Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 16:15

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 4 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 30 Дек 2017, 19:19 
Offline
любител

Регистриран на: 27 Юли 2010, 20:57
Мнения: 6
колата е Мазда 3,1.6 бензин 2004 година.В движение на магистралата датчика за температура започна да показва различни стойности-пада на 0,после се покачва на нормална работна температура.Когато падне към нулата започва да забива двигателя и да прекъсва.На място от нормални обороти изведнъж се загуцва пропушва и замирисва на суров бензин,след което вдига оборотите до 3000 и след малко сама ги сваля и след малко пак така.Въпроса ми е дали датчика ако се е прецакал почва да бърка компютъра.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 03 Яну 2018, 08:50 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 17 Авг 2004, 10:54
Мнения: 654
Местоположение: Сф. Захарна фабрика
Най лесният начин да се докаже че е датчика е като се наблюдават живите данни в ECU-то по време на движение, ако и там температурата се променя, значи датчика е за смяна! Но по принцип би трябвало при прекъсване на датчика да има записана в контролера грешка за това.

_________________
"четенето на грешки" - не е диагностика , "изтриването на грешки" - не е ремонт! 0896 633459


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 20 Яну 2018, 10:28 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 27 Юли 2010, 20:57
Мнения: 6
Смених датчика и проблема изчезна.Проблема е че не даваше грешка и не светеше чека.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 21 Яну 2018, 08:35 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 17 Авг 2004, 10:54
Мнения: 654
Местоположение: Сф. Захарна фабрика
Не винаги двигателният контролер е толкова "умен" че да види аномалията в работата на температурният сензор. Много зависи от инженерната "мисъл", дали коректно е сътворила горивната карта. Принципът е следният , максимална работна темп. на датчика е :Примерно, +145* минимална -40* , за ECU-то целият този диапазон е "нормална-реална" температура" И ако в горивната таблица няма заложено сравнение с друг температурен датчик : Примерно на входящият Въздух, значи от тук идва проблема с незаписвването на "грешка" и съответно и MIL лампата няма да светне.
Имал съм случаи в които всичко е наред, чека не свети, грешки няма, а в живите данни в реално време температурата на двигателя(охладителната течност) е -35*, двигателният контролер си мисли че наистина е толкова студено и обогатява, тоест впръсква голямо количество гориво толкова колкото се полага при тази ниска температура. А температурният сензор на Входящият в двигателя въздух сочи +25* градуса-примерно , ECU-то не може да се "смисли" че няма как въздуха да е е с плюсова температура пък антифриза да е с минусова! Защото тъпанара "програмист"- "Програмен екип" не си е свършил работата или по точно толкова си може..... не е записал алгоритъма в горивната карта. Този ефект се наблюдава най вече по европейските марки автомобили, и най вече при френските!
Затова ти казах да наблюдавате живи данни в реално време.
Как да е , добре е че е оправено :)

_________________
"четенето на грешки" - не е диагностика , "изтриването на грешки" - не е ремонт! 0896 633459


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 4 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб