След горните мнения май е добре да допълня с малко аргументи мимоходом споменатото ми впечатление в курсив.
Цитираното от колегата @donpeev е вярно в масовия случай и не го оспорвам по същество.
Тези препоръки имат предназначението да предоставят достатъчно резерви за сигурност за масовия потребител.
Със същата цел например му се предоставят системите ABS, ESP и т.н.
Теория:Не мога да намеря и цитирам всичко прочетено и научено през годините.
Но всеки може да порови и да намери тестове и информация за поведението на гумите
при условия и параметри, зададени извън притежаваните по предназначение.
Смесите за гуми се проектират за различни работни температури, донякъде ситуацията е аналогична
като при моторните масла, тъй като в основата си също съдържат нефтопродукти (ако не бъркам).
Например летните гуми се перфектни през лятото, но се "вдървяват" при много ниски температури.
Спорната част за мен е при колко ниски температури стават осезаемо неефективни - прието е около +7°C.
За себе си смятам, че границата е малко над 0°C.
Гумите за състезания при нашите "цивилни" скорости имат лоши показатели.
Проектирани са да са ефективни при високи скорости, които загряват много гумата.
Затова във F1 ги загряват преди старта с термо "калъфи", а при кола за сигурност карат на зиг-заг.
Зимните гуми нямат равни на сняг, но в топло време спирачният път е по-голям от този на летните.
Освен това поради по-меката смес се износват по-бързо.
Има една конкретна ситуация (спорната в нашия случай), когато температурата беше 6-8°C сутринта и настилката е мокра.
Практика:Всеки шофьор със поне средни умения и усет с времето опознава до такава степен автомобила си,
че може да отличи всеки новопоявил се шум от него и отклонения от нормалното поведение при еднакви условия.
Минавайки по един и същи път с времето изграждаш навик и знаеш как се държи колата и как можеш да вземеш даден завой.
В случая след смяна на летни със зимни гуми на първия по-сериозен завой на мокро колата поднесе,
което ме накара инстинктивно да коригирам времената за спиране, завиване, ускоряване с около 20%.
Мъничката порция адреналин ме подтикна да споделя усещанията.
На много места е разглеждан този граничен случай на зимни гуми при по-топло време и мокра настилка.
За свободното време напосоки ще споделя един интересен материал, който не е много в моя подкрепа:
https://ralphhosier.wordpress.com/2012/ ... the-truth/Еdit:
Имаше предположения за моите гуми - смяна на летни гуми Nokian zLine XL 17" със зимни Nordman WR 17" на две години.
Шофьорски умения по шестобална скала - добри, но никога достатъчни по презумпция.