15:09
Мнения: 307
Местоположение: Pernik
Svilio, не ти се отварят файловете

_________________
626, GF, 115 hp; 2000 г., бензин/газ
6 GH, 147 hp, 2008 г., бензин/газ


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 02 Мар 2015, 02:57 
Offline
любител

Регистриран на: 20 Мар 2014, 13:05
Мнения: 33
Местоположение: Видин
Колеги отвих болтовете, но пластмасите не искат да излязат? Ако не могат да се извадят без сваляне на фаровете как мога да застопоря лунички вътре ?


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 14 Апр 2016, 12:14 
Offline
любител

Регистриран на: 15 Апр 2014, 16:58
Мнения: 56
Местоположение: София
Здравей, може ли да споделите какво реле се монтира, за да се гасят дневните светлини при включване на габарита...?

_________________
Mazda 6 - 1.8 - 120 к.с., 2003
Mazda 6 - 2.0 - 147 к.с., 2006


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 14 Апр 2016, 13:22 
Offline
фен

Регистриран на: 08 Юни 2010, 15:09
Мнения: 307
Местоположение: Pernik
Аз съм сложил 5 контактно реле от жигула + букса към него


Прикачени файлове:
Rele (Custom).jpg
Rele (Custom).jpg [ 634.81 KiB | Прегледано 8757 пъти ]

_________________
626, GF, 115 hp; 2000 г., бензин/газ
6 GH, 147 hp, 2008 г., бензин/газ
Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 14 Апр 2016, 13:44 
Offline
любител

Регистриран на: 15 Апр 2014, 16:58
Мнения: 56
Местоположение: София
Супер, предполагам,че по ел. Магазините ще успея да намеря някакво такова реле, че от старите таралясници съм изхвърлил всичко...от къде да знам, че ще мога да използвам някой чарколяк :)

_________________
Mazda 6 - 1.8 - 120 к.с., 2003
Mazda 6 - 2.0 - 147 к.с., 2006


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 14 Апр 2016, 14:05 
Offline
фен

Регистриран на: 08 Юни 2010, 15:09
Мнения: 307
Местоположение: Pernik
Мисля, че да. Аз го купих от Пиротска където са колоните в безистена на втория етаж има магазин за ел. чарколяци. И нещо беше 40 амперово ли, не си спомням. Предвиди си и 2 бушона 5А + легла за тях + кабеляци по-дебели.

_________________
626, GF, 115 hp; 2000 г., бензин/газ
6 GH, 147 hp, 2008 г., бензин/газ


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 14 Апр 2016, 15:13 
Offline
любител

Регистриран на: 15 Апр 2014, 16:58
Мнения: 56
Местоположение: София
Намерих и си взех релето. От разните схеми разбирам, че на крачета 85 и 86 връзвам плюс и минус от акумулатора, на 87а връзвам плюса на лед луничките и на 30 връзвам плюса на габарита. Нали така, или съм сбъркал някъде

_________________
Mazda 6 - 1.8 - 120 к.с., 2003
Mazda 6 - 2.0 - 147 к.с., 2006


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 14 Апр 2016, 15:35 
Offline
фен

Регистриран на: 08 Юни 2010, 15:09
Мнения: 307
Местоположение: Pernik
Бъркаш. Тъй като мойта баба няма такива екстри като вашите аз съм направил следното, а пък ти по аналогия действай:
1) На 85 връзваш + от габарита
2) На 86 връзваш маса.
3) На 30 връзваш + от запалването на колата или някъде където се появява + след запалване на колата.
4) На 87А връзваш + на луничките
5) Минуса на луничките също някъде на маса.

Идеята е след като на ел. магнита дойде + от габарита (включил си късите) той прекъсва + на луничките (87А).

Пак провери какво съм написал да не те излъжа, че съм го правил преди 2-3 години

_________________
626, GF, 115 hp; 2000 г., бензин/газ
6 GH, 147 hp, 2008 г., бензин/газ


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 14 Апр 2016, 17:03 
Offline
модератор
Аватар
1998 Mazda 323F

Регистриран на: 06 Апр 2009, 03:14
Мнения: 1047
Местоположение: София / Казанлък
skype: vjs-kz
Сори че се намесвам, но може ли малко инфо за релето което монтирате. Характерисики по които мога да си го купя ? Отивам в магазина и казвам какво ?

Мерси предварително :)

_________________
Изображение

Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 14 Апр 2016, 18:22 
Offline
любител

Регистриран на: 15 Апр 2014, 16:58
Мнения: 56
Местоположение: София
Много благодаря за разяснението, още тези почивни ще го хвана да го вържа, а как ще буркам във фара не ми е ясно...ще махам въздушният филтър и казанчето на чистачките. Благодаря още веднъж, много ми помогнахте.

_________________
Mazda 6 - 1.8 - 120 к.с., 2003
Mazda 6 - 2.0 - 147 к.с., 2006


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 16 Апр 2016, 20:13 
Offline
любител

Регистриран на: 15 Апр 2014, 16:58
Мнения: 56
Местоположение: София
Колеги, още малко помощ... Как да извадя пкастмасата на халогените, имам чувство, че е захваната по някалъв начин в горната част, но не мога да се навра и да видя... Моля, който го е вадил това чудо да каже на винтчета ли е, с щипки ли е, или се дърпа само...

_________________
Mazda 6 - 1.8 - 120 к.с., 2003
Mazda 6 - 2.0 - 147 к.с., 2006


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 16 Апр 2016, 20:42 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Mazda 6

Регистриран на: 03 Ное 2014, 13:09
Мнения: 2160
Местоположение: селянин в София
https://www.drive2.ru/l/2489068/

Малко промених линка за да има цялата процедура какво и как се слага за добавяне на оригиналните халогени.

_________________
Глупостта не е предимство.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.

... .. -.-. | - .-. .- -. ... .. - | --. .-.. --- .-. .. .- | -- ..- -. -.. ..
2007 Mazda 6 GY 2.0 with LPG


Последна промяна ihristov на 17 Апр 2016, 08:41, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 17 Апр 2016, 07:28 
Offline
любител

Регистриран на: 15 Апр 2014, 16:58
Мнения: 56
Местоположение: София
Ейй, чудно. Мерси, днес го хващам и изкормвам

_________________
Mazda 6 - 1.8 - 120 к.с., 2003
Mazda 6 - 2.0 - 147 к.с., 2006


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 18 Апр 2016, 08:33 
Offline
любител

Регистриран на: 15 Апр 2014, 16:58
Мнения: 56
Местоположение: София
Здравейте, имам последно питане. Всичко е направено, светят крушките, но имам проблем със закрепването на луничката в пластмасовите чашки... Как сте ги хванали, така, че да не излизат и падат, а.и да могат да се сменят когато изгорат...

_________________
Mazda 6 - 1.8 - 120 к.с., 2003
Mazda 6 - 2.0 - 147 к.с., 2006


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 19 Май 2017, 10:00 
Offline
любител

Регистриран на: 25 Яну 2017, 09:15
Мнения: 4
Местоположение: София
А дали някой,който може ,не иска да ми монтира и на мен дневни светлини,срещу заплащане естествено?
Мазда6​ 2003


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 49 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 11 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб