Привет, така както е описано все едно ти предлагат два варианта оперативен лизинг, зимаш кола караш я 5 години и си плащаш за това време, след изтичане на този срок я връщаш и или нямаш кола или взимаш нова и продължаваш да плащаш. Все едно си карал кола под наем. Втория, финансов лизин, взимаш кола, плащаш първоначалната вноска, всеки месец плащаш, след последната вноска плащаш още, както е описано в офертаа между 5 и 55% от стойността на сделката, демек трябва да имаш едни големи пари накуп в края на лизинговия период.
както съм писал и в други теми понеже съм минавал по този трънлив път, лизинга изглежда мнооого привлекателен с тази обявена лихва пт 2,95% НО ина следните такси и таксички които доста успешно всички премълчават. 1. При първоначалното сключване на договора за лизинг, то той се заверява нотариално, т.е. имаш нотариални такси които са грубо около 400-500 лв. те са за сметка на лизингополучателя, демек за теб. 2. Застраховката се прави в предложени и избрани от лизинговото дружество застрахователи, в случая съм сигурен че ще можеш да избираш само от един Евроинс. Застрахователната премия е в ползва на лизинговото дружество. Да предположим, недай боже ти откраднат колата, застрахователя плаща на лизинговото дружество премията, а те ти възстановяват на теб едни пари, в обши линии по тяхно усмотрение, като си прихванат дота такси приспаднат амортизацията и ДДС-то (разрови се във форума има такива примери). А и за капак междувременно при кражба докато следствието тече и ти се реално без кола продължаваш да си плащаш вноските. 3. Стигаш до така бленувания момент с последна вноска, плащаш последната вноска, и остатъчната стойност, за която трябва да си подготвен, тъй като е солидна сума при кола за 50 К и 5% остатъчна това са си едни 2500 лв. но както и да е. Сега става интересно, отново си при нотариус, тъй като колата се прехвърля от лизинговото дружество на теб, отново нотариални такси и сега тъй като това реално е препродажба, а препродажба се дължат 2,5% от стойността на сделката, т.е. освен нотариалните такси които отиват в джоба на нотариуса, имаш на кола от 50К едни 1000 и кусур лева които трябва да дадеш на общината, защото са готини хора. А тука няма връка от типа айде да я пишем колата за 500 лв. продажна цена лизингите си работят по устав.
Та както съм казвал и в други теми, предвид горните такси за мен е по-удачен варианта потребителски, парите на куп и да сие твоя колата от ден 1.
_________________ Mazda 6 Revolution-Sport Combi 2013 / 165 hp. petrol / - ex. Mazda 6 Homura - 2021 / 194 hp petrol /
|