Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 13:21

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 32 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 05 Окт 2007, 21:06 
Offline
маниак
Аватар
2001 Mazda 323F

Регистриран на: 21 Яну 2006, 17:18
Мнения: 642
Местоположение: ТЪРГОВИЩЕ
skype: ivelina7771
Каква спирачна течност и защо?

Ето малко информация по темата.

Автомобилните спирачни системи са особено важни хидравлични системи, работещи в много тези условия.
За да се гарантира тяхната работа, спирачните течности трябва да отговарят на МНОГО изисквания, най-важните от които са:
- подходящ визкозитет и течливост при ниски температури;
- термична устойчивост и окислителна стабилност;
- недопускане образуването на пяна; запазване на експлоатационните параметри при проникване на вода;
- съвместимост с еластомерите, смазване и предпазване от корозия на металните части.

Спирачните течности трябва да отговарят на изискванията на cneцuфukaцuя SАЕ J 1703 или на по-популярната FMVSS 116 DOT 3/4/5/ 5.1.

DOT3

Конвенционална спирачна течност на полигликлова основа, използвана в повечето транспортни средства.

Предимства:
- евтина и разпространена в търговската мрежа.

Недостатъци:
- уврежда уплътненията от естествена гума;
- уврежда боята;
- силно абсорбира вода (веднъж отворена, опаковката не бива да се съхранява повече от седмица).

Поради голямати си хигроскопичност е възможно да доведе до корозия на елементите в спирачната система.

DOT4

Предназначена за употреба в по-новите модели. В повечето случаи също е на полигликолова основа.

Предимства:
- сравнително евтина, разпространена в цялата търговска мрежа;
- по-слабо поглъща вода в сравнение с DOT3;
- по-висока температура на кипене от DOT3, позволяваща приложимостта й при по-тежки експлоатационни условия.

Недостатъци:
- уврежда боите;
- средно с около 50% по-скъпа от DOT3;
- при абсорбция на вода може да доведе до корозия на металните части.

DOT5

Известна като „силиконова" спирачна течност.

Предимства:
не уврежда боите;
- не абсорбира вода и може да бъде използвана при повишена влажност;
- съвместима с всички уплътнения.

Недостатъци:
- не трябва да се смесва с DOT3 u DOT 4.

Повечето проблеми при използването на DOT5 са свързани със смесването й с други спирачни течности.
Най-добрият начин да преминете на DOT5 е да изградите наново спирачната си система.

Тъй като DOT5 не абсорбира вода, замърсяванията се събират в най-ниските части на спирачната система и могат да предизвикат корозия.

Поради способността им да задържат въздуха DOT5 са „свиваеми" течности и са неприложими за ABS системи около два пъти по-скъпа от DOT4 и достъпна само в специализирани магазини.


DOT 5.1
Сравнително нова спирачна течност на силиконова основа със силно подобрени антикорозионни качества.

Предимства:
- превъзходни качества в сравнение с горните типове течности.
Има много високa температура на кипене, независимо от погълнатата вода;
- съвместима с всички гумени уплътнения.

Недостатъци:

DOT5.1 не са силикови течности и абсорбират вода;
- подобно на DOT5 u DOT4 уврежда боите;
- no-скъпа от DOT5 u DOT4 и много по-трудна за намиране.

Минералните масла за хидравлични системи (HSMO) са комбинация от минерално масло и присадки u обикновено са оцветени в зелено.
Като правило тези течности са най-скъпи, поради най-високата си температура на кипене и най-добрата защита на системата от корозия.

Трябва да се има предвид обаче несъвместимостта им с течности на силиконова и полигликолова основа.
Независимо от типа на използваната хидравлична течност правилната поддръжка е ключът към безаварийната работа на системата.

Общите препоръки са:

1. Ако имате спирачна система, който не тече и не създава никакви други проблеми, не сменяйте типа спирачна течност след прочитането на тази статия. Нормалният срок за експлоатация на всяка спирачна течност е от една до две години в зависимост от препоръките на производителя.

2. При всяка смяна на течността промивайте изцяло спирачната система, за да я предпазите от корозия, независимо от типа спирачна течност, която ползвате.

3. Aкo имате финансова възможност, използвайте по-висококачествените DOT4 или още no-добрите DOT5.1 спирачни течности.

4. Използвайте DOT5 само ако превозното средство е било фабрично заредено с нея и/или има изрична препоръка от производителя. Взето от http://bmwpower-bg.net/forums


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 15 Фев 2010, 11:23 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Mazda 3

Регистриран на: 04 Яну 2010, 21:18
Мнения: 1323
Местоположение: София
Смесих DOT 3 с DOT 4.Трябва ли да очаквам сериозен проблем?

_________________
Mazda 3 Sport Kintaro (金太郎) 2.0 MZR-CD 143 ps 6 speed 2007/2022 renovated


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 15 Фев 2010, 11:49 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 01 Ное 2009, 20:10
Мнения: 1327
Местоположение: Шумен
ами колегата е написал че и дот 3 и 4 са на една и съща основа , не пише че не птрябва да се смесват, просто 3 е по обокновенна е дот 4 е за абс най често ползвана, проблема е да не се смесва додт 5 с останалита 3 и 4 .. аз не мисля че е проблем като си ги смесил

_________________
Умният работи с мозъка,а глупавия с ръцете си :)


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 15 Фев 2010, 12:55 
Offline
фанатик
Аватар
1995 Mazda 323F

Регистриран на: 31 Юли 2005, 15:16
Мнения: 6105
Местоположение: На село...
Много яка тема :)

_________________
ИзображениеИзображение


Последна промяна KoRn_Val на 01 Дек 2011, 14:49, променена общо 2 пъти

Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 15 Фев 2010, 13:27 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 01 Ное 2009, 20:10
Мнения: 1327
Местоположение: Шумен
сметни а на мен ми казаха в магазина ,когато копувах течноста че не пречи да се смесва 3 и 4 :evil: :evil: просто 4 била по силна .. даеба разбирателите им :evil: добре че си взех пак 3, а и тук като видях че в поста на колегата е написано само дот 5 и 4 да не се смесват и затова така предположих спрямо тва кво ми бяха казали и тва че тук не пише да пречи.. извинявай но не знаех че пречи да се смесват ..
цитирам "DOT3 Конвенционална спирачна течност на полигликлова основа, използвана в повечето транспортни средства.



DOT4

Предназначена за употреба в по-новите модели. В повечето случаи също е на полигликолова основа.
"

_________________
Умният работи с мозъка,а глупавия с ръцете си :)


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 15 Фев 2010, 14:12 
Offline
Администратор
Аватар
1988 Mazda 626

Регистриран на: 07 Окт 2004, 16:32
Мнения: 7878
Местоположение: Плевен/София
'айде стига бе, DOT3&4 могат да се смесват...кой е казал, че немогат?
немогат с 5 да се смесват, а най-доброто за нас е 5.1 ама е скъпа :(

_________________
B.R.Team
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 15 Фев 2010, 18:32 
Offline
фен
Аватар
2008 Mazda 5

Регистриран на: 11 Сеп 2008, 00:03
Мнения: 351
За да не стават грешки и изпълнения от рода "ама той продавача в магазина ми каза това да взема" е най-добре да се погледне какво пише на капачката на казанчето какъв тип е спирачната течност. Мисля, че всеки е способен на това и не коства почти никакво усилие, дори и на жените. И накрая един съвет-ако цветът на спирачната течност в казанчето вече е станал черен е най-добре да се смени цялата течност в системата. Добре е при възможност да се проверят гумичките на спирачните апарати.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 16 Фев 2010, 01:04 
Offline
Администратор
Аватар
1988 Mazda 626

Регистриран на: 07 Окт 2004, 16:32
Мнения: 7878
Местоположение: Плевен/София
Както колегата споменава, щом е черен цвета, тогава е наложителна подмяната на гумичките на помпата, а не само смяната на течноста.

_________________
B.R.Team
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 22 Апр 2010, 11:13 
Offline
модератор
Аватар
1987 Mazda 626

Регистриран на: 15 Окт 2008, 13:24
Мнения: 1690
Местоположение: София
лудница ти казвам:
http://yacco-bulgaria.com/products5.html

_________________
MAZDA 626GD 2.0I 8V FE

https://www.carspending.com/bg/profiles/californieca


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 30 Апр 2010, 11:17 
Offline
фанатик
Аватар
1996 Mazda 323 C/BA

Регистриран на: 01 Сеп 2008, 20:13
Мнения: 1294
Местоположение: Варна
Някой може ли да каже колко спирачна течност събира системата.
Утре мисля да подменям мойта с нова.
Взел съм 1л, който би трябвало да ми стигне... ама дали ? :)
С В3 съм.

_________________
| CocaCola Truck ‘|”””;..,___.
|……______===|= _|__|…, ] |
“(@)’(@)””"*l’(@)l’(@)**l’(@)


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 30 Апр 2010, 12:07 
Offline
Администратор
Аватар
1988 Mazda 626

Регистриран на: 07 Окт 2004, 16:32
Мнения: 7878
Местоположение: Плевен/София
и ще ти остане, 500-700ml са достатъчни....ама зависи колко изхвърляте от нея при обезвъздушаването, затова за всеки случай 1л. добре си купил.

_________________
B.R.Team
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 30 Апр 2010, 19:24 
Offline
фанатик
Аватар
1996 Mazda 323 C/BA

Регистриран на: 01 Сеп 2008, 20:13
Мнения: 1294
Местоположение: Варна
И аз така го смятах долу горе, да има и за изтичане малко.

Благодаря за отговора. :wink:

_________________
| CocaCola Truck ‘|”””;..,___.
|……______===|= _|__|…, ] |
“(@)’(@)””"*l’(@)l’(@)**l’(@)


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 30 Апр 2010, 20:26 
Offline
фанатик
Аватар
1995 Mazda 323 C/BA

Регистриран на: 30 Мар 2010, 15:56
Мнения: 1362
Местоположение: Резерват Северозападo
при мен казанчето маи е на две :?: свалих левия спирачен апарат и го сабрах-0.100гр :?: и гледам има още ама имало и друга преграда за кво е тя #-o НЕКОИ ДА МЕ СВЕТНЕ

_________________
[size=200]Бьлгария на Бьлгарите[/si


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 04 Май 2010, 12:32 
Offline
фен

Регистриран на: 04 Фев 2008, 17:23
Мнения: 151
Местоположение: София
onkelabg, ами нали има два кръга спирачната система, затова имаш преграда, нормално :) , че и съединителя е хидравличен.
Да споделя и моя опит - смесване ДОТ3 и ДОТ4 на една кола - ефект разтичане на задните цилиндърчета в рамките на 2 месеца. Навсякъде ги пишат че са съвместими, ама като видях на капачката на Маздата ДОТ3 и изобщо не си помислих да налея ДОТ4 - пък нека е по-хубава ДОТ4-то. Аз си купих ДОТ3 на Бендикс и не се оплаквам 3-та година, то стана време за нова смяна вече...!

_________________
ex. 323 BG 1.3 16V C
ex. Nissan Sunny 2.0D
Xedos6 V6 '98


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 04 Май 2010, 18:41 
Offline
фанатик
Аватар
1995 Mazda 323 C/BA

Регистриран на: 30 Мар 2010, 15:56
Мнения: 1362
Местоположение: Резерват Северозападo
и аз така си помислих че са 2 крьга и доляь ДОТ4, НО ЗАДНО десно жило на рьчната даржи и направо се обгазих докато се пребера #-o СЕГА незнам кво да правия втора употреба ли да тарся или нова и цени как варви :!:

_________________
[size=200]Бьлгария на Бьлгарите[/si


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 06 Май 2010, 05:27 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 01 Ное 2009, 20:10
Мнения: 1327
Местоположение: Шумен
и аз до колкото знам не пречи да се смесват , ама знам пък че когато системата е прегодена за дот 3 ако налее6 само дот 4 пак ще се разтече.. така че може да се е разтекла за това системата ти ;)

_________________
Умният работи с мозъка,а глупавия с ръцете си :)


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 05 Юни 2010, 06:58 
Offline
фанатик
Аватар
1996 Mazda 323 C/BA

Регистриран на: 01 Сеп 2008, 20:13
Мнения: 1294
Местоположение: Варна
Не е така!

Значи повечето колеги гледат на капачката, че пише ONLY DOT 3 и си мислят че не треябва да се сипва ДОТ4....... е не е така! Просто когато са произвеждани нашите коли най-новото е било ДОТ3, как да ти пишат по новите, като преди 15 години ги е нямало.
Спокойно може да се сипва ДОТ4, тя притежава всички качества на ДОТ3 и е по добра.
Това с течовете се получава не от вида, ами защото уплътненията са стари. Новата течност е много по хомогенна и рядка от тази която не е сменяна няколко години и затова понякога си намира от къде да излезне.
Ако не излезне обаче разликата е повече от учевидна ... скоро сменях течност, новата беше като олио, а старата като отработено масло :) Сега разликата в спирачките е голяма. И преди си спираха, но сега контрола върху спиране е много по-добър и педала се натиска няколко идеи по-добре.

_________________
| CocaCola Truck ‘|”””;..,___.
|……______===|= _|__|…, ] |
“(@)’(@)””"*l’(@)l’(@)**l’(@)


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 18 Авг 2010, 21:26 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Mazda 3

Регистриран на: 04 Яну 2010, 21:18
Мнения: 1323
Местоположение: София
Ти ме поуспокои.Аз налях преди време DOT4 заради хидравликата на съединителя и все ме глождеше че отнякъде ще протека.Дано да си прав.Говорих и с "компетентни" за проблема и всички казват,че двете течности са абсолютно съвместими.

_________________
Mazda 3 Sport Kintaro (金太郎) 2.0 MZR-CD 143 ps 6 speed 2007/2022 renovated


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 18 Авг 2010, 22:09 
Offline
маниак
Аватар
2001 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 21 Яну 2006, 17:18
Мнения: 642
Местоположение: ТЪРГОВИЩЕ
skype: ivelina7771
shveb написа:
Ти ме поуспокои.Аз налях преди време DOT4 заради хидравликата на съединителя и все ме глождеше че отнякъде ще протека.Дано да си прав.Говорих и с "компетентни" за проблема и всички казват,че двете течности са абсолютно съвместими.

няма за какво да се притесняваш :wink:


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 10 Яну 2011, 21:02 
Offline
фен

Регистриран на: 27 Юни 2009, 19:28
Мнения: 183
Местоположение: стара загора
на dot3 може да се сипе dot4 ама не и обратното защото dot3 разяжда гумените съединения на 4-ката иначе се определят по температурата на кипене за всички спирачни течности- по това и химичен състав се определя стандарта какъв е също така всички течности са изключително хигроскопични


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 10 Мар 2012, 22:09 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 11 Фев 2012, 16:22
Мнения: 111
Местоположение: Стара Загора
skype: vanko007
хора на капачката на мазда 6 пише да се ползва само дот 3 при вас така ли е,на мен ми е доста странно

_________________
Audi 80 2.0 1991
Audi A4 2.5 1999
Skoda Oktavia 1.6 2002
Mitsubishi Mirage 1.5 2002
Opel Astra 1.6 1991 на баба:)
Mazda6 1.8 2002


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 11 Мар 2012, 14:16 
Offline
модератор
Аватар
1987 Mazda 626

Регистриран на: 15 Окт 2008, 13:24
Мнения: 1690
Местоположение: София
Може да долееш от DOT4 ! ако това те мъчи ;)

_________________
MAZDA 626GD 2.0I 8V FE

https://www.carspending.com/bg/profiles/californieca


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 11 Мар 2012, 15:17 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 11 Фев 2012, 16:22
Мнения: 111
Местоположение: Стара Загора
skype: vanko007
californieca написа:
Може да долееш от DOT4 ! ако това те мъчи ;)

благодарско за отговора, но ми е странно че дават с по ниско качество течност да се кара а е с 4 дискови даже.

_________________
Audi 80 2.0 1991
Audi A4 2.5 1999
Skoda Oktavia 1.6 2002
Mitsubishi Mirage 1.5 2002
Opel Astra 1.6 1991 на баба:)
Mazda6 1.8 2002


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 21 Мар 2012, 09:18 
Offline
фен

Регистриран на: 04 Фев 2008, 17:23
Мнения: 151
Местоположение: София
Да ви "зарадвам", че ДОТ 3 вече много трудно се намира. А на доста японки си пише ДОТ 3 онли и това е..!?!?

_________________
ex. 323 BG 1.3 16V C
ex. Nissan Sunny 2.0D
Xedos6 V6 '98


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 28 Май 2012, 20:42 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Mazda 3

Регистриран на: 04 Яну 2010, 21:18
Мнения: 1323
Местоположение: София
gin написа:
на dot3 може да се сипе dot4 ама не и обратното защото dot3 разяжда гумените съединения на 4-ката иначе се определят по температурата на кипене за всички спирачни течности- по това и химичен състав се определя стандарта какъв е също така всички течности са изключително хигроскопични

"Dot 3 only".Е това пишат и по капачката и по частите на системата.Не ни се вярва ама сигурно трябва да сме стриктни.След DOT 4 ми "текнаха" помпите на съединителя,ама дали е от това...?
Според мен по-агресивна е DOT 4.

http://www.bosch.bg/bg/products/car_equip/products/brakes/components/transmission.htm
Цитат:
DOT 3
Често при по-стари превозни средства. Не може да се смесва или заменя със спирачна течност DOT 4


_________________
Mazda 3 Sport Kintaro (金太郎) 2.0 MZR-CD 143 ps 6 speed 2007/2022 renovated


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 12 Ное 2012, 12:48 
Offline
фанатик
2006 Mazda 3

Регистриран на: 24 Юли 2009, 20:50
Мнения: 1452
Местоположение: Sofia
skype: infinity_bg
На коли с АБС може ли да се смени спирачната течност от ДОТ 4 на ДОТ 5.1? За ДОТ 5 пише че на АБС не може да се слага...

_________________
Mazda 3 1.6D chip DigitalTuning Bulgaria, 138 HP, 288 NM, 2006 year, special edition.

https://www.pcloud.com/welcome-to-pcloud/?discountcode=Lc7ABKKflnhqo


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 25 Авг 2014, 23:58 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 10 Дек 2009, 16:37
Мнения: 17
Местоположение: Шумен
skype: rado
Здравейте, да попитам за DOT4 течността, не е упоменато нищо за уплътнения, това значи ли че не ги уврежда? Търся такава коята да мога да я долея към старата течност и да не разяде уплътненията.

_________________
:)
Mazda 323F , Renault Laguna ;


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 17 Авг 2016, 09:25 
Offline
фанатик
2006 Mazda 3

Регистриран на: 24 Юли 2009, 20:50
Мнения: 1452
Местоположение: Sofia
skype: infinity_bg
RadoX написа:
Здравейте, да попитам за DOT4 течността, не е упоменато нищо за уплътнения, това значи ли че не ги уврежда? Търся такава коята да мога да я долея към старата течност и да не разяде уплътненията.


Дот 3 и 4 могат да се смесват. Но ако не си сменял течността с години, няма да ти излезе много скъпо да го направиш това упражнение. Спирачната течност поема влага от въздуха, а това е опасно.

_________________
Mazda 3 1.6D chip DigitalTuning Bulgaria, 138 HP, 288 NM, 2006 year, special edition.

https://www.pcloud.com/welcome-to-pcloud/?discountcode=Lc7ABKKflnhqo


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 17 Авг 2016, 10:01 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Toyota Prius

Регистриран на: 19 Мар 2013, 17:56
Мнения: 1759
Местоположение: Стара Загора
За 20лв. ще направиш някъде цялата процедура със смяна изцяло на течността...

_________________
ИзображениеИзображениеИзображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 07 Яну 2017, 00:40 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 12 Апр 2016, 14:14
Мнения: 69
Местоположение: Германия
Ако ще е пак DOT3, поне да е оригиналната, аз по бих се притеснявал ако бях я сменил с DOT4.


Прикачени файлове:
ate_brake_fluids2.jpg
ate_brake_fluids2.jpg [ 95.11 KiB | Прегледано 25716 пъти ]

_________________
CR 2.0 MZR-CD 143HP-2007
CW 2.0 DISI 150HP-2012
Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 32 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 14 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб