Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 18:49

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 291 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 09 Авг 2016, 18:19 
Offline
любител
Аватар
2006 Mazda 6

Регистриран на: 26 Юли 2016, 17:44
Мнения: 52
Местоположение: Sofia
Закарах колата в Елиа, диагностиката показа напълно задръстен филтър - колата забранява изцяло регенерацията. Човека каза, че ресетнал показанията, все едно, че самия DPF е сменен и подкара регенерация, но по показания на софтуера температурата в катализатора и DPF-a не се вдигала над 300, а трябвало да е 500-600*. Колата яко димеше бял пушек, от сервиза казаха, че и това не било нормално.
Накрая ме посъветваха да го сменям -1600 лв за неоригинален. Не ме устройва, като се има предвид, че пак ще се появят проблеми.

Въпроса ми е има ли начин да се откачи DPF-a и да се почисти механично, да се кисне в нещо , изобщо прави ли се такова нещо някъде в София или много се размечтах?
Просто не ми се иска да махам филтъра още, не е като да ми е създавал проблеми с месеци, предишния собственик (на когото имам доверие) каза, че си кара колата без проблеми с години, а на мен веднага ми светнаха лампите, а съм я карал само извънградско, на 6та със 130-140 (това са ок.2250 оборота).

А ако не може да се почисти, в София къде свалят кадърно DPF? За пловдивчаните Маднес и за русенци знам, просто няма как да стане там.

_________________
Mazda 6, 2006, 2.0D, 121hp


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 09 Авг 2016, 19:02 
Offline
маниак
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 01 Май 2012, 12:17
Мнения: 539
Местоположение: Айтос
Това, че температурата не достига до 600°С може да се дължи и на повреден температурен датчик. Това лъже компютъра, че ДПФ-А е студен и не се стартира автоматичната регенерация. Може би затова си достигнал пълно задръстване. Не съм запознат с този мотор /121к.с./ но принципно датчиците на филтъра са три, каква температура показват другите? Този, който е на входа по спомени май трудно надхвърля 400°С при регенерация, втория около 600, на изхода 450-500°С. Но принципно зависи и точно в кой момент на регенерация гледаш данните.
Бял пушек и аз съм забелязвал, но по скоро го оприличавам на пара. След около 5мин всичко изчезва и нишо не се вижда. Само жега :)

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 10 Авг 2016, 12:27 
Offline
любител

Регистриран на: 23 Дек 2015, 12:48
Мнения: 80
Местоположение: Collonges -Франция
Necris написа:
Закарах колата в Елиа, диагностиката показа напълно задръстен филтър - колата забранява изцяло регенерацията. Човека каза, че ресетнал показанията, все едно, че самия DPF е сменен и подкара регенерация, но по показания на софтуера температурата в катализатора и DPF-a не се вдигала над 300, а трябвало да е 500-600*. Колата яко димеше бял пушек, от сервиза казаха, че и това не било нормално.
Накрая ме посъветваха да го сменям -1600 лв за неоригинален. Не ме устройва, като се има предвид, че пак ще се появят проблеми.

Въпроса ми е има ли начин да се откачи DPF-a и да се почисти механично, да се кисне в нещо , изобщо прави ли се такова нещо някъде в София или много се размечтах?
Просто не ми се иска да махам филтъра още, не е като да ми е създавал проблеми с месеци, предишния собственик (на когото имам доверие) каза, че си кара колата без проблеми с години, а на мен веднага ми светнаха лампите, а съм я карал само извънградско, на 6та със 130-140 (това са ок.2250 оборота).

А ако не може да се почисти, в София къде свалят кадърно DPF? За пловдивчаните Маднес и за русенци знам, просто няма как да стане там.


Колега здравей,що се отнася за физическо сваляне на филтъра и почистването му съм гледал в интернет,че го правят в сервиз "Дунев" София кв.Слатина. За качество на услугата и други подробности не зная! Дано ти е от полза!!! Поздрави!!!


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 15 Авг 2016, 19:25 
Offline
любител
Аватар
2006 Mazda 6

Регистриран на: 26 Юли 2016, 17:44
Мнения: 52
Местоположение: Sofia
Последен ъпдейт- от Стар моторс диагностиката показа пълно задръстване на филтъра. EGR-а е блокирал, от там температурата не се вдига и регенерация не се извършва и с времето филтъра е заминал, не може да се почисти, защото физическата цялост е нарушена. Температурните датчици са ОК. Инжекторите обаче работят на горна граница, което казаха, че може да е опит на компютъра да компенсира задръстения филтър, като вкарва повече гориво. Или и те са за смяна, ще се види след решаване на проблема с ДПФ. Та съвета ми е:

Светнат ли трите крушки - DPF, TC, Check engine - не си правете скъпи експерименти, карате макс 50км до НАЙ- близкия читав сервиз. Аз я карах към 500 км, което реално е разликата между "Можем да спасим филтъра" и "ами 4400 лв за нов е една от опциите".


ПС. Колегите с махнат ДПФ могат ли да споделят колко повече дими колата след това, тровиш ли нещастниците зад теб и ако колата е сива, ще бъде ли след махането с вечно черен заден капак?

_________________
Mazda 6, 2006, 2.0D, 121hp


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 09 Сеп 2016, 19:09 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 01 Май 2011, 10:44
Мнения: 48
Местоположение: София
Здравейте фенове на Mazda 6 дизел с DPF.
Имам питане към ползващите програмата FORScan.
Предстои ми смяна на маслото и освен "Reset Engine Oil Deterioration Learned Value" трябва ли да се прави и "Reset the Diesel Particulate Filter Learned Values" ?
И още едно въпросче, пробвали ли сте "DPF Assessment"?
Благодаря предварително.

_________________
Mazda6,2.0d,121ps,2006г.


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 09 Сеп 2016, 20:52 
Offline
маниак
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 01 Май 2012, 12:17
Мнения: 539
Местоположение: Айтос
bronco написа:
Здравейте фенове на Mazda 6 дизел с DPF.
Имам питане към ползващите програмата FORScan.
Предстои ми смяна на маслото и освен "Reset Engine Oil Deterioration Learned Value" трябва ли да се прави и "Reset the Diesel Particulate Filter Learned Values" ?
И още едно въпросче, пробвали ли сте "DPF Assessment"?
Благодаря предварително.

Само "Reset Engine Oil Deterioration Learned Value" е достатъчен.
"DPF Assessment" не се случва нищо. Всъщност най-вероятно компютъра проверява нещо, но не се извежда резултат. Накрая май изписваше само "Complete"
"Reset the Diesel Particulate Filter Learned Values" е свързано с регенерациите и не е добре да се нулира ако не си правил поне ръчна регенерация преди това. Но не е фатално и ако някой нулира тоя брояч.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 10 Сеп 2016, 19:10 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 01 Май 2011, 10:44
Мнения: 48
Местоположение: София
Благодаря за бързия отговор, nikivelikov.
Направих само "Reset Engine Oil Deterioration Learned Value".
"OILCHG_DIS" и "OIL_DIL" станаха 0, а "OILCHG_DIS2" - 21000км.
В MAZDA 3 раздела срещнах, че "Reset the Diesel Particulate Filter Learned Values" се прави при смяна на DPF филтъра...
Поздрави.

_________________
Mazda6,2.0d,121ps,2006г.


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 02 Ное 2016, 18:50 
Offline
любител

Регистриран на: 23 Дек 2015, 12:48
Мнения: 80
Местоположение: Collonges -Франция
Здравейте колеги,изникна още един въпрос,който ме озадачава! Знае ли някой от вас по време на регенерация на DPFа,каква е температурата,която се развива в филтъра? Защото аз съм чувал,че тя е около 600 градуса,но си купих един OBD2 адаптер,който се включва в буксата за диагностика на колата и свързва се с телефона,посредством една програма(Torque) и ти показва в реално време какво се случва с някои от параметрите на колата. Едно от тях е и температурата на DPF филтъра.Според това нещо регенерацията започва през около изминати 100-120 км и през това време температурата се повишава до 460 градуса, това го наблюдавам вече 3 пъти.И се чудя в нормални граници ли е този процес или не! Моля някой който има истинска информация и наблюдения да драсне някой ред! Благодаря предварително!!! https://images-na.ssl-images-amazon.com ... hNAWML.jpg


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 02 Ное 2016, 21:52 
Offline
маниак
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 01 Май 2012, 12:17
Мнения: 539
Местоположение: Айтос
Температурните датчици на филтъра са три. Първия е на около 450-460, втория е този с 650 :)
Няколко страници напред в темата има информация:
http://forum.mazdabg.com/viewtopic.php?f=40&t=36291&start=90#p392757

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 03 Ное 2016, 09:01 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 05 Юни 2014, 07:18
Мнения: 173
Местоположение: София
При мен беше така колега. Третия датчик се беше "бъгнал". След старт на двигателя и работа около 2-3 минути първите два показваха около 50 градуса, а третия над 150. Купих от колега тук от форума втора ръка. Изкара около година и накрая махнах филтъра. От Стармоторс цените за датчиците, които ми прати дилъра са:
Датчиците са 3 бр.
RF7J-18-7G0A -680.00 лв.
RF7K-18-7G0A 680.00 лв.
RF7L-18-7G0C 867.67 лв.

Успех


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 03 Ное 2016, 18:53 
Offline
любител

Регистриран на: 23 Дек 2015, 12:48
Мнения: 80
Местоположение: Collonges -Франция
Благодаря ви за отговорите колеги,аз бях настроил данните само единият сензор!Сега включих и другите два и ще видя какво ще покаже!? Този от 800те лева датчик,да не е този,който ръководи регенерациите на филтъра и се намира между двигателя и купето? Защото за него ми каза един диагностик ,че нямал стабилни стойности ами много играели!


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: nikivelikov
МнениеПубликувано на: 04 Ное 2016, 06:59 
Offline
маниак
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 01 Май 2012, 12:17
Мнения: 539
Местоположение: Айтос
Това ти е датчика за диференциалното налягане. И при мен играят, но ги гледам с ForScan. Нали се редуват 4 цилиндъра, няма как да духат равномерно. застани зад колата и ще видиш, че и от ауспуха газовете излизат на пулсации.

П. П. Към администраторите - защо при бърз отговор, на мястото но заглавието се появява потребителското ми име?.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 06 Ное 2016, 12:08 
Offline
любител

Регистриран на: 23 Дек 2015, 12:48
Мнения: 80
Местоположение: Collonges -Франция
Да ясно.Зная,че газовете са на пулсации,но не знаех как трябва да изглеждат данните на датчика погледнати през компютъра! Благодаря,ще продължавам да я следя.


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 18 Ное 2016, 19:56 
Offline
любител

Регистриран на: 23 Дек 2015, 12:48
Мнения: 80
Местоположение: Collonges -Франция
Колеги здравейте,вече показанията на сензорите ги удурдисах,всички градуси се виждат. Не мога обаче да разбера, през какви интервали,било като време или като пробег е нормално да започва регенерация филтъра! Моят го прави през около 100-130км или една седмица,за толкова време ги изминавам тези км. Нека някой,който има наблюдения или знае, да драсне някой ред МОЛЯ!!! Питам,за да разбера дали е за смяна датчика отговорен за това? Благодаря предварително!!!


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 18 Ное 2016, 21:01 
Offline
маниак
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 01 Май 2012, 12:17
Мнения: 539
Местоположение: Айтос
И при мен е така. Вероятно нямаш дълги преходи. При експлоатация на къси разстояния /до 20-25км/ регенерациите са по-чести защото автомобила не успява да си завърши пълен цикъл на регенерация. За това обикновено са необходими около 15-20мин, като автомобила трябва да е загрял над 70"С за да стартира регенерацията.
Такива са моите наблюдения.
Едва ли на диференциалния ти датчик му има нещо.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 19 Ное 2016, 21:23 
Offline
любител

Регистриран на: 23 Дек 2015, 12:48
Мнения: 80
Местоположение: Collonges -Франция
Възможно е да е така,но преди 2 седмици минах 300км за един ден по 150км в едната посока. След това обаче пак след същият интервал започна пак да вдига градуси филтъра!!!


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 19 Ное 2016, 22:56 
Offline
маниак
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 01 Май 2012, 12:17
Мнения: 539
Местоположение: Айтос
А обърна ли внимание колко пъти направи регенерация за тези 300km?

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 20 Ное 2016, 14:06 
Offline
любител

Регистриран на: 23 Дек 2015, 12:48
Мнения: 80
Местоположение: Collonges -Франция
Мисля,че когато тръгнах в обратна посока да се прибирам, след около 10тина км започна да регенерира! На отиване нямаше индикации.


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 20 Ное 2016, 18:59 
Offline
маниак
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 01 Май 2012, 12:17
Мнения: 539
Местоположение: Айтос
odzhakov написа:
Мисля,че когато тръгнах в обратна посока да се прибирам, след около 10тина км започна да регенерира! На отиване нямаше индикации.

Тоест през 150км :)
И точно като си се върнал пак му е дошло време за регенерация :)

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 20 Ное 2016, 20:26 
Offline
любител

Регистриран на: 23 Дек 2015, 12:48
Мнения: 80
Местоположение: Collonges -Франция
Кажи речи да,да съм минал още 25-35км след като се прибрах и пак започна да отива към 600 градуса. За това искам да разбера има ли някакъв ориентир по ,който да разбера това нормално ли е!!!


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 20 Ное 2016, 21:02 
Offline
маниак
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 01 Май 2012, 12:17
Мнения: 539
Местоположение: Айтос
Не знам кое е нормално...
И при мен регенерациите си бяха на такъв интервал.
От един момент започнаха да стават все по-чести.
Доста време ме мъчиха регенерации и през 60-70км. Последната регенерация преди да сваля DPF-a беше след 45км от предходната.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 20 Ное 2016, 22:13 
Offline
фен

Регистриран на: 31 Окт 2015, 23:20
Мнения: 175
Местоположение: България
При сегашната ми са между 300 (ако е основно градско) и 500 км. Средно някъде около 380 км се пада.


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 21 Ное 2016, 19:30 
Offline
любител

Регистриран на: 23 Дек 2015, 12:48
Мнения: 80
Местоположение: Collonges -Франция
Чудна работа,когато си идвах до България лятото, не помня след дългият път кога започна да регенерира пак!!! Би трябвало за 2000км да се е прочистил добре. И след това в обратна посока знам ли ! Един Пепи ми прави диагностика като си идвах през август и той ми каза тези неща ,че били много променливи показанията на датчика и било хубаво да го сменя! Ама 800лв само за проба,не ми се връзва [-X Аз не знам,някой от вас знае ли как може да се хване този датчик в крачка?


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 21 Ное 2016, 23:27 
Offline
маниак
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 01 Май 2012, 12:17
Мнения: 539
Местоположение: Айтос
odzhakov написа:
...някой от вас знае ли как може да се хване този датчик в крачка?

Аз щях да проверявам моя с манометър от апарат за кръвно налягане.
Идеята ми беше следната:
1. Откачам двата маркуча от датчика
2. С друг по-дълъг маркуч надувам с уста първо единия, после другия вход на датчика и следя показанието му с Форскан. Това с цел да разбера кой извод е за положителната стойност на диференциалното налягане.
3. Сега вече с манометъра и помпата от апарата за кръвно внимателно надувам до 100мм живачен стълб. Датчика трябва да покаже 13,333кРа.
Но така и не стигнах до този експеримент :)
Според мен би трябвало да се получат нещата.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 23 Ное 2016, 19:57 
Offline
любител

Регистриран на: 23 Дек 2015, 12:48
Мнения: 80
Местоположение: Collonges -Франция
Този датчик,как точно работи като използва налягането от ДПФа? Защото не ми е съвсем ясно!


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 23 Ное 2016, 20:32 
Offline
маниак
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 01 Май 2012, 12:17
Мнения: 539
Местоположение: Айтос
Масовите датчиците за диференциално налягане са изградени с пиезосъпротивителен елемент. Мисля, че такъв е и в Мазда.
Този елемент се намира между двете камери в които влиза налягането от двата края на DPF-а.
Представи си го като капачка на буркан. Ако налягането в буркана е по-високо от околното, капачката се издува, а ако в буркана налягането е по-ниско от околното - капачката е вдлъбната.
В зависимост от това, в коя камера налягането е по-високо, този пиезосъпротивителен елемент се деформира в една или друга посока. Това от своя страна води до промяна на съпротивлението на този елемент, което се преобразува от електрониката в променящо се напрежение /има и такива, които се свързват в токови вериги/.
п.п. Ама чудно го обясних. Не ми се получи :)

С две думи: разликата в наляганията подавани в двата входа на диференциалния датчик се преобразува в електрическа величина.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 23 Ное 2016, 21:56 
Offline
любител

Регистриран на: 23 Дек 2015, 12:48
Мнения: 80
Местоположение: Collonges -Франция
Да благодаря ти,значи предположенията ми са били правилни,но не бях съвсем сигурен!Значи налягането в филтъра активира регенерацията,когато е по-висока от изхода нали така?А ако налягането е близко всичко е на ред ?


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 22 Дек 2016, 03:15 
Offline
любител

Регистриран на: 12 Авг 2016, 00:08
Мнения: 23
Местоположение: Sofia
Здравейте колеги,

Как знаете кога колата е в режим на регенерация? Аз съм забелязал, че понякога почва леееееко да играят оборотите, малко нагоре, дали защото още е студена колата сутрин, и не може да се справи с климатика не знам.

_________________
Mazda 6 09/2007 143ps <3


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 22 Дек 2016, 06:54 
Offline
маниак
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 01 Май 2012, 12:17
Мнения: 539
Местоположение: Айтос
Despondency написа:
Здравейте колеги,
Как знаете кога колата е в режим на регенерация...

Най-лесно се следи с ELM, който включваш в OBD буксата и ForScan. Програмката я има и за мобилни устройства. Чрез нея наблюдаваш PCM модула и по-точно REG_AUTO параметъра. Тои се промена от off на on.
А без програмката си е малко относително - наблюдаваш разхода по борд компютъра. В режим на регенерация разхода се повишава с около 2л при скорост 100км/ч. Тоест като си караш, отпускаш педала на газта нацяло и ако не покаже обичаиното 0.0 а 2.2 значи си в регенерация. С времето се свиква. Аз я усещам даже и като видя разход 9.8 вместо 7.0 :)

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 22 Дек 2016, 10:13 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Toyota Prius

Регистриран на: 19 Мар 2013, 17:56
Мнения: 1759
Местоположение: Стара Загора
И аз така си хващах регенерациите - карам си на магистралата и вместо обичайният разход цъфва 6-7...

_________________
ИзображениеИзображениеИзображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 291 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 42 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб