Привет, колеги.
Набързо да питам за идеи и съвет.
Минах по указанията. След като направих мост за активиране на RSES, направих бърз тест. Върнах радиото и го пуснах. Активира се и новият мод. Вкарах и един диск да потвърдя, че CD-то още работи. Всичко ток.
Извадих пак и направих двата моста за филтъра. По схемите видях кое къде излиза и ги просвирих на по-дълги разстояния, да съм сигурен, че спойката е наред. Изглеждаха добре.
Тук да вметна, че бързах и не направих пак тест да върна радиото и да пробвам.
Тъй като не съм свалял платката изцяло (махнах само горния капак, колкото да работя), реших да не си играя много. Нямам и претенции за това как и къде ще е вързан кабелът. Направо го споих на МD-буксата, според указанията.
Тук пак да вметна, че съм като цяло бос в тия неща. На схемата пишеше ляв и десен. Обаче аз реално не знам кой какъв е. Затова ги сложих така (някъде видях, че червеният е ляв):
Черен на 14 (него маркират земя принципно)
Червен 15 (най вляво)
Бял 13 (втория пин горе от ляво на дясно)
Върнах радиото. Не светна нищо. Пробвах буксите и при тази тънката, която се закача на платката с удължител (сноп кабели, които в единия карай е единствената букса, която не е директно в платката, а в другия край е тънка едноредова букса), видях да светва за момент.
3 въпроса:
1. Ако е изгоряло захранването на радиото, по какво да позная? Работи парното и климатика. Както и аварийните. Не индикира нищо за това дали върти въздуха от колата (при пуснат климатик се активира автоматично принципно) и не виждам да свети лампата за нагревателя на задното стъкло.
2. Има ли значение (и ако да - какво) как точно е вързан AUX-кабелът? Да не би той да е причината?
3. Не сложих нищо на моста между 1 и 4. Направих го къс и нисък, но може и да е опрял в капака (уж беше по-ниско от кондензаторите). Възможно ли е от това да е?
Доста неща са, знам. Но ми стана интересно и искам да си поиграя, преди да взимам нов. Току-виж пък съм успял и този да направя.
Благодаря предварително!
Наско
EDIT:
Видях какво е станало (99% съм сигурен, че е от това). При спойката на кабела към MD-буксата съм окъсил по невнимание 13-ти и 15-ти пин (2-3 от жилата се бяха опрели в другата букса).
Интерестното е, че чувам CD-то да се настройва, като върна радиото. Явно захранване има. Не мирише и на изгоряло, няма и изгорели части по платката.
Така е, като човек работи по нощите на фенери и лампи
EDIT 2:
Малко доста време мина, обаче да споделя - оказа се, че имам познат (на познат), който се занимава с платки и освен това кара Мазда (за София става дума).
Срещу 3-4 дни чакане, че имаше друга по-спешна работа, ми възстанови конзолата. Даже ми намери и екраниран кабел (някъде към 10 лв мисля излезе за около метър). Стана като оригинално.
Ако някой има съмнения в собствените си възможностти (или, като мен, няма инструментите), да ми пише и ще му дам координати. Не искам да му пускам тук номера и името, че реално не съм го питал имам ли право, нямам ли - не ща да му разнебитвам по тоя начин личното пространство