Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 12:15

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 15 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 12 Яну 2018, 17:10 
Offline
любител

Регистриран на: 28 Авг 2017, 09:42
Мнения: 20
Местоположение: Мюнхен
Здравейте,
след зареждане 2 пъти с Авио Дизел от Еко( един път 20 литра,един път 50) се появи този меко казно стряскащ проблем!Светна чека на мотора + съобщение за проверка на мотора(оранжева лампа),а след това и за налягането на маслото(в червено).Бях в чужбина и нямаше много какво да направя - източихме горивото и маслото,изчистихме грешките от борд.компютъра,но след около 300 км се появиха пак.На 2 пъти колата влезе в авариен режим(до около 80 км. в час като скорост) и педала на газта изобщо не можеше да се натисне..както и да е,по някакъв начин стигнах до крайната дестинация..но въпросът е : сега на къде ? След като колата беше в покой 1 нощ и минах с нея около 40 км не светят въпросните лампи и няма съобщенята за проверка на мотора и маслото,но пък и регенерация не се е включвала..
Благодаря предварително,
Поздрави/


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 12 Яну 2018, 17:32 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 22 Окт 2014, 20:35
Мнения: 1828
Местоположение: Густо Майна Филибето
Прочетохте ли каква грешка е предизвикала светването на чека? Как решихте, че ДПФ-а има нещо общо?
Сега в сервиз за диагностика и там ще кажат от какво е. Гаранция няма ли колата?

_________________
Mazda 6 GH 1.8 LPG BRC sequent 32
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 12 Яну 2018, 17:37 
Offline
фен

Регистриран на: 20 Ное 2014, 10:59
Мнения: 262
Местоположение: София
Аз лично не вярвам да е от горивото, но знае ли човек каква мазня може да са докарали в бензиностанцията преди да заредиш. За това зареждам винаги евтина нафта, без добавки.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 12 Яну 2018, 17:46 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 28 Авг 2017, 09:42
Мнения: 20
Местоположение: Мюнхен
Аз не се наемам да казвам какво е точно,но това ми казаха в сервиза... ще отида във вторник и ще има повече яснота.Иначе какво е Вашето мнение?DPF не се е регенерирал последните няколко дни при изминати 2к километра..заради това си мисля,че може да е свързан с него.Иначе в момента не откривам разлика при подаване на газ примерно,с други думи колата си върви нормално.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 13 Яну 2018, 08:34 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 22 Окт 2014, 20:35
Мнения: 1828
Местоположение: Густо Майна Филибето
Ами най-точно ще си каже компютърната диагностика. Другото са предположения, но в тази връзка едно от тях е от горивото. Декември като изведнъж стана студено и сутринта -7-8 градуса, единия колега с Астра по същия начин му светна чекът, после авариен режим. На другия ден пак същото и отиде в ОМВ, наля максмоушън дизел и при следващото палене изчезна. Той си призна, че е слагал някаква евтина нафта от "noname" бензиностанция. Тук се предполага, че от студа, нафтата е тръгнала да става на боза сутринта и за това е влезнала в режима, но при теб топ нафтата на Еко да направи този номер а и температурите са положителни, доста ме съмнява.
Успех и сподели за резултата.

_________________
Mazda 6 GH 1.8 LPG BRC sequent 32
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 13 Яну 2018, 11:28 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 28 Авг 2017, 09:42
Мнения: 20
Местоположение: Мюнхен
Да,колега прав си.Аз определено не обвинявам самата бензиностанция или пък тяхното гориво,най-малкото проблемът може да е съвсем друг и исках да попитам дали на някой друг във форума му се е случвало подобно нещо или пък знае какво може да предизвика въпросните грешки.
Сега се сетих нещо друго - лампите за чек на мотора и налягане на горивото не светеха след изтриването на грешките(климатик,серво..),обаче след като сипах отново гориво историята се повтори.Някой има ли представа дали на дисплея излиза отделна лампа за DPF ?


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 13 Яну 2018, 20:50 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 20 Апр 2010, 22:41
Мнения: 482
Местоположение: Sofia
skype: dpffapremove
Регенерация е възможно да не се извърши ако има някаква грешка записана в мотора или има някакъв проблем с ДПФ ситемата, може би не ресетнато масло и т.н. Аз малко нещо не разбрах ... уж не беше правена диагностика, но пък говориш за грешки и/или лампи ... какви са конкретните кодове за грешки ... щом е светел чека ? Каква е тази лампа за налягане на гориво, какви са тези грешки в другите модули ... липса на някаква комуникация помежду им или ... ? Това с горивото е просто съвпадение, едва ли причината е там.

_________________
www.fapremove.com
Програмиране на TPMS сензори.
Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF, O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др. - 5 години гаранция на софтуера.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 13 Яну 2018, 21:44 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Mazda 6

Регистриран на: 03 Ное 2014, 13:09
Мнения: 2160
Местоположение: селянин в София
Прилича на недовършени регенерации на DPFa. Оттам е вкарана много нафта в маслото и налягането му е паднало(светналата масльонка). Спестена е важна информация:
-в какви режими се кара обикновено колата
-какво е показала щеката и колко масло+нафта са източени от двигателя
-кодовете за грешка

_________________
Глупостта не е предимство.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.

... .. -.-. | - .-. .- -. ... .. - | --. .-.. --- .-. .. .- | -- ..- -. -.. ..
2007 Mazda 6 GY 2.0 with LPG


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 14 Яну 2018, 13:17 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 28 Авг 2017, 09:42
Мнения: 20
Местоположение: Мюнхен
След 2 дни ще напиша горепосочените данни,защото забравих да си запиша грешките.Диагностика беше правена извънредно в Сърбия и просто изчистиха грешките(нямам записани кодовете им).
Преди по-дългия път,колата е карана за около седмица предимно градско в нормален режим.След това,когато се появи проблемът бях изминал около 200 км със скорост 90-110км/ч . Преди диагностиката и източването на горивото и маслото светнаха 3 различни лампи в колата:
1) За проверка на системата:
http://www.guitarjoe.de/wp-content/uplo ... 174012.jpg
2)След около 10 мин: За проверка на мотора -
https://www.mazda-forum.info/attachment ... jpg.49426/ - без символа долу в ляво(TMPS=)
3) И накрая за налягането на маслото в червено

При незабавна проверка на маслото нивото му беше нормално,малко под максимума(2рата точка).
--------------------------------
След изтриването на грешките и смяната на горивото карах около 400 км преди да се покажат отново горепосочените грешки.

Сега интересното е,че съм изминал 50,60 км градско,няма лампи,дори при запалване вчера около 15 секунди държа по-височки обороти.От колата не е ресетвано нивото на маслото,а майстора каза,че при диагностиката е ресетнал всичко.
Поздрави


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 15 Яну 2018, 19:57 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 28 Авг 2017, 09:42
Мнения: 20
Местоположение: Мюнхен
За колегите,ако все пак се появи подобен проблем - решава се чрез софтуерен ъпдейт от Мазда.
Надявам се , всичко да е ок за напред.
Поздрави!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 15 Яну 2018, 20:22 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 20 Апр 2010, 22:41
Мнения: 482
Местоположение: Sofia
skype: dpffapremove
Опита ми показва че някой път след ъпдейт става дори по-зле ( относно DPF-a ), дано не съм прав.

_________________
www.fapremove.com
Програмиране на TPMS сензори.
Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF, O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др. - 5 години гаранция на софтуера.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 16 Яну 2018, 17:15 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 28 Авг 2017, 09:42
Мнения: 20
Местоположение: Мюнхен
Обясниха ми,че няма данни за грешка в него.Единствената записана грешка е за налягането на маслото.Имате ли представа на какъв период от време или изминати километри се включва т.н. статична регенерация след запалване?


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 16 Яну 2018, 18:02 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 20 Апр 2010, 22:41
Мнения: 482
Местоположение: Sofia
skype: dpffapremove
Би трябвало да имаш задължителна регенерация на около едни максимум 600-700 км ... в зависимост от степента на запушване а от там и скоростта на покачване на показанията за запушване в % и режима на каране градско/извънградско, тези километри някой път са 200, някой път са 500-600. При всяка завършила регенерация тези проценти стават 0, вече колко бързо ще има нужда от следваща регенерация, зависи от бързината на покачване на процентите спрямо показанията на диференциалния датчик т.е. пряко от запушването на филтъра ... а косвено от доста други неща.

_________________
www.fapremove.com
Програмиране на TPMS сензори.
Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF, O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др. - 5 години гаранция на софтуера.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 17 Яну 2018, 17:44 
Offline
фен

Регистриран на: 20 Ное 2014, 10:59
Мнения: 262
Местоположение: София
Ти по принцип регенерацията можеш да я пуснеш на дълъг път и над 2000об/м в продължение на 10мин каране. Примерно се качи на околовръстното, но не в трафик, и карай от Бъкстон до Младост 4 на по-ниска предавка и си готов. Гледаш оборотите да не падат под 2000 обаче. Скоростта няма значение.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 06 Сеп 2018, 11:32 
Offline
любител

Регистриран на: 01 Май 2006, 21:52
Мнения: 35
Местоположение: Пловдив
При скорост 100 км/ч оборотите са малко над 1500 мисля. Давайте им повече обороти на тези коли, поне от време на време. Икономията си е икономия, но като не може да направи регенерация е по-лошо за колата като цяло. На моята сх5 2.2 175 свалям ръчно предавка при изкачване, за да съм над 2000 оборота. Особено на по-дългите изкачвания.


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 15 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб